DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Ordin nr. 1523/2008 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1.706/2007 privind conducerea si organizarea unitatilor si compartimentelor de primire a urgentelor



[Materialul de fata a fost preluat din Indaco Legenet legenet.indaco.ro]

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 650 din 12/09/2008

Ministerul Sanatatii Publice

Vazand Referatul de aprobare al Cabinetului subsecretarului de stat nr. E.N. 9.244/2008, in conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul sanatatii publice emite urmatorul ordin:

Art. I
Ordinul ministrului sanatatii publice nr. 1.706/2007 privind conducerea si organizarea unitatilor si compartimentelor de primire a urgentelor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 724 din 25 octombrie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 106 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 106. - (1) Evaluarea/reevaluarea UPU si CPU din spitalele de urgenta, privind indeplinirea conditiilor de organizare si dotare prevazute de prezentul ordin, se va face de catre comisii aprobate prin ordin al ministrului sanatatii publice.
(2) Comisiile de evaluare/reevaluare sunt formate din reprezentanti ai autoritatilor de sanatate publica si directori de program de rezidentiat in medicina de urgenta, avand urmatoarea componenta:
- presedinte - director de program de rezidentiat in medicina de urgenta;
- membrii - un director de program de rezidentiat in medicina de urgenta;
- 3 reprezentanti ai autoritatilor de sanatate publica, din care un reprezentant din cadrul autoritatii de sanatate publica judeteana in care se face evaluarea/reevaluarea.
(3) Pentru spitalele care nu au statut de spital de urgenta si au aprobate in structura organizatorica structuri de primire urgenta - UPU sau CPU -, acordarea asistentei medicale de urgenta se va face in cadrul acestor structuri.
(4) Structurile de primire urgenta - UPU si CPU - din cadrul spitalelor care nu au statut de spital de urgenta vor fi finantate de la bugetul de stat numai in conditiile in care ulterior finalizarii procesului de evaluare se constata ca se indeplinesc conditiile de organizare si dotare prevazute de prezentul ordin.
(5) Structurile de primire urgenta - UPU si CPU - din cadrul spitalelor de urgenta vor fi reevaluate, din punctul de vedere al organizarii si dotarii, anual, iar cele din cadrul spitalelor care nu au statut de spital de urgenta vor fi reevaluate o data la 6 luni."
2. Dupa articolul 106 se introduce un nou articol, articolul 1061, cu urmatorul cuprins:
"Art. 1061. - (1) In structurile de primire urgenta UPU din cadrul spitalelor regionale si judetene de urgenta vor functiona si cabinete de medicina dentara, care asigura urgentele medico-dentare, respectiv:
- stomatite acute, gingvostomatitele ulceronecronice - spalaturi si colutorii;
- pulpita acuta - pansament calmant, extirpare vitala;
- parodontita apicala acuta - drenaj endodontic/osteotomie transmaxilara;
- abcese: vestibular, palatinal, parodontal - incizie, drenaj;
- alveolite - spalaturi, conuri antibiotice, eventual chiuretaj;
- hemoragie postextractionala - toaleta, sutura, eventual chiuretaj sau conformatoare de materiale termoplastice;
- traumatisme dento-alveolare: luxatii, subluxatii - reducere, imobilizare fracturi, extractie dentara;
- pericoronarita, tratament antiinflamator, incizie, drenaj;
- traumatisme maxilo-faciale - tratament de urgenta - hemostaza, imobilizari temporare;
- luxatii articulatia temporo-mandibulara - reducere si imobilizare.
(2) La nivelul fiecarui judet functioneaza un singur cabinet de medicina dentara de urgenta in cadrul UPU din structura spitalelor regionale sau judetene de urgenta din resedinta de judet respectiva care se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii Publice.
(3) Dupa rezolvarea urgentelor medico-dentare, urmarirea evolutiei pacientului si a efectuarii tratamentului de lunga durata se face intr-un cabinet de medicina dentara, altul decat cel care face parte din structura UPU."

Art. II
(1) Procedura de evaluare/reevaluare se va finaliza in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
(2) In situatia in care structurile de primire urgenta evaluate nu indeplinesc conditiile prevazute in prezentul ordin, Ministerul Sanatatii Publice va modifica corespunzator structura organizatorica, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.

Art. III
Structurile de primire urgenta - UPU si CPU din cadrul spitalelor care nu au statut de spital de urgenta intra in procesul de evaluare privind indeplinirea conditiilor de organizare si dotare, prevazute de prezentul ordin, in conditiile prevederilor art. 106 alin. (1). Pana la finalizarea procesului de evaluare aceste structuri vor fi finantate prin asimilare cu camera de garda, conform prevederilor din Contractul cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pe anul 2008, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 324/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pe anul 2008, aprobat prin Ordinul ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 522/236/2008.

Art. IV
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.