Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Curs mediatori

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Legea 52/2010 privind aprobarea OG 21/2009 pentru modificarea si completarea OG 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 189 din 25 martie 2010

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege

Articol unic
Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor Auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, adoptata in temeiul art. 1 pct. II.5 din legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 31 august 2009, cu urmatoarele modificari:

1. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 8, 1314, 1720, 22, 2429, 31 si 33 ale alineatului (1) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale:
...............................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul este condus de un echipaj, cu doua ore sau mai mult;
...............................................................................................
13. montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea Incorecta a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de catre un operator economic neautorizat;
14. utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificarii/calibrarii periodice depasit;
...............................................................................................
17. nerespectarea obligatiei intreprinderii/operatorului de transport rutier de a descarca si stoca la sediu, cel mai tarziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducatorilor auto si/sau nerespectarea obligatiei de a descarca si stoca la sediu, cel mai tarziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizeaza;
18. detinerea de catre un conducator auto a mai mult de o cartela tahografica valida;
19. utilizarea de catre un conducator auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
20. utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
...............................................................................................
22. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;
...............................................................................................
24. scoaterea neautorizata a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital inaintea terminarii zilei de lucru, care afecteaza inregistrarea datelor relevante;
25. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru O perioada mai lunga decat cea prevazuta, care afecteaza inregistrarea datelor relevante;
26. nerespectarea de catre conducatorul auto a obligatiei privind introducerea manuala a unor date;
27. incredintarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducator auto care nu detine cartela Tahografica;
28. nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;
29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele si/sau prenumele conducatorului auto;
...............................................................................................
31. neprezentarea in trafic a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;
...............................................................................................
33. nerespectarea masurii de imobilizare stabilita de personalul cu atributii de inspectie si control;".

2. La articolul I punctul 5, punctul 37 al alineatului (1) al articolului 8 se abroga.

3. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 1, 8, 11 si 1316 ale alineatului (2) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale:
1. depasirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o ora, dar mai putin de doua ore;
...............................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o ora, dar mai putin de doua ore;
...............................................................................................
11. neasigurarea unui numar suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzatoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operatiunilor de transport rutier;
...............................................................................................
13. nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;
14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de incepere si de incheiere a cursei;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii inregistrati la plecare;
16. nerespectarea prevederilor privind obligativitatea repararii tahografului care s-a defectat in cursul calatoriei;".

4. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 1, 8 si 1218 ale alineatului (3) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari minore ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii:
1. depasirea perioadei maxime zilnice de conducere cu pana la o ora;
...........................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul este condus de un echipaj, cu pana la o ora;
...............................................................................................
12. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile;
13. scoaterea neautorizata a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital inaintea terminarii zilei de lucru, care nu afecteaza inregistrarea datelor relevante;
14. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioada mai lunga decat cea prevazuta, care nu afecteaza inregistrarea datelor relevante;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind locul de plecare si de sosire;
16. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numarul de inmatriculare a vehiculului;
17. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii la sosire;
18. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind ora schimbarii vehiculului;".

5. La articolul I punctul 5, alineatul (4) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Falsificarea datelor inregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate in tahograf ori pe cartela tahografica sau a rapoartelor imprimate de tahograf, a inregistrarilor manuale, precum si a oricarui document de atestare a activitatii conducatorului auto se sanctioneaza conform legii penale."

6. La articolul I punctul 6, alineatul (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Contraventiile prevazute la art. 8 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cu amenda de la 8.000 lei la 16.000 lei faptele prevazute la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 27, 33 si 34, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier;
b) cu amenda de la 8.000 lei la 12.000 lei fapta prevazuta la alin. (1) pct. 13, aplicabila atelierului care a montat, reparat si calibrat incorect tahograful, si fapta prevazuta la alin. (1) pct. 35, aplicabila operatorului economic sau conducatorului auto care a montat dispozitive ilegale;
c) cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei faptele prevazute la alin. (1) pct. 1516, 1820, 2226, 2830, 36 si 38, aplicabila conducatorului auto, si faptele prevazute la alin. (1) pct. 111, 31 si 32, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier; vd) cu amenda de la 3.000 lei la 6.000 lei faptele prevazute la alin. (2) pct. 111 si 16, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier, si faptele prevazute la alin. (2) pct. 1215 si 17, aplicabila conducatorului auto;
e) cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei faptele prevazute la alin. (3) pct. 112, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier, si faptele prevazute la alin. (3) pct. 1319, aplicabila conducatorului auto".


Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------



Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
Legea 37/2014 pentru aprobarea OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule. Lege nr. 37/2014
Ordin 745/C/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie
OUG 12/2014 privind modificarea Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si Senatului si pentru modificarea si completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, a Legii administratiei publice loca
OUG 103/2006 privind unele masuri pentru facilitarea cooperarii politienesti internationale, republicata. Ordonanta de urgenta nr. 103/2006 republicata 2014
OUG 8/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative si alte masuri fiscal-bugetare. Ordonanta de urgenta nr. 8/2014
Ordin 37/2014 privind autorizarea operatorilor economici pentru desfasurarea activitatii de transport public de pasageri si/sau de marfuri pe cai navigabile interioare
Legea 7/2014 pentru aprobarea OUG 90/2013 privind unele masuri speciale pentru compensarea si decontarea unor creante reciproce rezultate din contractul de vanzare-cumparare de actiuni incheiat intre Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statulu
Ordin 1547/2013 privind delegarea de competenta si desemnarea Regiei Autonome Autoritatea Aeronautica Civila Romana ca organism tehnic specializat pentru exercitarea unor atributii ce revin autoritatii competente in domeniul securitatii aviatiei civi
HG 1169/2013 pentru modificarea HG 584/2005 privind finantarea unitatilor sanitare din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si autoritate judecatoreasca
HG 1168/2013 pentru modificarea si completarea HG 788/2007 privind stabilirea unor masuri pentru aplicarea Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 1.013/2006 privind transferul de deseuri. Hotararea 1168/2013
Legea 5/2014 privind unele masuri pentru facilitarea schimbului transfrontalier de informatii referitoare la incalcarile normelor de circulatie care afecteaza siguranta rutiera si pentru facilitarea executarii sanctiunilor aplicate acestor incalcari
Legea 4/2014 pentru completarea OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale. Lege nr. 4/2014
OUG 107/2013 pentru stabilirea unor masuri bugetare. Ordonanta de urgenta nr. 107/2013
Ordin 2633/2013 pentru modificarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national
Ordin 80/2013 pentru aprobarea Conditiilor generale asociate autorizatiei de infiintare si a Conditiilor generale asociate licentei pentru exploatarea comerciala a capacitatilor de producere a energiei electrice si, dupa caz, a energiei termice produ
Hotarare 60/2013 privind numirea membrilor Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara
HG 780/2013 pentru modificarea si completarea HG 556/2011 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Calificari. Hotarare nr. 780/2013
Ordin nr. 3136/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 1950/2012 privind aprobarea modulului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau r
Ordin 2230/2013 pentru modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobat prin Ordinul ministrului mediului si schimbarilor climatice nr. 1239/2013
OUG 90/2013 privind unele masuri speciale pentru compensarea si decontarea unor creante reciproce rezultate din contractul de vanzare-cumparare de actiuni incheiat intre Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului si Ford Motor Company. Ordon


Cautare legislatie:




Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica


Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
86 useri online

Useri autentificati: