DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

HG 1189/2009 privind organizarea, functionarea si atributiile Centrului National de Combatere a Bolilor si ale structurilor din componenta acestuia. Hotararea nr. 1189/2009




Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 698 din 16 octombrie 2009

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, precum si al art. 26 alin. (4^3) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitatii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr, 215/2004, cu modificariie si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.


Capitolul I - Organizarea, functionarea si atributiile Centrului National de Combatere a Bolilor si ale structurii din componenta acestora


Art. 1
(1) Centrul National de Combatere a Bolilor se constittuie potrivit prevederilor art. 26 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitatii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 215/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, sub conducerea nemijlocita a ministrului administratiei si internelor si sub coordonarea primului-ministru.
(2) Centrul National de Combatere a Bolilor functioneaza, potrivit legii, ca organism interministerial de management, in cadrul Comitetului National pentru Situatii de Urgenta.
(3) Centrul National de Combatere a Bolilor se convoaca la aparitia unei epizootii care prezinta un pericol deosebit pentru sanatatea publica si economia nationala si isi desfasoara activitatea pe toata durata derularii Programului de monitorizare, control si eradicare a boiii in Romania, aprobat prin hotarare a Guvernului.
(4) Structura Centrului National de Combatere a Bolilor este urmatoarea:
a) Unitatea centrala de decizii;
b) Unitatea operational centrala;
c) Unitatea centrala de sprijin.

Art. 2
Centrul National de Combatere a Bolilor directioneaza si monitorizeaza activitatile privind combaterea bolilor infectioase desfasurate de catre centrele locale de combatere a bolilor, respectiv de catre Centrul de Combatere a Bolilor al Municipiului Bucuresti.

Art. 3
Centrul National de Combatere a Bolilor se intruneste in sedinte lunare sau ori de cate ori este necesar, la solicitarea ministrului administratiei si internelor, pentru evaluarea modului in care se deruleaza Programul de monitorizare, control si eradicare a bolii in Romania, si informeaza Comitetul National pentru Situatii de Urgenta despre masurile adoptate sau necesare a fi intreprinse.

Art. 4
Centrul National de Combatere a Bolilor are urmatoarele atributii principale:
a) definirea masurilor de control si combatere a bolilor;
b) asigurarea implementarii prompte si eficiente a masurilor de combatere a bolilor de catre centrele locale de combatere a bolilor, respectiv de catre Centrul de Combatere a Bolilor al Municipiului Bucuresti;
c) dispunerea efectuarii de studii epidemiologice asupra bolii;
d) organizarea de campanii de vaccinare de necesitate, atunci cand este cazul;
e) comunicarea cu Comisia Europeana, cu statele membre ale Uniunii Europene, cu organizatiile veterinare nationale si internationale, precum si cu institutii agricole si de comert, cu privire la evolutia focarelor de boala;
f) colaborarea cu laboratoarele nationale si internationale in vederea confirmarii diagnosticului;
g) colaborarea cu presa si alte institutii ale mass-mediei cu privire la informarea populatiei in legatura cu masurile de control si combatere a bolilor;
h) dispunerea actiunilor a caror finantare se asigura de la bugetul de stat, in conditii stabilite prin hotarare a Guvernului.

Art. 5
Pregatirea sedintelor, elaborarea lucrarilor si a documentelor de lucru, precum si executarea altor operatiuni de secretariat, necesare desfasurarii activitatii Centrului National de Combatere a Bolilor, se asigura de secretariatul tehnic, format din specialisti ai Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.


Capitolul II - Organizarea, functionarea si atributiile Centrului National de Combatere a Bolilor si ale structurilor din componenta acestuia


Sectiunea 1 - Unitatea centrala de decizii


Art. 6
(1) Unitatea centrala de decizii, denumita in continuare Unitatea centrala, structura cu rol de decizie, coordonare si control a Centrului National de Combatere a Bolilor, este compusa din reprezentanti ai ministerelor si ai celorlalte institutii publice centrale desemnate in Comitetul National pentru Situatii de Urgenta.
(2) Unitatea centrala este condusa de ministrul administratiei si internelor.

Art. 7
Unitatea centrala are urmatoarele atributii principale:
a) definirea si stabilirea strategiei de control si de combatere a bolilor;
b) coordonarea activitatilor de colaborare dintre autoritatile si institutiile publice cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta;
c) emiterea deciziilor si a instructiunilor, in conditiile legii;
d) analizarea informatiilor primite din teritoriu si transmise prin intermediul Unitatii operationale centrale.

Sectiunea 2 - Unitatea operationala centrala


Art. 8
Unitatea operationala centrala este condusa de presedintele Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.

Art. 9
Atributiile Unitatii operational centrale sunt urmatoarele:
a) centralizarea si evaluarea informatiilor primite din teritoriu si transmiterea lor catre Unitatea centrala de decizii;
b) notificarea interna si internationala a bolii;
c) transmiterea catre centrele locale de combatere a bolilor, respectiv catre Centrul de Combatere a Bolilor al Municipiului Bucuresti, a deciziilor si a instructiunilor emise potrivit legii si urmarirea implementarii lor;
d) verificarea corectitudinii aplicarii masurilor de control si combatere a bolii de catre centrele locale de combatere a bolilor, respectiv de catre Centril de Combatere a Bolilor al Municipiului Bucuresti;
e) colaborarea cu autoritatile si institutiile publice competente la nivel teritorial cu privire la planificarea masurilor de control si combatere a bolii;
f) colaborarea cu institutiile din celelalte state membre ale Uniunii Europene pentru combaterea bolilor;
g) evaluarea experientei celorlalte state membre ale Uniunii Europene cu privire la combaterea bolilor;
h) organizarea si realizarea de intruniri in vederea perfectionarii, prin schimburi de experienta, a personalului cu atributii in controlul si combaterea bolilor;
i) asigurarea sprijinului tehnic de specialitate sanitar-veterinar necesar pentru interventie in focarele de boala, precum si la punctele de frontiera si dispunerea masurilor necesare conform competentelor;
j) alte atributii legate de controlul si combaterea bolilor.

Art. 10
Unitatea operationala centrala are urmatoarea structura:
a) Departamentul organizare, buget, asigurare resurse umane si materiale;
b) Departamentul monitorizare, evaluare si planificare;
c) Departamentul epidemiologie;
d) Departamentul inspectie si control;
e) Departamentul comunicare externa.

Art. 11
Departamentul organizare, buget, asigurare resurse umane si materiale este condus de directorul Directiei economice si financiar-contabile din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.

Art. 12
Departamentul monitorizare, evaluare si planificare si Departamentul epidemiologie sunt conduse de directorul Directiei de sanatate si bunastare animala a Directiei generale sanitare veterinare din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.

Art. 13
Departamentul inspectie si control este condus de directorul Directiei de inspectii si coordonare PIF din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.

Art. 14
Departamentul comunicare externa este condus de seful Serviciului Unitatea operationala centrala si Unitatea epidemiologica al Directiei generale sanitare veterinare din cadrul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.

Art. 15
Atributiile departamentelor din cadrul Unitatii operational centrale sunt prevazute in planurile de contingenta si manualele operationale ale epizootiilor, aprobate potrivit legii, precum si in legislatia specifica din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.

Sectiunea 3 - Unitatea centrala de sprijin


Art. 16
Unitatea centrala de sprijin este formata din:
a) experti si specialisti din cadrul administratiei publice centrale, al organelor de specialitate ale acesteia, precum si din cadrul unor institutii si unitati aflate in subordinea acestora, desemnati de conducatorii acestora;
b) reprezentanti ai patronatelor interesate de eradicarea epizootiilor.

Art. 17
Atributiile Unitatii centrale de sprijin sunt urmatoarele:
a) colaborarea efectiva si eficienta cu celelalte componente ale Centrului National de Combatere a Bolilor;
b) administrarea resurselor de la nivelul Centrului National de Combatere a Bolilor.

-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------



Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Ordonanta de urgenta nr 3/2017
Legea 2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii
Legea 113/2016 pentru modificarea art. 391 alin. (8) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii
Legea 184/2015 pentru aprobarea OUG 77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, precum si pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii
Legea 126/2015 privind aprobarea OG 11/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii
HG 49/2015 pentru modificarea si completarea HG 900/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul national de asigurari sociale de sanatate din titlul IX Cardul european si cardul national de asigurari s
OG 11/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Ordonanta 11/2015
HG 34/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modalitatea de utilizare si completare a dosarului electronic de sanatate al pacientului. Hotararea 34/2015
Legea 166/2014 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind ajutorul reciproc pentru interventiile transfrontaliere in caz de urgente medicale, semnat la Chisinau la 21 februarie 2014
Legea 154/2014 pentru modificarea art. 184 alin. (6) si (11) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Lege nr. 154/2014
Legea 132/2014 privind aprobarea OUG 2/2014 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. Lege nr. 132/2014
Ordin nr. 930/2014 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1.136/2007 privind aprobarea Normelor de igiena pentru cabinetele de infrumusetare corporala si pentru completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 1/
Legea 91/2014 privind acordarea unei zile lucratoare libere pe an pentru ingrijirea sanatatii copilului. Lege nr. 91/2014
HG 449/2014 privind aprobarea Planului national de paturi pentru perioada 2014-2016. Hotarare 449/2014
OUG 23/2014 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si pentru modificarea unor acte normative in domeniul sanatatii. Ordonanta de Urgenta nr. 23/2014
Legea 282/2005 privind organizarea activitatii de transfuzie sanguina, donarea de sange si componente sanguine de origine umana, precum si asigurarea calitatii si securitatii sanitare, in vederea utilizarii lor terapeutice, republicata 2014. Lege nr.
Legea privind protectia si promovarea drepturilor copilului, legea nr. 272/2004
Legea 360/2003 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase, republicata 2014
Ordin nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei
OUG 93/2013 pentru modificarea art. 1 din OUG 97/2010 privind reglementarea unor masuri in sistemul de asigurari sociale de sanatate. Ordonanta de urgenta nr. 93/2013
Metode speciale de supraveghere si protectia martorilor in cauzele penale complexe
Remus Jurj-Tudoran

Pret: 39.9 lei
33.92 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:




Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica




Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
79 useri online

Useri autentificati: