DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Ordin nr. 169/2013 privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului



Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 589 din 18 septembrie 2013

MINISTERUL ECONOMIEI

Avand in vedere Referatul de necesitate nr. 2.536/DIPIMM din 2 septembrie 2013, intocmit de catre Directia implementare programe pentru IMM,
in temeiul prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare,
in scopul stimularii dezvoltarii mestesugurilor si a micii industrii din Romania, al intaririi clasei de mici mestesugari si artizani, care isi desfasoara activitatea individual sau organizat prin intermediul asociatiilor ori al altor organizatii, in special in localitatile rurale, dar si in cele urbane, al protejarii meseriilor care presupun un numar mare de operatii executate manual in practicarea lor, al relansarii serviciilor si a produselor realizate de acestia, in special a celor cu specific traditional, inclusiv obiecte de arta populara si artizanat, si al promovarii acestor produse si servicii pe pietele nationale si internationale,
in conformitate cu prevederile art. 9 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 430/2013 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism, cu modificarile ulterioare,
ministrul delegat pentru intreprinderi mici si mijlocii, mediul de afaceri si turism emite urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba Procedura de implementare a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Directia implementare programe pentru intreprinderi mici si mijlocii din cadrul Departamentului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism si oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie vor duce la indeplinire prezentul ordin.

Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


ANEXA - PROCEDURA de implementare a Programului national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului


PS-04.03
Revizia 1

1. Obiectivul Programului


1.1. Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului, denumit in continuare Program, este un program multianual de incurajare si de stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementat de catre Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism, denumit in continuare Departament, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 430/2013 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism, cu modificarile si completarile ulterioare.
Obiectivul general al Programului il constituie stimularea dezvoltarii mestesugurilor si a micii industrii din Romania, intarirea clasei de mici mestesugari si artizani, care isi desfasoara activitatea individual sau organizat prin intermediul asociatiilor ori al altor organizatii, in special in localitatile rurale, dar si in cele urbane, protejarea meseriilor care presupun un numar mare de operatii executate manual in practicarea lor, relansarea serviciilor si a produselor realizate de acestia, in special a celor cu specific traditional, inclusiv obiecte de arta populara si artizanat, si promovarea acestor produse si servicii pe pietele nationale si internationale.

Obiective specifice

1.2. Programul urmareste, prin organizarea Targului National pentru Artizanat si Mestesuguri 2013, denumit in continuare TNAM 2013, sustinerea micilor mestesugari in promovarea si conservarea produselor proprii si stimularea promovarii mai largi a traditiilor autohtone prin:
a) castigarea de piete externe noi pentru acest tip de produse si servicii;
b) stimularea cererii interne de servicii si produse care presupun un grad important de prelucrare manuala;
c) cresterea vizibilitatii pe piata atat a mestesugarilor, cat si a produselor si serviciilor furnizate de acestia;
d) imbunatatirea accesului mestesugarilor la informatii de piata si facilitarea valorificarii acestor informatii;
e) dezvoltarea contactelor de afaceri si stabilirea unor legaturi parteneriale;
f) promovarea serviciilor si produselor realizate apelandu-se la tehnologii traditionale si avand o componenta de prelucrare manuala semnificativa.


1.3. In cadrul Programului, intelesul unor termeni este definit astfel:
a) produsele si serviciile mestesugaresti, de mica industrie si artizanale — sunt produsele si serviciile executate de mestesugari si artizani in serie mica sau unicat, fie complet manual, fie cu ajutorul uneltelor manuale sau chiar mecanice, atat timp cat contributia manuala a mestesugarului sau artizanului ramane cea mai substantiala componenta a produsului finit, fiind caracterizate prin faptul ca:
— sunt produse fara restrictii privind cantitatea si folosind materiale brute, neprelucrate, apeland in general la resursele naturale;
— natura speciala a produselor mestesugaresti si artizanale deriva din trasaturile lor distinctive, care pot fi: artistice, creative, culturale, decorative, traditionale, simbolice si semnificative din punct de vedere comunitar si religios;
— cuprind o arie larga de obiecte si activitati care valorifica tehnicile, materiile prime, formele si ornamentele traditionale, precum si ale creatiei populare din diferite genuri;
— sunt produse si servicii cu valoare artistica, dar si utilitara, care pastreaza specificul executiei manuale si traditionale.
b) produsele de arta populara — sunt produsele realizate de creatorii si mesterii populari, care pastreaza caracterul autentic si specificul etnic si/sau cultural al unei anumite zone. Saptamana europeana a IMM-urilor 2013

1.4. Programul este parte integranta a Saptamanii europene a IMM-urilor 2013, care va avea loc in cursul lunii noiembrie.
Saptamana europeana a IMM-urilor 2013 este o campanie de promovare a antreprenoriatului in Europa si de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, national si local. Acest eveniment pune la dispozitia IMM-urilor o gama larga de informatii, sfaturi, ajutor si idei in scopul dezvoltarii activitatilor acestora. Saptamana europeana a IMM-urilor 2013 incurajeaza si ajuta IMM-urile sa isi atinga potentialul maxim.

2. Descrierea Programului

2.1. Programul consta in organizarea TNAM 2013, pe o perioada de 5 zile in Bucuresti.

2.2. Perioada de desfasurare a evenimentului, precum si locatia vor fi afisate pe site-ul institutiei cu cel putin 20 de zile inainte.

2.3. In cadrul TNAM 2013, beneficiarii eligibili vor putea prezenta produsele proprii (mestesugaresti si/sau de artizanat) si vor putea desfasura activitati economice in conditiile legislatiei in vigoare. De asemenea, beneficiarii prezenti la targ vor putea organiza la standul propriu, pentru vizitatorii interesati, sesiuni de ateliere de lucru. In cadrul atelierelor de lucru, artizanii si mestesugarii vor explica si demonstra practic cum se pregatesc si se obtin produsele lor — covoare tesute manual, covoare innodate, confectionarea iilor, tapiserii, stergare; impletituri: sfoara, nuiele, fibre vegetale; ateliere de olarit, tesut, broderie, dantelarie, ceramica traditionala si decorativa, iconografie, confectionarea de papusi folclorice, incondeierea oualor, confectionarea mastilor, prepararea culorilor vegetale si vopsirea materialelor traditionale, confectionarea articolelor din piele, din fier, articolelor din sticla, articolelor din lemn; atelier de restaurare; atelier de prelucrarea lemnului si mic mobilier artizanal, creatie bijuterii etc. Atelierele de lucru mentionate si altele din acest domeniu trebuie sa respecte traditia populara atat in ceea ce priveste modul de prelucrare a materialelor folosite, cat si in privinta produsului final.

2.4. Actiunile desfasurate in cadrul Programului sunt:
— organizarea unui targ national al mestesugarilor si artizanilor, sub forma unei expozitii cu vanzare;
— organizarea de seminare, mese rotunde, ateliere de lucru si prezentari in scopul promovarii produselor si serviciilor realizate de catre artizani si mestesugari, al castigarii de piete externe noi pentru acest tip de produse si servicii, al cresterii numarului intreprinzatorilor de succes si al imbunatatirii competentelor antreprenoriale, al obtinerii vizibilitatii pe piata atat a mestesugarilor, cat si a produselor si serviciilor furnizate de acestia, al promovarii serviciilor si produselor realizate, apelandu-se la tehnologii simple si avand o componenta de prelucrare manuala semnificativa, in special utilizandu-se tehnologii traditionale;
— diseminarea de materiale informative.
Actiunile legate de organizarea si desfasurarea Programului se realizeaza de catre Departament, direct si/sau pe baza de contracte incheiate cu persoane fizice si/sau juridice de drept public sau privat, in conditiile legii, in colaborare cu oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie.

2.5. Din bugetul alocat desfasurarii activitatilor specifice programului se pot suporta urmatoarele: editare/multiplicare de brosuri, materiale de promovare si prezentare, realizarea unui site dedicat evenimentului, elementele de identitate vizuala, inchiriere spatii, transmitere de invitatii, cheltuieli de protocol, cheltuieli cu transportul produselor care vor fi prezentate la TNAM 2013, cu transportul si/sau cazarea beneficiarilor, precum si alte cheltuieli necesare organizarii manifestarilor.

3. Bugetul Programului
Bugetul Programului pentru anul 2013 este de 1.000.000 lei, aprobat prin anexa nr. 3/35/02 la Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, alocati pentru organizarea TNAM 2013 si pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare pe perioada evenimentului in conditiile prezentei proceduri de implementare, astfel:
a) organizarea TNAM 2013 — 750.000 lei;
b) cheltuieli de transport atat al beneficiarilor, cat si al produselor acestora si cheltuieli de cazare a beneficiarilor pe perioada evenimentului in conditiile prezentei proceduri de implementare — 250.000 lei.
Pentru anul 2013, prin organizarea TNAM, se estimeaza participarea a minimum 200 de operatori economici cu obiect de activitate in domeniul mestesugurilor si artizanatului.

4. Tipurile de ajutor financiar

4.1. Se asigura participarea gratuita la TNAM 2013 pentru beneficiarii selectati in urma inscrierii on-line in Program.

4.2. Vor fi suportate cheltuielile de transport pentru beneficiari si pentru produsele acestora (daca este cazul) si cheltuielile de cazare a beneficiarilor pe perioada desfasurarii evenimentului, doar pentru participarea la TNAM 2013. Se acorda finantare pentru transportul produselor, in cazul in care acestea necesita un transport separat si nu pot fi transportate in acelasi mijloc de transport cu beneficiarul. Suma maxima acordata unui beneficiar pentru cazare si transport, cumulat, nu va depasi 1.250 lei. In limita sumei de 1.250 lei beneficiarul isi poate deconta transportul, cazarea sau ambele cheltuieli. In cazul in care suma totala cheltuita depaseste 1.250 lei, diferenta va fi suportata de catre beneficiar. In cazul in care beneficiarul se deplaseaza cu autoturismul personal va primi contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km parcursi. Cheltuielile privind transportul si cazarea vor fi decontate in baza documentelor justificative pe care beneficiarul trebuie sa le depuna personal sau prin curier la oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (OTIMMC) de care apartine, in maximum 10 zile lucratoare de la inchiderea targului. In cadrul prezentului Program, TVA este cheltuiala neeligibila.

4.3. Beneficiarii eligibili
Pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici: intreprinderi mici si mijlocii definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care transpune in legislatia nationala Recomandarea 2003/361/CE din 6 mai 2003, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 124 din 20 mai 2003, respectiv societatile comerciale, societatile cooperative, inclusiv societatile cooperative mestesugaresti mixte, persoanele fizice autorizate care desfasoara activitati economice in mod independent, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale, precum si asociatiile profesionale sau fundatiile, dupa caz, care se incadreaza la data solicitarii in una dintre urmatoarele categorii:
a) sunt organizate in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si indeplinesc conditiile de incadrare in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, potrivit dispozitiilor Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) sunt persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale (inregistrate la registrul comertului si autorizate conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare) care desfasoara activitati in domeniul mestesugurilor, in special al celor traditionale, si in domeniul artei populare si artizanatului;
c) sunt constituite ca asociatii profesionale sau fundatii si au ca scop promovarea mestesugurilor si a meseriilor care presupun un numar mare de operatii executate manual, a produselor si serviciilor cu specific traditional, inclusiv din domeniul artei populare si artizanatului.

5. Criterii de eligibilitate
Pot beneficia de prevederile Programului persoanele fizice si operatorii economici care indeplinesc cumulativ, la data solicitarii, urmatoarele criterii: operatorii economici:
a) au capital social integral privat;
b) realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro, conform ultimei situatii financiare aprobate;
c) au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250 in anul fiscal anterior;
d) au ca obiect de activitate producerea si comercializarea produselor care pastreaza specificul executiei manuale si artizanale, prestarea serviciilor care presupun un numar mare de operatii executate manual sau au ca scop promovarea mestesugurilor, meseriilor, produselor si serviciilor cu specific traditional;
e) au sediul, sunt inregistrati si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
f) au completat formularul de inscriere online (anexa nr. 1) in cadrul Programului, iar in urma evaluarii au fost selectati sa participe la eveniment.

6. In cadrul Programului nu sunt eligibile:
— societatile care au ca obiect principal de activitate tiparirea materialelor pentru publicitate (cod CAEN 58, 181, 182);
— societatile bancare, societatile de asigurare si reasigurare, societatile de administrare a fondurilor financiare de investitii, societatile de valori mobiliare, activitati de intermedieri financiare (cod CAEN 64, 65); activitati auxiliare intermedierilor financiare (cod CAEN 66); activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta in domeniul fiscal (cod CAEN 69); selectia si plasarea fortei de munca (cod CAEN 78); activitati de studii de piata si de sondaj (cod CAEN 7320);
— activitati de pescuit si acvacultura, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura;
— activitati legate de productia primara a produselor agricole, asa cum sunt enumerate in anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene;
— activitati de procesare si marketing al produselor agricole, asa cum sunt enumerate in anexa nr. 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, in urmatoarele cazuri:
a) cand cuantumul ajutorului este stabilit pe baza pretului sau a cantitatii produselor de acest tip cumparate de la producatorii primari sau puse pe piata de operatorii economici respectivi;
b) cand ajutorul este conditionat de a fi partial sau integral cedat producatorilor primari (fermieri);
— activitati legate de export catre state terte sau state membre, si anume ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, de crearea si functionarea unei retele de distributie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
— operatorilor economici care activeaza in sectorul carbonifer, asa cum este definit in Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui.
De asemenea, nu pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici care produc sau comercializeaza produse/servicii, altele decat cele descrise la pct. 1.3, cu exceptia societatilor cooperative mestesugaresti mixte, care, in afara altor tipuri de activitati, au si activitati de mestesug si artizanat.

7. Modalitatea de derulare a Programului
Departamentul, prin Directia pentru implementarea programelor pentru intreprinderi mici si mijlocii (DIPIMM), administreaza, gestioneaza si deruleaza direct programele de incurajare si stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, finantate de la bugetul de stat la nivel national si la nivel local, prin intermediul OTIMMC, si asigura managementul financiar si/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care transpune in legislatia nationala Recomandarea 2003/361/CE din 6 mai 2003.

7.1. Inscrierea in Program si solicitarea acordului de principiu pentru participarea la TNAM 2013 se fac completand on-line formularul de inscriere in Program (anexa nr. 1) accesand linkul http://programenationale2013.aippimm.ro

7.2. Data de la care este activa completarea formularului de inscriere se comunica pe site-ul www.aippimm.ro cu cel putin 5 (cinci) zile inainte de data inceperii procesului de inregistrare propriu-zis.

7.3. In vederea obtinerii acordului de principiu pentru participarea la TNAM 2013, operatorul economic va completa si va transmite on-line formularul de preselectie (anexa nr. 1) conform aplicatiei software care va fi disponibila pe pagina web a institutiei, incepand cu ora 10,00, timp de 10 zile de la demararea implementarii Programului, pana la ora 20,00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire pana la epuizarea celor 200 de locuri. Admiterea in Program se va face in ordinea inscrierii on-line.

7.4. Aplicatia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii cu numarul de inregistrare obtinut si cu datele corespunzatoare completate de catre acesta.

7.5. Formularul de inscriere corect si integral completat va putea fi transmis si inregistrat o singura data in cadrul aplicatiei, programul nepermitand inregistrarea de doua ori a aceluiasi operator economic.

7.6.1. Dupa expirarea termenului prevazut la subpct. 7.3, Departamentul, prin DIPIMM, va face publica pe site-ul institutiei, la adresa www.aippimm.ro, in termen de o zi lucratoare, lista cu solicitantii inscrisi in Program. Solicitantii din lista afisata pe site-ul www.aippimm.ro vor transmite, in termen de 7 (sapte) zile lucratoare de la data publicarii listei, la OTIMMC de care apartine judetul in care este inregistrata firma solicitanta/in care are domiciliul stabil solicitantul Cererea-tip de participare la Targul National pentru Artizanat si Mestesuguri 2013 (anexa nr. 2) insotita de urmatoarele documente justificative:
a) declaratia pe propria raspundere privind incadrarea in categoria intreprinderilor mici si mijlocii pentru anul fiscal 2012 (cuprinzand cifra de afaceri anuala neta, valoarea activelor totale si numarul mediu anual de salariati, stabilite conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare), conform anexei nr. 4 si anexei nr. 5;
b) copia certificata a buletinului/cartii de identitate al/a reprezentantului legal al societatii solicitante;
c) imputernicirea semnata si stampilata de reprezentantul legal al solicitantului, in cazul in care o alta persoana decat acesta semneaza cererea de participare la TNAM 2013 (anexa nr. 2);
d) fotografii cu minimum 3 (trei) produse artizanale/ mestesugaresti realizate/comercializate de catre solicitant;
e) formularul de inscriere completat la inscrierea on-line (anexa nr. 1);
f) anexa nr. 8, OPIS, sectiunea A, semnat si stampilat.

7.6.2. Intreaga documentatie va fi depusa in 3 exemplare, un original si doua fotocopii certificate, intr-un plic sigilat. Pe plicul sigilat se vor mentiona in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
Destinatar:
— OTIMMC — adresa (anexa nr. 6);
— Programul national pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului.
Expeditor:
— numarul de inregistrare on-line;
— denumirea completa a solicitantului;
— numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului si CUI/codul de inregistrare fiscala;
— adresa solicitantului, inclusiv judetul.

7.6.3. Prin copie certificata, in cadrul acestui Program, se intelege fotocopie cu stampila si semnatura reprezentantului legal/imputernicitului, cu mentiunea „conform cu originalul”.

7.6.4. Plicul va fi depus la sediile OTIMMC de care apartine judetul in care este inregistrata firma solicitanta si depunerea va fi inregistrata in Registrul unic electronic al Programului.

7.6.5. Toata corespondenta intre solicitant si OTIMMC va purta mentiunea „completare la dosarul cu nr. RUE ......” si va fi transmisa la OTIMMC de catre solicitant. Toata corespondenta intre OTIMMC si solicitanti in cadrul Programului va purta semnatura sefului de oficiu si stampila oficiului teritorial.

8. Evaluarea si selectia beneficiarilor

8.1. Evaluarea si selectia aplicantilor se vor face de catre UPSEC din cadrul OTIMMC.

8.2. In vederea administrarii corespunzatoare a Programului, in cadrul fiecarui OTIMMC se constituie: Unitatea Programare, Selectie, Evaluare si Contractare, denumita in continuare UPSEC, al carei numar de persoane, atributii si responsabilitati vor fi stabilite prin decizia sefului fiecarui OTIMMC.

