DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Cursuri mediatori

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Curs mediatori

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Ordin 359/C/2013 pentru aprobarea formularelor utilizate in procedura cu privire la cererile de valoare redusa prevazute de art. 1.025-1.032 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 69 din 1 februarie 2013

MINISTERUL JUSTITIEI

In temeiul dispozitiilor art. 1.028 alin. (2) si (4) si ale art. 1.029 alin. (3) din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul justitiei emite urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba formularul de cerere, formularul pentru completarea sau/si rectificarea formularului de cerere si formularul de raspuns, utilizate in procedura cu privire la cererile de valoare redusa reglemetnata de art. 1.025-1.032 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu completarile ulterioare, prevazute in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data intrarii in vigoare a Legii nr. 134/2010, republicata, cu completarile ulterioare.


ANEXA Nr. 1 - FORMULAR DE CERERE [art. 1.028 alin. (2) din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila]


IMPORTANT: Va rugam sa cititi cu atentie instructiunile urmatoare. Acestea sunt destinate sa va ajute la completarea formularului.

1. Instanta judecatoreasca
La aceasta rubrica trebuie sa indicati judecatoria careia ii adresati cererea.

2. Identificarea partilor
In procedura cu privire la cererile de valoare redusa, partile nu au obligatia de a fi reprezentate de avocat.
Paratului i se va comunica, in copie, formularul de cerere si, daca este cazul, inscrisurile depuse de dumneavoastra. Paratului i se ofera posibilitatea de a-si prezenta punctul de vedere.

3. Informatii privind cererea introductiva
Formularul de cerere este disponibil si pe site-ul Ministerului Justitiei (www.just.ro), si pe portalul instantelor de judecata (portal.just.ro).
Domeniul de aplicare a procedurii cu privire la cererile de valoare redusa: Retineti faptul ca procedura cu privire la cererile de valoare redusa are un domeniu de aplicare limitat. Cererile cu o valoare mai mare de 10.000 lei la data sesizarii instantei sau cele care sunt mentionate la art. 1.025 alin. (2) si (3) din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu completarile ulterioare (cererile in materie fiscala, vamala sau administrativa; cererile privind angajarea raspunderii statului pentru acte sau omisiuni in cadrul exercitarii autoritatii publice; cererile referitoare la: starea civila sau capacitatea persoanelor fizice, drepturile patrimoniale nascute din raporturile de familie, mostenire, insolventa, concordatul preventiv, procedurile privind lichidarea societatilor insolvabile si a altor persoane juridice sau alte proceduri asemanatoare, asigurari sociale, dreptul muncii, inchirierea unor bunuri imobile, cu exceptia actiunilor privind creantele avand ca obiect plata unei sume de bani, arbitraj si atingeri aduse dreptului la viata privata sau altor drepturi care privesc personalitatea) nu pot fi solutionate potrivit acestor proceduri. In cazul in care cererea nu poate fi solutionata potrivit acestei proceduri, instanta judecatoreasca va va informa in acest sens, iar, daca nu va retrageti cererea, aceasta va fi judecata potrivit dreptului comun. In cazul in care nu doriti continuarea procedurii in aceste conditii, trebuie sa va retrageti cererea.
3.1. In cazul cererilor evaluabile in bani, indicati doar valoarea obligatiei principale, fara a preciza si dobanzile, cheltuielile de judecata si alte venituri accesorii.
3.2. In cazul in care cererea nu este evaluabila in bani, va rugam sa indicati valoarea estimativa a acesteia.
3.3.1. In cazul in care pretindeti dobanzi contractuale (de exemplu, in cazul unui credit), va rugam sa precizati rata dobanzii si data de la care ar trebui sa curga dobanda. In cazul in care solicitati plata unor dobanzi diferite, trebuie sa completati rata dobanzii si perioadele in care ar trebui sa curga fiecare dintre dobanzi.
3.3.2. In cazul in care obtineti un castig de cauza, instanta judecatoreasca poate aproba acordarea de dobanzi legale; va rugam sa precizati daca solicitati acest lucru si, daca este cazul, data de la care ar trebui sa curga dobanda legala.
3.4. In cazul in care solicitati restiuirea cheltuielilor de judecata (de exemplu, onorariul avocatului), precizati acest lucru.

