Hotararea 24/2020 privind aprobarea instituirii starii de alerta la nivel national si a masurilor de prevenire si control a infectiilor, in contextul situatiei epidemiologice generate de virusul SARSCoV-2
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 395 din 15 mai 2020
ROMANIA
GUVERNUL ROMANIEI
COMITETUL NATIONAL PENTRU SITUATII DE URGENTA
Hotarare nr. 24 din 14.05.2020 privind aprobarea instituirii starii de alerta la nivel national si a masurilor de prevenire si control a infectiilor, in contextul situatiei epidemiologice generate de virusul SARSCoV-2
Avand in vedere analiza si propunerile formulate de Grupul de Suport Tehnico - Stiintific pentru gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei, privind
masurile necesar a fi mentinute / instituite pentru prevenirea si controlul raspandirii infectiilor
luand in considerare peristenta unui numar crescut de persoane infectate pe
teritoriul national, precum si aparitia zilnica a unor cazuri noi de persoane infectate, care
mentin o presiune constanta asupra capacitatii de gestionare a unitatilor administrativ –
teritoriale si a sistemului sanitar,
in contextul necesitatii de creare a conditiilor socio – economice necesare relansarii
graduale a economiei nationale, concomitent cu mentinerea unui nivel de alerta adecvat la
nivelul componentelor Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta,
in considerarea prevederilor art. 7^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
11/2020, privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii
carantinei, aprobata cu modificari si completari prin Legea 20/2020, cu modificarile si
completarile ulterioare, referitoare la imputernicirea secretarului de stat, sef al
Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne sa
dispuna orice masuri necesare pentru situatiile in care exista un risc iminent pentru
sanatatea publica, precum si ale prevederilor H.G. 557/2016 privind managementul
tipurilor de risc,
in temeiul prevederilor art. 42 alin (1), art. 43 alin (3) si ale art. 44 din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor
de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si
completarile ulterioare,
|
|
Comitetul National pentru Situatii de Urgenta adopta prezenta
HOTARARE:
Art.1 Incepand cu data de 15.05.2020, se declara Starea de alerta la nivel national,
pentru o perioada de 30 de zile.
Art.2 Masurile de prevenire si control a infectiilor, aplicabile pe timpul starii de
alerta, sunt prevazute in anexa, care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.3 Regulile de desfasurare a unor activitati care necesita masuri specifice de
protectie sanitara se adopta prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului cu
competenta in domeniu.
Art.4 Pentru alte masuri decat cele prevazute la art. 3, necesare aducerii la
indeplinire a prezentei hotarari, autoritatile administratiei publice centrale si locale emit
acte normative si acte administrative, potrivit normelor de competenta si domeniilor de
activitate pe care le gestioneaza.
Art.5 In aplicarea dispozitiilor art. 7^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
11/2020, privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii
carantinei, aprobata cu modificari si completari prin Legea 20/2020, cu modificarile si
completarile ulterioare, si ale HG nr.557/2016 privind managementul tipurilor de risc,
secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului
Afacerilor Interne, dispune, in colaborare cu Ministerul Sanatatii, prin ordin al
comandantului actiunii, masurile necesare prevenirii si combaterii infectiilor cu
coronavirusul SARS-CoV-2 , in cadrul actiunilor de raspuns la nivel national.
Art.6 Prezenta Hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Anexa - MASURI DE PREVENIRE SI CONTROL A INFECTIILOR APLICABILE PE DURATA STARII DE ALERTA
1. Incepand cu data de 15.05.2020, in spatiile comerciale, mijloacele de transport in
comun, la locul de munca si in alte spatii inchise se instituie obligativitatea purtarii mastii,
astfel incat nasul si gura sa fie acoperite.
2. Institutiile si autoritatile publice, precum si operatorii economici publici si privati,
au obligatia organizarii activitatii, astfel incat munca sa se desfasoare de la domiciliul
angajatilor, iar daca activitatea desfasurata nu permite acest lucru, sa ia masuri pentru:
a) asigurarea triajului epidemiologic constand in controlul temperaturii personalului
propriu si vizitatorilor, la punctele de control-acces in incinte;
b) dezinfectarea obligatorie a mainilor inaintea intrarii in spatiile de lucru;
c) respectarea regulilor privind desfasurarea activitatii in birourile cu spatii comune
(open space)si a regulilor privind functionarea unitatilor de cazare in regim hotelier;
d) decalarea programului de lucru, pentru entitaţile cu un numar mai mare de 50
de salariati, astfel incat inceperea, respectiv terminarea programului de lucru sa se
realizeze la intervale de minimum 1 ora, pe parcursul a minimum 3 ore, in transe de
minim 20% din personal.
3. Institutiile publice si operatorii economici care desfasoara activitati
comerciale/de lucru cu publicul ce implica accesul persoanelor in interiorul cladirilor, iau
masuri pentru organizarea activitatii, astfel:
a) accesul trebuie sa fie organizat astfel incat sa fie asigurata o suprafata minima de
4 mp pentru fiecare client/persoana si o distanta minima de 2 m intre oricare doua
persoane apropiate;
b)sa nu permita accesul persoanelor a caror temperatura corporala, masurata la
intrarea in incinta, depaseste 37,3 gradeC;
c) sa asigure dezinfectarea suprafetelor expuse si evitarea aglomerarii de persoane,
in special in zonele caselor de marcat/ghiseelor.
4. Operatorii de transport persoane, publici si privati, isi organizeaza activitatea
astfel incat sa fie respectate regulile specifice.
5. (1) Pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu SARS-CoV-2, sunt interzise
organizarea si desfasurarea de mitinguri, demonstratii, concerte sau orice alte intruniri in
spatii deschise, precum si de activitati culturale, stiintifice, artistice, sportive, de
divertisment, jocuri de noroc, activitati de fitness, activitati in piscine si de tratament
balnear desfasurate in spatii inchise.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 urmatoarele activitati:
a) activitatile organizate de slujitorii cultelor religioase, cu participarea publicului,
care se desfasoara doar in exteriorul lacasurilor de cult, precum si practicile si
ritualurile cu caracter privat in interiorul lacasurilor de cult (cu participarea a maxim
16 persoane) se realizeaza cu respectarea masurilor de prevenire si protectie
stabilite. Slujbele religioase desfasurate in spatii publice, in exteriorul lacasurilor de
cult, nu sunt considerate adunari publice;
b) activitatile de ingrijire personala care se desfasoara in spatiile special destinate si
cu respectarea masurilor de prevenire si protectie;
c) activitatile de pregatire a sportivilor de performanta in cantonamente, care se
desfasoara cu respectarea masurilor de prevenire si protectie;
d) activitatile culturale desfasurate in spatiile special destinate, respectiv la nivelul
muzeelor, bibliotecilor si a salilor de expozitii care se desfasoara cu respectarea
masurilor de prevenire si protectie;
e) activitatile recreativ-sportive in aer liber, precum ciclismul, drumetiile, alergarea,
canotajul, alpinismul, vanatoarea, pescuitul si altele asemenea, care se desfasoara
cu participarea a cel mult 3 persoane care nu locuiesc impreuna.
6. (1) Este suspendata temporar activitatea de servire si consum al produselor in
spatiile comune de servire a mesei din interiorul restaurantelor, hotelurilor, motelurilor,
pensiunilor, cafenelelor sau altor localuri publice, cat si la terasele din exteriorul acestor
locatii.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 activitatile de preparare a hranei, cat si de
comercializare a produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice, care nu
presupun ramanerea clientilor in spatiile destinate acestui scop, precum cele de tip "drivein", "room-service", livrare la client, ”take-away” etc.
7. (1) Este suspendata temporar activitatea de comercializare cu amanuntul a
produselor si serviciilor in centrele comerciale cu suprafata construita mai mare de 15.000
mp, in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 urmatoarele activitati:
a) vanzarea produselor alimentare, veterinare, farmaceutice, a produselor si
serviciilor de optica medicala si a serviciilor de curatatorie;
b) vanzarea produselor electronice si electrocasnice, doar daca operatorii
economici asigura livrarea acestora la domiciliul/sediul cumparatorului;
c) activitatea desfasurata de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale
care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei si este intrerupta comunicarea
cu restul complexului.
8. Se instituie obligativitatea mentinerii functionarii centrelor rezidentiale de
ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu
si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile si impunerea unor conditii de
izolare a personalului pe perioada prezentei la serviciu.
9. (1) Se interzice intrarea pe teritoriul Romaniei, prin punctele de trecere a
frontierei de stat, a cetatenilor straini si apatrizilor.
(2) Sunt exceptati de la prevederile alin. 1 urmatorii cetateni straini:
a) membri de familie ai cetatenilor romani;
b) membri de familie ai cetatenilor altor state membre ale U.E. sau ale Spatiului
Economic European ori ai Confederatiei Elvetiene, cu rezidenta in Romania;
c) persoane care poseda o viza de lunga sedere, un permis de sedere sau un
document echivalent permisului de sedere eliberat de autoritatile, ori un document
echivalent acestora emis de autoritatile altor state, potrivit dreptului U.E.;
d) persoane care se deplaseaza in interes profesional, dovedit prin viza, permis de
sedere sau un alt document echivalent;
e) personal diplomatic sau consular, personal al organizatiilor internationale,
personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;
f) pasageri in tranzit, inclusiv cei repatriati ca urmare a acordarii protectiei
consulare;
g) pasageri care calatoresc din motive imperative;
h) persoane care au nevoie de protectie internationala sau din alte motive
umanitare.
10. (1) Se prelungeste masura suspendarii zborurilor efectuate de operatorii
economici din aviatie spre Austria, Belgia, Confederatia Elvetiana, Franta, Germania, Iran,
Italia, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, Regatul Tarilor de Jos, Spania, Statele
Unite ale Americii, Turcia si Iran, si din aceste tari catre Romania pentru toate aeroporturile
din Romania, pentru o perioada de 14 zile, incepand cu data de 15.05.2020.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 urmatoarele categorii de zboruri:
- efectuate cu aeronave de stat;
- de transport marfa si/sau corespondenta;
- umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta;
- pentru cautare-salvare sau de interventie in situatii de urgenta, la solicitarea unei
autoritati publice din Romania;
- avand drept scop transportul echipelor de interventie tehnica, la solicitarea
operatorilor economici stabiliti in Romania;
- aterizarilor tehnice necomerciale;
- de pozitionare a aeronavelor, fara incarcatura comerciala (ferry);
- tehnice in scopul efectuarii unor lucrari la aeronave;
- efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate
cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul
lucratorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetateni straini, din Romania catre alte
state, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul
de destinatie;
- zborurilor efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in
conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte
state catre Romania pentru repatrierea cetatenilor romani, cu avizul Autoritatii
Aeronautice Civile Romane, in baza acordului Ministerului Afacerilor Interne si al
Ministerului Afacerilor Externe;
- zborurilor efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in
conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru
transportul lucratorilor din sectorul transporturilor prevazuti in Anexa nr. 3 la Comunicarea
privind implementarea Culoarelor Verzi ("Green Lanes”) in temeiul Orientarilor privind
masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii
disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale – C(2020) 1897, din 23.03.2020, din
Romania catre alte state si din alte state catre Romania, cu avizul Autoritatii Aeronautice
Civile Romane, al Ministerului Afacerilor Externe si al autoritatii competente din statul de
destinatie.
11. (1) Se suspenda transportul rutier international de persoane prin servicii
regulate, servicii regulate speciale si servicii ocazionale in trafic international, pentru toate
cursele efectuate de catre operatorii de transport spre Italia, Spania, Franta, Germania,
Austria, Belgia, Confederatia Elvetiana, Regatul Unit al Marii Britanii si al Irlandei de Nord,
Regatul Tarilor de Jos si Turcia si din aceste tari catre Romania, pana in data de 01 iunie
2020.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica transportului rutier international de persoane
prin servicii ocazionale, in cazul in care sunt indeplinite urmatoarele conditii cumulative:
a) sunt transportate numai persoanele care: au un contract de munca valabil pe
teritoriul statului de destinatie, au drept de sedere valabil in statul de destinatie sau se
intorc in Romania din statul in care au lucrat sau au locuit;
b) exista acordul, aprobarea sau avizul statelor tranzitate si a statului de destinatie
privind desfasurarea cursei;
c) operatorul de transport rutier informeaza Autoritatea Rutiera Romana – A.R.R. din
cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, cu cel putin 24 de ore
inainte de plecarea in cursa, cu privire la efectuarea cursei, precum si toate celelalte date
si informatii prevazute de legislatia specifica in vigoare; odata cu informarea respectiva,
operatorul de transport prezinta acceptul tuturor statelor tranzitate precum si a statului de
destinatie pentru derularea transportului respectiv;
d) operatorul de transport rutier care efectueaza transportul, impreuna cu agentia
de recrutare si persoanele care urmeaza a fi transportate iau toate masurile necesare
pentru respectarea normelor si recomandarilor autoritatilor responsabile privind evitarea
aglomerarii persoanelor, masurile de protectie si siguranta a pasagerilor si conducatorilor
auto.
12. Se reia activitatea cabinetelor de medicina dentara pentru cazurile care nu
reprezinta urgenta, cu respectarea masurilor de prevenire si control a raspandirii
infectiilor;
13. Se reia asigurarea asistentei medicale ambulatorii pentru cazurile care nu
reprezinta urgenta si care nu au potential de agravare, cu conditia organizarii activitatii
astfel incat consultatiile sa fie efectuate doar cu programare prealabila si interzicerea
stationarii pacientilor in zonele de asteptare, precum si activitatile de internare a
pacientilor care nu sunt urgente medicale, la nivelul unitatilor sanitare non-COVID, cu
mentinerea interdictiilor de acces a apartinatorilor, fiind obligatorie organizarea unui
sistem de informare a acestora despre starea pacientilor internati.
14. (1) Se instituie, incepand cu data de 15.05.2020, pentru toate persoanele care
vin in Romania din strainatate, masura carantinarii/izolarii la locuinta impreuna cu
familia/apartinatorii cu care locuiesc impreuna, iar pentru cele care nu au posibilitatea
indeplinirii conditiilor pentru masura mai sus mentionata sau solicita acest lucru pentru a
nu isi expune familia, se poate opta pentru masura carantinei institutionalizate, in spatii
special destinate puse la dispozitie de autoritati.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) urmatoarele categorii de persoane:
a) conducatorii autovehiculelor de transport marfa cu capacitatea maxima
autorizata mai mare de 2,4 tone;
b) membri ai Parlamentului European, parlamentari si personal apartinand
sistemului national de aparare ordine publica si siguranta nationala;
c) pilotii de aeronave si personalul navigant;
d) mecanicii de locomotiva si personalul feroviar;
e) personalul navigant care debarca de la bordul navelor de navigatie interioara,
care arboreaza pavilion roman, intr-un port romanesc, si care nu prezinta simptome
asociate COVID-19, cu conditia asigurarii de catre angajatori a certificatului pentru
lucratorii din transportul international si a echipamentelor individuale de protectie
impotriva COVID-19, pe timpul deplasarii de la nava la locatia unde poate fi
contactat in perioada dintre voiajuri;
f) lucratorii transfrontalieri care, la intrarea in Romania din Ungaria, Bulgaria,
Serbia, Ucraina si Moldova nu prezinta simptome asociate COVID-19;
g) angajati ai operatorilor economici din Romania care efectueaza lucrari, conform
contractelor incheiate, in afara teritoriului Romaniei, la intoarcerea in tara daca nu
prezinta simptome asociate COVID-19 si dovedesc raporturile contractuale cu
beneficiarul din afara teritoriului national;
h) reprezentantii companiilor straine care au filiale/sucursale/reprezentante pe
teritoriul national, daca la intrarea pe teritoriul Romaniei nu prezinta simptome
asociate COVID-19 si dovedesc raporturile contractuale cu entitatile economice de
pe teritoriul national;
i) persoanele care intra in Romania pentru prestarea unor activitati de utilizare,
instalare, punere in functiune, mentenanta, service a echipamentelor si tehnicii
medicale, precum si a echipamentelor din domeniile stiintific, economic, aparare,
ordine publica si securitate nationala, daca nu prezinta simptome asociate COVID-
19 si dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul
Romaniei;
j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si ai altor reprezentante
diplomatice acreditate la Bucuresti, posesori de pasapoarte diplomatice, personalul
asimilat personalului diplomatic, precum si membrii Corpului Diplomatic si Consular
al Romaniei si posesorii de pasapoarte diplomatice si de serviciu, daca la intrarea in
Romania nu prezinta simptomatologie asociata SARS-CoV-2;
k) angajatii sistemului national de aparare ordine publica si siguranta nationala care
se intorc in Romania din misiuni executate in afara tarii, daca la intrarea in Romania
nu prezinta simptomatologie asociata SARS-CoV-2.
(3) Persoanele care nu respecta masurile de carantina/izolare la domiciliu vor fi
introduse in carantina institutionalizata pentru o perioada de 14 zile si obligate sa suporte
contravaloarea cazarii si hranirii pe perioada carantinei institutionalizate.
(4) Persoanele aflate in carantina institutionalizata la data de 15.05.2020, raman in
carantina in spatiile respective pana la incheierea perioadei de 14 zile.
15. (1) Se instituie, prin ordin al comandantului actiunii, masura carantinarii unor
cladiri, zone, localitati la solicitarea comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, pe baza
analizelor realizate de catre directiile de sanatate publica si avizate de catre INSP.
(2) Masurile de carantinare instituite pe durata starii de urgenta si care nu au fost
revocate se mentin in conditiile alin. 1.
16. Se mentine inchiderea temporara, totala sau partiala, a unor puncte de
trecere a frontierei de stat, astfel:
I. La frontiera romano-ungara:
1. Turnu, judetul Arad (cu exceptia circulatiei lucratorilor transfrontalieri);
2. Salonta, judetul Bihor - feroviar si rutier (cu exceptia circulatiei lucratorilor
transfrontalieri pe cale rutiera);
3. Sacuieni, judetul Bihor (cu exceptia circulatiei lucratorilor transfrontalieri);
4. Valea lui Mihai, judetul Bihor - feroviar si rutier (cu exceptia traficului feroviar de
marfa);
5. Carei, judetul Satu Mare.
II. La frontiera romano-bulgara:
1. Negru Voda, judetul Constanta;
2. Lipnita, judetul Constanta;
3. Dobromir, judetul Constanta;
4. Zimnicea, judetul Teleorman;
5. Turnu Magurele, judetul Teleorman;
6. Bechet, judetul Dolj (cu exceptia traficului de marfa).
III. La frontiera romano-ucraineana:
1. Sighetu Marmatiei, judetul Maramures;
2. Isaccea, judetul Tulcea.
IV. La frontiera romano-moldoveana:
1. Radauti-Prut, judetul Botosani;
2. Oancea, judetul Galati.
V. La frontiera romano-sarba:
1. Portile de Fier II, judetul Mehedinti;
2. Drobeta-Turnu Severin, judetul Mehedinti (cu exceptia traficului de marfa);
3. Orsova, judetul Mehedinti;
4. Moldova Noua, judetul Caras-Severin;
5. Naidas, judetul Caras-Severin;
6. Valcani, judetul Timis;
7. Stamora-Moravita, judetul Timis - feroviar (cu exceptia traficului de marfa);
8. Lunga, judetul Timis;
9. Foeni, judetul Timis;
10. Jimbolia, judetul Timis - feroviar (cu exceptia traficului de marfa).
17. (1) Incepand cu data de 15.05.2020, este permisa circulatia persoanelor in
afara locuintei/gospodariei, in interiorul localitatilor, cu respectarea masurilor de
prevenire a raspandirii infectiei si evitarea formarii grupurilor pietonale mai mari de 3
persoane care nu apartin aceleiasi familii.
(2) Cu aceeasi data se dispune redeschiderea parcurilor pentru public, cu exceptia
locurilor de joaca pentru copii si cu respectarea masurilor generale de prevenire si
protectie.
(3) Se instituie interdictia deplasarii persoanelor in afara localitatii/zonei
metropolitane cu urmatoarele exceptii:
a) deplasarea in interes profesional, inclusiv intre locuinta/gospodarie si locul/locurile de desfasurare a activitatii profesionale si inapoi;
b) deplasarea in scop umanitar sau de voluntariat;
c) deplasarea pentru realizarea de activitati agricole;
d) deplasarea pentru comercializarea de produse agroalimentare de catre
producatorii agricoli;
e) deplasarea pentru ingrijirea sau administrarea unei proprietati din alta
localitate sau eliberarea de documente necesare pentru obtinerea unor drepturi;
f) deplasarea pentru participarea la programe sau proceduri in centrele de
tratament;
g) deplasarea din alte motive justificate, precum ingrijirea/insotirea
copiilor/membrilor de familie, ingrijirea unei rude/afin sau persoana aflata in
intretinere, asistenta persoanelor varstnice, bolnave sau cu dizabilitati, decesul
unui membru de familie;
h) deplasarea pentru asistenta medicala care nu poate fi amanata si nici realizata
de la distanta;
i) deplasarea pentru activitati recreativ-sportive individuale desfasurate in aer
liber (ciclism, drumetie, alergare, canotaj, alpinism, vanatoare, pescuit si altele)
cu participarea a cel mult 3 persoane.
j) deplasarea pentru participarea la evenimente familiale, cu un numar limitat de
persoane si respectarea regulilor de distantare sociala;
k) deplasarea pentru achizitia, service-ul, efectuarea ITP sau alte operatiuni de
intretinere a vehiculelor, activitati care nu pot fi efectuate in localitatea de
domiciliu.
(4) La solicitarea institutiilor abilitate cu exercitarea controlului respectarii masurilor
stabilite pe timpul starii de alerta, situaţiile exceptate potrivit prevederilor alin (2) se
justifica prin declaratie pe propria raspundere.
18. (1) Se mentine masura suspendarii cursurilor din toate unitatile si institutiile
de invatamant pana la finalul anului scolar/universitar.
(2) Se permite desfasurarea, dupa data de 02.06.2020, a unor activitati de pregatire,
pe o perioada de 2 saptamani, pentru elevii claselor terminale (a 8-a, a 12- a si a 13-a),
precum si pentru organizarea examenelor nationale in conditiile respectarii masurilor de
prevenire.
19. Se mentine coordonarea operationala a serviciilor de ambulanta de catre
inspectoratele pentru situatii de urgenta si a Politiei Locale de catre inspectoratele de
politie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, precum si masurile dispuse cu privire la
personalul medico-sanitar din cabinetele medicale ale unitatilor/institutiilor de invatamant
referitoare la punerea la dispozitia directiilor de sanatate publica, cu exceptia perioadei 02-
12.06.2020, precum si in perioada desfasurarii examenelor nationale.
20. In situatia stabilirii starii de alerta potrivit legii, pe durata acesteia, Ministerul
Apararii Nationale sprijina, la cerere, Ministerul Afacerilor Interne cu personal si mijloace
pentru:
a) asigurarea pazei si protectiei unor obiective a caror protectie este asigurata de
catre Jandarmeria Romana;
b) transportul de efective, materiale si tehnica pentru indeplinirea misiunilor
specifice;
c) triaj epidemiologic, asistenta medicala.
21. Se mentine posibilitatea angajatorilor de a dispune masura de izolare
preventiva la locul de munca sau in zone special dedicate in care nu au acces persoane din
exterior, pentru personalul care ocupa functii esentiale pentru asigurarea functionarii
productiei, transportului si distributiei energiei electrice si gazelor naturale, a activitatilor
de intretinere si mentenanţa a echipamentelor si instalatiilor specifice, precum si a
celorlalte activitati de aprovizionare, respectiv extractie, productie si procesare a resurselor
si materiilor prime si/sau semiprocesate energetice necesare functionarii corespunzatoare
Sistemului energetic national, in concordanta cu prevederile planurilor proprii de
continuitate a activitatilor de baza.
|