8.3. UPSEC din cadrul fiecarui OTIMMC va evalua, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea si inregistrarea documentatiei, Cererea-tip de participare la Targul National pentru Artizanat si Mestesuguri 2013 si documentele mentionate la pct. 7.6. Dupa finalizarea evaluarii, UPSEC din cadrul OTIMMC va transmite aplicantilor, prin fax, e-mail, posta, scrisoare de respingere, in cazul in care se constata ca:
— documentatia depusa este incompleta si/sau incorecta;
— solicitantii au declarat in formularul de inscriere on-line informatii care nu sunt corecte/reale;
— solicitantii nu indeplinesc criteriile de eligibilitate prevazute in prezenta procedura;
— activitatea solicitantului sau produsele/serviciile pe care le comercializeaza/produce nu face/fac obiectul prezentului
Program conform pct. 1.3 din prezenta procedura.
Pentru solicitantii acceptati de principiu de catre UPSEC, OTIMMC va transmite scrisoarea de instiintare privind participarea la TNAM 2013 in limita locurilor disponibile/in afara locurilor disponibile, dupa obtinerea avizului din partea DIPIMM din cadrul Departamentului.

8.4. DIPIMM va publica pe site-ul www.aippimm.ro lista cu aplicantii admisi si respinsi pentru participare la TNAM 2013.

9. Primirea si solutionarea contestatiilor

9.1. In conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care solicitantul se considera vatamat intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim in urma comunicarii UPSEC, acesta are dreptul de a urma procedura prevazuta in aceste situatii.

9.2. Astfel, solicitantul se poate adresa OTIMMC, formuland o contestatie, in termen de 10 zile calendaristice de la data primirii scrisorii de respingere.

9.3. Contestatia se formuleaza in scris si va cuprinde:
— denumirea operatorului economic;
— obiectul contestatiei;
— motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza contestatia;
— dovezile pe care se intemeiaza;
— semnatura reprezentantului legal al operatorului economic sau a imputernicitului acestuia, precum si stampila.

9.4. Termenul de solutionare este de 10 zile de la data primirii contestatiei.

9.5. Comunicarea solutionarii contestatiei se va face prin fax/e-mail/posta.

9.6. Pentru solutionarea contestatiilor se va constitui in cadrul fiecarui OTIMMC o comisie de solutionare a contestatiilor formata din membri care nu au participat la evaluarea dosarului.

9.7. Numarul de persoane, atributiile si responsabilitatile comisiei de solutionare a contestatiilor vor fi stabilite prin decizia ordonatorului de credite al fiecarui OTIMMC.

10. Decontarea cheltuielilor cu transportul si cazarea beneficiarilor

10.1. Participantii vor depune la OTIMMC de care apartin (anexa nr. 6) cererea-tip de decontare (anexa nr. 7) insotita de documentele justificative mentionate in anexa nr. 8 sectiunea B, in maximum 10 zile lucratoare de la inchiderea TNAM 2013.

10.2. Decontarea cheltuielilor legate de transport si cazare pe perioada celor 5 zile de participare la TNAM 2013 se va face pe baza unei Cereri-tip de decontare (anexa nr. 7), pe care solicitantul trebuie sa o depuna la sediul OTIMMC, impreuna cu urmatoarele documente justificative:
— documentele justificative prevazute in anexa nr. 3, pentru fiecare activitate/cheltuiala eligibila;
— pentru cheltuielile legate de transport sunt considerate documente justificative: bon fiscal pentru combustibil in termen/bilet de tren/bilet de autocar/bilet de microbuz, in functie de mijlocul de transport cu care solicitantul s-a deplasat. In cazul in care acesta se deplaseaza cu autoturismul personal sau al firmei va primi contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km parcursi, dar nu mai mult de 1.250 lei cumulat cu cheltuielile de cazare. Conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului, cu modificarile si completarile ulterioare, se va rambursa contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km parcursi doar pentru proprietarul autoturismului (persoana fizica sau firma), chiar daca se deplaseaza in acelasi scop mai multe persoane care sunt pasageri in autoturism.
Conform noilor prevederi ale Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, bonurile de benzina, pentru a fi considerate documente justificative, trebuie sa fie inscriptionate cu datele de identificare ale cumparatorului (in acest caz, beneficiar al Programului) ori trebuie sa fie insotite de factura. In prezenta procedura, documentele justificative in termen, valabile pentru decontarea transportului si a cazarii, sunt acele documente emise astfel:
  • pentru transport se considera documente in termen documentele emise cu maximum doua zile inainte de inceperea TNAM 2013 si maximum doua zile dupa finalizarea TNAM 2013;
  • pentru cazare se considera documente in termen documentele emise cu o zi inainte de inceperea TNAM 2013 si documentele emise cu o zi dupa finalizarea TNAM 2013;
    — pentru cheltuielile legate de cazare sunt considerate documente justificative: factura fiscala, chitanta sau bon fiscal care sa dovedeasca achitarea cazarii/ordin de plata insotit de extras de cont bancar. Documentele justificative trebuie sa fie depuse in original. Acestea se vor deconta in limita a 1.250 lei cumulat cu cheltuielile de transport;
    — copia cererii de deschidere/extrasului contului ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la Trezoreria Statului in a carei raza teritoriala isi are sediul sau la care este luat in evidenta fiscala, sau copia cererii de deschidere/extrasului contului deschis la bancile comerciale din Romania pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    — angajamentul beneficiarului (anexa nr. 9) de a raporta efectele participarii in Program pe o perioada de 3 ani, incepand cu anul 2014, catre Unitatea monitorizare, control si raportare din cadrul OTIMMC, conform Formularului de raportare, anexa la angajament (anexa nr. 9);
    — opisul cu documentele care insotesc cererea-tip de eliberare a AFN, anexa nr. 8 sectiunea B, semnat si stampilat.

    10.3. Intreaga documentatie va fi depusa in 3 (trei) exemplare: un original si doua fotocopii certificate; cele 3 exemplare ale dosarelor vor fi puse intr-un plic sigilat si vor fi depuse la sediile OTIMMC.
    Destinatar:
    — OTIMMC — adresa;
    — UPSEC — pentru „Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului”.
    Expeditor:
    — denumirea completa a firmei solicitante;
    — numarul de inregistrare in registrul comertului;
    — CUI/codul de inregistrare fiscala;
    — suma decontata;
    — adresa solicitantului, inclusiv judetul;
    — numarul de inregistrare obtinut la inscrierea in Registrul unic electronic al Programului

    10.4. Documentele originale vor fi restituite beneficiarilor in baza unui proces-verbal. Acestea vor fi ridicate de catre operatorii economici de la sediile OTIMMC, dupa verificarea conformitatii copiilor si virarea efectiva a sumelor decontate.

    11. Confidentialitate

    11.1. Documentele justificative depuse de catre solicitanti in cadrul Programului sunt confidentiale, membrii UPSEC avand obligatia de a nu dezvalui informatii mentionate in acestea catre terte persoane, cu exceptia cazului in care informatiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului in exercitarea atributiilor ce le revin.

    11.2. Departamentul si OTIMMC sunt autorizate sa publice, in orice forma si mediu, incluzand internetul, informatiile referitoare la numele beneficiarului, suma si/sau scopul cheltuielilor decontate, asezarea geografica (localitatea si judetul).

    12. Precizari
    Documentele originale depuse de catre beneficiari in vederea decontarii in cadrul Programului vor fi pastrate la sediul OTIMMC, la dispozitia operatorilor economici, in vederea ridicarii de catre acestia pana cel tarziu la data de 27 decembrie 2013.

    13. Anexele nr. 1—9 fac parte integranta din prezenta procedura.


    Anexele nr. 1—9 la procedura


    click pentru Anexele 1 - 9




    Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

    Poate fi de interes si:
    Legea 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei republicata 2014. Lege nr. 1/2005 republicata 2014
    Arbitrajul intern si international. Texte. Comentarii. Mentalitati
    Bobei Radu Bogdan,Bobei Radu Bogdan

    Pret: 54.9 lei
    46.67 lei
    COMANDA ACUM

    Cautare legislatie:



    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------


    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica




  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    77 useri online

    Useri autentificati: