DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Cursuri mediatori

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Curs mediatori

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English




(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Legea 52/2010 privind aprobarea OG 21/2009 pentru modificarea si completarea OG 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 189 din 25 martie 2010

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege

Articol unic
Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor Auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, adoptata in temeiul art. 1 pct. II.5 din legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 31 august 2009, cu urmatoarele modificari:

1. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 8, 1314, 1720, 22, 2429, 31 si 33 ale alineatului (1) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale:
...............................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul este condus de un echipaj, cu doua ore sau mai mult;
...............................................................................................
13. montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea Incorecta a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de catre un operator economic neautorizat;
14. utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificarii/calibrarii periodice depasit;
...............................................................................................
17. nerespectarea obligatiei intreprinderii/operatorului de transport rutier de a descarca si stoca la sediu, cel mai tarziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducatorilor auto si/sau nerespectarea obligatiei de a descarca si stoca la sediu, cel mai tarziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizeaza;
18. detinerea de catre un conducator auto a mai mult de o cartela tahografica valida;
19. utilizarea de catre un conducator auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
20. utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
...............................................................................................
22. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;
...............................................................................................
24. scoaterea neautorizata a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital inaintea terminarii zilei de lucru, care afecteaza inregistrarea datelor relevante;
25. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru O perioada mai lunga decat cea prevazuta, care afecteaza inregistrarea datelor relevante;
26. nerespectarea de catre conducatorul auto a obligatiei privind introducerea manuala a unor date;
27. incredintarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducator auto care nu detine cartela Tahografica;
28. nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;
29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele si/sau prenumele conducatorului auto;
...............................................................................................
31. neprezentarea in trafic a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;
...............................................................................................
33. nerespectarea masurii de imobilizare stabilita de personalul cu atributii de inspectie si control;".

2. La articolul I punctul 5, punctul 37 al alineatului (1) al articolului 8 se abroga.

3. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 1, 8, 11 si 1316 ale alineatului (2) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari grave ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu sunt considerate infractiuni potrivit legii penale:
1. depasirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o ora, dar mai putin de doua ore;
...............................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o ora, dar mai putin de doua ore;
...............................................................................................
11. neasigurarea unui numar suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzatoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operatiunilor de transport rutier;
...............................................................................................
13. nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;
14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de incepere si de incheiere a cursei;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii inregistrati la plecare;
16. nerespectarea prevederilor privind obligativitatea repararii tahografului care s-a defectat in cursul calatoriei;".

4. La articolul I punctul 5, partea introductiva si punctele 1, 8 si 1218 ale alineatului (3) al articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari minore ale dispozitiilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii:
1. depasirea perioadei maxime zilnice de conducere cu pana la o ora;
...........................................................................................
8. nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica, intr-un interval de 30 de ore, atunci cand vehiculul este condus de un echipaj, cu pana la o ora;
...............................................................................................
12. utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile;
13. scoaterea neautorizata a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital inaintea terminarii zilei de lucru, care nu afecteaza inregistrarea datelor relevante;
14. utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioada mai lunga decat cea prevazuta, care nu afecteaza inregistrarea datelor relevante;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind locul de plecare si de sosire;
16. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numarul de inmatriculare a vehiculului;
17. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii la sosire;
18. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind ora schimbarii vehiculului;".

5. La articolul I punctul 5, alineatul (4) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Falsificarea datelor inregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate in tahograf ori pe cartela tahografica sau a rapoartelor imprimate de tahograf, a inregistrarilor manuale, precum si a oricarui document de atestare a activitatii conducatorului auto se sanctioneaza conform legii penale."

6. La articolul I punctul 6, alineatul (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Contraventiile prevazute la art. 8 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cu amenda de la 8.000 lei la 16.000 lei faptele prevazute la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 27, 33 si 34, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier;
b) cu amenda de la 8.000 lei la 12.000 lei fapta prevazuta la alin. (1) pct. 13, aplicabila atelierului care a montat, reparat si calibrat incorect tahograful, si fapta prevazuta la alin. (1) pct. 35, aplicabila operatorului economic sau conducatorului auto care a montat dispozitive ilegale;
c) cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei faptele prevazute la alin. (1) pct. 1516, 1820, 2226, 2830, 36 si 38, aplicabila conducatorului auto, si faptele prevazute la alin. (1) pct. 111, 31 si 32, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier; vd) cu amenda de la 3.000 lei la 6.000 lei faptele prevazute la alin. (2) pct. 111 si 16, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier, si faptele prevazute la alin. (2) pct. 1215 si 17, aplicabila conducatorului auto;
e) cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei faptele prevazute la alin. (3) pct. 112, aplicabila intreprinderii/operatorului de transport rutier, si faptele prevazute la alin. (3) pct. 1319, aplicabila conducatorului auto".


Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------



Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, pentru modificarea Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si pentru modificarea si completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali
Ordin nr. 611/2015 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania ? S.A. a tarifului de utilizare si a tarifului de trecere
OUG 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative. Ordonanta de urgenta 8/2015
Legea 75/2015 privind aprobarea OG 14/2014 pentru modificarea si completarea OUG 88/1997 privind privatizarea societatilor. Lege nr. 75/2015
Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Lege nr. 70/2015
Legea 59/2015 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria
Legea 53/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Lege nr. 53/2015
Legea 29/2015 pentru aprobarea OUG 113/2013 privind unele masuri bugetare si pentru modificarea si completarea OUG 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului. Lege nr. 29/2015
Ordin 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla
Ordin 64/2015 pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 75/2014 privind reglementarea activitatii de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere
OG 11/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Ordonanta 11/2015
OG 8/2015 pentru modificarea si completarea OG 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii
HG 27/2015 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica si Inovare. Hotarare 27/2015
Legea 185/2014 privind aprobarea OUG 68/2013 pentru modificarea si completarea OUG 189/2008 privind managementul institutiilor publice de cultura. Lege 185/2014
OUG 72/2014 pentru modificarea si completarea OUG 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi. Ordonanta de urgenta nr. 72/2014
OUG 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi. Ordonanta de urgenta nr. 66/2014
Ordin 1341/2014 privind modificarea si completarea Normelor metodologice privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice autonome, institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii si activitatil
Ordin 1550/2014 privind modificarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national
Ordin 1309/2014 privind modificarea Ordinului ministrului delegat pentru buget nr. 1/177/2014 privind prospectul de emisiune a titlurilor de stat emise in vederea despagubirii persoanelor fizice care au constituit depozite la Casa de Economii si Cons
Legea 127/2014 pentru modificarea si completarea Legii energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012 si a Legii petrolului nr. 238/2004. Lege nr. 127/2014
Drept financiar. Editia 2
Postolache Rada

Pret: 69.9 lei
59.42 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:




Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica


Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
113 useri online

Useri autentificati: