DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Hotararea 51/2011 cu privire la propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 562/2006 pentru instituirea de norme comune privind reintroducerea temporara a controlului la frontierele interne in circumstante exceptionale COM (2011) 560 final



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 802 din 14 noiembrie 2011

Avand in vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. 257 din 7 noiembrie 2011,
in temeiul dispozitiilor art. 67, art. 148 alin. (2) si (3) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale Protocolului nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeana si a Tratatului de instituire a Comunitatii Europene,
semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
Senatul adopta prezenta hotarare.

Art. 1
Senatul constata ca propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 562/2006 pentru instituirea de norme comune privind reintroducerea temporara a controlului la frontierele interne in circumstante exceptionale incalca atat principiul subsidiaritatii, cat si pe cel al proportionalitatii, pentru urmatoarele motive:
a) Tratatul de la Lisabona a atribuit Uniunii Europene realizarea obiectivului asigurarii absentei oricarui control asupra persoanelor la trecerea frontierelor interne, indiferent de cetatenie. Scopul emiterii proiectului de regulament il constituie protejarea dreptului de libera circulatie in interiorul spatiului fara controale la frontierele interne si stabilirea unor criterii obiective specifice pentru reintroducerea controalelor, in cazuri exceptionale.
b) Baza juridica a propunerii de regulament se regaseste in Tratat la art. 77 din titlul „Spatiul de libertate, securitate si justitie”, iar art. 72 stabileste ca acest titlu nu aduce atingere exercitarii responsabilitatilor statelor membre pentru mentinerea ordinii publice si pentru apararea securitatii interne. Prin urmare, un element esential al principiului subsidiaritatii nu este indeplinit in cazul noii propuneri de regulament.
c) In forma actuala a Regulamentului (CE) nr. 562/2006, se stabileste faptul ca masura reintroducerii controalelor la frontierele interne este atributul statelor membre. Conditiile de exercitare a acestei masuri sunt: existenta unei amenintari serioase la adresa securitatii interne si a ordinii publice, limitarea masurii la o perioada de 30 de zile, care poate fi prelungita cu perioade reinnoite de 30 de zile, si notificarea celorlalte state membre si a Comisiei cu cel putin 15 zile inainte de punerea in aplicare a masurii.
d) In varianta propusa prin acest proiect de regulament, reintroducerea controalelor la frontierele interne ar fi posibila: de catre statele membre doar pentru o perioada limitata la 5 zile, pentru cazuri care necesita o actiune imediata, cu notificarea celorlalte state membre si a Comisiei, prelungirea acestei masuri urmand a fi atributul exclusiv al Comisiei; de catre Comisie, pentru o perioada de maximum 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire de pana la 6 luni, la solicitarea unuia sau a mai multor state membre, adresata cu cel putin 6 saptamani inainte de masura preconizata, cu justificarea adecvata a motivelor; de catre Comisie, in cazul constatarii unor deficiente grave persistente legate de controlul la frontierele externe sau de procedurile de returnare, pentru maximum 6 luni, prelungirea masurii putand fi decisa tot de Comisie pentru alte 3 perioade de cate 6 luni.
e) Raportul Comisiei catre Parlamentul European si Consiliu privind aplicarea titlului III din Regulamentul (CE) nr. 562/2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de catre persoane a concluzionat ca statele membre nu au abuzat de posibilitatea de a reintroduce controale la frontiere, iar Comisia Europeana, in baza prevederilor in vigoare, nu dispune de suficient timp si de suficiente informatii pentru emiterea unui aviz in asemenea cazuri. Dat fiind ca insasi Comisia a stabilit ca masura reintroducerii controalelor este realizata in mod satisfacator de catre statele membre, rezulta ca elementul esential al principiului subsidiaritatii nu este indeplinit.
f) Referitor la continutul propunerii, prin raportare la obiectivul avut in vedere de proiect, se considera ca statele membre pot actiona singure pentru a atinge acest obiectiv intr-o forma corespunzatoare, Comisia putand interveni, in baza atributiilor conferite de tratate, pentru sanctionarea oricaror abateri ale statelor membre, inclusiv in domeniul reintroducerii controalelor. Astfel, actiunea comunitara nu este justificata in ceea ce priveste propunerea de reintroducere a controalelor la frontierele interne ale statelor membre.

Art. 2
Avizul motivat cuprins in prezenta hotarare se transmite institutiilor europene si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Aceasta hotarare a fost adoptata de Senat in sedinta din 9 noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.




Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
Ordin 1421/2014 privind aprobarea Normelor tehnice pentru aplicarea regimului de tranzit comunitar/comun
Ordin nr. 154/2013 privind stabilirea modalitatilor de asigurare a managementului Programului Sistemul Integrat pentru Securitatea Frontierei de Stat a Romaniei
Legea 314/2013 pentru modificarea si completarea OUG 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane, precum si a Legii nr. 265/2010 pentru modificarea OUG 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera R
Ordin nr. 155/2013 privind procedurile de primire a suporterilor fata de care s-a dispus masura de siguranta a interzicerii accesului la competitii si jocuri sportive care se prezinta la sediul politiei, jandarmeriei sau politiei de frontiera
Legea 271/2010 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Sistemului national de informatii privind vizele si participarea Romaniei la Sistemul de informatii privind vizele. Lege nr. 271/2010
Legea 265/2010 pentru modificarea OUG nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane si pentru abrogarea art. 4 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei. Lege nr.
HG 218/2010 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova cu privire la punctele de trecere a frontierei de stat dintre Romania si Republica Moldova, semnat la Bucuresti a 13 noiembrie 2009. Hotarare nr. 218/2010
HG 174/2010 privind stabilirea si continutul permiselor de mic trafic de frontiera. Hotararea nr. 174/2010
OUG 16/2010 masuri de eficientizare a activitatii de intretinere a culoarului de frontiera, fasiei de protectie si a semnelor de frontiera. Ordonanta de urgenta nr 16/2010
OUG 12/2010 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Legea 10/2010 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind micul trafic de frontiera, semnat la Bucuresti la 13 noiembrie 2009
Ordin nr. 130/2009 privind desemnarea structurilor Ministerului Administratiei si Internelor membre ale Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat si pentru stabilirea procedurii de comunicare a datelor referit
Legea nr. 125/2009 privind aprobarea OUG nr. 130/2008 pentru modificarea si completarea OUG nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane, precum si pentru abrogarea cap. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 10
OUG nr. 33/2009 pentru completarea art. 270 din Legea nr. 86/2006 privind Codul Vamal al Romaniei. Ordonanta de urgenta nr. 270/2009
OUG nr. 26/2009 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei. Ordonanta de urgenta nr. 26/2009
Conditiile de calatorie in strainatate pentru minorii, cetateni romani
Conditii de calatorie, fara viza pentru cetatenii romani
OUG nr. 130/2008, ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane, precum si pentru abrogarea cap. IV din Ordonanta de urgenta a G
Lege nr. 210/2007 pentru modificarea si completarea unor acte normative prin care se stabilesc si se sanctioneaza contraventii
Ordonanta de urgenta pentru modificarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, oug nr. 126/2007
Tehnici de manipulare. Editia VII
Ficeac Bogdan

Pret: 39.9 lei
33.92 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica




Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
83 useri online

Useri autentificati: