Legea 217/2010 pentru aderarea Romaniei la Conventia privind vamuirea centralizata, referitoare la distribuirea costurilor de colectare nationale care sunt retinute atunci cand resursele proprii traditionale sunt puse la dispozitia bugetului Uniunii Europene. Legea 217/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 791 din 26 noiembrie 2010
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Articol unic Romania adera la Conventia privind vamuirea centralizata,
referitoare la distribuirea costurilor de colectare nationale care sunt retinute atunci
cand resursele proprii traditionale sunt puse la dispozitia bugetului Uniunii
Europene, semnata la Bruxelles la 10 martie 2009.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
CONVENTIE privind vamuirea centralizata, referitoare la distribuirea costurilor de colectare nationale care sunt retinute atunci cand resursele proprii traditionale sunt puse la dispozitia bugetului Uniunii Europene 2009/C 92/01
PREAMBUL
Partile contractante, state membre ale Uniunii Europene,
avand in vedere Decizia 2007/436/CE, Euratom a Consiliului din 7 iunie 2007 privind sistemul de resurse proprii al
Comunitatilor Europene (denumita in continuare decizie),
avand in vedere Regulamentul (CE/Euratom) nr. 1.150/2000 al Consiliului din 22 mai 2000 privind punerea in aplicare a
Deciziei referitoare la sistemul de resurse proprii mentionata anterior (denumit in continuare regulament),
avand in vedere faptul ca vamuirea centralizata si alte simplificari ale formalitatilor vamale, in sensul Regulamentului (CE)
nr. 450/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 aprilie 2008 de stabilire a Codului vamal comunitar (denumit in
continuare Cod vamal modernizat), pot contribui la crearea conditiilor favorabile comertului,
avand in vedere faptul ca autorizatia unica, astfel cum a fost definita la art. 1 pct. 13 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93
al Comisiei, aduce aceleasi beneficii pentru perioada la finalul careia Codul vamal modernizat devine aplicabil,
avand in vedere Declaratia Consiliului din 25 iunie 2007 privind repartizarea costurilor de colectare a taxelor vamale,
privind TVA si privind statisticile in cadrul sistemului de vamuire centralizata si declaratia Consiliului si a Comisiei din 25 iunie 2007
privind evaluarea functionarii sistemului de vamuire centralizata,
tinand seama de art. 17 si 120 din Codul vamal modernizat care prevad recunoasterea validitatii deciziilor luate de
autoritatile vamale in intreaga Comunitate, precum si forta probatorie a rezultatelor verificarilor aplicabile pe intreg teritoriul
Comunitatii,
intrucat:
(1) Administrarea vamuirii centralizate, care poate fi combinata cu simplificari ale formalitatilor vamale, in care marfurile
sunt declarate pentru libera circulatie intr-un stat membru, dar sunt prezentate la vama intr-un alt stat membru, implica cheltuieli
administrative in ambele state membre. Aceasta justifica o reimpartire partiala a costurilor de colectare care sunt retinute atunci
cand resursele proprii traditionale sunt puse la dispozitia bugetului comunitar, in conformitate cu regulamentul.
(2) Aceasta reimpartire efectuata de partea contractanta in care declaratia vamala este depusa in beneficiul partii
contractante unde sunt prezentate marfurile corespunde unui total de 50% din costurile de colectare retinute.
(3) O buna punere in aplicare a reimpartirii costurilor de colectare necesita adoptarea de proceduri specifice sub forma
unei conventii intre partile contractante.
(4) Prezenta conventie urmeaza sa fie aplicata de catre partile contractante in conformitate cu legile si procedurile lor
nationale,
convin dupa cum urmeaza:
Capitolul I - Domeniul de aplicare si definitii
Articolul 1
(1) Prezenta conventie defineste procedurile privind
reimpartirea costurilor de colectare atunci cand resursele proprii
sunt puse la dispozitia bugetului Uniunii Europene, care trebuie
sa fie urmate de partile contractante in cazul vamuirii
centralizate, in sensul art. 106 din Codul vamal modernizat,
cand marfurile sunt declarate pentru punere in libera circulatie
intr-un stat membru, dar sunt prezentate la vama intr-un alt stat
membru.
(2) Procedurile mentionate la alin. (1) se aplica, de
asemenea, atunci cand conceptul de „vamuire centralizata” se
combina cu simplificarile stabilite in conformitate cu Codul vamal
modernizat.
(3) Procedurile mentionate la alin. (1) se aplica, de
asemenea, in cazul autorizatiei unice, astfel cum este definita la
art. 1 pct. 13 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei,
pentru punerea in libera circulatie.
Articolul 2
In sensul prezentei conventii se aplica urmatoarele definitii:
a) autorizatie inseamna orice autorizatie emisa de autoritatile
vamale care permite punerea in libera circulatie a marfurilor la
biroul vamal competent pentru locul in care este stabilit titularul
autorizatiei, indiferent de biroul vamal unde sunt prezentate
marfurile;
b) autoritatile vamale de autorizare inseamna autoritatile
vamale din statul membru participant care permit punerea in
libera circulatie a marfurilor la biroul vamal competent pentru
locul in care este stabilit titularul autorizatiei, indiferent de biroul
vamal in care sunt prezentate marfurile;
c) autoritatile vamale de asistenta inseamna autoritatile
vamale din statul membru participant care asista autoritatile
vamale de autorizare la supravegherea procedurii si la
acordarea liberului de vama pentru marfuri;
d) taxe la import inseamna taxele vamale care trebuie platite
la importul de marfuri;
e) costuri de colectare inseamna sumele pe care statele
membre sunt autorizate sa le retina in conformitate cu art. 2
alin. (3) din decizie sau cu o dispozitie corespunzatoare din orice
alta decizie ulterioara care ar putea sa o inlocuiasca.
Capitolul II - Stabilirea si reimpartirea costurilor de colectare
Articolul 3
(1) Statul membru al autoritatilor vamale de autorizare
comunica statului membru al autoritatilor vamale de asistenta,
prin mijloace electronice sau, in cazul in care acest lucru nu este
posibil, prin orice mijloace adecvate, cu privire la informatiile
relevante referitoare la suma corespunzatoare costurilor de
colectare care urmeaza a fi reimpartite.
(2) Autoritatile vamale de asistenta comunica autoritatilor
vamale de autorizare:
a) numele si adresa autoritatii competente pentru primirea
informatiilor in conformitate cu alin. (1);
b) referintele contului bancar in care se depune suma
corespunzatoare costurilor de colectare care urmeaza a fi
reimpartite.
(3) Informatiile relevante mentionate la alin. (1) sunt
urmatoarele:
a) identificarea autorizatiei;
b) data la care suma corespunzatoare resurselor proprii
stabilite este creditata in conformitate cu art. 9 si 10 din
regulament;
c) suma corespunzatoare resurselor proprii puse la
dispozitie, luand in considerare posibila rambursare sau
recuperare ulterioara a taxelor la import;
d) suma corespunzatoare costurilor de colectare retinute.
Articolul 4
Suma corespunzatoare costurilor de colectare care urmeaza
sa fie reimpartite de statul membru al autoritatilor vamale de
autorizare catre statul membru al autoritatilor vamale de
asistenta este egala cu cincizeci la suta (50%) din suma
corespunzatoare costurilor de colectare retinute.
Articolul 5
(1) Plata sumei mentionate la art. 4 este efectuata in luna in
cursul careia suma corespunzatoare resurselor proprii stabilite
este creditata in conformitate cu art. 9 si 10 din regulament.
(2) Penalitatile de intarziere se percep la valoarea sumei
mentionate la alin. (1) pentru perioada cuprinsa intre data la
care a expirat termenul fixat si data platii.
Rata penalitatii de intarziere este rata dobanzii aplicata de
Banca Centrala Europeana asupra celei mai recente operatiuni
majore de refinantare pe care a efectuat-o anterior primei zile
calendaristice a semestrului in cauza (rata de referinta),
majorata cu doua puncte procentuale.
Pentru un stat membru al autoritatilor vamale de autorizare
care nu participa la a treia faza a uniunii economice si monetare,
rata de referinta mentionata anterior este rata echivalenta fixata
de catre banca centrala nationala a statului respectiv. In acest
caz, rata de referinta in vigoare in prima zi calendaristica a
semestrului in cauza se aplica pe parcursul urmatoarelor 6 luni.
Capitolul III - Solutionarea litigiilor
Articolul 6
Orice litigiu intre partile contractante rezultat din interpretarea
sau din aplicarea prezentei conventii se solutioneaza prin
negociere, in masura in care acest lucru este posibil. In cazul in
care nu este gasita nicio solutie intr-un termen de 3 luni, partile
contractante vizate pot sa aleaga, de comun acord, un mediator
pentru a solutiona litigiul.
Capitolul IV - Punere in aplicare si dispozitii finale
Articolul 7
(1) Secretarul general al Consiliului Uniunii Europene este
depozitarul prezentei conventii.
(2) Statele membre ale Uniunii Europene pot deveni parti
contractante la prezenta conventie, depunand pe langa
secretarul general al Consiliului Uniunii Europene un instrument
de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, dupa
indeplinirea procedurilor interne necesare pentru adoptarea
prezentei conventii.
(3) Prezenta conventie intra in vigoare la 90 de zile dupa ce
ultimul stat membru semnatar a declarat ca a indeplinit toate
procedurile interne necesare pentru adoptarea prezentei
conventii. Intre timp, orice stat membru care a dus la indeplinire
procedurile respective poate totusi sa declare ca va aplica
conventia in relatiile sale cu statele membre care au facut
aceeasi declaratie, in ceea ce priveste dispozitiile avute in
vedere de prezenta conventie.
(4) Toate aranjamentele administrative dintre statele membre
referitoare la reimpartirea sumelor corespunzatoare costurilor
de colectare in situatii care se incadreaza in domeniul de
aplicare a prezentei conventii se inlocuiesc cu dispozitiile
prezentei conventii incepand cu data de aplicare a acesteia intre
statele membre vizate.
Articolul 8
(1) Orice parte contractanta poate propune modificari ale
prezentei conventii, in special atunci cand o parte contractanta
se confrunta cu pierderi bugetare considerabile din cauza
aplicarii prezentei conventii. Orice modificare propusa se
transmite depozitarului mentionat la art. 7, care o comunica
partilor contractante.
(2) Modificarile se adopta de comun acord de catre partile
contractante.
(3) Modificarile adoptate in conformitate cu alin. (2) intra in
vigoare in conformitate cu art. 7.
Articolul 9
Prezenta conventie se reexamineaza de catre partile
contractante cel tarziu la 3 ani de la data aplicarii Codului vamal
modernizat si, daca este necesar, poate fi modificata pe baza
acestei reexaminari, in conformitate cu art. 8.
Articolul 10
(1) Orice parte contractanta poate denunta prezenta
conventie printr-o notificare adresata secretarului general al
Consiliului Uniunii Europene.
(2) Denuntarea produce efecte la 90 de zile de la data la care
secretarul general a primit notificarea privind denuntarea.
Drept care subsemnatii plenipotentiari au semnat prezenta conventie.
Incheiata la Bruxelles la 10 martie 2009, intr-un singur exemplar original in limbile bulgara, ceha, daneza, engleza, estona,
finlandeza, franceza, germana, greaca, irlandeza, italiana, letona, lituaniana, maghiara, malteza, olandeza, polona, portugheza,
romana, slovaca, slovena, spaniola si suedeza, textele in fiecare limba fiind egal autentice, originalul fiind depus la arhivele
Secretariatului General al Consiliului Uniunii Europene.
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: Ordin 163/2015 pentru aprobarea Normelor privind procedurile simplificate de vamuire Ordin 2781/2014 pentru aprobarea utilizarii semnaturii electronice extinse la derularea formalitatilor vamale pentru marfurile introduse in si scoase din Uniunea Europeana prin birouri vamale din Romania Ordin 1421/2014 privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea regimului de tranzit comunitar/comun OUG 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. Ordonanta de urgenta nr. 74/2013 Ordin nr. 2286/2011 pentru modificarea si completarea anexei la Ordinul nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispozitiilor art. 61—65 si ale art. 74—80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire HG 564/2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea ANAF. Hotararea nr. 564/2011c OUG 49/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si a altor prevederi financiar-fiscale. Ordonanta de urgenta nr. 49/2011 HG 218/2010 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova cu privire la punctele de trecere a frontierei de stat dintre Romania si Republica Moldova, semnat la Bucuresti a 13 noiembrie 2009. Hotarare nr. 218/2010 Ordin nr. 847/2009 pentru modificarea Normelor privind procedurile simplificate de vamuire, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5465/2007 OUG nr. 33/2009 pentru completarea art. 270 din Legea nr. 86/2006 privind Codul Vamal al Romaniei. Ordonanta de urgenta nr. 270/2009 HG nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor. Hotarare privind Autoritatea Nationala a Vamilor Codul Vamal al Romaniei, legea nr. 86/2006 Norma tehnica privind aplicarea uniforma a reglementarilor vamale in zonele libere si antrepozitele libere, 2007 Ordin pentru modificarea si completarea Normelor de autorizare a regimurilor vamale economice, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7.789/2007, ordin nr. 349/2008 Norma de autorizare a regimurilor vamale economice, ordinul nr. 7789/2007
| Dictionar de Drepturile Omului Dana Cristina Bunea,Cornel Gabriel Caian,Irina Cambrea,Dragos-Alin Calin,Roxana Maria Calin,Victor Horia Dimitrie Constantinescu,Ionut Militaru,Madalina Ioana Morariu,Geanina Munteanu,Irina Alexandra Neagu,Ileana-Gabriela Popa,Razvan Horatiu Radu,Vasiescu Mihaela,Dana Cristina Bunea,Cornel Gabriel Caian,Irina Cambrea,Dragos-Alin Calin,Roxana Maria
 126.65 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|