DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Cursuri mediatori

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Curs mediatori

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Ordin nr. 467/2013 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 254 din 8 mai 2013

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

In baza prevederilor art. 104 alin. (3), (4) si (5) si art. 228 alin. (2^1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1
Inspectia fiscala poate fi suspendata si reluata in conditiile si pentru motivele prevazute prin prezentul ordin.

Art. 2
Inspectia fiscala poate fi suspendata cand este indeplinita una dintre urmatoarele conditii, ori de cate ori sunt motive justificate si numai daca aparitia acesteia nu permite finalizarea inspectiei fiscale, astfel:
a) pentru efectuarea unuia sau mai multor controale incrucisate, in vederea verificarii suspiciunilor identificate in legatura cu documentele si operatiunile impozabile ale contribuabilului supus inspectiei fiscale;
b) pentru ducerea la indeplinire a unor masuri cuprinse in "Dispozitia privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala" care sunt in legatura cu obiectul inspectiei fiscale in derulare;

c) pentru emiterea unei decizii a Comisiei fiscale centrale;
d) pentru efectuarea unei expertize, conform Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea determinarii starii de fapt fiscale;
e) pentru efectuarea de cercetari specifice in vederea identificarii unor persoane sau stabilirii realitatii unor tranzactii;
f) la solicitarea scrisa a contribuabilului, ca urmare a aparitiei unei cauze justificate, confirmata de echipa de inspectie fiscala. Pe parcursul unei inspectii fiscale contribuabilul poate solicita suspendarea acesteia numai o singura data;
g) pentru solicitarea unor informatii suplimentare de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimbul de informatii in scopuri fiscale;
h) pentru solicitarea elaborarii si prezentarii dosarului preturilor de transfer sau a dosarului de tranzactie, dupa caz;

i) la solicitarea structurii din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de inspectie fiscala, pentru valorificarea unor informatii din documente:
1. rezultate din alte actiuni de inspectie fiscale;
2. primite de la alte institutii ale statului;
3. obtinute de la terti;
j) pentru solutionarea contestatiei formulate impotriva unui act administrativ fiscal emis anterior, pentru acelasi contribuabil, care poate influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;
k) pentru solicitarea de informatii sau documente de la alte institutii sau terti, in legatura cu obiectul inspectiei fiscale, ori pentru finalizarea altor actiuni de control la acelasi contribuabil care pot influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;
l) in cazul in care, la data prevazuta pentru inceperea inspectiei fiscale, reprezentantul legal al contribuabilului nu este prezent la locul de desfasurare a inspectiei fiscale si nici nu a desemnat un imputernicit sa il reprezinte in relatia cu organele fiscale;
m) cand finalizarea inspectiei fiscale depunde in tot sau in parte de pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, ca urmare a atacarii unei decizii emise in solutionarea contestatiilor, prin care s-a dispus desfiintarea unui act administrativ fiscal;
n) pentru emiterea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile in legatura cu un act administrativ fiscal, emis anterior, pentru acelasi contribuabil, care poate influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;
o) pentru eectuarea verificarilor la ceilalti membri ai grupului fiscal unic, considerat in sensul prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 3
(1) Propunerea de suspendare va fi facuta in scris de catre organele de inspectie fiscala prin intocmirea unui referat, supus avizarii sefului de serviciu coordonator.
(2) Referatul va contine unul din motivele prevazute la art. 2 care stau la baza propunerii de suspendare, precum si actiunile care urmeaza a se efectua.
(3) In cazul avizarii favorabile, referatul va fi supus aprobarii conducatorului inspectiei fiscale competent.

Art. 4
Data de la care se suspenda actiunea de inspectie fiscala va fi comunicata in scris contribuabilului.

Art. 5
Reluarea inspectiei fiscale se va face in functie de motivul care a determinat suspendarea, in urmatoarele conditii:
a) pentru art. 2 lit. a), dupa:
1 data primirii procesului-verbal cuprinzand rezultatele controlului incrucisat;
2 data primirii adresei de instiintare de la structura care urma sa efectueze controlul incrucisat, prin care sunt prezentate demersurile intreprinse, precum si motivele neefectuarii controlului incrucisat;
3 implinirea unui termen de 120 de zile de la data solicitarii controlului incrucisat;
b) pentru art. 2 lit. b), dupa:
1 data primirii comunicarii privind ducerea la indeplinire a masurilor dispuse in legatura cu obiectul inspectiei fiscale;
2 expirarea termenului stabilit de organele de inspectie fiscala, in cazul in care masurile dispuse nu au fost duse la indeplinire;
c) pentru art. 2 lit. c), dupa:
1 data aprobarii deciziei Comisiei fiscale centrale;
2 data de primire a comunicarii Secretariatului comisiei fiscale centrale, ca solicitarea nu intruneste conditiile pentru includerea pe ordinea de zi;
d) pentru art. 2 lit. d), dupa data primirii raportului de expertiza;
e) pentru art. 2 lit. e), dupa data primirii raspunsului cu privire la identificarea unor persoane implicate in tranzactiile verificate sau stabilirea realitatii unor tranzactii;
f) pentru art. 2 lit. f), dupa data aprobata de organul de inspectie fiscala ca termen-limita de suspendare a inspectiei fiscale;
g) pentru art. 2 lit. g), dupa:
1 data primirii datelor suplimentare de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimbul de informatii in scopuri fiscale;
2 implinirea unui termen de 6 luni de la data solicitarii de date de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;
h) pentru art. 2 lit. h), dupa data stabilita pentru prezentarea dosarului preturilor de transfer sau a dosarului tranzactiei, dupa caz;
i) pentru art. 2 lit. i), dupa data primirii, de catre structura teritoriala, a documentelor pentru care s-a aprobat suspendarea;
j) pentru art. 2 lit. j), dupa data comunicarii deciziei privind solutionarea contestatiei;
k) pentru art. 2 lit. k), dupa:
1 data primirii informatiilor sau documentelor de la alte institutiiori terti;
2 data finalizarii, la acelasi contribuabil, a altei actiuni de control pentru care s-a suspendat inspectia fiscala;
3 implinirea unui termen de 90 de zile de la data solicitarii de informatii sau documente, daca acestea nu au fost primite;
l) pentru art. 2 lit. l), dupa:
1 data prezantarii la sediul organului fiscal a reprezentantului legal al contribuabilului sau a imputernicitului desemnat sa il reprezinte;
2 implinirea unui termen de 30 de zile de la data prevazuta pentru inceperea inspectiei fiscale;
m) pentru art. 2 lit. m), dupa data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva si irevocabila;
n) pentru art. 2 lit. n), dupa data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva si irevocabila;
o) pentru art. 2 lit. o), dupa data primirii proceselor-verbale intocmite la ceilalti membri ai grupului fiscal unic.

Art. 6
(1) Informatiile, documentele sau alte inscrisuri primite dupa termenele-limita prevazute la art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, dar inainte de data emiterii actului administrativ fiscal, reprezinta alte mijloace de proba pe care organele de inspectie fiscala le vor utiliza in fundamentarea constatarilor.
(2) In cazul inspectiei fiscale reluate in conditiile prevazute la art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, organul de inspectie fiscala este indreptatit sa aprecieze relevanta starilor de fapt fiscale, fundamentate pe constatarile care au stat la baza solicitarilor respective, daca informatiile, documentele sau inscrisurile nu sunt primite pana la data finalizarii acesteia.
(3) Informatiile, documentele sau alte inscrisuri primite dupa data emiterii actului administrativ fiscal, in conditiile in care acestea contin date suplimentare necunoscute organelor de inspectie fiscala, la data efectuarii verificarilor si care pot influenta rezultatele inspectiei fiscale, pot sta la baza emiterii deciziei conducatorului inspectiei fiscale de reverificare a perioadei in cauza, in conditiile legii.

Art. 7
In cazul in care, dupa suspendarea unei actiuni de inspectie fiscala, au fost identificate circuite de fraudare a bugetului general consolidat sau au fost constatate fapte care pot intruni elementele constitutive ale unei infractiuni de evaziune fiscala, prin exceptie de la prevederile art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, inspectia fiscala se va relua numai dupa primirea informatiilor, documentelor sau a altor inscrisuri solicitate, iar organul fiscal solicitant va fi informat, de indata, pentru a nu finaliza inspectia fiscala.

Art. 8
(1) In oricare din situatiile prevazute de art. 5, reluarea inspectiei fiscale se va face pe baza referatului intocmit de echipa de inspectie fiscala, care va contine propuneri privind indeplinirea conditiei de reluare a inspectiei fiscale si tratamentul fiscal aplicabil sitautiei care a stat la baza suspendarii. Referatul va fi supus avizarii sefului de serviciu coordonator si aprobarii conducatorului inspectiei fiscale competent.
(2) Data reluarii inspectiei fiscale va fi comunicata in scris contribuabilului.

Art. 9
(1) Actiunile de inspectie fiscala suspendate in baza prevederilor art. 2 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 14/2010 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale se vor relua in conditiile prevazute la art. 5 si 7.
(2) Pentru actiunile de inspectie fiscala de la alin. (1), termenele prevazute de art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3 incep sa curga de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

Art. 10
Directia generala coordonare inspectie fiscala si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 11
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroba Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 14/2010 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 19 ianuarie 2010.

Art. 12
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
Ordin 2906/2014 privind aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala
Ordin 3001/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii
Amnistia fiscala pentru bugetari. Legea 124/2014 privind unele masuri referitoare la veniturile de natura salariala ale personalului platit din fonduri publice. Lege nr. 124/2014, amnistia fiscala pentru bugetari
Amnistia fiscala pentru mame. Legea 126/2014 pentru modificarea OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, precum si pentru stabilirea unor masuri in vederea recuperarii debitelor inregistrate cu titlu de indemni
Ordin 1090/2014 privind imputernicirea persoanelor din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara de a constata contraventiile si a aplica sanctiunile prevazute de Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010
OUG 40/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscale. Ordonanta de urgenta 40/2014
Ordin 3816/2013 privind conditiile de delegare a competentei altui organ de inspectie fiscala pentru efectuarea unei actiuni de inspectie fiscala
Ordin 3751/2013 privind competenta de efectuare a activitatilor de analiza de risc si selectare a persoanelor fizice care vor fi supuse verificarii fiscale prealabile documentare
Legea 245/2013 pentru ratificarea Protocolului dintre Romania si Republica Austria si a Protocolului aditional, semnate la Viena la 1 octombrie 2012, de modificare a Conventiei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privir
Ordin 512/2013 privind aprobarea Procedurii de compensare conform art. VI din OUG 12/2013 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene
Legea 50/2013 privind modificarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale. Lege nr. 50/2013
Ordin nr. 1951/2012 pentru modificarea si completarea anexei nr. 1 la Ordinul ANAF 1294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic
Ordin nr. 3294/2011 privind competenta de exercitare a verificarii situatiei fiscale personale
HG 564/2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea ANAF. Hotararea nr. 564/2011c
Ordin 2137/2011 privind aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea titlului IX din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala
Legea 46/2011 privind aprobarea OUG 39/2010 pentru modificarea si completarea OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala. Lege nr. 46/2011
Hotararea nr. 4/2011 pentru aprobarea Normelor de certificare a declaratiilor fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea
Ordin 2568/2010 pentru modificarea si completarea Ordinului nr. 2520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii
Ordinul 2520/2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii. Ordin nr. 2520/2010
OUG 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale. Ordonanta de Urgenta nr. 54/2010
Executarea silita - Practica judiciara
Alina Gabriela Tambulea

Pret: 35 lei

COMANDA ACUM

Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica


Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
168 useri online

Useri autentificati: