OG 17/2011 privind controlul calitatii in securitatea aviatiei civile. Ordonanta nr. 17/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 608 din 29 august 2011
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. III.2 din Legea nr. 131/2011 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1 (1) Prezenta ordonanta reglementeaza cadrul
privind asigurarea conditiilor de exercitare in Romania a
competentelor Comisiei Europene, prevazute de Regulamentul
(UE) nr. 72/2010 al Comisiei din 26 ianuarie 2010 de stabilire a
procedurilor de efectuare a inspectiilor Comisiei in domeniul
securitatii aeronautice, coordonarea si monitorizarea aplicarii
standardelor de baza comune, prevazute de Regulamentul (CE)
nr. 300/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din
11 martie 2008 privind norme comune in domeniul securitatii
aviatiei civile si de abrogare a Regulamentului (CE)
nr. 2.320/2002 si de Regulamentul (UE) nr. 185/2010 al
Comisiei din 4 martie 2010 de stabilire a masurilor detaliate de
implementare a standardelor de baza comune in domeniul
securitatii aviatiei, precum si cadrul privind asigurarea efectuarii
activitatilor de monitorizare a conformitatii, derularea actiunilor
de rectificare a deficientelor si certificarea personalului care
executa controlul calitatii in securitatea aviatiei civile.
(2) In sensul prezentei ordonante, termenii si expresiile de
mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) Conventia de la Chicago — Conventia privind aviatia civila
internationala, semnata la Chicago la data de 7 decembrie 1944,
la care Romania a aderat prin Decretul de Stat nr. 194/1965;
b) anexa 17 — anexa 17 la Conventia de la Chicago;
c) Regulamentul (CE) nr. 300/2008 — Regulamentul (CE)
nr. 300/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din
11 martie 2008 privind norme comune in domeniul securitatii
aviatiei civile si de abrogare a Regulamentului (CE)
nr. 2.320/2002;
d) Regulamentul (UE) nr. 72/2010 — Regulamentul (UE)
nr. 72/2010 al Comisiei din 26 ianuarie 2010 de stabilire a
procedurilor de efectuare a inspectiilor Comisiei in domeniul
securitatii aeronautice;
e) Regulamentul (UE) nr. 18/2010 — Regulamentul (UE)
nr. 18/2010 al Comisiei din 8 ianuarie 2010 de modificare a
Regulamentului (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European si
al Consiliului in ceea priveste specificatiile pentru programele
nationale de control al calitatii in domeniul securitatii aviatiei
civile;
f) Doc 30 — Declaratia politicilor Conferintei Europene a
Aviatiei Civile in securitatea aviatiei civile — Doc 30, editia
a 13-a, mai 2010;
g) OACI — Organizatia Aviatiei Civile Internationale;
h) CEAC — Conferinta Europeana a Aviatiei Civile;
i) Comisie — Comisia Europeana;
j) AACR — Autoritatea Aeronautica Civila Romana.
Art. 2 (1) In cuprinsul prezentei ordonante sunt aplicabile
definitiile termenilor si expresiilor prevazute la art. 3 din
Regulamentul (CE) nr. 300/2008, art. 2 din Regulamentul (UE)
nr. 72/2010 si pct. 1 din anexa II la Regulamentul (CE)
nr. 300/2008.
(2) In sensul prezentei ordonante, auditorul de securitate a
aviatiei civile prevazut la lit. A.h) din anexa nr. 2 la Legea
nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificarilor
profesionale pentru profesiile reglementate din Romania, cu
modificarile si completarile ulterioare, este auditorul definit la
pct. 1.1.3 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008, anexa
adaugata Regulamentului (CE) nr. 300/2008 in conformitate cu
prevederile art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 18/2010.
Art. 3 (1) Autoritatea competenta responsabila cu
coordonarea si monitorizarea aplicarii standardelor de baza
comune stabilite de Regulamentul (CE) nr. 300/2008, precum si
cu dezvoltarea, punerea in aplicare si mentinerea programului
national de securitate a aviatiei civile este Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii.
(2) In calitate de autoritate competenta, Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii are urmatoarele atributii:
a) asigura conditiile de exercitare in Romania, in securitatea
aviatiei civile, a competentelor Comisiei cu privire la inspectiile
Comisiei in domeniul securitatii aeronautice, potrivit prevederilor
Regulamentului (UE) nr. 72/2010, a competentelor OACI, potrivit
standardelor stabilite de anexa 17, si a competentelor CEAC
potrivit politicilor continute de Doc 30;
b) dispune si coordoneaza efectuarea analizei riscului, in
vederea stabilirii masurilor mai stricte decat standardele de baza
comune, potrivit prevederilor art. 6 din Regulamentul (CE)
nr. 300/2008, si informeaza corespunzator Comisia;
c) ca urmare a inspectiei Comisiei, auditului OACI sau
CEAC, dispune masuri de remediere pentru deficientele care nu
pot fi remediate prompt si monitorizeaza ducerea la indeplinire
a planului de actiune pentru remedierea deficientelor, iar atunci
cand constata remedierea tuturor deficientelor, confirma in scris
Comisiei, OACI sau CEAC;
d) dispune masurile recomandate de evaluatorii CEAC si
monitorizeaza aplicarea acestora;
e) elaboreaza, aplica si mentine Programul national de
securitate a aviatiei civile, Programul national de control al
calitatii si Programul national de pregatire in securitatea aviatiei
civile;
f) executa controlul calitatii in securitatea aviatiei civile si
stabileste termenele de remediere a deficientelor identificate si
de aplicare a masurilor de protectie in cazul vulnerabilitatilor;
g) evalueaza conformitatea Programului de securitate
aeroportuara cu prevederile art. 12 alin. (1) din Regulamentul
(CE) nr. 300/2008 si, in cazul in care constata neconformitati,
dispune masuri suplimentare;
h) evalueaza conformitatea Programului de securitate al
transportatorului aerian cu prevederile art. 13 alin. (1) din
Regulamentul (CE) nr. 300/2008 si, in cazul in care constata
neconformitati, dispune masuri suplimentare;
i) evalueaza conformitatea Programului de securitate al
entitatilor care aplica standarde de securitate aeronautica cu
prevederile art. 14 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 300/2008
si, in cazul in care constata neconformitati, dispune masuri
suplimentare;
j) monitorizeaza pregatirea auditorilor de securitate a aviatiei
civile si dispune desfasurarea acesteia cu o frecventa care sa
asigure mentinerea competentelor existente si insusirea de
competente noi care sa tina cont de evolutiile in securitatea
aviatiei civile;
k) elaboreaza planul anual de efectuare a activitatilor de
monitorizare a conformitatii in securitatea aviatiei civile;
l) elaboreaza metodologia de efectuare a activitatilor de
monitorizare a conformitatii si a expertizelor in securitatea
aviatiei civile;
m) analizeaza si aproba planul de actiune pentru remedierea
deficientelor inaintat de operatorul aeroportuar, transportatorul
aerian sau de entitatea care aplica standarde de securitate
aeronautica, ca urmare a efectuarii unei activitati de
monitorizare a conformitatii;
n) autorizeaza agentii abilitati, expeditorii cunoscuti si
furnizorii abilitati de provizii de bord;
o) autorizeaza centrele de pregatire in domeniul securitatii
aviatiei civile;
p) certifica auditorii de securitate a aviatiei civile;
q) certifica instructorii de securitate a aviatiei civile si
validatorii independenti;
r) constata incalcarea normelor si aplica sanctiunile privind
nerespectarea cerintelor din domeniul securitatii aviatiei civile, in
conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 1.869/2005
pentru aprobarea Programului national de asigurare a calitatii
in domeniul securitatii aeronautice — PNAC-SECA, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(3) In calitate de autoritate competenta, Ministerul
Transporturilor si Infrastructurii poate asigura indeplinirea
atributiilor prevazute la alin. (2) si prin delegare de competenta
si desemnarea unui organism tehnic specializat, respectiv
AACR.
Art. 4 (1) Autoritatea competenta se asigura ca inspectia
Comisiei in Romania se deruleaza in conformitate cu
prevederile Regulamentului (UE) nr. 72/2010, auditul OACI in
Romania se deruleaza in conformitate cu standardele stabilite
de anexa 17, auditul CEAC si evaluarea vulnerabilitatilor pe
aeroporturi din Romania, care pot afecta calitatea in securitatea
aviatiei civile, se deruleaza in conformitate cu politicile continute
de Doc 30.
(2) Autoritatea competenta desemneaza auditorul national
cu atributii de colectare a datelor si de completare a
chestionarului preliminar de inspectie a Comisiei, in conformitate
cu prevederile art. 7 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010,
auditorul de securitate a aviatiei civile cu atributii de colectare a
datelor si de completare a chestionarului preliminar de audit
OACI sau CEAC ori a chestionarului preliminar de evaluare a
vulnerabilitatilor.
