Lege nr. 381/2009 privind introducerea concordatului preventiv si mandatului ad-hoc. Legea 381/2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 870 din 14 decembrie 2009
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 Prezenta lege se aplica persoanelor juridice care
organizeaza o intreprindere aflata in dificultate financiara, fara
a fi in stare de insolventa, denumite in continuare debitori.
Art. 2 Scopul prezentei legi este salvgardarea
intreprinderii aflate in dificultate, in vederea continuarii activitatii
acesteia, a pastrarii locurilor de munca si a acoperirii creantelor
asupra debitorului, prin proceduri amiabile de renegociere a
creantelor sau a conditiilor acestora ori prin incheierea unui
concordat preventiv.
Art. 3 In intelesul prezentei legi:
a) intreprinderea este activitatea economica desfasurata in
mod organizat, permanent si sistematic, combinand resurse
financiare, forta de munca atrasa, materii prime, mijloace
logistice si informatie, pe riscul intreprinzatorului, in cazurile si in
conditiile prevazute de lege;
b) intreprinderea in dificultate este intreprinderea al carei
potential de viabilitate manageriala si economica se afla intr-o
dinamica descrescatoare, dar al carei titular executa sau este
capabil sa execute obligatiile exigibile;
c) mandatul ad-hoc este o procedura confidentiala,
declansata la cererea debitorului, prin care un mandatar ad-hoc,
desemnat de instanta, negociaza cu creditorii in scopul realizarii
unei intelegeri intre unul sau mai multi dintre acestia si debitor
in vederea depasirii starii de dificultate in care se afla
intreprinderea acestuia din urma;
d) concordatul preventiv este un contract incheiat intre
debitor, pe de o parte, si creditorii care detin cel putin doua treimi
din valoarea creantelor acceptate si necontestate, pe de alta
parte, prin care debitorul propune un plan de redresare a
intreprinderii sale si de acoperire a creantelor acestor creditori
impotriva sa, iar creditorii accepta sa sprijine eforturile
debitorului de depasire a dificultatii in care se afla intreprinderea
debitorului.
Art. 4 (1) Organele care aplica procedurile prevazute de
prezenta lege sunt instantele judecatoresti, prin judecatorulsindic
sau, dupa caz, presedintele tribunalului, mandatarul
ad-hoc, respectiv conciliatorul.
(2) Creditorii participa la procedura in mod individual, in
masura permisa de drepturile aferente creantei lor, precum si in
mod colectiv, in conditiile prezentei legi, prin adunarea
creditorilor si reprezentantul creditorilor.
(3) Debitorul participa la procedura prin reprezentantii sai
legali sau conventionali.
Art. 5 (1) Tribunalul in jurisdictia caruia se afla sediul sau
domiciliul profesional al debitorului este competent sa
solutioneze cererile si pricinile la care se refera prezenta lege.
(2) Cererile si pricinile referitoare la concordatul preventiv
sunt de competenta judecatorului-sindic, desemnat in conditiile
Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6 Curtea de apel este instanta de recurs pentru
hotararile pronuntate de judecatorul-sindic.
Capitolul II - Mandatul ad-hoc
Art. 7 (1) Un debitor poate adresa presedintelui
tribunalului o cerere de numire a unui mandatar ad-hoc. Prin
cererea sa, debitorul propune un mandatar ad-hoc dintre
practicienii in insolventa, autorizati conform legii.
(2) Cererea trebuie sa cuprinda o descriere detaliata a
motivelor care fac necesara numirea unui mandatar ad-hoc.
Art. 8 Cererea este depusa la cabinetul presedintelui
tribunalului si se inregistreaza intr-un registru special.
Art. 9 (1) Dupa primirea cererii, presedintele tribunalului
dispune convocarea, in termen de 5 zile, prin agent procedural,
a debitorului si a mandatarului ad-hoc propus.
(2) Procedura se desfasoara in camera de consiliu si se
mentine confidentiala pe toata durata sa.
(3) Confidentialitatea procedurii este obligatorie pentru toate
persoanele si institutiile care iau parte sau sunt implicate in
aceasta.
Art. 10 (1) Dupa ascultarea debitorului, daca se constata
ca dificultatile intreprinderii debitorului sunt serioase, iar
mandatarul ad-hoc propus intruneste conditiile legii pentru
exercitarea acestei calitati, presedintele tribunalului
desemneaza, prin incheiere irevocabila, mandatarul ad-hoc
propus.
(2) Obiectul mandatului ad-hoc va fi de a realiza, in termen
de 90 de zile de la desemnare, o intelegere intre debitor si unul
sau mai multi creditori ai sai, in vederea depasirii starii de
dificultate in care se afla intreprinderea debitorului, salvgardarii
intreprinderii, pastrarii locurilor de munca si acoperirii creantelor
asupra debitorului.
(3) In scopul realizarii obiectului mandatului, mandatarul
ad-hoc va putea propune stergeri, reesalonari sau reduceri
partiale de datorii, continuarea sau incetarea unor contracte in
curs, reduceri de personal, precum si orice alte masuri
considera a fi necesare.
Art. 11 Onorariul mandatarului ad-hoc va fi stabilit
provizoriu de catre presedintele tribunalului, la propunerea
debitorului si cu acordul mandatarului ad-hoc, sub forma unui
onorariu fix sau a unui onorariu lunar. Acesta va putea fi
modificat ulterior, la cererea mandatarului ad-hoc, cu acordul
debitorului.
Art. 12 (1) Mandatul ad-hoc inceteaza:
a) prin denuntarea unilaterala a mandatului de catre debitor
sau de catre mandatarul ad-hoc;
b) prin incheierea intelegerii prevazute la art. 10 alin. (2);
c) daca, in termenul prevazut de art. 10 alin. (2), mandatarul
nu a reusit sa intermedieze incheierea unei intelegeri intre
debitor si creditorii sai.
(2) La cererea debitorului sau a mandatarului ad-hoc,
presedintele tribunalului va constata incetarea mandatului
ad-hoc, prin incheiere irevocabila.
Capitolul III - Concordatul preventiv
Sectiunea 1 - Beneficiarii procedurii
Art. 13 Poate recurge la procedura de concordat
preventiv orice debitor, astfel cum este definit la art. 1, cu
urmatoarele exceptii:
a) daca impotriva debitorului s-a pronuntat o hotarare
irevocabila de condamnare pentru infractiuni economice;
b) daca impotriva debitorului a fost deschisa procedura
insolventei cu 5 ani anteriori ofertei de concordat preventiv;
c) daca cu 3 ani anteriori ofertei de concordat preventiv
debitorul a mai beneficiat de un concordat preventiv;
d) daca debitorul si/sau actionarii/asociatii/asociatii
comanditari sau administratorii acestuia au fost condamnati
definitiv pentru bancruta frauduloasa, gestiune frauduloasa,
abuz de incredere, inselaciune, delapidare, marturie
mincinoasa, infractiuni de fals ori infractiuni prevazute in Legea
concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile ulterioare,
in ultimii 5 ani anteriori deschiderii procedurii prevazute de
prezenta lege;
e) daca membrilor organelor de conducere si/sau
supraveghere ale debitorului li s-a atras raspunderea in
conditiile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu
modificarile si completarile ulterioare, pentru aducerea acestuia
in stare de insolventa; prevederile lit. b) raman aplicabile;
f) daca debitorul are inscrise fapte in cazierul fiscal, potrivit
Ordonantei Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si
functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Sectiunea 2 - Atributiile organelor care aplica procedura si ale participantilor la procedura
Art. 14 Judecatorul-sindic are urmatoarele atributii in
procedura concordatului preventiv:
a) sa numeasca conciliatorul provizoriu;
b) sa constate si, daca este cazul, sa omologheze, la cererea
conciliatorului, concordatul preventiv;
c) sa constate, la cererea oricarui creditor nesemnatar al
concordatului preventiv, indeplinirea conditiilor cerute pentru a fi
inscris pe lista creditorilor ce au aderat la concordatul preventiv;
d) sa dispuna prin incheiere, in conditiile art. 22,
suspendarea provizorie a executarilor silite contra debitorului,
in baza proiectului de concordat preventiv formulat de debitor si
transmis creditorilor;
e) sa judece actiunile in nulitate a concordatului preventiv;
f) sa judece actiunile in rezolutiune a concordatului preventiv.
Art. 15 (1) Cererile formulate in temeiul prezentei legi se
judeca in camera de consiliu, de urgenta si cu precadere, partile
fiind citate in termen de 48 de ore de la primirea cererii.
(2) Partile cu sediul in strainatate sunt citate prin mijloace
rapide de comunicare, la sediul sau, dupa caz, la domiciliul ori
resedinta cunoscute ale acestora; in lipsa, citarea se face prin
afisare la usa instantei.
(3) Hotararile pronuntate de judecatorul-sindic in aplicarea
prezentei legi sunt definitive si executorii.
(4) Hotararile judecatorului-sindic pot fi atacate de parti cu
recurs, in termen de 10 zile, care se calculeaza de la
comunicare, pentru absenti, si de la pronuntare, pentru cei
prezenti.
(5) Recursul nu este suspensiv de executare.
Art. 16 Atributiile conciliatorului sunt urmatoarele:
a) intocmeste tabloul creditorilor, care include si creditorii
contestati sau ale caror creante sunt in litigiu, si tabloul
creditorilor concordatari;
b) elaboreaza, impreuna cu debitorul, oferta de concordat,
cu elementele componente ale acesteia, respectiv, proiectul de
concordat si planul de redresare;
c) face demersuri pentru solutionarea pe cale amiabila a
oricarei dispute intre debitor si creditori ori intre creditori;
d) solicita judecatorului-sindic constatarea si/sau, dupa caz,
omologarea concordatului preventiv;
e) supravegheaza indeplinirea obligatiilor asumate de catre
debitor prin concordatul preventiv;
f) informeaza, de urgenta, adunarea creditorilor concordatari
asupra neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare de catre
debitor a obligatiilor sale;
g) intocmeste si transmite adunarii creditorilor concordatari
rapoarte lunare sau trimestriale asupra activitatii sale si a
debitorului; raportul conciliatorului va contine si opinia acestuia
privind existenta sau, dupa caz, inexistenta unor motive de
rezolutiune a concordatului preventiv;
h) convoaca adunarea creditorilor concordatari;
i) cere instantei inchiderea procedurii concordatului
preventiv;
j) indeplineste orice alte atributii prevazute de prezenta lege,
instituite prin concordatul preventiv ori stabilite de judecatorulsindic.
Art. 17 (1) Onorariul definitiv al conciliatorului se propune
prin proiectul de concordat si se stabileste prin concordatul
preventiv; acesta va fi suportat din averea debitorului.
(2) Onorariul conciliatorului va consta, in functie de natura
obligatiilor acestuia, intr-o suma fixa, o remuneratie lunara sau
un onorariu de succes; la stabilirea cuantumului onorariului se
va avea in vedere natura activitatii desfasurate de catre debitor,
precum si complexitatea planului de redresare.
Art. 18 (1) Adunarea creditorilor concordatari are
urmatoarele atributii:
a) aproba rapoartele conciliatorului privitoare la activitatea
debitorului si la indeplinirea obligatiilor asumate prin concordat;
b) desemneaza, cu acordul debitorului, un nou conciliator,
daca este cazul;
c) modifica, daca este cazul, onorariul conciliatorului, cu
acordul debitorului;
d) stabileste, in cazul prevazut la lit. b), cu acordul
debitorului, onorariul noului conciliator;
e) desemneaza reprezentantul creditorilor;
f) este titularul actiunii in rezolutiune a concordatului
preventiv, pe care o exercita prin reprezentantul creditorilor.
(2) In cursul derularii procedurii, adunarea creditorilor
concordatari poate fi convocata de conciliator, din oficiu sau la
cererea creditorilor reprezentand 10% din valoarea totala a
creantelor concordatare.
(3) Adunarea creditorilor concordatari adopta hotarari cu
majoritatea, ca valoare, a creantelor concordatare.
Art. 19 (1) Votul creditorilor concordatari poate fi exercitat
si prin corespondenta.
(2) Sedinta adunarii creditorilor concordatari va fi organizata
si prezidata de conciliator.
(3) La adunarile creditorilor concordatari va fi invitat si
debitorul.
Sectiunea 3 - Deschiderea procedurii si oferta de concordat preventiv
Art. 20 (1) Orice debitor, cu exceptia celor prevazuti la
art. 13 lit. a)—f), poate introduce la tribunalul competent o cerere
de deschidere a procedurii de concordat preventiv. Prin cererea
sa, debitorul propune un conciliator provizoriu, dintre practicienii
in insolventa, autorizati conform legii.
(2) Judecatorul-sindic numeste conciliatorul provizoriu prin
incheiere irevocabila.
(3) In termen de 30 de zile de la numirea sa, conciliatorul
elaboreaza, impreuna cu debitorul, lista creditorilor si oferta de
concordat preventiv.
(4) Oferta de concordat preventiv se notifica de catre
conciliatorul provizoriu creditorilor prin mijloace rapide de
comunicare, ce asigura posibilitatea verificarii receptiei ofertei
de concordat.
(5) Oferta de concordat preventiv va fi depusa in dosarul
deschis potrivit alin. (1) si, pentru opozabilitate fata de terti, se
depune la grefa tribunalului, unde va fi inregistrata intr-un
registru special. Despre depunerea si notificarea acesteia se
face mentiune in registrul comertului in care este inregistrat
debitorul.
(6) Oferta de concordat preventiv va cuprinde si proiectul de
concordat preventiv, la care se vor anexa declaratia debitorului
privind starea de dificultate financiara in care se afla, precum si
lista creditorilor cunoscuti, inclusiv cei ale caror creante sunt
contestate integral sau partial, cu precizarea cuantumului si a
garantiilor acceptate de debitor.
Art. 21 (1) Proiectul de concordat preventiv trebuie sa
prezinte, in mod detaliat:
a) situatia analitica a activului si a pasivului debitorului,
certificata de un expert contabil sau, dupa caz, auditata de un
auditor autorizat potrivit legii;
b) cauzele starii de dificultate financiara si masurile luate de
debitor pentru depasirea acesteia pana la depunerea ofertei de
concordat preventiv;
c) proiectia evolutiei financiar-contabile pe urmatoarele 6 luni.
(2) Proiectul de concordat preventiv trebuie sa includa un
plan de redresare, care prevede cel putin urmatoarele masuri:
a) reorganizarea activitatii debitorului, prin masuri precum:
restructurarea conducerii debitorului, modificarea structurii
functionale, reducerea personalului sau orice alte masuri
considerate a fi necesare;
b) modalitatile prin care debitorul intelege sa depaseasca
starea de dificultate financiara, precum: majorarea capitalului
social, imprumut bancar, obligational sau de alta natura,
infiintarea sau desfiintarea unor sucursale sau puncte de lucru,
vanzarea de active, constituirea de garantii;
c) procentul preconizat de satisfacere a creantelor, care nu
poate fi mai mic de 50%, ca urmare a implementarii masurilor de
redresare propuse; in acest scop, debitorul poate propune
masuri precum: amanari sau reesalonari la plata creantelor
contra sa, stergerea in tot sau in parte a unor creante sau numai
a dobanzilor ori a penalitatilor de intarziere, compensari, novatii
prin schimbare de debitor; pentru obligatiile fiscale de plata
propunerile de amanari, stergeri, esalonari, reesalonari si
reduceri partiale se pot face numai cu respectarea prevederilor
legale in materia ajutorului de stat; in aceasta situatie este
nevoie de acordul expres al Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, care trebuie exprimat in termen de 30 de zile; in caz
contrar, acordul se prezuma;
d) termenul-limita pentru satisfacerea creantelor stabilite prin
concordat nu poate depasi 18 luni de la data incheierii
concordatului preventiv.
(3) Prin proiectul de concordat preventiv, supus aprobarii
creditorilor, debitorul propune, de asemenea, confirmarea
conciliatorului provizoriu, precum si remuneratia acestuia pentru
perioada ulterioara datei incheierii concordatului.
Art. 22 (1) In conditiile art. 581 si 582 din Codul de
procedura civila, debitorul poate cere judecatorului-sindic, in
baza ofertei de concordat preventiv, suspendarea provizorie a
urmaririlor silite.
(2) Cererea se judeca in camera de consiliu, de urgenta si cu
precadere, fara citarea partilor.
(3) Suspendarea provizorie a urmaririlor silite individuale se
mentine pana la publicarea concordatului preventiv aprobat sau,
dupa caz, pana la respingerea ofertei debitorului de catre
majoritatea creditorilor.
Sectiunea 4 - Incheierea, constatarea si omologarea concordatului preventiv
Art. 23 (1) In vederea exercitarii votului creditorilor asupra
proiectului de concordat preventiv, debitorul poate organiza una
sau mai multe sedinte colective ori individuale de negociere cu
creditorii, in prezenta conciliatorului propus de debitor.
(2) Initiativa negocierii poate apartine si unuia sau mai multor
creditori, precum si actionarilor semnificativi sau asociatilor
debitorului.
(3) Perioada in care se desfasoara negocierile asupra
proiectului de concordat preventiv nu poate depasi 30 de zile
calendaristice.
Art. 24 (1) Asupra ofertei de concordat preventiv, cu
eventualele amendamente rezultate in urma negocierilor,
creditorii voteaza, in principiu, prin corespondenta.
(2) Votul creditorilor se trimite prin mijloace de comunicare
rapida pe adresa debitorului, in termen de maximum 30 de zile
calendaristice calculate de la data primirii ofertei de concordat
preventiv. Votul favorabil neconditionat asupra concordatului
preventiv are valoare de acceptare a concordatului. Orice
conditionare a votului este considerata vot negativ.
(3) In cazuri exceptionale, conciliatorul poate convoca o
adunare a tuturor creditorilor.
(4) Daca in termenul prevazut la alin. (2) unul sau mai multi
creditori detinand 10% din valoarea totala a creantelor solicita
convocarea adunarii tuturor creditorilor, conciliatorul este obligat
sa o convoace in termen de maximum 5 zile de la data primirii
cererii. Convocarea este transmisa creditorilor prin mijloace de
comunicare rapida, care permit confirmarea primirii.
(5) Concordatul preventiv se considera aprobat de creditori
daca sunt intrunite voturile creditorilor care reprezinta
majoritatea de doua treimi din valoarea creantelor acceptate si
necontestate.
(6) La aprobarea concordatului nu se ia in calcul in stabilirea
majoritatii prevazute la alin. (5) votul favorabil al:
a) creditorului persoana juridica care are cel putin unul dintre
actionari/asociati/asociati comanditari sau administratori ruda ori
afin pana la gradul IV cu actionari/asociati/asociati comanditari
si/sau administratori ai debitorului;
b) creditorului persoana juridica in cadrul caruia debitorul
si/sau unul dintre actionari/asociati/asociati comanditari sau
administratori ai acestuia ori rudele si afinii pana la gradul IV ai
acestora din urma detin calitatea de actionari/asociati/asociati
comanditari si/sau administratori;
c) creditorului care sau ai carui actionari/asociati/asociati
comanditari sau administratori au fost condamnati definitiv
pentru bancruta frauduloasa, gestiune frauduloasa, abuz de
incredere, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa,
infractiuni de fals ori infractiuni prevazute in Legea nr. 21/1996,
republicata, cu modificarile ulterioare, in ultimii 5 ani anteriori
deschiderii procedurii prevazute de prezenta lege;
d) creditorului care are inscrise fapte in cazierul fiscal, potrivit
Ordonantei Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare.
Art. 25 In cazul in care nu se intruneste majoritatea
prevazuta la art. 24 alin. (5), debitorul are dreptul ca, dupa
trecerea a minimum 30 de zile, sa faca o noua oferta de
concordat preventiv.
Art. 26 (1) Dupa aprobarea concordatului de catre
creditori potrivit art. 24 alin. (5), conciliatorul solicita
judecatorului-sindic sa constate concordatul preventiv.
(2) Judecatorul-sindic constata concordatul preventiv prin
incheiere pronuntata in camera de consiliu, de urgenta si cu
precadere, dupa ascultarea conciliatorului. Cererea de
constatare a concordatului preventiv poate fi respinsa exclusiv
pentru motive de legalitate.
(3) Concordatul preventiv, aprobat de creditori si constatat
de judecatorul-sindic prin incheiere, se comunica creditorilor,
prin intermediul conciliatorului, si se mentioneaza in registrul
comertului.
Art. 27 (1) De la data comunicarii hotararii de constatare
a concordatului preventiv se suspenda de drept urmaririle
individuale ale creditorilor semnatari asupra debitorului si
curgerea prescriptiei dreptului de a cere executarea silita a
creantelor acestora contra debitorului.
(2) De la aceeasi data se suspenda de drept fata de creditorii
semnatari curgerea dobanzilor, a penalitatilor si a oricaror alte
cheltuieli aferente creantelor.
Art. 28 (1) Pentru a face opozabil concordatul preventiv
creditorilor nesemnatari, inclusiv creditorilor necunoscuti sau
contestati, conciliatorul poate cere judecatorului-sindic
omologarea concordatului.
(2) Pentru omologare, judecatorul-sindic verifica indeplinirea
cumulativa a urmatoarelor conditii:
a) intreprinderea debitorului este in stare de dificultate
financiara;
b) valoarea creantelor contestate si/sau in litigiu nu
depaseste 20% din masa credala;
c) concordatul preventiv a fost aprobat de creditorii care
reprezinta cel putin 80% din valoarea totala a creantelor.
(3) Dispunand omologarea, judecatorul-sindic suspenda
toate procedurile de executare silita.
(4) La cererea conciliatorului, sub conditia acordarii de
garantii creditorilor de catre debitor, judecatorul-sindic poate
impune creditorilor nesemnatari ai concordatului preventiv un
termen de maximum 18 luni de amanare a scadentei creantei
lor, perioada in care nu vor curge dobanzi, penalitati, precum si
orice alte cheltuieli aferente creantelor.
(5) Concordatul va fi opozabil creditorilor bugetari, cu conditia
respectarii prevederilor legale cu privire la ajutorul de stat si
aprobarii de catre comisia interministeriala.
Art. 29 Pe perioada concordatului preventiv omologat nu
se poate deschide procedura insolventei fata de debitor.
Art. 30 (1) Orice creditor care obtine un titlu executoriu
asupra debitorului in cursul procedurii poate formula cerere de
aderare la concordat sau poate sa isi recupereze creanta prin
orice alte modalitati prevazute de lege.
(2) Cererea de aderare se depune la conciliator, care o
include in tabelul creditorilor concordatari.
Art. 31 (1) In cursul procedurii, debitorul isi desfasoara
activitatea in limitele afacerii sale obisnuite, in conditiile
concordatului preventiv, sub supravegherea conciliatorului.
(2) Masurile cuprinse in concordatul preventiv, inclusiv
modificarile creantelor, profita si codebitorilor, fideiusorilor si
tertilor garanti.
Capitolul IV - Inchiderea procedurii concordatului preventiv
Art. 32 (1) Creditorii care au votat impotriva concordatului
preventiv pot cere anularea contractului, in termen de 15 zile de
la data mentionarii concordatului in registrul comertului.
(2) Cand se invoca motive de nulitate absoluta, dreptul de a
cere constatarea nulitatii este imprescriptibil si apartine oricarei
persoane interesate.
(3) Instanta, la cererea reclamantului, poate dispune, pe cale
de ordonanta presedintiala, suspendarea concordatului
preventiv.
Art. 33 (1) In situatia in care se constata incalcarea grava
de catre debitor a obligatiilor asumate prin concordatul preventiv,
adunarea creditorilor concordatari poate hotari introducerea
actiunii in rezolutiune a concordatului preventiv. Asupra acestui
aspect adunarea poate delibera chiar daca nu a fost inscris pe
ordinea de zi.
(2) In intelesul alin. (1), reprezinta incalcare grava a
obligatiilor asumate de debitor prin concordatul preventiv actiuni
precum: favorizarea unuia sau mai multor creditori in dauna
celorlalti, ascunderea sau externalizarea de active in perioada
concordatului preventiv, efectuarea de plati fara contraprestatie
sau in conditii ruinatoare.
(3) Daca adunarea creditorilor concordatari a decis
introducerea actiunii in rezolutiune, procedura concordatului
preventiv se suspenda de drept.
(4) Prin hotararea de admitere a actiunii in rezolutiune,
judecatorul-sindic acorda creditorilor daune-interese, in conditiile
dreptului comun.
Art. 34 (1) Daca procedura concordatului preventiv se
finalizeaza cu succes, la termenul prevazut in contract sau
anterior acestuia, dupa caz, judecatorul-sindic va pronunta o
incheiere prin care va constata realizarea obiectului
concordatului preventiv. In acest caz, modificarile creantelor
prevazute in concordatul preventiv raman irevocabile.
(2) In cazul in care in cursul derularii procedurii, inainte de
expirarea termenului prevazut la art. 21 alin. (2) lit. d),
conciliatorul apreciaza ca este imposibila realizarea obiectivelor
concordatului din motive neimputabile debitorului, poate cere
judecatorului-sindic constatarea nereusitei concordatului
preventiv si inchiderea procedurii.
(3) In cazul in care la expirarea termenului prevazut la art. 21
alin. (2) lit. d) nu au fost indeplinite obligatiile prevazute in
concordatul preventiv, creditorii vor putea vota, la propunerea
conciliatorului, prelungirea duratei concordatului cu maximum
6 luni fata de durata initiala.
Capitolul V - Dispozitii finale
Art. 35 Masurile prevazute de prezenta lege se vor aplica
cu respectarea regulilor in materia ajutorului de stat.
Art. 36 Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la
data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia Romaniei, republicata.
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: Hotarare CSM 1049/2014 pentru modificarea si completarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005 Ordin nr. 1446/1294/2268/2013 pentru completrea Procedurilor si modalitatilor de incasare si de decontare a contravalorii creantelor recuperate in baza Legii nr. 29/1994, cu modificarile ulterioare, precum si a tehnicilor de analiza si selectie a ofe Hotarare nr. 4346/2013 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/2007 Legea 219/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor. Lege nr. 219/2013 Legea 137/2013 privind aprobarea OUG 23/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, precum si pentru prorogarea termenului prevazut la art. III din titlul XVI al Legii nr. 247/2005 privind Legea 13/2012 pentru modificarea Legii administratiei publice locale nr. 215/2001. Lege nr. 13/2012 OUG 27/2010 privind modificarea art. II din Legea nr. 203/2009 pentru aprobarea OUG 79/2008 privind masuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici Hotarare nr. 1/2009 privind completarea Statutului Uniunii Nationale a Executorilor Judecatoresti HG nr. 23/2009 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea in categoria inaltilor functionari publici, managementul carierei si mobilitatea inaltilor functionari publici OUG nr. 159/2008, Ordonanta de urgenta privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat Ordin nr. 1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate prescolarilor si scolarilor si a principiilor care stau la baza unei alimentatii sanatoase pentru copii si adolescenti Servicii Avocat Romania Lege privind responsabilitatea ministeriala, legea 115/1999 republicata in 2007 Legea privind Statutul deputatilor si al senatorilor, legea nr 96/2006 Ordonanta de urgenta pentru modificarea Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, oug nr. 138/2007
| Ghid de cercetare penala. Conform noilor coduri. Editia 3 Dumitru Mirel,Dumitru Mirel
 55.17 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|