Legea 230/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane. Lege nr. 230/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 812 din 6 decembrie 2010
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I Legea nr. 678/2001 privind prevenirea si
combaterea traficului de persoane, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2 punctul 2, literele c) si d) se modifica si
vor avea urmatorul cuprins:
"c) obligarea la practicarea prostitutiei, cersetoriei, la
reprezentari pornografice in vederea producerii si difuzarii de
materiale pornografice sau alte forme de exploatare sexuala;
d) prelevarea de organe, tesuturi sau celule de origine
umana, cu incalcarea dispozitiilor legale;".
2. La articolul 2, dupa punctul 2 se introduce un nou
punct, punctul 3, cu urmatorul cuprins:
"3. prin victima a traficului de persoane se intelege persoana
fizica, subiect pasiv al faptelor prevazute la art. 12, 13, 15, 17 si
18, indiferent daca participa sau nu in procesul penal in calitate
de parte vatamata."
3. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4 Ministerul afacerilor Externe, Ministerul Muncii,
Familiei si Protectiei SociaLe, Ministerul Administratiei si
Internelor, prin inspectoratul General al POlitiei Romane,
Ministerul Educatiei, Cercetarii, tineretului si Sportului,
Ministerul Sanatatii, Ministerul Justitiei, autoritatile administratiei
publice locale, precum si alte organisme guvernamentale cu
atributii in domeniul traficului de persoane iau masurile necesare
pentru aplicarea, in domeniile lor de activitate, a Strategiei
nationale impotriva traficului de persoane si a Planului national
de actiune pentru implementarea acesteia."
4. La articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Administratiei si
Internelor adopta masurile necesare, in baza legislatiei care
reglementeaza regimul strainilor in Romania, pentru a impiedica
accesul pe teritoriul Romaniei al cetatenilor straini in legatura
cu care exista indicii temeinice ca ar fi implicati in traficul de
persoane, in sensul prezentei legi."
5. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7 Inspectoratul General al Politiei Romane
realizeaza si difuzeaza materiale documentare privind riscurile
la care pot fi expuse persoanele, potentiale victime ale traficului
de persoane."
6. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8 Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si
Sportului realizeaza, individual ori in parteneriat cu celelalte
ministere implicate si/sau cu organizatiile neguvernamentale cu
activitate in domeniu, programe educative in vederea prevenirii
traficului de persoane, dupa cum urmeaza:
a) activitati educative in zona educatiei formale si nonformale
destinate elevilor din invatamantul preuniversitar si studentilor
din invatamantul universitar;
b) activitati de informare si consiliere a parintilor si elevilor
asupra consecintelor traficului de persoane;
c) seminare de informare a cadrelor didactice in domeniul
drepturilor copiilor si al traficului de persoane."
7. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9 (1) Inspectoratul General al Politiei Romane, cu
sprijinul altor institutii si organizatii cu atributii in domeniu,
realizeaza si actualizeaza baza de date privind fenomenul
traficului de persoane, monitorizeaza si evalueaza periodic
acest fenomen, luand in considerare atat faptuitorii, cat si
victimele traficului de persoane, precum si persoanele juridice
implicate in savarsirea infractiunii de trafic de persoane.
(2) Constituirea si actualizarea bazei de date privind
fenomenul traficului de persoane se realizeaza prin grija fiecarei
institutii din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor
prevazute la alin. (1), pe domeniul specific de activitate.
(3) Publicarea semestriala a informatiilor statistice si
publicarea anuala a raportului privind fenomenul traficului de
persoane se fac de catre Inspectoratul General al Politiei
Romane."
8. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10 Inspectoratul General al Politiei Romane, cu
sprijinul altor institutii si organizatii cu atributii in domeniu,
efectueaza studii periodice in scopul identificarii cauzelor care
determina si a conditiilor ce favorizeaza traficul de persoane."
9. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11 Pentru prevenirea traficului de persoane,
Inspectoratul General al Politiei Romane, in cooperare cu
institutiile interesate, precum si cu organizatii
neguvernamentale, organizatii internationale si reprezentanti ai
societatii civile angajati in prevenirea traficului de persoane, in
protectia si asistarea victimelor acestuia, organizeaza campanii
de informare privind fenomenul traficului de persoane si riscurile
la care sunt supuse victimele acestuia."
10. La articolul 12, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 12 (1) Constituie infractiunea de trafic de persoane
recrutarea, transportarea, transferarea, cazarea ori primirea unei
persoane, prin amenintare, violenta sau prin alte forme de
constrangere, prin rapire, frauda ori inselaciune, abuz de
autoritate sau profitand de imposibilitatea acelei persoane de a
se apara sau de a-si exprima vointa ori prin oferirea, darea,
acceptarea sau primirea de bani ori de alte foloase pentru
obtinerea consimtamantului persoanei care are autoritate
asupra altei persoane, in scopul exploatarii acestei persoane,
si se pedepseste cu inchisoare de la 3 ani la 10 ani si
interzicerea unor drepturi."
11. La articolul 13, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Daca faptele prevazute la alin. (1) si (2) sunt savarsite in
conditiile prevazute la art. 12 alin. (2) sau de catre un membru
de familie, pedeapsa este inchisoare de la 7 ani la 18 ani si
interzicerea unor drepturi, in cazul prevazut la alin. (1), si
inchisoare de la 10 ani la 20 de ani si interzicerea unor drepturi,
in cazul prevazut la alin. (2)."
12. Dupa articolul 14 se introduce un nou articol,
articolul 14^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 14^1 Fapta de a utiliza serviciile prevazute la art. 2
pct. 2, prestate de o persoana despre care beneficiarul stie ca
este victima a traficului de persoane ori a traficului de minori, se
pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda,
daca fapta nu constituie o infractiune mai grava."
13. La articolul 17, alineatul (2) se abroga.
14. Dupa articolul 18 se introduce un nou articol,
articolul 18^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 18^1 Daca una dintre faptele prevazute la art. 12, 13,
15, 17 si 18 a fost savarsita de o persoana juridica, pe langa
pedeapsa amenzii se aplica si pedeapsa complementara a
dizolvarii persoanei juridice sau a suspendarii activitatii ori a
uneia dintre activitatile persoanei juridice, dupa caz."
15. La articolul 20, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 20 (1) Persoana supusa traficului de persoane, care
a savarsit, ca urmare a exploatarii sale, infractiunea de
prostitutie, de cersetorie, trecere frauduloasa a frontierei unui
stat ori donare de organe sau tesuturi ori celule de origine
umana, in conditiile prevazute la art. 157 alin. (1) din Legea
nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile
si completarile ulterioare, nu se pedepseste pentru aceste
infractiuni."
16. La articolul 24, alineatele (2) si (3) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(2) La desfasurarea judecatii in conditiile alin. (1) pot asista
partile, reprezentantii acestora, aparatorii, reprezentanti ai
Inspectoratului General al Politiei Romane specializati in
prevenirea traficului de persoane, precum si alte persoane a
caror prezenta este considerata necesara de instanta.
(3) In cauzele privind infractiunile prevazute in prezenta lege,
ascultarea minorului care nu a implinit varsta de 14 ani se face
in prezenta a cel putin unuia dintre parinti sau a altui
reprezentant legal, fiind totodata obligatorie si citarea unui
psiholog, respectiv a unui reprezentant al directiei generale de
asistenta sociala si protectia copilului."
17. Articolul 26 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26 (1) Persoanelor vatamate prin infractiunile
prevazute in prezenta lege, precum si altor victime ale acestor
infractiuni li se acorda in mod special protectie si asistenta fizica,
psihologica, medicala, juridica si sociala.
(2) Victimele traficului de persoane, in conditiile in care
furnizeaza organelor de urmarire penala sau instantei de
judecata date si informatii cu caracter determinant pentru
identificarea si tragerea la raspundere penala a autorilor, pot fi
incluse in Programul de protectie a martorilor, potrivit legii.
(3) Viata privata si identitatea victimelor traficului de
persoane sunt ocrotite potrivit prezentei legi.
(4) Victimele infractiunilor prevazute in prezenta lege au
dreptul la recuperarea lor fizica, psihologica si sociala.
(5) Minorilor, victime ale infractiunilor prevazute in prezenta
lege, li se acorda protectie si asistenta speciala, in raport cu
varsta lor.
(6) Femeilor, victime ale infractiunilor prevazute in prezenta
lege, precum si celor care sunt supuse unui risc ridicat de a
deveni victime ale acestor infractiuni li se acorda o protectie si
o asistenta sociala specifice."
18. Articolul 27 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27 (1) La cererea organelor judiciare, Ministerul
Administratiei si Internelor asigura protectia fizica pentru
victimele traficului de persoane, precum si pentru membrii
grupurilor, fundatiilor, asociatiilor sau organizatiilor
neguvernamentale care desfasoara activitati de asistenta a
acestora, in conditiile stabilite prin regulamentul de aplicare a
prezentei legi.
(2) Inspectoratul General al Politiei Romane, in cooperare cu
institutiile interesate, precum si cu organizatii
neguvernamentale, organizatii internationale si reprezentanti ai
societatii civile angajati in protectia si asistarea victimelor
traficului de persoane, asigura acestora suportul psihologic si
asistenta necesare integrarii sociale.
(3) Inspectoratul General al Politiei Romane monitorizeaza
asistenta acordata victimei traficului de persoane si sustine
participarea acesteia la activitatea de urmarire penala si
judecata, desfasurand activitati destinate facilitarii actului de
justitie."
19. Dupa articolul 27 se introduc doua noi articole,
articolele 27^1 si 27^2, cu urmatorul cuprins:
"Art. 27^1 Asistenta medicala pentru victimele traficului de
persoane se asigura in conformitate cu actele normative care
reglementeaza materia asigurarilor sociale de sanatate.
Art. 27^2 (1) In vederea imbunatatirii accesului victimelor
traficului de persoane la serviciile de asistenta si protectie,
institutiile si organizatiile neguvernamentale cu atributii in
domeniu coopereaza in vederea aplicarii Mecanismului national
de identificare si referire a victimelor traficului de persoane.
(2) Mecanismul prevazut la alin. (1) se aproba prin ordin
comun al ministrului administratiei si internelor, al ministrului
educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, al ministrului
sanatatii, al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, al
ministrului afacerilor externe, al procurorului general al
Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si al
ministrului justitiei si are ca obiect stabilirea modalitatilor de
identificare a victimelor traficului de persoane si a procedurii de
incredintare a acestora catre furnizorii de servicii de protectie si
asistenta.
(3) Monitorizarea functionarii Mecanismului national de
identificare si referire a victimelor traficului de persoane este
asigurata de catre Inspectoratul General al Politiei Romane."
20. La articolul 28 se introduce un nou alineat,
alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) In vederea repatrierii cetatenilor romani victime ale
traficului de persoane, Ministerul Afacerilor Externe asigura
transportul acestora."
21. La articolul 30, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in
strainatate publica, prin mijloace electronice proprii, informatii
referitoare la legislatia nationala si a statului strain in domeniu,
datele de contact ale Inspectoratului General al Politiei Romane,
precum si ale unitatilor teritoriale subordonate acestuia."
22. Articolul 32 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32 (1) Victimele traficului de persoane pot fi cazate,
la cerere, temporar, in centre de asistenta si protectie a
victimelor traficului de persoane, denumite in continuare centre,
sau in locuinte protejate pentru victimele traficului de persoane,
infiintate prin prezenta lege, denumite in continuare locuinte
protejate.
(2) Centrele functioneaza in subordinea consiliilor judetene
Arad, Botosani, Galati, Giurgiu, Iasi, Ilfov, Mehedinti, Satu Mare
si Timis.
(3) Locuinta protejata reprezinta asezamantul social, fara
personalitate juridica, dezvoltat pentru a asigura victimelor
traficului de persoane gazduire de tip familial in sistem protejat
si asistenta, in vederea reintegrarii sociale a acestora.
(4) Locuintele protejate sunt organizate si functioneaza in
subordinea directiilor generale de asistenta sociala si protectia
copilului.
(5) Durata cazarii in centre, respectiv in locuintele protejate
este stabilita prin hotarare a consiliului judetean, pentru cel mult
90 de zile.
(6) Durata cazarii in centre sau in locuintele protejate poate
fi prelungita, prin hotarare a consiliului judetean, la solicitarea
organelor judiciare, cu cel mult 6 luni sau, dupa caz, pana la
finalizarea procesului penal.
(7) Centrele si locuintele protejate sunt amenajate si dotate
astfel incat sa ofere conditii civilizate de cazare si igiena
personala, hrana, asistenta psihologica si medicala.
(8) In cadrul directiilor generale de asistenta sociala si
protectia copilului se infiinteaza servicii de asistenta pentru
victimele adulte ale traficului de persoane.
(9) Finantarea cheltuielilor curente si de capital pentru
centrele prevazute la alin. (2), precum si pentru locuintele
protejate prevazute la alin. (4) se realizeaza de la bugetele
locale ale judetelor pe a caror raza administrativ-teritoriala
functioneaza.
(10) Costurile referitoare la cazarea, asistenta si protectia
victimelor traficului de persoane, precum si la transportul
acestora intre unitatile administrativ-teritoriale unde au fost
identificate si cele in care se afla centrul sau locuinta protejata
unde urmeaza sa fie cazate/asistate se suporta de la bugetul
local al judetului pe a carui raza administrativ-teritoriala
functioneaza centrul sau locuinta protejata.
(11) In functie de evolutia fenomenului traficului de persoane
in Romania, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau
consiliile judetene, altele decat cele prevazute la alin. (2), pot
infiinta centre in conditiile alin. (7), (9) si (10)."
23. La articolul 34, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 34 (1) Regulamentele de organizare si functionare
ale centrelor si locuintelor protejate, precum si structura
organizatorica a acestora se aproba de consiliul judetean sau,
dupa caz, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, cu
consultarea inspectorului general al Inspectoratului General al
Politiei Romane."
24. La articolul 34, alineatul (3) se abroga.
25. Articolul 35 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 35 (1) Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de
munca organizeaza gratuit, in conditiile legii, programe speciale
de scurta durata pentru formarea profesionala a victimelor
cazate.
(2) De asemenea, agentiile prevazute la alin. (1) asigura
gratuit, cu prioritate, victimelor traficului de persoane servicii de
consiliere si mediere a muncii, in vederea identificarii unui loc de
munca.
(3) Persoanele cu risc ridicat de a fi traficate si victimele
traficului de persoane, care au dreptul de a munci in Romania,
beneficiaza gratuit, cu prioritate, de serviciile oferite de agentiile
pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, potrivit normelor legale privind sistemul
asigurarilor de somaj si stimularea ocuparii fortei de munca."
26. Articolul 38 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38 (1) Strainii victime ale traficului de persoane pot
fi cazati in centrele special amenajate potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in
Romania, republicata, cu completarile ulterioare, fara a mai fi
necesara luarea in custodie publica a acestora. In acest scop,
administratia centrelor amenajeaza spatii speciale, separate de
cele destinate cazarii strainilor luati in custodie publica.
(2) Strainii victime ale traficului de persoane, solicitanti ai
unei forme de protectie in Romania, pot fi cazati in centrele
special amenajate potrivit Legii nr. 122/2006 privind azilul in
Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Cazarea persoanelor prevazute la alin. (1) se aproba de
directorul general al Oficiului Roman pentru Imigrari, la
solicitarea scrisa a autoritatilor competente.
(4) Strainii victime ale traficului de persoane sunt informati in
locurile de cazare, intr-o limba pe care o inteleg, cu privire la
procedurile judiciare si administrative aplicate si pot beneficia
de consiliere psihologica, de asistenta medicala si sociala,
precum si de medicamente si hrana in aceleasi conditii ca si
victimele cetateni romani."
27. Dupa articolul 38 se introduce un nou articol,
articolul 38^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 38^1 Prevederile referitoare la victimele traficului de
persoane cetateni romani se aplica si victimelor traficului de
persoane cetateni ai unui stat membru al Uniunii Europene sau
al Spatiului Economic European."
28. Articolul 39 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39 In cazul in care strainii, victime ale traficului de
persoane, nu poseda niciun document de identitate sau acesta
a fost pierdut, furat ori distrus, Ministerul Administratiei si
Internelor poate solicita ambasadelor acreditate in Romania
eliberarea unui nou pasaport sau titlu de calatorie, dupa caz,
pentru acestia, cu exceptia cazului solicitantilor de azil ori al
beneficiarilor de protectie in Romania."
29. La articolul 39^1, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 39^1 (1) Strainii cu privire la care exista motive
serioase sa se considere ca sunt victime ale traficului de
persoane beneficiaza de o perioada de recuperare si reflectie
de pana la 90 de zile, pentru a se reface, a iesi de sub influenta
faptuitorilor si a lua o decizie in cunostinta de cauza privind
cooperarea cu autoritatile competente, timp in care li se acorda
de catre Oficiul Roman pentru Imigrari, la solicitarea procurorului
sau a instantei, tolerarea ramanerii pe teritoriul Romaniei. In
perioada de recuperare si reflectie, strainii beneficiaza de
drepturile prevazute la art. 38."
30. La articolul 39^1, dupa alineatul (2) se introduce un
nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Perioada de reflectie inceteaza in oricare dintre
urmatoarele cazuri:
a) se constata ca victimele traficului de persoane restabilesc,
din proprie initiativa, contactul cu infractorii;
b) exista un pericol pentru ordinea publica si securitatea
nationala;
c) statutul de victima a fost invocat in mod nejustificat."
31. Dupa articolul 39^1 se introduce un nou articol,
articolul 39^2, cu urmatorul cuprins:
"Art. 39^2 (1) Cetatenii romani cu privire la care exista
motive temeinice sa se considere ca sunt victime ale traficului de
persoane beneficiaza de o perioada de recuperare si reflectie
de pana la 90 de zile, fie pentru a li se permite sa se recupereze,
fie pentru a evita influenta traficantilor, fie pentru a lua o decizie
in cunostinta de cauza privind cooperarea cu autoritatile
competente.
(2) In perioada de recuperare si reflectie, cetatenii romani
beneficiaza de consiliere psihologica, de asistenta medicala si
sociala, de medicamente si hrana, precum si de cazare, la
cerere, in centrele sau locuintele protejate si sunt informati cu
privire la procedurile judiciare si administrative aplicabile.
(3) Perioada de reflectie inceteaza in oricare dintre
urmatoarele cazuri:
a) se constata ca victimele traficului de persoane restabilesc,
din proprie initiativa, contactul cu infractorii;
b) exista un pericol pentru ordinea publica si securitatea
nationala;
c) statutul de victima a fost invocat in mod nejustificat."
32. Articolul 41 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 41 Minorilor cetateni straini care insotesc victimele
traficului de persoane sau care sunt ei insisi victime li se aplica,
in mod corespunzator, prevederile referitoare la regimul strainilor
in Romania."
33. Articolul 43 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 43 Victimele infractiunilor prevazute in prezenta lege
sunt informate cu privire la procedurile judiciare si administrative
aplicabile."
34. Articolul 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 44 (1) Persoanelor prevazute la art. 43 li se asigura
asistenta juridica obligatorie pentru a putea sa isi exercite
drepturile in cadrul procedurilor penale prevazute de lege, in
toate fazele procesului penal, si sa isi sustina cererile si
pretentiile civile fata de persoanele care au savarsit infractiunile
prevazute de prezenta lege, in care ele sunt implicate.
(2) Prevederile cap. IV din Legea nr. 211/2004 privind unele
masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor, cu
modificarile si completarile ulterioare, referitoare la asistenta
juridica gratuita a victimelor unor infractiuni se aplica in mod
corespunzator si victimelor traficului de persoane."
Art. II Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa
suplimenteze bugetele locale ale judetelor cu sumele necesare
aplicarii prezentei legi, la solicitarea ordonatorilor principali de
credite ai bugetelor locale.
Art. III Legea nr. 678/2001 privind prevenirea si
combaterea traficului de persoane, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, cu
modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile
si completarile aduse prin prezenta lege, va fi republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua
numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, in conditiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: OG 8/2015 pentru modificarea si completarea OG 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii Ordin 1148/2014 privind modificarea Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 458/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor si microbuzelor utilizate pentru transportu Legea 190/2012 privind raspunderea furnizorilor de servicii de trafic aerian. Lege nr. 190/2012 OUG 41/2011 pentru modificarea Legii nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane. Ordonanta de urgenta nr. 41/2011 Legea 10/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 104/2008 privind prevenirea si combaterea traficului ilicit de substante cuprinse in Lista interzisa HG 174/2010 privind stabilirea si continutul permiselor de mic trafic de frontiera. Hotararea nr. 174/2010 OUG 12/2010 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania OUG 6/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri si pentru completarea Legii nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substantelor si preparatelor st Legea 10/2010 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind micul trafic de frontiera, semnat la Bucuresti la 13 noiembrie 2009 Norma metodologica privind activitatea de control al respectarii perioadelor de conducere, pauzelor si perioadelor de odihna ale conducatorilor auto si al utilizarii aparatelor de inregistrare a activitatii acestora Criteriu de evaluare si acreditare a proiectelor de prevenire a traficului de persoane, decizia nr. 4/2007 de aprobare a criteriului Lege nr. 104/2008 privind prevenirea si combaterea traficului ilicit de substante cuprinse in lista interzisa OUG nr. 74/2008, ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere
| Infractiuni prevazute in legi speciale. Comentarii si explicatii. Editia 3 Mihai Hotca (Coord.),Radu-Florin Geamanu,Neagu Norel,Gorunescu Mirela,Dobrinoiu Maxim
 169.15 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|