4. Detalii privind cererea
4.2. Descrieti probele de care intelegeti sa va folositi in sustinerea cererii dumneavoastra.
4.2.1. Aveti obligatia de a depune, odata cu prezentul formular de cerere, si copii, certificate de dumneavoastra pentru conformitate cu originalul, de pe inscrisurile de care intelegeti sa va folositi in sustinerea cererii, intr-un numar de exemplare egal cu numarul partilor pe care le chemati in judecata, la care se adauga un exemplar pentru instanta.
4.2.2. Instanta va putea incuviinta si alte probe in afara inscrisurilor depuse de parti. In cazul in care solicitati dovada cu martori, trebuie sa indicati numele, prenumele si adresa acestora. Instanta nu va incuviinta insa acele probe a caror administrare necesita cheltuieli disproportionate fata de valoarea cererii introductive sau a cereri reconventionale.
4.3. Dezbaterea orala
Procedura cu privire la cererile de valoare redusa este o procedura scrisa. Cu toate acestea, in prezentul formular de cerere sau intr-o etapa ulterioara, puteti solicita organizarea unor dezbateri orale. De asemenea, si instanta poate dispune infatisarea partilor, daca apreciaza acest fapt ca fiind necesar.
Instanta judecatoreasca poate sa refuze solicitarea de organizare a unor dezbateri orale in cazul in care considera ca, tinand seama de imprejurarile cauzei, nu sunt necesare dezbateri orale.

5. Data si semnatura
Verificati daca v-ati inscris numele si prenumele lizibil si daca ati semnat si datat formularul de cerere pe ultima sa pagina.
File suplimentare: in cazul in care spatiul nu este suficient, puteti adauga file noi, pe care trebuie sa le semnati.

Dosar nr. *:
Inregistrat la Judecatoria ...... la: ..... (ziua)/..... (luna)/ ..... (anul)*

1. Carei judecatorii ii adresati cererea?
1.1. Denumirea si adresa judecatoriei: .....................................................................................
2. Identificarea partilor
2.1. Informatii privind reclamantul
2.1.1. Numele si prenumele sau, dupa caz, denumirea: ..........................................................
2.1.2. Domiciliul sau resedinta ori, dupa caz, sediul: ..............................................................
2.1.3. Codul numeric personal sau, dupa caz, codul unic de inregistrare ori codul de identificare fiscala, numarul de inmatriculare in registrul comertului sau de inscriere in registrul persoanelor juridice si contul bancar^1: ....................................................................
2.1.4. Numarul de telefon^2: ..................................................................................................
2.1.5. Adresa de posta electronica^3: ...................................................................................
2.1.6. Numarul de fax^4: .......................................................................................................
2.1.7. Numele, prenumele si calitatea reprezentantului dumneavoastra, iar, in cazul reprezentarii prin avocat, numele si prenumele acestuia si sediul sau profesional^5: .........................................................................................................................
2.1.8. Alte informatii^6: .........................................................................................

(SUBSOL)* A se completa de catre instanta.
1. Daca aveti sau vi s-au atribuit aceste elemente de identificare potrivit legii.
2. Daca este cazul.
3. Daca este cazul.
4. Daca este cazul.
5. Daca este cazul.
6. Daca este cazul.(GATA SUBSOL PRIMA PAGINA)

2.2. Informatii privind paratul
2.2.1. Numele si prenumele sau, dupa caz, denumirea: ........................................................
2.2.2. Domiciliul sau resedinta ori, dupa caz, sediul: .............................................................
2.2.3. Codul numeric personal sau, dupa caz, codul unic de inregistrare ori codul de identificare fiscala, numarul de inmatriculare in registrul comertului sau de inscriere in registrul persoanelor juridice si contul bancar^7: .....................................................................
2.2.4. Numarul de telefon^8: ............................................................
2.2.5. Adresa de posta electronica^9: ..............................................
2.2.6. Numarul de fax^10: ................................................................
2.2.7. Numele, prenumele si calitatea reprezentantului paratului, iar, in cazul reprezentarii prin avocat, numele si prenumele acestuia si sediul sau profesional^11: ............................ ..............................................................................................................................................
2.2.8. Alte informatii^12: ......................................................................................................
3. Informatii privind cererea introductiva
3.1. Cerere evaluabila in bani
3.1.1. Valoarea obligatiei principale (fara dobanzi, cheltuieli de judecata si alte venituri accesorii): ......................................................................
3.2. Cerere neevaluabila in bani
3.2.1. Obiectul cererii: ..............................................................................................................
3.2.2. Valoarea estimativa a cererii: ......................................................................................

(SUBSOL)7. Daca paratul poseda ori i s-au atribuit aceste elemente de identificare potrivit legii si acestea va sunt cunoscute.
8. Daca este cazul si va este cunoscut.
9. Daca este cazul si va este cunoscut.
10. Daca este cazul si va este cunoscut.
11. Daca este cazul si va sunt cunoscute.
12. Daca este cazul.(GATA SUBSOL PAGINA 2)

POZA PAGINA 3 (PAG. 7 DIN MONITOR)
POZA PAGINA 4 (PAG. 8 DIN MONITOR)


ANEXA Nr. 2 - FORMULAR pentru completarea sau/si rectificarea formularului de cerere [art. 1.028 alin. (4) din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila]


Dosar nr.: .................................................
Inregistrat la Judecatoria ............................ la: ......... (ziua)/ ........ (luna)/ ........ (anul)
1. Judecatoria
1.1. Denumire si adresa: .............................................................................................
2. Reclamant
2.1. Numele si prenumele sau, dupa caz, denumriea: ..........................................................
2.2. Domiciliul sau resedinta ori, dupa caz, sediul: ................................................................
2.3. Codul numeric personal sau, dupa caz, codul unic de inregistrare ori codul de identificare fiscala, numarul de inmatriculare la registrul comertului sau de inscriere in registrul persoanelor juridice si contul bancar: .....................................................................................
2.4. Numarul de telefon: .....................................
2.5. Adresa de posta electronica: ....................................
2.6. Numarul de fax: ........................................................
2.7. Numele, prenumele si calitatea reprezentantului reclamantului, iar, in cazul reprezentarii prin avocat, numele si prenumele acestuia si sediul sau profesional: .................................... ...............................................................................................................................
2.8. Alte informatii: ............................................................................................................
3. Parat
3.1. Numele si prenumele sau, dupa caz, denumirea: ..............................................................
3.2. Domiciliul sau resedinta ori, dupa caz, sediul: ...................................................................
3.3. Codul numeric personal sau, dupa caz, codul unic de inregistrare ori codul de identificare fiscala, numarul de inmatriculare la registrul comertului sau de inscriere in registrul persoanelor juridice si contul bancar: ......................................................................................
3.4. Numarul de telefon: ..................................................
3.5. Adresa de posta electronica: ...............................................
3.6. Numarul de fax: ...................................................
3.7. Numele, prenumele si calitatea reprezentantului paratului, iar, in cazul reprezentarii prin avocat, numele si prenumele acestuia si sediul sau profesional: ............................................. ....................................................................................................................................
3.8. Alte informatii: ...............................................................................................................
Instanta a examinat formularul dumneavoastra de cerere si considera ca informatiile furnizate de dumneavoastra nu sunt suficient de clare/sunt inadecvate/formularul dumneavoastra de cerere nu a fost completat corect.
Va rugam sa completati/sa rectificati formularul de cerere/sa furnizati informatii sau/si inscrisuri suplimentare, astfel cum se indica mai jos, cat mai curand posibil si cel mai tarziu pana la data de ..................... (ziua)/ .................. (luna)/ ................. (anul).
In cazul in care nu completati sau/si nu rectificati formularul in termenul indicat mai sus, instanta anuleaza cererea, in conformitate cu dispozitiile art. 1.028 alin. (5) din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu completarile ulterioare.
Urmatoarele sectiuni ale formularului de cerere trebuie completate sau/si rectificate dupa cum urmeaza: .......................................................................................................................
Trebuie sa furnizati instantei urmatoarele informatii sau/si inscrisuri suplimentare: ............. .............................................................................................................................................
Intocmit la: ............................................. (denumirea instantei)
Data: ........ (ziua)/ ........ (luna)/ .......... (anul)
Semnatura si stampila .........................................


ANEXA Nr. 3 - FORMULAR DE CERERE [art. 1.029 alin. (3) din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila]


INFORMATII SI INSTRUCTIUNI PENTRU PARAT
1. Impotriva dumneavoastra s-a depus o cerere in conformitate cu procedura cu privire la cererile de valoare redusa.
Puteti raspunde cererii reclamantului prin completarea partii a II-a a prezentului formular de raspuns.
Puteti sa raspundeti pretentiilor reclamantului si fara a utiliza prezentul formular de raspuns, prin orice alt mijloc adecvat. In cazul in care recurgeti la alt mijloc pentru a raspunde pretentiilor reclamantului, prezentul formular de raspuns va poate ajuta la redactarea raspunsului dumeavoastra.
Raspunsul dumneavoastra trebuie depus la instanta/trimis instgantei, in termen de 30 de zile de la comunicarea prezentului formular de raspuns.
In cazul in care nu trimiteti un raspuns in termen de 30 de zile, instanta pronunta o hotarare, in raport cu actele aflate la dosar. Hotararea primei instante este executorie de drept.
Formularul de raspuns este disponibil si pe site-ul Ministerului Justitiei (www.just.ro), si pe portalul instantelor de judecata (portal.just.ro).
Cititi si instructiunile cuprinse in formularul de cerere; acestea va pot ajuta la redactarea raspunsului dumneavoastra.

2. Probe
Aveti obligatia de a depune, odata cu prezentul formular de raspuns, si copii, certificate de dumeavoastra pentru conformitate cu originalul, de pe inscrisurile de care intelegeti sa va folositi.
Instanta va putea incuviinta si alte probe in afara inscrisurilor depuse de parti. In cazul in care solicitati dovada cu martori, trebuie sa indicati numele, prenumele si adresa acestora. Instanta nu va incuviinta insa acele probe a caror administrare necesita cheltuieli disproportionate fata de valoarea cererii introductive sau a cererii reconventionale.

3. Dezbaterea orala
Procedura cu privire la cererile de valoare redusa este o procedura scrisa. Cu toate acestea, in prezentul formular de raspuns sau intr-o etapa ulterioara, puteti solicita organizarea unor dezbateri orale. De asemenea, si instanta poate dispune infatisarea partilor, daca apreciaza acest fapt ca fiind necesar.
Instanta judecatoreasca poate sa refuze solicitarea de organizare a unor dezbateri orale in cazul in care considera ca, tinand seama de imprejurarile cauzei, nu sunt necesare dezbateri orale.

4. Cerere reconventionala
In cazul in care doriti sa introduceti cerere reconventionala, va rugam sa completati si sa atasati un alt formular, formularul de cerere, cuprins in anexa nr. 1 la Ordinul ministrului justitiei nr. 359/C/2013 pentru aprobarea formularelor utilizate in procedura cu privire la cererile de valoare redusa prevazuta de art. 1.025-1.032 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila. Formularul de cerere este disponibil si pe site-ul Ministerului Justitiei (www.just.ro), si pe portalul instantelor de judecata (portal.just.ro).

5. Cheltuieli de judecata
In cazul in care solicitati restituirea cheltuielilor de judecata (de exemplu, onorariul avocatului), precizati acest lucru.

6. Alte informatii
La aceasta rubrica puteti rectifica sau completa datele dumneavoastra personale (de exemplu: date de contact, reprezentant).

7. Data si semnatura
Verificati daca v-ati scris numele si prenumele lizibil si daca ati semnat si datat formularul derasuns pe ultima sa pagina.
File suplimentare: in cazul in care spatiul nu este suficient, puteti adauga file noi, pe care trebuie sa le semnati.

Partea I (a se completa de catre instanta)
Reclamant:
Parat:
Instanta judecatoreasca:
Cerere:
Numarul dosarului:

Partea a II-a (a se completa de catre parat)
1. Acceptati pretentiile formulate de reclamant impotriva dumneavoastra?
Da
Nu
Partial
Daca ati raspuns "nu" sau "partial", motivati raspunsul: ........................................................

Cererea nu se incadreaza in domeniul de aplicare a procedurii cu privire la cererile de valoare redusa.
Motivati mai jos: ....................................................................................................................
Alte motive
Specificati mai jos: .................................................................................................................
2. Probe. Indicati dovezile cu care intelegeti sa va aparati impotriva fiecarui capat al cererii reclamantului.
2.1. Inscrisuri
Precizati mai jos ..................................................................................................................
2.2. Alte probe
Precizati mai jos ...................................................................................................................
3. Doriti sa aiba loc o dezbatere orala?
Da
Nu
In caz afirmativ, precizati motivele^1: ...................................................................................
4. Doriti sa depuneti o cerere reconventionala?
4.1. Da
4.2. Nu
4.3. In caz afirmativ, va rugam sa completati si sa atasati un formular de cerere separat.
5. Solicitati restituirea cheltuielilor de judecata?
5.1. Da
5.2. Nu
5.3. In caz afirmativ, precizati cheltuielile si indicati suma pretinsa: ..........................................
6. Alte informatii^2: ...................................................................................................................
7. Data si semnatura
Atasez prezentului formular un numar de ....... file suplimentare.
Declar ca, dupa stiinta mea, informatiile furnizate mai sus sunt corecte si date cu buna-credinta.
Data ......... (ziua)/ ............... (luna)/ ,............ (anul)
Numele si prenumele/Denumirea ...............
Semnatura .........................

(SUBSOL) 1 Facultativ
2 Daca este cazul.(GATA SUBSOLUL)




Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
Ordin 7/2014 privind aprobarea tarifului pentru supravegherea mentinerii obiectivelor necesare sigurantei pasagerilor si a procedurii de colectare si distribuire a acestuia si pentru abrogarea Ordinului ministrului transporturilor si infrastructurii
Ordin 1547/2013 privind delegarea de competenta si desemnarea Regiei Autonome Autoritatea Aeronautica Civila Romana ca organism tehnic specializat pentru exercitarea unor atributii ce revin autoritatii competente in domeniul securitatii aviatiei civi
Decizie nr. 45/2013 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind limitarea raspunderii civile a auditorilor statutari si a firmelor de audit, aprobat prin Decizia Consiliului superior al Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activita
Ordin nr. 159/2013 pentru stabilirea elementelor de siguranta ale extraselor multilingve ale actelor de stare civila
HG 727/2013 privind aplicarea Normelor metodologice de punere in aplicare a prevederilor Conventiei nr. 16 a Comisiei Internationale de Stare Civila referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civila, semnata la Viena la 8 s
Legea 235/2013 privind aprobarea OUG 82/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind evidenta persoanelor, actele de identitate ale cetatenilor romani, precum si actele de rezidenta ale cetatenilor statelor membre ale Uniunii Eu
Legea 213/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila
Legea 2/2013 privind unele masuri pentru degrevarea instantelor judecatoresti, precum si pentru pregatirea punerii in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila. Lege nr. 2/2013
Codul de Procedura Civila nou republicat 2012. Legea 134/2010 privind Codul de procedura Civila
OUG 44/2012 pentru modificarea art. 81 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila. Ordonanta de urgenta nr. 44/2012
Legea 61/2012 privind aprobarea OUG 80/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila. Lege nr. 61/2012
Legea 251/2011 pentru modificarea OUG 51/2008 privind ajutorul public judiciar in materie civila
OUG 80/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila. Ordonanta de Urgenta nr. 80/2011
OG 17/2011 privind controlul calitatii in securitatea aviatiei civile. Ordonanta nr. 17/2011
Legea 236/2010 pentru modificarea alin. (5) al art. 44 din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila. Lege nr. 236/2010
HG 1085/2010 pentru modificarea Regulamentului consular, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 760/1999. Hotararea nr. 1085/2010
Legea 202/2010 privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor. Legea 202/2010, Mica reforma a Justitiei
Legea 177/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a Codului de procedura civila si a Codului de procedura penala al Romaniei. Lege nr. 177/2010
Ordinul 1410/2010 pentru revizuirea cuantumului unor taxe din anexa la Legea nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe si nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate
Legea nr. 189/2003 privind asistenta judiciara internationala in materie civila si comerciala, republicata 2009
Codul civil adnotat - volumul I Art 1-257 Despre legea civila. Despre persoane
Mona-Maria Pivniceru, Pavel Perju, Corina Voicu

Pret: 55 lei
33 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica


Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
103 useri online

Useri autentificati: