Ordin nr. 3130/2009 pentru aprobarea Criteriilor si metodologiei de desfasurare a examinarii pentru dobandirea calitatii de functionar public cu statut special de catre personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 833 din 3 decembrie 2009
Avand in vedere prevederile art. II din Legea nr. 170/2009 privind aprobarea
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2008 pentru modificarea si completarea
Legii nr. 293/2004 privind Statutul functionarilor publici din Administratia Nationala
a Penitenciarelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din
20 mai 2009,
in temeiul art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti,
ministrul justitiei si libertatilor cetatenesti emite urmatorul ordin:
Art. 1 Se aproba Criteriile si metodologia de desfasurare a examinarii
pentru dobandirea calitatii de functionar public cu statut special de catre personalul
contractual din sistemul administratiei penitenciare, prevazute in anexa care face
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA - Criteriile si Mtodologia de desfasurare a examinarii pentru dobandirea calitatii de functionar public cu statut special de catre personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare
Capitolul I - Criteriile pentru dobandirea calitatii de functionar public cu statut special de catre personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare
Art. 1 Personalul contractual din sistemul administratiei
penitenciare, aflat in functie la data intrarii in vigoare a Legii
nr. 170/2009 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 4/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 293/2004
privind Statutul functionarilor publici din Administratia Nationala
a Penitenciarelor, poate dobandi, la cerere, calitatea de
functionar public cu statut special in sistemul administratiei
penitenciare, daca sunt intrunite cumulativ urmatoarele criterii:
a) indeplineste conditiile generale prevazute la art. 11 din
Legea nr. 293/2004 privind Statutul functionarilor publici cu
statut special din Administratia Nationala a Penitenciarelor,
republicata;
b) este incadrat cu contract individual de munca pe perioada
nedeterminata intr-o functie ale carei atributii prevazute in fisa
postului sunt similare cu cele stabilite in fisa postului pentru
functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei
penitenciare;
c) a fost declarat "admis" la examinarea organizata potrivit
prezentei metodologii.
Art. 2 Posturile care fac obiectul prezentului ordin, ale
caror titulari au solicitat dobandirea calitatii de functionar public
cu statut special in sistemul administratiei penitenciare, sunt:
a) posturile de personal contractual — incadrate;
b) posturile care prevad posibilitatea incadrarii cu functionar
public cu statut special ori personal contractual — incadrate cu
personal contractual.
Art. 3 Transformarea posturilor personalului contractual
care intruneste cumulativ criteriile stabilite la art. 1 se face pe
nivelul de studii al postului prevazut anterior transformarii, cu
respectarea prevederilor art. 15 alin. (7) din Legea nr. 293/2004,
republicata.
Art. 4 Personalului contractual din sistemul administratiei
penitenciare care dobandeste calitatea de functionar public cu
statut special i se acorda grade profesionale de ofiter sau agent,
in raport cu vechimea in institutii publice de aparare, ordine
publica si siguranta nationala ale statului, astfel:
la o vechime de pana la 5 ani — subinspector de
penitenciare sau agent de penitenciare;
la o vechime intre 5 si 10 ani — inspector de penitenciare
sau agent principal de penitenciare;
la o vechime intre 10 si 15 ani — inspector principal de
penitenciare sau agent sef adjunct de penitenciare;
la o vechime intre 15 si 20 de ani — subcomisar de
penitenciar sau agent sef de penitenciare;
penitenciare sau agent sef principal de penitenciare.
Art. 5 Numirea personalului contractual ca functionar
public cu statut special se face cu respectarea termenului
prevazut de dispozitiile legale pentru emiterea deciziei de
incadrare ca functionar public cu statut special in sistemul
administratiei penitenciare, potrivit competentelor.
Capitolul II - Metodologia de desfasurare a examinarii pentru dobandirea calitatii de functionar public cu statut special de catre personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare
Art. 6 (1) Personalul contractual care isi exprima vointa
de a dobandi calitatea de functionar public cu statut special
completeaza o cerere care cuprinde si declaratia prin care
confirma ca a luat cunostinta de criteriile si metodologia de
desfasurare a examinarii.
(2) Cererea se depune la compartimentul resurse umane al
unitatii unde este incadrat personalul contractual care a solicitat
dobandirea calitatii de functionar public cu statut special, in
termenul prevazut la art. II din Legea nr. 170/2009.
Art. 7 (1) Examinarea personalului contractual care a
solicitat dobandirea calitatii de functionar public cu statut special
in sistemul administratiei penitenciare se organizeaza de catre
unitatea unde este incadrat personalul contractual respectiv, in
termen de maximum 60 de zile de la data inregistrarii cererii.
(2) Personalul contractual care a solicitat dobandirea calitatii
de functionar public cu statut special are dreptul sa isi exercite
aceasta optiune o singura data.
(3) Personalul contractual care a solicitat dobandirea calitatii
de functionar public cu statut special in sistemul administratiei
penitenciare depune la compartimentul resurse umane al unitatii
unde este incadrat un dosar, care contine in mod obligatoriu:
cererea de dobandire a calitatii de functionar public cu
statut special;
copia fisei postului in care este incadrat prin care se
atesta ca indeplineste atributii similare cu cele ale functionarilor
publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare;
copia actului de identitate;
copiile diplomelor de studii si ale altor acte care atesta
efectuarea unor specializari;
copia carnetului de munca care sa ateste vechimea in
munca si, dupa caz, in specialitate;
cazierul judiciar;
fisa medicala;
declaratia pe propria raspundere care sa ateste ca nu a
fost eliberat din motive imputabile sau destituit dintr-o functie
publica in ultimii 7 ani;
declaratia pe propria raspundere sau adeverinta care sa
ateste ca nu a desfasurat activitati de politie politica;
avizul psihologic, care se transmite, dupa sustinerea
testarii psihologice, de catre structura specializata din cadrul
Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
(4) Copiile de pe actele prevazute la alin. (3) sunt insotite de
documentele originale, care se certifica, pentru conformitatea
cu originalul, de catre compartimentul resurse umane.
(5) Personalul contractual care a solicitat dobandirea calitatii
de functionar public cu statut special este supus unei testari
psihologice, care se efectueaza de catre specialisti din cadrul
Administratiei Nationale a Penitenciarelor; testarea psihologica
si eliberarea avizului psihologic se realizeaza in termen de
maximum 10 zile de la data depunerii cererii.
Art. 8 (1) Directorul fiecarei unitati de penitenciare unde
sunt formulate cereri ale personalului contractual pentru
dobandirea calitatii de functionar public cu statut special
stabileste, prin decizie, urmatoarele comisii:
a) comisia de selectare a dosarelor si examinare scrisa a
cunostintelor teoretice, denumita in continuare comisie de
examinare;
b) comisia de solutionare a contestatiilor.
(2) Fiecare comisie este formata din presedinte, membri si
secretar, dupa cum urmeaza:
a) comisia de examinare:
presedinte — un ofiter din domeniul de activitate al
personalului contractual;
membri — 2 ofiteri din unitate;
secretar — un functionar public cu statut special din
compartimentul resurse umane;
b) comisia de solutionare a contestatiilor:
presedinte — un ofiter din domeniul de activitate al
personalului contractual, altul decat cei din comisia prevazuta
la lit. a);
membri — 2 ofiteri din unitate, altii decat cei din comisia
prevazuta la lit. a);
secretar — un functionar public cu statut special din
compartimentul resurse umane.
(3) La examinarea personalului contractual care a solicitat
dobandirea calitatii de functionar public cu statut special pot
participa ca observatori reprezentantii organizatiilor sindicale
reprezentative din unitatea organizatoare a sesiunii.
Art. 9 (1) Persoanele care intrunesc conditiile pentru a
face parte din comisiile prevazute la art. 8 pot detine calitatea de
membru al unei singure comisii.
(2) Din comisiile prevazute la art. 8 nu pot face parte acele
persoane care sunt soti, rude sau afini pana la gradul al IV-lea
inclusiv cu personalul contractual participant la sesiune.
(3) Persoanele desemnate in comisiile prevazute la art. 8
semneaza, dupa numire, o declaratie pe propria raspundere, in
care precizeaza ca:
a) nu se afla in vreuna dintre situatiile de incompatibilitate
prevazute la alin. (2);
b) vor respecta secretul si confidentialitatea lucrarilor
comisiei si ale variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
Art. 10 Examinarea personalului contractual care a
solicitat dobandirea calitatii de functionar public cu statut special
consta, cronologic, in doua probe:
a) selectarea dosarelor, sub aspectul indeplinirii criteriilor
stabilite prin prezentul ordin de catre personalul contractual;
b) examinarea scrisa a cunostintelor teoretice, pe baza
tematicii stabilite.
Art. 11 (1) La examinarea scrisa se prezinta doar
personalul contractual declarat "admis" la proba selectarii
dosarelor; examinarea scrisa se sustine in termen de cel mult
3 zile lucratoare de la data afisarii rezultatelor la proba selectarii
dosarelor.
(2) Subiectele pentru examinarea scrisa se stabilesc de catre
comisia stabilita la art. 8 alin. (2) lit. a), pe baza bibliografiei si a
tematicii stabilite pentru examinare, astfel incat sa reflecte
capacitatea de analiza si sinteza a personalului contractual,
denumit in continuare candidat, precum si nivelul dobandirii
cunostintelor legislative care vizeaza statutul functionarilor
publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.
(3) Bibliografia si tematica pentru examinarea scrisa se
stabilesc de catre Directia management resurse umane din
Administratia Nationala a Penitenciarelor si cuprind Legea
nr. 293/2004, republicata, precum si actele normative
subsecvente acesteia.
(4) Bibliografia si tematica se transmit fiecarei unitati de
penitenciare si se afiseaza pe pagina web a Administratiei
Nationale a Penitenciarelor.
Art. 12 (1) Modalitatea de examinare scrisa a
cunostintelor teoretice este tip sinteza sau intrebari deschise.
(2) Comisia de examinare are obligatia de a elabora
minimum 2 variante de subiecte pentru examinarea scrisa.
(3) Fiecare varianta cu subiecte este introdusa intr-un plic
sigilat si semnat de toti membrii comisiei de examinare cu cel
putin doua ore inainte de desfasurarea examinarii scrise.
(4) Timpul alocat pentru elaborarea lucrarilor scrise este
stabilit de comisia de examinare si nu poate depasi 3 ore din
momentul comunicarii subiectelor.
(5) Plicul cu subiecte este ales si deschis de catre un
candidat care semneaza procesul-verbal incheiat in ziua
examinarii scrise.
(6) Dupa extragerea variantei de subiecte, comisia de
examinare intocmeste grila de corectare.
(7) Grila de corectare corespunzatoare examinarii scrise se
afiseaza la sediul fiecarei unitati unde s-a desfasurat sesiunea,
pana la expirarea termenului alocat examinarii scrise.
Art. 13 Directorul unitatii organizatoare a sesiunii
desemneaza, prin decizie, persoanele care vor supraveghea
desfasurarea examinarii scrise.
Art. 14 (1) Accesul candidatilor in sala este permis pe
baza documentelor care atesta identitatea, potrivit legii, cel mai
tarziu cu 30 de minute inainte de inceperea probei; dupa
efectuarea apelului nominal si verificarea identitatii, fiecare
candidat pastreaza pe banca actul de identitate pana la
predarea lucrarii scrise; pe lista se mentioneaza prezenta
fiecarui candidat.
(2) Se interzice candidatilor sa intre in sala cu orice fel de
materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor,
precum si cu orice mijloc de comunicare la distanta.
(3) Nerespectarea dispozitiilor alin. (2) duce la eliminarea din
sala a candidatului de catre presedintele comisiei de examinare,
indiferent daca materialele interzise au fost folosite sau nu.
(4) Inainte de inceperea examinarii scrise, comisia de
examinare va prezenta candidatilor modul de desfasurare a
probei si modul de completare a datelor personale pe foile de
redactare a lucrarii scrise.
(5) Situatiile in care sunt eliminati candidatii din sala de
examinare se consemneaza in procesul-verbal intocmit cu
ocazia desfasurarii acestei probe, fiind evidentiate motivele
acestor masuri.
Art. 15 (1) Dupa comunicarea subiectelor este interzis
accesul in sala de examinare a candidatilor sau al oricarei
persoane, cu exceptia membrilor comisiei de examinare,
observatorilor si a persoanelor care asigura supravegherea
desfasurarii probei. Iesirea din sala a candidatilor atrage
eliminarea din examinare, cu exceptia situatiilor de urgenta in
care acestia pot fi insotiti de persoanele care asigura
supravegherea.
(2) Orice frauda sau incercare de fraudare dovedita se
sanctioneaza prin eliminarea din examinare. In aceste cazuri,
persoanele care asigura supravegherea il sesizeaza de indata
pe presedintele comisiei de examinare, care intocmeste un
proces-verbal despre constatarile facute si masurile luate, iar
lucrarea se anuleaza cu mentiunea "frauda".
(3) Lucrarea scrisa va fi redactata, sub sanctiunea anularii,
doar pe seturile de hartie asigurate de unitatea organizatoare a
examinarii, purtand stampila acesteia pe fiecare fila, in coltul din
stanga sus; dupa inscrierea datelor personale de catre candidat,
in coltul din dreapta, prima fila este lipita astfel incat datele
inscrise sa nu poata fi identificate, dupa care se va aplica
stampila unitatii organizatoare; se poate folosi numai cerneala
sau pix cu mina de culoare albastra; la cerere, se pot pune la
dispozitie, in mod suplimentar, coli de hartie tipizate, iar daca
este necesar, cerneala sau pixuri.
(4) Candidatii care doresc sa corecteze o greseala anuleaza
pasajul gresit cu o linie orizontala; in cazul in care acestia, din
diferite motive, doresc sa isi transcrie lucrarea, fara sa
depaseasca timpul stabilit, primesc alte coli de hartie tipizate;
acest lucru este consemnat de catre persoanele care asigura
supravegherea in procesul-verbal de predare-primire a lucrarilor
scrise; colile folosite initial se anuleaza si se semneaza de
persoanele care asigura supravegherea.
Art. 16 (1) Candidatii au obligatia de a preda comisiei de
examinare lucrarile scrise, in faza in care se afla, respectiv foile
cu subiectele primite si ciornele, la expirarea timpului alocat,
depasirea acestuia fiind interzisa; persoanele care asigura
supravegherea desfasurarii probei bareaza spatiile nescrise,
verifica numarul de pagini si il trec in procesul-verbal de
predare-primire care va fi semnat de candidati.
(2) Presedintele si ceilalti membri ai comisiei de examinare
verifica daca numarul lucrarilor scrise corespunde cu numarul
semnaturilor din procesul-verbal de predare-primire a lucrarilor
scrise si numeroteaza lucrarile; comisia de examinare
depoziteaza lucrarile scrise, impreuna cu documentele
constituite pentru sustinerea examinarii scrise, in spatiul destinat
corectarii, care va fi sigilat de catre presedintele comisiei.
(3) Ciornele si lucrarile anulate se strang separat si se distrug
dupa o luna de la finalizarea examinarii scrise, acest lucru
consemnandu-se intr-un proces-verbal semnat de membrii
comisiei de examinare, care se pastreaza la unitatea unde se
desfasoara examinarea.
Art. 17 (1) Examinarea scrisa se noteaza cu note de la 0
la 10. Comisia de examinare stabileste nota acordata pentru
fiecare subiect.
(2) Pe baza grilei de corectare, fiecare membru al comisiei de
examinare corecteaza lucrarile sigilate, acordand note, care
sunt trecute in borderoul de notare care se semneaza pe fiecare
fila de membrii comisiei de examinare; nota finala acordata la
proba scrisa fiecarui candidat se obtine pe baza mediei
aritmetice a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de
examinare.
(3) Dupa corectare si notare, lucrarile scrise se desigileaza.
(4) In urma sustinerii examinarii scrise, este declarat "admis"
candidatul care a obtinut minimum nota 7 (sapte).
Art. 18 (1) Rezultatele obtinute de catre candidati la
examinarea scrisa se consemneaza intr-un proces-verbal, in
ordinea descrescatoare a notelor. Procesul-verbal se semneaza
pe fiecare pagina de fiecare dintre membrii comisiei de
examinare.
(2) Rezultatele examinarii scrise se afiseaza la locul
desfasurarii examinarii, in termen de maximum 5 zile lucratoare
de la data inceperii acestei probe.
Art. 19 Candidatii nemultumiti de rezultatul examinarii
scrise pot face contestatie in termen de doua zile lucratoare de
la afisarea rezultatelor, sub sanctiunea decaderii din acest drept;
solutionarea contestatiilor se va efectua in urmatoarele doua zile
lucratoare de la expirarea termenului de depunere a
contestatiilor, de catre comisia de solutionare a contestatiilor.
Art. 20 (1) Contestatiile la examinarea scrisa se depun si
se inregistreaza la unitatea organizatoare; la primirea
contestatiilor, persoana din cadrul compartimentului secretariat
care efectueaza inregistrarea va consemna data si ora depunerii
acestora si va semna, dupa care le va preda imediat, pe baza
de condica, secretarului comisiei de solutionare a contestatiilor.
(2) Dupa expirarea termenului de depunere a contestatiilor,
comisia de solutionare a contestatiilor:
a) verifica daca contestatiile au fost depuse in termenul
prevazut la art. 19, cele depuse dupa expirarea termenului fiind
respinse;
b) verifica daca aspectele contestate au legatura cu
examinarea scrisa si se refera numai la lucrarea candidatului
care a formulat contestatia, cele care nu indeplinesc aceste
conditii fiind respinse;
c) recorecteaza lucrarile, pe baza grilei de corectare, conform
procedurii prevazute la art. 17 alin. (1) si (2).
(3) In vederea solutionarii contestatiilor, lucrarile scrise se
resigileaza.
Art. 21 Dupa recorectarea lucrarilor scrise, comisia de
solutionare a contestatiilor:
a) respinge contestatia in situatia in care nota obtinuta la
recorectare este mai mica sau egala cu nota initiala acordata
de comisia de examinare;
b) admite contestatia in situatia in care nota obtinuta la
recorectare este mai mare decat nota initiala acordata de
comisia de examinare.
Art. 22 (1) Nota obtinuta in cazul admiterii contestatiei
este nota finala obtinuta de candidat la examinarea scrisa; in
situatia respingerii contestatiei ramane valabila, ca nota finala,
nota acordata initial de catre comisia de examinare; rezultatele
obtinute de catre candidati in urma solutionarii contestatiilor se
consemneaza intr-un proces-verbal.
(2) Hotararile comisiei de solutionare a contestatiilor sunt
definitive.
Art. 23 Rezultatele contestatiilor la examinarea scrisa,
precum si rezultatele finale se afiseaza la sediul fiecarei unitati
unde se desfasoara examinarea, imediat dupa solutionarea
contestatiilor, dar nu mai mult de doua zile lucratoare de la
expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
Art. 24 In cazul respingerii contestatiei, candidatii se pot
adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
Art. 25 (1) Pentru fiecare examinare se intocmeste un
dosar care contine toate documentele intocmite cu prilejul
organizarii acesteia.
(2) Dosarele se pastreaza o perioada de 2 ani la
compartimentul de resurse umane din fiecare unitate unde s-a
organizat sesiunea.
Art. 26 Pentru personalul contractual care a dobandit
calitatea de functionar public cu statut special in sistemul
administratiei penitenciare se intocmesc dosare profesionale,
conform prevederilor legale.
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: Legea 161/2015 privind modificarea art. 12 alin. (3) din OUG 5/2010 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie. Lege nr. 161/2015 HG 846/2014 pentru modificarea si completarea HG 1996/2004 privind conditiile de acordare in mod gratuit a asistentei medicale si psihologice, a medicamentelor si protezelor pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei pe Ordin 3206C/2014 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a majorarii pentru lucrari de exceptie sau misiuni speciale, precum si stabilirea conditiilor si activitaatilor in vederea acordarii majorarii pentru activitatea desfasurata in zile OUG 116/2013 privind masurile necesare pentru functionarea comisiilor de evaluare din penitenciare, din centrele de reeducare si din centrele de retinere si arestare preventiva, precum si pentru stabilirea unor masuri in vederea bunei functionari a i Legea 374/2013 privind utilizarea sistemelor destinate blocarii si intreruperii radiocomunicatiilor in perimetrele unitatilor din subordinea Administratiei Nationale a Penitenciarelor. Lege nr. 374/2013 HG 836/2013 privind constituirea si atributiile comisiilor de evaluare a incidentei aplicarii legii penale mai favorabile in cazul persoanelor aflate in executarea pedepselor si masurilor educative privative de libertate din perspectiva noilor reglem Ordin nr. 2908/C/2013 privind aprobarea Regulamentului pentru descrierea, compunerea si modul de purtare a uniformelor si echipamentului specific pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si a regu Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal. Lege nr. 254/2013 Ordin 1072C/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind asistenta religioasa a persoanelor private de libertate aflate in custodia Administratiei Nationale a Penitenciarelor Ordin 511/C/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind drepturile de transport ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare Ordin 3372/2012 privind stabilirea conditiilor pentru sustinerea concursului in vederea trimiterii la cursuri de pregatire si perfectionare in strainatate a functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare Decizia 679/2012 privind modalitatile de acordare a protectiei pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare impotriva amenintarilor, violentelor si faptelor de ultraj carora le-ar putea fi victime in exercita Ordin nr. 2398/2012 pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile in care functionarii publici cu statut special definitivi din sistemul administratiei penitenciare pot fi schimbati din functiile detinute Ordin nr. 2397/2012 pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile in care functionarii publici cu statut special definitivi din sistemul administratiei penitenciare pot fi mutati in alte unitati ale sistemului administratiei penitenciare Ordin nr. 405/C/2012 pentru stabilirea activitatilor specifice sistemului penitenciar prevazute la art. 190 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii Ordin nr. 112/2010 pentru completarea Ordinului nr. M.101/2010 privind aplicarea in Ministerul Apararii Nationale a HG 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale po Legea 83/2010 modificarea si completarea Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal Decizia 383/2010 privind primirea, cumpararea, pastrarea si folosirea de calculatoare personale de catre persoanele aflate in executarea pedepselor privative de libertate Ordin nr. 433/2010 pentru aprobarea Normelor minime obligatorii privind conditiile de cazare a persoanelor private de libertate Ordin nr. 115/2010 pentru modificarea Ordinului ministrului justitiei nr. 1.443/C/2008 privind conditiile de acordare a compensatiei lunare pentru chirie cuvenita functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare
| Teoria administratiei publice Cezar Corneliu Manda
 29.67 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|