DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Hotararea nr. 11/2011 privind procedura de lucru si mecanismul decizional pentru exercitarea controlului parlamentar asupra proiectelor de acte legislative ale Uniunii Europene, in temeiul prevederilor Tratatului de la Lisabona privind rolul parlamentelor nationale



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 292 din 27 aprilie 2011

In temeiul art. 67 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 85 din Regulamentul Camerei Deputatilor, aprobat prin Hotararea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare,
  • avand in vedere faptul ca o parte importanta a legislatiei aplicabile in Romania este adoptata de catre institutiile Uniunii Europene si considerand ca, datorita impactului direct asupra cetatenilor romani al actelor legislative adoptate la nivel european, afacerile europene nu pot fi considerate altfel decat afaceri interne;
  • luand nota de rolul sporit al parlamentelor nationale in cadrul procesului legislativ european, consfintit prin Tratatul de la Lisabona, in special in cadrul Protocolului nr. 1 (art. 3 si 10) si al Protocolului nr. 2 (art. 7) ale acestuia;
  • considerand ca parlamentele nationale au datoria de a folosi aceste noi prerogative pentru a veghea asupra respectarii repturilor cetatenilor si pentru a sprijini indeplinirea prioritatilor nationale;
  • subliniind ca o interventie substantiala in formularea politicilor Uniunii Europene se poate realiza numai in fazele premergatoare adoptarii documentelor;
  • avand in vedere nevoia de a identifica din timp propunerile legislative prioritare pentru Camera Deputatilor, in scopul unei gestionari mai eficiente a fluxului de informatii si al unui control riguros al propunerilor legislative de importanta deosebita;
  • avand in vedere faptul ca procesul de control parlamentar al proiectelor legislative europene trebuie sa beneficieze de suportul tehnic al expertilor cu pregatire specifica din cadrul serviciilor Camerei Deputatilor;
  • constatand nevoia implicarii unui numar cat mai mare de deputati in procesul de control parlamentar al legislatiei europene, in scopul obtinerii unei legitimitati sporite a avizelor formulate de Camera Deputatilor, dar si a angrenarii deputatilor cu competente specifice in politicile sectoriale vizate de diferitele proiecte legislative europene;
  • constient fiind de nevoia de a respecta un termen de 8 saptamani de la primirea scrisorii de sesizare de la institutiile Uniunii Europene si pana la transmiterea catre acestea a avizului privind respectarea principiului subsidiaritatii si considerand ca respectarea acestui termen nu poate fi realizata decat prin instituirea unui mecanism simplificat, cu termene-limita interne ferme;
  • avand in vedere importanta dialogului politic informal cu Comisia Europeana si recunoscand faptul ca acest proces poate depasi termenul de 8 saptamani aferent procedurii de control al subsidiaritatii;
  • subliniind nevoia unui dialog permanent si constructiv intre comisiile permanente ale Camerei Deputatilor si Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor si recunoscand, in acelasi timp, expertiza specifica a acesteia;
  • considerand ca procedura de control parlamentar al propunerilor legislative europene nu poate avea un impact in absenta unei coordonari permanente cu celelalte camere legislative din Uniunea Europeana si subliniind rolul Reprezentantului permanent al Camerei Deputatilor pe langa Parlamentul European in vederea facilitarii acestei coordonari,
    Camera Deputatilor adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Examinarea parlamentara in domeniul afacerilor europene se realizeaza in 3 forme:
    a) participarea la identificarea principalelor optiuni de politici si norme legislative europene cuprinse in initiativele legislative si consultative ale Uniunii Europene, selectate pentru examinare, in cadrul procesului de formare a pozitiei nationale exprimate de Romania in Consiliul Uniunii Europene, prin organizarea de dezbateri, audieri si schimb de informatii;
    b) exercitarea prerogativelor prevazute de Protocolul nr. 2 al Tratatului de la Lisabona privind mecanismul de alerta timpurie destinat controlului ex ante al subsidiaritatii de catre parlamentele nationale;
    c) participarea la dialogul politic, initiat in anul 2006, dintre Comisia Europeana si parlamentele nationale, intitulat "Initiativa Barroso".

    Art. 2
    Examinarea parlamentara urmareste doua obiective majore:
    a) evaluarea fondului propunerilor legislative si a documentelor de consultare, inclusiv a pozitiilor Guvernului Romaniei fata de acestea;
    b) respectarea principiilor subsidiaritatii si proportionalitatii propunerilor legislative eligibile pentru testul subsidiaritatii conform Protocolului nr. 2 al Tratatului de la Lisabona.

    Art. 3
    Sunt supuse examinarii parlamentare urmatoarele documente ale Uniunii Europene:
    a) proiecte de acte legislative eligibile pentru testul subsidiaritatii conform Protocolului nr. 2 al Tratatului de la Lisabona in vederea stabilirii respectarii sau incalcarii principiului subsidiaritatii;
    b) proiecte de acte legislative ale Comisiei Europene, Consiliului Uniunii Europene sau Parlamentului European si documentele de consultare ale Comisiei Europene, selectate de Camera Deputatilor in functie de relevanta lor politica, economica, sociala, financiara sau juridica;
    c) proiecte de acte legislative ale Uniunii Europene pentru care Guvernul Romaniei elaboreaza mandate generale.

    Art. 4
    Examinarea parlamentara se finalizeaza prin elaborarea unuia sau mai multor documente ori acte ale Camerei Deputatilor, dupa cum urmeaza:
    a) aviz motivat, in cazul identificarii nerespectarii principiului subsidiaritatii de catre o propunere legislativa a Uniunii Europene;
    b) opinie, in cazul examinarii fondului propunerilor legislative si a documentelor de consultare, care exprima punctul de vedere al Camerei Deputatilor;
    c) raport de informare asupra documentelor examinate, la initiativa Comisiei pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor, pentru care aceasta desemneaza un raportor sau un grup de raportori;
    d) proces-verbal al dezbaterii sau audierii organizate de comisiile sesizate, in sedinte separate ori comune.

    Art. 5
    (1) Directia de drept comunitar a Departamentului de studii parlamentare si drept comunitar din cadrul serviciilor Camerei Deputatilor intocmeste lista cu toate proiectele de acte legislative, proiectele de acte legislative modificate si documentele de consultare primite de la institutiile Uniunii Europene, identificand urmatoarele:
    a) proiectele de acte legislative eligibile pentru testul subsidiaritatii conform Protocolului nr. 2 al Tratatului de la Lisabona;
    b) proiectele de acte legislative si documentele de consultare prioritare, selectate in functie de relevanta lor politica, economica, sociala, financiara sau juridica;
    c) proiectele de acte legislative pentru care Guvernul elaboreaza mandate generale;
    d) comisiile propuse pentru sesizare in vederea examinarii;
    e) termenele pentru finalizarea examinarii, tinand cont de cadrul de 8 saptamani pentru testul subsidiaritatii si de calendarul estimat de dezbateri in Consiliul Uniunii Europene sau in Parlamentul European.
    (2) Directia de drept comunitar transmite catre Biroul permanent lista prevazuta la alin. (1).


    CAPITOLUL I - Preselectarea proiectelor legislative europene si a documentelor de consultare din Programul de lucru anual al Comisiei Europene in vederea identificarii actelor prioritare pentru examinare la Camera Deputatilor


    Art. 6
    Programul de lucru anual al Comisiei Europene este transmis de Comisia Europeana catre Camera Deputatilor.

    Art. 7
    Directia de drept comunitar examineaza lista propunerilor din Programul de lucru anual al Comisiei Europene si selecteaza o parte dintre ele, in urma evaluarii relevantei lor politice, economice, sociale, financiare si juridice, pentru dezbatere, in termen de 15 zile de la primirea acestuia de catre Camera Deputatilor.

    Art. 8
    Lista cu propuneri pentru dezbatere impreuna cu programul de lucru sunt transmise catre Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor si catre comisiile permanente.

    Art. 9
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor si comisiile permanente examineaza lista propunerilor legislative elaborata de Directia de drept comunitar.

    Art. 10
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor organizeaza dezbateri privind optiunile politice conturate in perioada de reflectie si consultare premergatoare adoptarii de catre Comisia Europeana a programului de lucru, cu participarea reprezentantilor comisiilor permanente. La dezbateri vor fi invitati reprezentanti ai Guvernului si pot fi invitati reprezentanti ai institutiilor Uniunii Europene, membri ai Parlamentului European alesi in Romania, reprezentanti ai administratiei locale, patronatelor, sindicatelor, asociatiilor profesionale, mediului academic si alti reprezentanti ai societatii civile.

    Art. 11
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor centralizeaza punctele de vedere exprimate in cadrul dezbaterilor. In baza acestora, a listei de propuneri inaintate de Directia de drept comunitar si a propunerilor inaintate de comisiile permanente, Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor elaboreaza o lista finala de propuneri de proiecte legislative si documente de consultare europene care vor fi supuse, cu prioritate, procedurii de control parlamentar.

    Art. 12
    Lista finala este prezentata in cadrul Biroului permanent al Camerei Deputatilor, fiind supusa aprobarii acestuia.

    Art. 13
    Reprezentantul Camerei Deputatilor pe langa Parlamentul European urmareste procesul legislativ european, alertand structurile Camerei Deputatilor asupra adoptarii, de catre Comisia Europeana, a propunerilor legislative si a documentelor de consultare incluse in lista prioritara aprobata de catre Biroul permanent al Camerei Deputatilor.


    CAPITOLUL II - Examinarea propunerilor legislative ale Uniunii Europene in vederea verificarii respectarii principiilor subsidiaritatii si proportionalitatii


    Art. 14
    Camera Deputatilor primeste scrisoarea de sesizare care initiaza procedura de 8 saptamani pentru evaluarea respectarii de catre propunerea legislativa a principiului subsidiaritatii*).
    --------------------------
    *) Conform Tratatului de la Lisabona (TL), Camera Deputatilor a Parlamentului Romaniei primeste urmatoarele categorii de documente:
  • din partea Comisiei Europene: documente de consultare (conform Protocolului nr. 1 al TL), proiecte de acte legislative si proiecte de modificari de acte legislative;
  • din partea Parlamentului European: proiecte de acte legislative initiate de acesta, proiecte de modificari ale actelor legislative;
  • din partea Consiliului Uniunii Europene: proiecte de acte legislative initiate de un grup de state membre, de Curtea de Justitie, Banca Centrala Europeana sau Banca Europeana de Investitii, precum si modificari ale acestor proiecte.

    Art. 15
    Scrisoarea de sesizare este inregistrata la Directia de drept comunitar.

    Art. 16
    Directia de drept comunitar notifica Biroul permanent, conform art. 5 alin. (2).

    Art. 17
    Biroul permanent transmite propunerea legislativa comisiei sau comisiilor permanente propuse de catre Directia de drept comunitar, precum si Comisiei pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor, in termen de 7 zile calendaristice de la data primirii recomandarilor scrise de la Directia de drept comunitar. Biroul permanent poate decide transmiterea propunerii legislative catre alte comisii permanente decat cele propuse de Directia de drept comunitar.

    Art. 18
    Transmiterea documentelor se realizeaza simultan catre toate comisiile permanente sesizate in fond, precum si catre Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor.

    Art. 19
    In cazul in care Biroul permanent nu se intruneste in termen de 7 zile de la primirea propunerilor scrise de la Directia de drept comunitar sau nu ia o decizie, in acest termen, privind transmiterea documentelor si propunerilor legislative europene, transmiterea se face de catre presedintele Camerei Deputatilor, cu informarea ulterioara a Biroului permanent.

    Art. 20
    Comisiile permanente sesizate urmaresc, in cadrul examinarii, respectarea principiilor subsidiaritatii si proportionalitatii.

    Art. 21
    Examinarea se finalizeaza astfel:
    a) in cazul respectarii principiului subsidiaritatii, comisia permanenta sesizata redacteaza un proces-verbal care contine elemente principale ale dezbaterii, votul exprimat, daca este cazul, si constatarea respectarii principiului subsidiaritatii. Procesele-verbale sunt transmise spre informare Biroului permanent al Camerei Deputatilor si Directiei de drept comunitar;
    b) in cazul nerespectarii principiului subsidiaritatii, comisia permanenta sesizata redacteaza un proiect de aviz motivat.

    Art. 22
    In cazul constatarii nerespectarii principiului subsidiaritatii de catre o propunere legislativa a Uniunii Europene, subiect al testului subsidiaritatii, comisia permanenta sesizata sau Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor avertizeaza imediat Directia de drept comunitar in vederea transmiterii informatiei catre reprezentantul permanent al Camerei Deputatilor pe langa Parlamentul European si comunicarii acesteia parlamentelor nationale prin intermediul platformei IPEX, mentionandu-se ca avizul motivat se afla in faza de proiect si nu reprezinta un punct de vedere oficial al Camerei Deputatilor.

    Art. 23
    Comisia permanenta sesizata transmite proiectul de aviz motivat sau procesul-verbal catre Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor cel mai tarziu in a 40-a zi de la primirea scrisorii de sesizare din partea institutiilor Uniunii Europene.

    Art. 24
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor dezbate si redacteaza, dupa caz, urmatoarele documente:
    a) proiectul final de aviz motivat, integrand punctele de vedere exprimate de comisiile permanente, in cazul constatarii nerespectarii principiului subsidiaritatii;
    b) o nota de informare la care se ataseaza procesele-verbale de la comisiile permanente si procesul-verbal al dezbaterii de la Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor, in cazul constatarii respectarii principiului subsidiaritatii.

    Art. 25
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor transmite proiectul final de aviz motivat sau nota de informare catre Biroul permanent al Camerei Deputatilor cel mai tarziu in a 47-a zi de la primirea scrisorii de sesizare de la institutiile Uniunii Europene. Proiectul final de aviz motivat sau nota de informare se transmite Directiei de drept comunitar pentru inregistrare.

    Art. 26
    In cazul proiectului de aviz motivat pentru incalcarea principiului subsidiaritatii, Biroul permanent:
    a) poate propune includerea pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor, in vederea dezbaterii si aprobarii, a proiectului final de aviz motivat. Plenul Camerei Deputatilor voteaza asupra proiectului final de aviz motivat in prima sa sedinta de la includerea acestuia pe ordinea de zi, dar nu mai tarziu de 56 de zile calendaristice de la primirea scrisorii de sesizare de la institutiile Uniunii Europene. Avizul motivat se considera adoptat cu votul majoritatii deputatilor prezenti.
    Hotararea Camerei Deputatilor de aprobare a avizului motivat se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Presedintele Camerei Deputatilor semneaza avizul motivat si dispune transmiterea acestuia catre institutiile Uniunii Europene si catre Guvernul Romaniei;
    b) decide transmiterea avizului motivat, in forma redactata de Comisia pentru afaceri europene, catre Guvernul Romaniei si institutiile Uniunii Europene. Presedintele Camerei Deputatilor semneaza avizul motivat si dispune transmiterea acestuia catre institutiile Uniunii Europene si catre Guvernul Romaniei.

    Art. 27
    (1) Avizul motivat privind incalcarea principiului subsidiaritatii se transmite imediat, de catre Directia de drept comunitar, reprezentantului permanent al Camerei Deputatilor la Parlamentul European si se incarca pe platforma IPEX.
    (2) In cazul respectarii principiului subsidiaritatii, Directia de drept comunitar comunica prin intermediul platformei IPEX incheierea procesului de examinare si conformarea privind respectarea principiului subsidiaritatii.

    Art. 28
    In cazul in care in timpul examinarii respectarii principiului subsidiaritatii se degaja observatii sau recomandari privind continutul propunerii legislative, Camera Deputatilor poate decide exprimarea unei opinii dupa o procedura identica cu cea prevazuta in cap. III.


    CAPITOLUL III - Examinarea parlamentara a proiectelor de acte legislative si a documentelor de consultare ale Comisiei Europene privind fondul propunerilor


    Art. 29
    Camera Deputatilor primeste proiectele de acte legislative ale Comisiei Europene, Parlamentului European si ale Consiliului Uniunii Europene, rezolutiile legislative ale Parlamentului European si pozitiile Consiliului Uniunii Europene, documentele de consultare ale Comisiei Europene.

    Art. 30
    Directia de drept comunitar inregistreaza toate documentele primite de la institutiile Uniunii Europene.

    Art. 31
    Directia de drept comunitar notifica Biroul permanent conform art. 5 alin. (2).

    Art. 32
    (1) Biroul permanent sesizeaza comisiile permanente si Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor in vederea examinarii fondului proiectelor de acte legislative si a documentelor de consultare prioritare selectate de Directia de drept comunitar. Biroul permanent poate decide sesizarea si a altor comisii permanente decat cele propuse de Directia de drept comunitar.
    (2) Biroul permanent stabileste, pe baza propunerii Directiei de drept comunitar, termenele pentru finalizarea si redactarea proiectelor de opinii.

    Art. 33
    Transmiterea documentelor se realizeaza simultan, catre toate comisiile sesizate pe fond, precum si catre Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor.

    Art. 34
    Comisiile permanente sesizate si Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor pot decide sa examineze si alte propuneri legislative si documente de consultare decat cele aflate in lista de documente prioritare semnalate de Directia de drept comunitar. Cand o comisie decide examinarea unei alte propuneri in afara listei cu documente prioritare, aceasta notifica Biroului permanent si informeaza Directia de drept comunitar in vederea inregistrarii.

    Art. 35
    Fiecare comisie permanenta, precum si Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor isi organizeaza procesul de examinare si audieri tinand cont de termenele fixate.
    In functie de modificarile survenite in calendarul estimat de adoptare in cadrul institutiilor Uniunii Europene, dupa consultarea cu Departamentul pentru afaceri europene din cadrul Guvernului si cu reprezentantul permanent al Camerei Deputatilor pe langa Parlamentul European, comisiile sesizate pot solicita Biroului permanent schimbarea termenelor initiale pentru finalizarea proiectului de opinie.

    Art. 36
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor solicita Departamentului pentru afaceri europene din cadrul Guvernului si/sau Ministerului Afacerilor Externe pozitia initiala a Guvernului privind proiectul de act legislativ sau document de consultare. Informatiile puse la dispozitie de catre Departamentul pentru afaceri europene si/sau Ministerul Afacerilor Externe sunt transmise imediat comisiilor permanente sesizate.

    Art. 37
    In timpul procesului de examinare, comisiile permanente sesizate si Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor pot solicita Departamentului pentru afaceri europene, ministerelor de linie sau agentiilor guvernamentale informatiile pe care le considera relevante pentru examinare.

    Art. 38
    Comisiile permanente sesizate redacteaza un proiect de opinie privind fondul documentului examinat si il transmit Comisiei pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor intr-un timp util pentru a permite acesteia sa redacteze proiectul final de opinie, nu mai tarziu de 5 zile lucratoare inainte de termenul fixat, impreuna cu procesele-verbale ale dezbaterilor si audierilor si/sau cu raportul pe baza caruia s-a adoptat proiectul de opinie.

    Art. 39
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor redacteaza proiectul final de opinie, integrand punctele de vedere ale comisiilor permanente sesizate, pe care il transmite Biroului permanent, la termenul fixat.

    Art. 40
    Biroul permanent poate decide supunerea proiectului final de opinie aprobarii plenului Camerei Deputatilor sau transmiterea directa a opiniei, in forma redactata de Comisia pentru afaceri europene, catre institutiile Uniunii Europene si catre Guvernul Romaniei. In cazul supunerii votului plenului Camerei Deputatilor, proiectul final de opinie se considera adoptat cu votul majoritatii deputatilor prezenti. Hotararea Camerei Deputatilor de aprobare a opiniei se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Presedintele Camerei Deputatilor semneaza opinia si dispune transmiterea acesteia catre institutiile Uniunii Europene si catre Guvernul Romaniei.

    Art. 41
    Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor si comisiile permanente sesizate urmaresc in continuare evolutia procesului de negociere in cadrul institutiilor Uniunii Europene si documentele succesive care pot fi adoptate in cursul acestui proces (proiecte de acte legislative modificate, rezolutii legislative ale Parlamentului European, pozitii ale Consiliului).

    Art. 42
    In cazul unor evolutii sau amendamente semnificative, Comisia pentru afaceri europene a Camerei Deputatilor si comisiile permanente sesizate in prima instanta pot decide continuarea examinarii. Comisia care decide redeschiderea examinarii instiinteaza imediat celelalte comisii sesizate initial, notifica Biroului permanent si informeaza Directia de drept comunitar in vederea inregistrarii.

    Art. 43
    Pentru proiectul de opinie redactat conform art. 42 se utilizeaza procedura de adoptare si transmitere descrisa la art. 3640.

    Art. 44
    Pana la modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a serviciilor Camerei Deputatilor, pentru punerea in aplicare a prevederilor prezentei hotarari, atributiile Departamentului de studii parlamentare si drept comunitar, Departamentului legislativ si ale Departamentului secretariatului tehnic vor fi stabilite prin ordin al secretarului general al Camerei Deputatilor.

    Art. 45
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, hotararea Biroului permanent al Camerei Deputatilor privind procedura de lucru si mecanismul decizional pentru exercitarea controlului parlamentar asupra proiectelor de acte legislative ale Uniunii Europene, in temeiul prevederilor Tratatului de la Lisabona privind rolul parlamentelor nationale, isi inceteaza aplicabilitatea.


    Aceasta hotarare a fost adoptata in sedinta Camerei Deputatilor din 19 aprilie 2011, cu respectarea dispozitiilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.




    Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

    Poate fi de interes si:
    Legea 71/2011 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil. Legea de punere in aplicare a noului Cod Civil
    Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata 2010
    Legea 60/2010 privind aprobarea OUG 61/2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative
    Rezultate chestionar DreptOnline.ro
    Legea privind aprobarea aderarii Consiliului Legislativ la Asociatia Consiliilor de Stat si a Jurisdictiilor Administrative Supreme din Uniunea Europeana, legea nr 316/2007
    Legea privind exercitarea initiativei legislative de catre cetateni, lege nr. 189/1999, republicata in 2004
    Raspunderea patrimoniala pentru actele administrative de autoritate nelegale
    Trailescu Alin

    Pret: 39.9 lei
    33.92 lei
    COMANDA ACUM

    Cautare legislatie:



    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------


    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica




  • Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

    Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    34 useri online

    Useri autentificati: