|
|
|
|
Ordinul 11/2011 pentru aprobarea procedurii de exploatare a aplicatiei informatice privind transmiterea in format electronic a informatiilor conform art. 76^1 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice. Ordin nr. 11/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 44 din 18 ianuarie 2011
Avand in vedere prevederile art. 76^1 si 84 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea
Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:
Art. 1 (1) Prin prezentul ordin se aproba procedura de
exploatare a aplicatiei informatice privind transmiterea in format
electronic a informatiilor conform art. 76^1 din Legea nr. 273/2006
privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile
ulterioare, dupa cum urmeaza:
a) Aplicatia informatica se acceseaza din pagina de internet
a Ministerului Administratiei si Internelor (www.mai.gov.ro), sub
link-ul "Aplicarea Legii nr. 273/2006".
b) Pentru inregistrarea in aplicatia informatica, in vederea
incarcarii documentelor electronice pe pagina de internet a
Ministerului Administratiei si Internelor, fiecare ordonator
principal de credite de la nivelul fiecarei unitati administrativteritoriale/
subdiviziuni administrativ-teritoriale, dupa caz,
dispune parcurgerea urmatoarelor etape:
etapa 1: indeplinirea conditiilor tehnice minime pentru
aplicarea prevederilor art. 76^1 din Legea nr. 273/2006, cu
modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa nr. 1;
etapa 2: desemnarea unei persoane responsabile de
aplicarea prevederilor art. 76^1 din Legea nr. 273/2006, cu
modificarile si completarile ulterioare. Persoana responsabila,
in calitate de utilizator, trebuie sa detina o adresa de e-mail
valida care va fi utilizata si pentru recuperarea parolei de acces;
etapa 3: crearea de catre utilizator, pana la data de
26 ianuarie 2011, a unui cont de acces in numele unitatii
administrativ-teritoriale/subdiviziunii administrativ-teritoriale,
dupa caz, prin accesarea aplicatiei informatice. Īn acest sens, va
introduce datele necesare pentru crearea contului de utilizator;
etapa 4: accesarea de catre utilizator a aplicatiei
informatice de pe pagina de internet a Ministerului Administratiei
si Internelor www.mai.gov.ro, sub link-ul "Aplicarea Legii
nr. 273/2006", si completarea formularului de validare cont
utilizator, prevazut in anexa nr. 2. Formularul de validare se
tipareste, se semneaza, se stampileaza si se transmite, pana la
data de 26 ianuarie 2011, pe fax, la Ministerul Administratiei si
Internelor, Directia pentru politici fiscale si bugetare locale.
Numarul de fax se publica la acelasi link sus-mentionat.
(2) Transmiterea informatiilor in format electronic, prevazute
la art. 76^1 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile
ulterioare, se realizeaza prin incarcarea documentelor
electronice, de catre utilizatori, direct prin aplicatie.
(3) Aplicatia se utilizeaza conform Manualului de exploatare
a aplicatiei care se posteaza pe pagina de internet a Ministerului
Administratiei si Internelor, sub link-ul "Aplicarea Legii
nr. 273/2006".
Art. 2 Directia generala pentru comunicatii si tehnologia
informatiei are urmatoarele atributii:
a) pune la dispozitie echipamentele hardware necesare,
precum si un server de publicare pentru procesarea informatiilor
transmise;
b) analizeaza periodic dinamica de dezvoltare a sistemului si
propune masuri de sustinere tehnica pentru asigurarea
continuitatii serviciilor IT bazate pe resursele mentionate la lit. a);
c) dezvolta cu resurse proprii aplicatia informatica
mentionata la art. 1, care permite incarcarea documentelor in
format electronic pe pagina de internet a Ministerului
Administratiei si Internelor, de catre autoritatile administratiei
publice locale;
d) asigura instalarea, configurarea si administrarea
componentelor hardware si software doar la nivel central;
e) asigura dezvoltarile ulterioare rezultate din necesitati
tehnice sau modificari legislative;
f) actualizeaza manualul on-line al aplicatiei informatice;
g) sustine cu expertiza tehnica Directia pentru politici fiscale
si bugetare locale in exercitarea atributiilor ce ii revin prin
prezentul ordin.
Art. 3 Directia pentru politici fiscale si bugetare locale are
urmatoarele atributii:
a) valideaza utilizatorii inscrisi pe pagina de internet a
Ministerului Administratiei si Internelor;
b) actualizeaza nomenclatoarele aplicatiei;
c) utilizeaza aplicatia pentru realizarea de rapoarte diverse;
d) stabileste cerintele operationale in urma unor modificari
legislative;
e) evalueaza aplicatia din punct de vedere operational.
Art. 4 Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul
ordin.
Art. 5 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Anexa nr. 1 - Conditii tehnice minime
Cerinte tehnice minime necesare pentru accesarea aplicatiei:
a) calculator de configuratie minima pentru navigare pe internet;
b) conexiune la internet;
c) aplicatie informatica pentru navigare pe internet cu javascript activat (de exemplu: Internet Explorer, Mozilla Firefox etc.);
d) aplicatie informatica pentru citirea documentelor .pdf (Adobe Reader).
Fisierele care urmeaza a fi transmise spre incarcare pe site-ul web trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici:
a) nu trebuie sa depaseasca dimensiunea totala de 5 megabytes;
b) sa fie in format .pdf.
Anexa nr. 2 - Formular validare cont utilizator pentru accesul in aplicatia de incarcare a documentelor pe site-ul public al Ministerului Administratiei si Internelor
Institutia ............................................................................................., judetul ..................................................................,
localitatea .............................................................................................., codul SIRUTA ....................................................................,
Numele ..............................................., prenumele ........................................., functia ..........................................,
departamentul/directia ..........................................., telefon ............................................, fax .........................................................,
adresa de e-mail*) ........................................................................................................................................................................... .
Ordonator principal de credite,
.................................................
(numele si prenumele in clar)
(semnatura si stampila)
Data
........................
NOTA:
Contul de utilizator este creat on-line, din aplicatie, insa nu va putea fi folosit pentru accesul in aplicatie pana la activarea
acestuia de catre administratorul aplicatiei.
----------------------------------
*) Formularul va fi completat obligatoriu cu litere de tipar.
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|
|
|
|
|
|