(3) Autoritatea competenta desemneaza dintre auditorii de
securitate a aviatiei civile un coordonator pentru activitatea de
inspectie a Comisiei, in conformitate cu prevederile art. 8 alin. (3)
din Regulamentul (UE) nr. 72/2010, precum si pentru auditul
OACI sau CEAC, denumit in continuare coordonator national.
(4) Coordonatorul national insoteste inspectorii Comisiei,
auditorii OACI sau CEAC pe durata exercitarii de catre acestia
a atributiilor specifice activitatii de monitorizare a conformitatii
pe care o efectueaza.
(5) Autoritatea competenta desemneaza dintre auditorii de
securitate a aviatiei civile o persoana de contact pe durata
desfasurarii in Romania a activitatii de evaluare a
vulnerabilitatilor, pentru indeplinirea sarcinilor specifice.
(6) Persoana de contact desemnata in conformitate cu
prevederile alin. (5) insoteste evaluatorii CEAC pe durata
exercitarii de catre acestia a activitatii la fata locului in Romania.
(7) Auditorul national desemnat in conformitate cu
prevederile alin. (2), coordonatorul national desemnat in
conformitate cu prevederile alin. (3) si persoana de contact
desemnata in conformitate cu prevederile alin. (5) beneficiaza
de o indemnizatie stabilita in conformitate cu prevederile art. 8,
pentru componentii echipei de audit.
(8) Autoritatea competenta asigura emiterea in timp util a
documentelor de acces pe aeroport al inspectorilor Comisiei,
potrivit prevederilor art. 9 alin. (4) din Regulamentul (UE)
nr. 72/2010, si a autorizatiilor de introducere de catre inspectorii
Comisiei in zonele de securitate cu acces restrictionat si in
partile critice ale zonelor de securitate cu acces restrictionat a
obiectelor utilizate la executarea testelor, inclusiv articole
interzise, potrivit prevederilor art. 9 alin. (6) din Regulamentul
(UE) nr. 72/2010.
(9) Prevederile alin. (8) se aplica in mod corespunzator si
auditorilor OACI sau CEAC, pe durata efectuarii in Romania a
auditului OACI sau CEAC, precum si evaluatorilor CEAC, pe
durata efectuarii in Romania a evaluarii vulnerabilitatilor, cu
exceptia prevederilor privind autorizatia de introducere a
articolelor interzise.
(10) Autoritatea competenta intocmeste, tinand cont de
datele pe care le detine si in baza datelor furnizate de operatorul
aeroportuar, transportatorul aerian sau entitatea care aplica
standarde de securitate aeronautica, supuse inspectiei
Comisiei, planul de actiune pentru remedierea deficientelor si
transmite, in termenul stabilit, potrivit prevederilor art. 11 alin. (1)
si (2) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010, raspunsul cerut de
raportul de inspectie.
(11) Prevederile alin. (10) se aplica in mod corespunzator si
in cazul planului de actiune pentru remedierea deficientelor
constatate de auditorii OACI sau CEAC.
(12) Autoritatea competenta comunica dupa primirea
raportului aspectele relevante care ii privesc pe operatorul
aeroportuar, transportatorul aerian si entitatea care aplica
standarde de securitate aeronautica, continute de raportul de
inspectie a Comisiei ori de raportul de audit OACI sau CEAC,
solicitand acestora datele corespunzatoare pentru intocmirea
planului de actiune pentru remedierea deficientelor.
(13) In cazul raportului de evaluare a vulnerabilitatilor,
autoritatea competenta dispune operatorului aeroportuar,
transportatorului aerian si entitatii care aplica standarde de
securitate aeronautica sa aplice masurile recomandate de
evaluatorii CEAC si monitorizeaza aplicarea acestora.
Art. 5 (1) Controlul calitatii in domeniul securitatii aviatiei
civile se realizeaza prin activitati de monitorizare a conformitatii
si expertize.
(2) Evaluarea conformitatii cu Regulamentul (CE)
nr. 300/2008, cu normele de punere in aplicare a acestuia si cu
Programul national de securitate a aviatiei civile se realizeaza in
cadrul Programului de control al calitatii in domeniul securitatii
aviatiei civile prin activitatile de monitorizare a conformitatii,
respectiv audit de securitate, inspectie si test, potrivit
prevederilor pct. 4.6. din anexa II la Regulamentul (CE)
nr. 300/2008.
(3) Auditul de securitate, inspectia si testul se executa de
echipe formate din auditori de securitate a aviatiei civile.
(4) In echipa de test pot fi cooptate si persoane care nu detin
calitatea de auditor de securitate a aviatiei civile.
(5) Activitatile de monitorizare a conformitatii se efectueaza
in baza dispozitiei scrise a conducatorului structurii cu
responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul
autoritatii competente.
(6) Autoritatea competenta certifica auditorii de securitate a
aviatiei civile, in baza criteriilor de calificare pentru auditori,
prevazute la pct. 15 din anexa II la Regulamentul (CE)
nr. 300/2008, prin emiterea unui certificat de auditor de
securitate a aviatiei civile, al carui model se aproba prin ordin al
ministrului transporturilor si infrastructurii.
(7) Persoanele certificate ca auditori de securitate a aviatiei
civile sunt evidentiate in Tabelul auditorilor de securitate a
aviatiei civile, care este facut public si actualizat de autoritatea
competenta, prin structura cu responsabilitati in domeniul
securitatii aviatiei civile.
(8) Dupa certificare, auditorilor de securitate a aviatiei civile
le sunt interzise orice relatii contractuale sau pecuniare, directe
sau indirecte, cu aeroporturile, operatorii sau entitatile care sunt
supuse activitatilor de monitorizare efectuate de catre acestia.
(9) Nerespectarea de catre auditorii de securitate a aviatiei
civile a prevederilor alin. (8) atrage suspendarea sau revocarea
de catre autoritatea competenta a certificatului prevazut la
alin. (6).
(10) Activitatile de monitorizare a conformitatii se efectueaza
de catre personalul autoritatii competente care detine calificarea
de auditor de securitate a aviatiei civile.
(11) Prin exceptie de la prevederile alin. (10), in cazul stabilirii
de catre Comisie a unor cerinte suplimentare fata de cele
actuale, autoritatea competenta poate utiliza personal calificat
corespunzator din afara structurilor proprii.
Art. 6 (1) Activitatile de monitorizare a conformitatii,
prevazute la art. 5 alin. (2) se efectueaza in conformitate cu
metodologia aprobata prin ordin al ministrului transporturilor si
infrastructurii.
(2) Frecventa auditului de securitate la aeroporturile civile din
Romania, la transportatorii aerieni romani si la agentii abilitati
cargo si postali este de cel mult 2 ani, iar la alte entitati care
aplica standarde de securitate aeronautica la cel mult 3 ani.
(3) Auditul de securitate prevazut la alin. (2) se desfasoara in
baza planului anual de efectuare a activitatilor de monitorizare
a conformitatii in securitatea aviatiei civile, aprobat prin ordin al
ministrului transporturilor si infrastructurii.
(4) Frecventa inspectiei si a testului este stabilita prin
dispozitia conducatorului structurii cu responsabilitati in
domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii
competente.
(5) Auditul de securitate prevazut la alin. (2) este efectuat de
catre o echipa de audit, desemnata prin dispozitia
conducatorului structurii cu responsabilitati in domeniul
securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente.
(6) Inspectia si testul prevazute la alin. (4) sunt efectuate,
dupa caz, de catre o echipa de inspectie sau de catre o echipa
de test, desemnata prin dispozitia conducatorului structurii cu
responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul
autoritatii competente.
(7) Activitatea de monitorizare a conformitatii se finalizeaza
cu un raport, semnat de toti membrii echipei, care trebuie sa
contina, in cazul in care sunt constatate deficiente, recomandari
pentru remediere. In cazul in care semnatarii raportului de audit
au puncte divergente, acestea se consemneaza obligatoriu in
raport, decizia finala apartinand sefului echipei.
(8) Activitatea de monitorizare a conformitatii se considera
finalizata odata cu predarea raportului de catre echipele
prevazute la alin. (5) si (6) structurii cu responsabilitati in
domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii
competente, care il transmite structurii supuse monitorizarii.
(9) Structura supusa monitorizarii inainteaza autoritatii
competente, in termen de maximum 15 zile de la primirea
raportului, un plan de actiune pentru remedierea deficientelor
si/sau de aplicare a recomandarilor, dupa caz.
(10) Prin exceptie de la prevederile alin. (9), in cazul
constatarii unor deficiente grave, conducatorul structurii cu
responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul
autoritatii competente sau auditorul de securitate a aviatiei civile
care indeplineste rolul de sef al echipei de audit sau inspectie
poate solicita structurii monitorizate, printr-o notificare scrisa,
remedierea deficientelor in termene mai scurte de 15 zile sau
imediat.
(11) Autoritatea competenta decide asupra planului de
actiune pentru remedierea deficientelor prevazut la alin. (9),
decizie care devine obligatorie pentru emitentul acestuia.
(12) Autoritatea competenta monitorizeaza ducerea la
indeplinire a planului de actiune pentru remedierea deficientelor
prevazut la alin. (9).
Art. 7 (1) Raportul prevazut la art. 6 alin. (7), intocmit de
echipa care efectueaza activitatea de monitorizare a
conformitatii, apartine autoritatii competente.
(2) Structura cu responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei
civile din cadrul autoritatii competente trebuie sa puna raportul
prevazut la alin. (1) sau partile corespunzatoare ale acestuia,
pe baza principiului „nevoii de a cunoaste”, la dispozitia structurii
supuse monitorizarii, altor structuri despre care aceasta
considera ca au un interes legitim, persoanelor cu atributii si
responsabilitati in securitatea aviatiei civile din cadrul autoritatii
competente, precum si structurilor Uniunii Europene fata de care
Romania are obligatii specifice conform regulamentelor Uniunii
Europene.
(3) Planul de actiune pentru remedierea deficientelor
prevazut la art. 6 alin. (9) apartine emitentului.
(4) Emitentul trebuie sa puna planul de actiune prevazut la
art. 6 alin. (9) sau partile corespunzatoare ale acestuia pe baza
principiului „nevoii de a cunoaste”, la dispozitia autoritatii
competente, persoanelor cu atributii si responsabilitati in
securitatea aviatiei civile din cadrul structurii monitorizate
emitente si din cadrul autoritatii competente, precum si
structurilor Uniunii Europene fata de care Romania are obligatii
specifice conform regulamentelor Uniunii Europene.
Art. 8 Pentru efectuarea activitatilor de monitorizare a
conformitatii, membrii echipei de audit, membrii echipei de
inspectie si membrii echipei de test beneficiaza de o
indemnizatie al carei cuantum se stabileste de autoritatea
competenta, prin ordin al conducatorului acesteia.
Art. 9 (1) Expertizele prevazute la pct. 9 din anexa II la
Regulamentul (CE) nr. 300/2008 se efectueaza de echipe
desemnate de conducatorul structurii cu responsabilitati in
domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii
competente si care sunt formate din auditori de securitate a
aviatiei civile si personal apartinand altor autoritati publice,
putand fi cooptati in echipele de expertiza si consultanti tehnici
din cadrul entitatilor care au responsabilitati in domeniul
securitatii aviatiei civile.
(2) Expertizele se efectueaza in scopul identificarii
vulnerabilitatilor in raport cu amenintarile interne si cu
securitatea zonelor publice ale aeroportului.
(3) In cazul identificarii de vulnerabilitati, autoritatea
competenta dispune masuri de protectie proportionale cu nivelul
riscului.
(4) Expertiza se finalizeaza cu un raport, semnat de toti
membrii echipei, care trebuie sa contina, in cazul in care sunt
identificate vulnerabilitati, masuri de protectie proportionale cu
nivelul riscului. Daca semnatarii raportului de expertiza au
puncte divergente, acestea se consemneaza obligatoriu in
raport, decizia finala apartinand sefului echipei.
(5) Pentru efectuarea unei expertize, membrii echipei de
expertiza beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 8.
Art. 10 (1) Verificarile la fata locului efectuate pentru
desemnarea agentilor abilitati, expeditorilor cunoscuti,
furnizorilor abilitati de provizii de bord sau furnizorilor abilitati de
provizii de aeroport, verificarile la fata locului efectuate pentru
autorizarea sau agrearea centrelor de pregatire in domeniul
securitatii aviatiei civile si verificarile la fata locului efectuate
pentru stabilirea conformitatii cu specificatiile definite a
echipamentelor folosite pentru controlul de securitate, controlul
accesului si pentru aplicarea altor masuri de securitate sunt
asimilate inspectiilor.
(2) Membrii echipelor care efectueaza verificarile la fata
locului prevazute la alin. (1) beneficiaza de indemnizatia
prevazuta la art. 8.
Art. 11 (1) Plata indemnizatiilor prevazute la art. 4
alin. (7), art. 8, art. 9 alin. (5) si art. 10 alin. (2) se suporta de
catre autoritatea competenta din venituri proprii, care se
constituie din alocarea sumei de 0,15 euro/pasager din tariful
de securitate perceput pe aeroporturile din Romania, conform
prevederilor legale in vigoare.
(2) Indemnizatiile vor fi platite dupa maximum 30 de zile de
la predarea raportului structurii cu responsabilitati in domeniul
securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente pentru
membrii echipelor care efectueaza activitatile de monitorizare a
conformitatii sau expertiza, respectiv de la incheierea activitatii,
pentru persoanele prevazute la art. 4 alin. (7).
(3) Cuantumul sumei alocate din tariful de securitate
prevazut la alin. (1) poate fi modificat anual, prin ordin al
ministrului transporturilor si infrastructurii.
(4) Administratiile aeroporturilor din Romania includ suma
prevazuta la alin. (1) in tariful de securitate aprobat de catre
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si o vireaza lunar, dupa
colectare, in contul autoritatii competente, conform procedurii
stabilite prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.
Art. 12 Autoritatea competenta informeaza Comisia atunci
cand identifica cele mai bune practici, in conformitate cu
prevederile pct. 17.1. din anexa II la Regulamentul (CE)
nr. 300/2008.
Art. 13 Autoritatea competenta transmite anual Comisiei,
potrivit prevederilor art. 6 alin. (2) din Regulamentul (UE)
nr. 72/2010, datele a cel putin unul si cel mult 5 auditori de
securitate a aviatiei civile, care pot fi solicitati sa participe la
inspectiile Comisiei.
Art. 14 Autoritatea competenta transmite anual Comisiei,
potrivit prevederilor pct. 18.1. din anexa II la Regulamentul (CE)
nr. 300/2008, un raport cu privire la masurile luate pentru a-si
indeplini obligatiile care ii revin in temeiul Regulamentului (CE) nr. 300/2008, precum si la situatia din domeniul securitatii
aviatiei civile pe aerodromurile situate pe teritoriul Romaniei.
Art. 15 Faptele si sanctiunile contraventionale aplicabile
ca urmare a nerespectarii prevederilor prezentei ordonante se
stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Art. 16 La data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante, art. 1—9 din Legea nr. 94/2009 privind auditul de
securitate in domeniul aviatiei civile, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 250 din 15 aprilie 2009, se
abroga.
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: Legea 83/2015 pentru completarea Legii nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania. Lege nr. 83/2015 Legea 257/2001 privind modul de actiune impotriva aeronavelor care utilizeaza neautorizat spatiul aerian al Romaniei republicata 2014. Lege nr. 257/2001 republicata 2014 Ordin 7/2014 privind aprobarea tarifului pentru supravegherea mentinerii obiectivelor necesare sigurantei pasagerilor si a procedurii de colectare si distribuire a acestuia si pentru abrogarea Ordinului ministrului transporturilor si infrastructurii Ordin 1547/2013 privind delegarea de competenta si desemnarea Regiei Autonome Autoritatea Aeronautica Civila Romana ca organism tehnic specializat pentru exercitarea unor atributii ce revin autoritatii competente in domeniul securitatii aviatiei civi HG 645/2013 pentru modificarea HG 405/1993 privind infiintarea Autoritatii Aeronautice Civile Romane. Hotarare nr. 645/2013 Legea 149/2012 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calitatii in securitatea aviatiei civile. Lege nr. 149/2012 Lege nr. 96/2009 pentru ratificarea Protocolului privind textul autentic in cinci limbi al Conventiei privind aviatia civila internationala (Chicago, 1944), semnat la Montreal la 29 septembrie 1995, si a Protocolului privind un amendament la Conventi Legea nr. 94/2009 privind auditul de securitate in domeniul aviatiei civile Codul Aerian al Romaniei, consolidat 2009 Hotarare nr. 884/2008 pentru aprobarea realizarii unui nou aeroport in zona municipiului Bucuresti Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania, 2007 Lege privind unele masuri prealabile lucrarilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti, legea nr. 85/2007 Legea nr. 95/2008 privind Statutul personalului aeronautic tehnic nenavigant din aviatia civila din Romania Regulament privind gestionarea situatiilor de urgenta generate de producerea unui accident de aviatie civila, 2008
| Legea societatilor. Editia 5 David Sorin,Piperea Gheorghe,Stanciu D. Carpenaru
 211.65 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|