Legea 20/2015 pentru aprobarea OUG 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 160 din 6 martie 2015
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77
din 3 decembrie 2014 privind procedurile nationale in domeniul
ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea
Legii concurentei nr. 21/1996, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 893 din 9 decembrie 2014, cu urmatoarele
modificari si completari:
1. La articolului 2 alineatul (1), literele b) si d) se modifica si
vor avea urmatorul cuprins:
"b) administrator – orice entitate delegata de catre un furnizor
sa deruleze proceduri in domeniul ajutorului de stat/de minimis in
numele furnizorului;
..................................................
d) ajutor de stat – avantaj economic acordat din surse sau
resurse de stat sau gestionate de stat, sub orice forma, care denatureaza
sau ameninta sa denatureze concurenta prin favorizarea anumitor
intreprinderi sau sectoare de productie, in masura in care acesta
afecteaza schimburile comerciale dintre statele membre;"
|
|
2. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera h) se introduce o
noua litera, litera h^1), cu urmatorul cuprins:
"h^1) avantaj economic – orice forma de acordare a unui avantaj
cuantificabil in bani, indiferent de forma aceastuia: subventii, anularea
de datorii sau preluarea pierderilor, exceptari, reduceri sau amanari de la
plata taxelor si impozitelor, renuntarea la obtinerea unor venituri
normale de pe urma fondurilor publice, inclusiv acordarea unor
imprumuturi cu dobanzi preferentiale, garantii acordate in conditii
preferentiale, participari cu capital ale statului, ale autoritatilor publice
centrale sau locale ori ale altor organisme care administreaza surse ale
statului sau ale colectivitatilor locale, daca rata profitului acestor
investitii este mai mica decat cea normala, anticipata de catre un
investitor privat prudent, reduceri de pret la bunurile furnizate si la
serviciile prestate de catre autoritati publice centrale sau locale ori de
catre alte organisme care administreaza surse ale statului sau ale
colectivitatilor locale, inclusiv vanzarea unor terenuri apartinand
domeniului privat al statului sau autoritatilor publice locale, sub pretul
pietei, crearea unei piete sau intarirea pozitiei beneficiarului pe o piata,
etc.;"
3. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera j) se introduc doua
noi litere, literele j^1)si j^2), cu urmatorul cuprins:
"j^1) data acordarii ajutorului de stat – data la care dreptul legal
de a primi ajutorul este conferit beneficiarului, in conformitate cu
regimul juridic national aplicabil, indiferent de data la care ajutorul se
plateste intreprinderii respective;
j^2) data platii ajutorului de stat – data la care beneficiarul intra
efectiv in posesia ajutorului;"
4. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera t) se introduce o
noua litera, litera t), cu urmatorul cuprins:
"t) surse si resurse de stat – fonduri publice sau ale autoritatilor,
institutiilor sau intreprinderilor publice."
5. La articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Harta ajutorului regional se notifica, in vederea autorizarii,
Comisiei Europene conform procedurii prevazute de art. 108 alin. (3)
din TFUE si este aprobata prin hotarare a Guvernului."
6. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7 (1) Orice proiect de masura susceptibila a reprezenta
ajutor de stat sau ajutor de minimis trebuie sa fie insotit de un
memorandum aprobat de Guvern privind incadrarea respectivelor masuri
in politicile economico-bugetare si financiare ale statului roman.
(2) Masurile finantate din fonduri europene, precum si cele
initiate de autoritatile publice locale, nu necesita obtinerea
memorandumului prevazut la alin. (1).
(3) Memorandumul prevazut la alin. (1) va fi initiat de
Secretariatul General al Guvernului, de regula semestrial, in urma
consultarii furnizorilor in cadrul Consiliului interministerial «Consiliul
pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat».
(4) In cazul proiectelor de masuri susceptibile a reprezenta
ajutor de stat sau ajutor de minimis initiate de autoritatile publice locale,
pentru asigurarea coerentei cu politicile economico-bugetare si
financiare ale statului roman, acestea trebuie sa fie insotite de dovada
informarii Institutiei Prefectului si a consiliului judetean cu privire la
intentia de a institui respectiva masura de sprijin. Informarea va
cuprinde inclusiv analiza de oportunitate realizata conform
art. 3 alin. (4).
(5) Orice documentatie, inclusiv in faza consultarilor prealabile,
va fi analizata de Consiliul Concurentei numai daca este insotita de
documentele prevazute la alin. (1) sau (4), dupa caz.
(6) Cererea de avizare a masurilor susceptibile sa reprezinte
ajutor de stat sau ajutor de minimis, intocmite de furnizor/initiator, dupa
caz, se transmite in faza de proiect Consiliului Concurentei, care emite
un aviz privind conformitatea, corectitudinea si indeplinirea obligatiilor
prevazute de legislatia europeana in domeniul ajutorului de stat.
(7) Avizele Consiliului Concurentei vor fi publicate pe pagina
de internet a institutiei imediat dupa adoptare."
7. La articolul 8, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea
urmatorul cuprins:
"Art. 8 (1) Autoritatile si institutiile publice centrale si locale,
precum si alte entitati controlate de stat sau care administreaza resurse
ale statului pot initia consultari prealabile cu Consiliul Concurentei
pentru a stabili incadrarea masurilor ce se intentioneaza a fi instituite
prin respectivele acte in categoria de ajutor de stat sau de minimis,
precum si conditiile in care respectiva masura poate fi implementata.
...................................................
(3) Consiliul Concurentei se pronunta cu privire la documentatia
primita si, daca este cazul, invita furnizorii/initiatorii, dupa caz, sa
transmita cererile de avizare a proiectelor privind masurile susceptibile
sa reprezinte ajutor de stat sau ajutor de minimis, intr-un termen cuprins
intre 10-20 de zile lucratoare de la momentul in care documentatia este
completa."
8. La articolul 11, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 11 (1) Consiliul Concurentei emite avizul prevazut la
art. 7 alin. (6) intr-un termen cuprins intre 10 si 30 de zile de la primirea
cererii de avizare, cu exceptia cazurilor in care initiatorul sau furnizorul,
dupa caz, cere in scris prelungirea termenelor pentru completarea
notificarii sau a informarii."
9. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15 Modificarea actelor normative/administrative si a
documentelor subsecvente care implementeaza ajutoare de stat sau
de minimis, referitoare in special la durata, buget, beneficiari, conditii de
eligibilitate si de acordare, se va face cu respectarea prevederilor
art. 9-14."
10. Dupa articolul 15 se introduce un nou articol,
articolul 15^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 15^1 (1) Cu prilejul analizarii legalitatii actelor
administrative prin care se instituie masuri de sprijin de catre autoritatile
locale, prefectul are obligatia de a verifica existenta avizului emis de
Consiliul Concurentei.
(2) In cazul masurilor de ajutor de minimis, cu prilejul analizarii
existentei avizului Consiliului Concurentei, prefectul va verifica si
indeplinirea prevederilor legale in materia ajutorului de stat.
(3) In situatia adoptarii de catre autoritatile publice locale, fara
avizul Consiliului Concurentei, a unor masuri prin care se acorda un
avantaj economic unei intreprinderi, prefectul va solicita punctul de
vedere al Consiliului Concurentei cu privire la incidenta normelor
nationale si ale Uniunii Europene in domeniul ajutorului de stat."
11. Articolul 18 se abroga.
12. La articolul 22, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Autoritatile publice centrale si locale, furnizorii si initiatorii
se consulta cu Consiliul Concurentei la elaborarea raspunsurilor,
explicatiilor, formularilor de pozitii sau a altor acte, in scopul
transmiterii acestora Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului
Concurentei si al Reprezentantei Permanente a Romaniei pe langa
Uniunea Europeana."
13. La articolul 26, alineatele (3) si (4) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(3) In situatia in care datele si informatiile transmise de
furnizor nu clarifica aspectele sesizate, Consiliul Concurentei poate
dispune o actiune de control la intreprinderea beneficiara a masurii de
sprijin, cu respectarea prevederilor legale in vigoare. Echipa de control a
Consiliului Concurentei va fi insotita de reprezentantii furnizorului.
(4) Concluziile actiunilor de control ale Consiliului Concurentei
se consemneaza intr-un raport prin care, daca este cazul, se va solicita
furnizorului sa intreprinda masurile ce se impun pentru a fi asigurata
respectarea legislatiei in domeniul ajutoarelor de stat. Furnizorul poate
formula, intr-un termen de 20 de zile lucratoare, obiectiuni care vor fi
transmise Consiliului Concurentei spre analiza si opinie."
14. Dupa articolul 32 se introduce un nou articol,
articolul 32^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 32^1 Deciziile Comisiei Europene prin care se dispune
recuperarea ajutorului de stat ilegal sau utilizat abuziv, nesuspendate
conform legislatiei comunitare in vigoare, reprezinta titlu executoriu
pentru recuperarea sumelor de catre furnizor de la beneficiarii ajutorului
de stat ilegal."
15. Articolul 38 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38 Furnizorii de ajutor de stat sau de minimis, dupa caz,
transmit lunar Consiliului Concurentei date, informatii si documente cu
privire la stadiul recuperarii, al recuperarii provizorii sau al suspendarii
ajutoarelor de stat."
16. Dupa capitolul VI se introduce un nou capitol,
capitolul VI^1, cuprinzand noua noi articole, articolele 38^1 - 38^9,
cu urmatorul cuprins:
"CAPITOLUL VI^1 - Deciziile Comisiei Europene prin care se dispune initierea procedurii de investigatie
Art. 38^1 In cazul in care Comisia Europeana dispune
declansarea unei investigatii privind existenta unui ajutor de stat ilegal,
se aplica termenele si procedura prevazute la art. 34 si 35.
Art. 38^2 In cazul in care este declansata procedura de
investigatie de catre Comisia Europeana privind acordarea unui presupus
ajutor ilegal, furnizorul solicita instituirea masurilor asiguratorii, in
conditiile Codului de procedura fiscala, asupra activelor
beneficiarului/beneficiarilor de ajutor de stat, intr-un cuantum echivalent
cu valoarea ajutorului de stat ilegal analizat de Comisia Europeana,
astfel cum este acesta estimat de furnizor.
Art. 38^3 (1) In cazul in care Comisia Europeana a decis
deschiderea unei proceduri de investigatie pentru masuri de ajutor de stat
dispuse printr-un titlu executoriu ce consta intr-o hotarare judecatoreasca
sau arbitrala, de la data comunicarii deciziei Comisiei Europene privind
declansarea procedurii de investigatie catre furnizor, orice executare
silita a acestui titlu nu poate incepe sau, dupa caz, se suspenda de drept.
(2) Furnizorul ajutorului de stat comunica, in termen de
maximum 5 zile lucratoare de la primire, decizia Comisiei Europene
privind declansarea procedurii de investigatie si suspendarea de drept a
executarii silite a titlului prevazut la alin. (1) catre posibilul beneficiar de
ajutor de stat, devenit creditor al sau conform titlului executoriu, si, dupa
caz, catre executorul judecatoresc, precum si tuturor persoanelor la care
s-au infiintat popriri si la care s-au instituit sechestre.
(3) In vederea punerii in executare a titlului executoriu, in
termen de o zi lucratoare de la data comunicarii prevazuta la alin. (2),
furnizorul ajutorului de stat solicita Trezoreriei Statului, la care acesta
are deschise conturile, deschiderea unui cont cu afectatiune speciala,
purtator de dobanzi, pe numele creditorilor si, dupa caz, la dispozitia
executorului judecatoresc. Dobanda aplicabila la disponibilitatile in
contul cu afectatiune speciala este dobanda la vedere practicata de
Trezoreria Statului, iar sursa de plata a acestei dobanzi este bugetul
Trezoreriei Statului. Solicitarea de deschidere a contului contine numele
creditorilor si, dupa caz, al executorului judecatoresc la dispozitia carora
se deschide contul, codificat cu codul de identificare fiscala 8609468.
(4) In termen de maximum 30 de zile de la data deschiderii
contului pe numele creditorilor si, dupa caz, la dispozitia executorului
judecatoresc, furnizorul ajutorului de stat consemneaza, in contul
deschis la Trezoreria Statului, suma necesara stingerii obligatiei care
face obiectul titlului executoriu, precum si, dupa caz, a cheltuielilor de
executare silita efectuate pana la data suspendarii de drept, mai putin
obligatiile stinse pana la data suspendarii de drept. La calculul sumelor
consemnate, furnizorul tine cont de modalitatea de calcul a dobanzii
avuta in vedere la stabilirea sumelor din titlurile executorii, inclusiv de
cele emise de executorul judecatoresc. Dupa consemnarea sumelor in
contul deschis la Trezoreria Statului, furnizorul informeaza, de indata,
creditorii si executorul judecatoresc.
(5) La data consemnarii sumelor conform alin. (4) actele de
executare prin care s-au infiintat popriri si cele prin care s-au instituit
sechestre asupra averii furnizorului ajutorului de stat, pana la data
suspendarii prevazute la alin. (1), se desfiinteaza de drept. Celelalte acte
de executare raman supuse termenelor si conditiilor de contestare
prevazute de Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Dovada consemnarii sumelor conform alin. (4), prin care s-a
pus in executare titlul executoriu prevazut la alin. (1), se comunica de
catre furnizor tuturor persoanelor la care s-au infiintat popriri si la care
s-au instituit sechestre, carora li se notifica si desfiintarea de drept a
acestor masuri.
Art. 38^4 (1) Creditorii nemultumiti de cuantumul sumelor
consemnate, precum si executorul judecatoresc nemultumit de
cuantumul cheltuielilor de executare consemnate pot solicita
furnizorului majorarea sumei.
(2) In termen de 15 zile de la primirea cererii prevazute la
alin. (1), furnizorul ajutorului de stat are obligatia de a solutiona cererea.
(3) Impotriva modului de solutionare sau a refuzului de a
solutiona cererea in termenul prevazut la alin. (2), persoana care se
considera vatamata se poate adresa instantei de contencios administrativ
in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Art. 38^5 Furnizorul ajutorului de stat are obligatia de a
modifica suma consemnata conform art. 38^3 alin. (4) in functie de
hotararile instantelor judecatoresti in eventualele actiuni judiciare, prin
majorarea sau diminuarea sumei consemnate, dupa caz, in termen de
30 de zile de la data ramanerii definitive a acestora.
Art. 38^6 (1) Nevirarea sumelor in termenul prevazut la
art. 38^3 alin. (4) sau, dupa caz, nemodificarea cuantumului acestora in
termenul prevazut la art. 38^5 atrage incetarea suspendarii executarii
silite.
(2) In cazul consemnarii sumelor pe numele creditorilor, la
solicitarea furnizorului ajutorului de stat, insotita de o copie a deciziei
Comisiei Europene privind declansarea procedurii de investigatie,
Trezoreria Statului indisponibilizeaza suma consemnata conform
art. 38^3 alin. (4) si art. 38^5 pana la comunicarea deciziei Comisiei
Europene cu privire la compatibilitatea respectivului ajutor de stat cu
piata interna catre furnizor.
Art. 38^7 (1) La finalizarea investigatiei, furnizorul ajutorului
de stat comunica, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la primire,
o copie a deciziei Comisiei Europene cu privire la compatibilitatea
respectivului ajutor de stat cu piata interna creditorilor si, dupa caz,
executorului judecatoresc.
(2) De la primirea deciziei Comisiei Europene prin care se
constata compatibilitatea ajutorului de stat cu piata interna, pe baza
acesteia, inceteaza indisponibilizarea sumei consemnate conform
art. 38^3 alin. (4) si art. 38^5 sau, dupa caz, suspendarea executarii silite.
(3) Furnizorul de ajutor de stat transmite unitatii Trezoreriei
Statului, la care a fost deschis contul prevazut la art. 38^3 alin. (3), decizia
Comisiei Europene si lista cuprinzand sumele individualizate care pot fi
utilizate de catre fiecare creditor sau executor judecatoresc, dupa caz,
precum si datele de identificare si specimenele de semnaturi ale
persoanelor care pot dispune operatiuni din cont.
(4) Sumele consemnate in plus fata de sumele care se cuvin
creditorilor/executorului judecatoresc se vireaza de Trezoreria Statului
intr-un cont de venituri bugetare distinct, la solicitarea furnizorului
ajutorului de stat.
(5) In termen de maximum 5 zile lucratoare de la primirea
deciziei Comisiei Europene prin care se constata incompatibilitatea
ajutorului de stat cu piata interna, furnizorul de ajutor de stat comunica
aceasta decizie, titlu executoriu in conformitate cu art. 32^1, Trezoreriei
Statului si solicita executarea prin virarea sumelor consemnate intr-un
cont de venituri bugetare distinct.
(6) De la data comunicarii prevazute la alin. (5), suspendarea
executarii silite inceteaza, executarea putand continua pentru eventualele
sume ramase de executat, ca diferenta dintre titlul executoriu prevazut la
art. 38^3 alin.(1) si titlul executoriu prevazut la art. 32^1.
Art. 38^8 (1) Sumele necesare consemnarii la Trezoreria
Statului conform art. 38^3 alin. (4) si art. 38^5 se achita de la titlurile de
cheltuieli la care se incadreaza obligatia de plata stabilita prin hotararea
judecatoreasca sau arbitrala.
(2) Furnizorul ajutorului de stat are obligatia in termenul prevazut la art. 38^3 alin.(4) si art. 38^5 sa dispuna toate masurile ce se
impun, inclusiv virari de credite bugetare si introducere de subdiviziuni
bugetare in buget, pentru asigurarea in bugetele proprii si ale institutiilor
din subordine a sumelor necesare consemnarii la Trezoreria Statului.
(3) Virarile de credite prevazute la alin. (2) se pot efectua pe
parcursul intregului an bugetar de la celelalte titluri de cheltuieli din
cadrul aceluiasi capitol sau de la alte capitole bugetare, inclusiv de la
cheltuieli de investitii.
(4) In cazul imposibilitatii asigurarii sumelor conform
alin. (1) – (3), prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din
Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si
completarile ulterioare, sumele necesare consemnarii la Trezoreria
Statului conform art. 38^3 alin. (4) si art. 38^5 se pot aloca, prin hotarare a
Guvernului, ordonatorilor principali de credite si din fondul de rezerva
bugetara aflat la dispozitia Guvernului.
Art. 38^9 (1) Continuarea executarii silite dupa suspendarea de
drept prevazuta la art. 38^3 alin. (1) si pana la incetarea acesteia prevazuta
la art. 38^7 alin. (6) constituie abatere disciplinara si poate fi sanctionata,
in functie de gravitatea faptei, cu excluderea din profesie, daca faptele
nu intrunesc elementele constitutive ale unei infractiuni, iar actele de
executare efectuate in acest interval sunt nule de drept.
(2) Constatarea si sanctionarea abaterii disciplinare se realizeaza
in conditiile Legii nr. 188/2000 privind executorii judecatoresti,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
17. Dupa capitolul VII, se introduce un nou capitol, capitolul VII^1, cuprinzand doua noi articole, articolele 41^1 si 41^2,
cu urmatorul cuprins:
"CAPITOLUL VII^1 - Rolul instantelor nationale in domeniul ajutorului de stat
Art. 41^1 (1) Instantele nationale vor asigura aplicabilitatea
directa a art. 108 alin. (3) din TFUE, adoptand orice masuri necesare
conform normelor procedurale nationale aplicabile. Hotararea instantei
poate impune, inter alia: suspendarea platii unui ajutor ilegal,
recuperarea ajutorului ilegal, recuperarea dobanzii corespunzatoare,
despagubiri pentru concurentii afectati.
(2) Instantele nationale au obligatia de a verifica daca masura
contestata a fost declarata sau nu ajutor de stat de catre Comisia
Europeana sau de furnizor. In cazul in care masura a fost declarata de
Comisia Europeana ca ajutor de stat, instanta nationala nu poate
modifica caracterul de ajutor de stat al masurii de sprijin.
(3) Consiliul Concurentei si/sau Comisia Europeana pot
interveni in cauza in calitate de amicus curiae.
(4) Daca furnizorul acorda ajutorul, prin incalcarea obligatiei de
notificare sau a clauzei suspensive, instantele nationale pot adopta
masurile necesare pentru protejarea partilor interesate, inclusiv prin
masuri provizorii, daca este cazul.
(5) Beneficiarul unui ajutor de stat ilegal nu poate primi niciun
alt ajutor inainte de aducerea la indeplinire a tuturor masurilor dispuse
prin hotararea instantei nationale prin care s-a dispus recuperarea.
(6) Intreprinderile afectate de acordarea unui ajutor ilegal pot
formula actiune in contradictoriu cu furnizorul impotriva acestei masuri,
la Curtea de Apel Bucuresti.
Art. 41^2 In cazurile in care s-a dispus recuperarea unui ajutor
de stat/de minimis iar beneficiarul ajutorului se afla in procedura de
insolventa, instanta nationala ce deruleaza respectiva procedura de
insolventa va accepta sa inscrie creanta privitoare la restituirea ajutorului
in cauza in tabelul creantelor si va asigura recuperarea imediata a
ajutorului de stat/de minimis, chiar daca acest lucru presupune incetarea
activitatii intreprinderii."
18. La articolul 49, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Cu exceptia prevederilor art. 29 si a prevederilor referitoare
la raportare si monitorizare, prevederile prezentei ordonante de urgenta
nu se aplica ajutorului de stat sau ajutoarelor de minimis pentru
agricultura si piscicultura, ajutoare pentru care Ministerul Agriculturii si
Dezvoltarii Rurale indeplineste rolul de autoritate nationala de contact in
raporturile dintre Comisia Europeana si autoritatile si institutiile publice,
alti furnizori de ajutor."
Art. II (1) Dispozitiile art. 38^2 - 38^9 din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul
ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea
Legii concurentei nr. 21/1996, asfel cum aceasta a fost aprobata cu
modificari si completari prin prezenta lege, se aplica si ajutoarelor de
stat aflate, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in procedura de
investigatie derulata de Comisia Europeana.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), executarile silite aflate in
derulare impotriva furnizorilor se suspenda de drept la data intrarii in
vigoare a prezentei legi.
(3) Pentru investigatiile deja declansate la data intrarii in
vigoare a prezentei legi, termenul prevazut la art. 38^3 alin. (3) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2014, astfel cum aceasta a fost
aprobata cu modificari si completari de prezenta lege, se calculeaza de la
data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art. III Dispozitiile art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 77/2014, astfel cum aceasta a fost aprobata cu
modificari si completari de prezenta lege, intra in vigoare la 90 de zile
de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art. IV Procedura de aprobare si continutul
memorandumului prevazute la art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 77/2014, astfel cum aceasta a fost aprobata cu modificari
si completari de prezenta lege, vor fi stabilite prin hotarare a Guvernului
in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art. V Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2014
privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si
pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 893 din
9 decembrie 2014, cu modificarile si completarile dispuse prin prezenta
lege, se va republica, dandu-se textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|