DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Legea 33/2015 pentru modificarea Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, precum si pentru completarea art. 32 alin. (1) din OUG 97/2001 privind reglementarea productiei, circulatiei si comercializarii alimentelor



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 170 din 11 martie 2015

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I
Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 899 din 28 decembrie 2007, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"e) deformarea substantiala a comportamentului economic al consumatorilor - folosirea unei practici comerciale cu scopul de a afecta in mod considerabil capacitatea consumatorilor de a lua o decizie in cunostinta de cauza, determinandu-i astfel sa ia o decizie pe care altfel nu ar fi luat-o;"

2. La articolul 4, partea introductiva a alineatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) O practica comerciala este incorecta daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:"


3. La articolul 15, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) Utilizarea de catre comercianti a unor practici comerciale incorecte, astfel cum au fost definite la cap. II, este interzisa, constituie contraventie si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cu amenda de la 5.000 lei la 100.000 lei, pentru practicile comerciale inselatoare, asa cum sunt definite in anexa nr. 1 paragraful "Practici comerciale inselatoare";
b) cu amenda de la 2.000 lei la 100.000 lei, pentru practicile comerciale agresive, asa cum sunt definite in anexa nr. 1 paragraful "Practici comerciale agresive".
(2) Nerespectarea masurilor dispuse prin ordinul sau decizia prevazute la art. 12 alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei."

4. La anexa nr. 1 paragraful "Practici comerciale inselatoare", punctele 6, 8 si 14 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"6. Lansarea unei invitatii de a cumpara produse la un anumit pret, pentru ca apoi, in scopul promovarii unui produs diferit, comerciantul sa recurga la una dintre urmatoarele fapte:
a) refuzul prezentarii articolului care a facut obiectul publicitatii;
b) refuzul luarii comenzii privind respectivul articol sau a livrarii in cadrul unui termen rezonabil;
c) prezentarea unui esantion cu defecte.
........................
8. Angajamentul comerciantului de a furniza un serviciu postvanzare catre consumatori, atunci cand comerciantul a comunicat cu acestia, inaintea incheierii tranzactiei, intr-o limba ce nu este limba oficiala a statului membru in care acesta este stabilit si, ulterior, a furnizat respectivul serviciu numai in alta limba, fara insa a informa in mod clar consumatorii cu privire la aceasta, inainte de angajarea in tranzactie.
........................
14. Crearea, operarea sau promovarea unui sistem promotional piramidal, in care consumatorul ofera o contraprestatie, inclusiv in produse, servicii sau bani, in schimbul posibilitatii de a primi compensatie, ce provine in special ca urmare a introducerii unui alt consumator in sistem decat ca urmare a vanzarii sau consumului produselor."

5. La anexa nr. 1 paragraful "Practici comerciale agresive", litera b) a punctului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) orice actiune intreprinsa in vederea solicitarii premiului sau a altui beneficiu echivalent este conditionata de plata unei sume de bani ori de suportarea unui cost de catre consumator."

Art. II
La articolul 32 alineatul (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea productiei, circulatiei si comercializarii alimentelor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 168 din 5 martie 2008, cu modificarile ulterioare, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:
"d) au data limita de consum si/sau data durabilitatii minimale depasite."

Art. III
Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 899 din 28 decembrie 2007, cu modificarile ulterioare, precum si modificarile aduse prin prezenta lege, se republica, dandu-se textelor o noua numerotare.


Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.