|
|
|
|
HG nr. 1415/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 834 din 3 decembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu
Comisia Europeana si Fondul Monetar International si al art. 56 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea
activitatii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 215/2004, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1 (1) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si
pentru Siguranta Alimentelor, denumita in continuare
Autoritatea, se organizeaza si functioneaza ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate
juridica, autoritate de reglementare si control in domeniul
sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor, in subordinea
Guvernului si in coordonarea primului-ministru.
(2) Sediul Autoritatii este in municipiul Bucuresti,
str. Negustori nr. 1B, sectorul 2.
(3) Autoritatea este reprezentata la nivel judetean de directiile
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, iar la nivel
local, de circumscriptiile sanitar-veterinare zonale si de
circumscriptiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor.
(4) Domeniul de activitate al Autoritatii consta in totalitatea
actiunilor si activitatilor sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor initiate, desfasurate si finalizate, in vederea
asigurarii si garantarii sanatatii animalelor, snatatii publice,
protectiei animalelor, protectiei mediului si a sigurantei
alimentelor.
Art. 2 Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de
activitate, Autoritatea exercita urmatoarele functii:
a) de reglementare, prin care se asigura, in conformitate cu
strategia adoptata, realizarea cadrului juridic si elaborarea
reglementarilor specifice activitatilor din domeniul sanitarveterinar
si al sigurantei alimentelor, cu respectarea legislatiei
nationale si europene;
b) de control, prin care se dispune si se asigura
supravegherea si controlul aplicarii si respectarii reglementarilor
in domeniul sau de activitate;
c) de strategie, prin care se elaboreaza, in conformitate cu
politica Guvernului si cu tendintele pe plan international,
strategia in domeniul sau de activitate, evaluarea, analiza,
managementul si comunicarea riscului in domeniul sau de
activitate, precum si proiecte de cercetare la nivel national si
european cu referire la domeniul sau de activitate;
d) de administrare a structurilor din subordine, prin care se
asigura coordonarea si gestionarea serviciilor pentru care statul
este responsabil in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei
alimentelor;
e) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului
sau al Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si
extern in domeniul sau de activitate.
Art. 3 (1) In exercitarea functiilor prevazute la art. 2
Autoritatea are urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul sanitar-veterinar:
1. organizeaza activitatile sanitar-veterinare publice pe
intregul teritoriu al tarii, dupa o conceptie unitara in domeniul
sau de activitate;
2. conduce serviciile sanitar-veterinare de stat si stabileste
necesitatile de finantare a acestora;
3. elaboreaza norme sanitar-veterinare, aprobate prin ordin
al presedintelui Autoritatii, pentru domeniul sau de activitate,
unice si obligatorii pentru toate persoanele fizice si juridice;
4. stabileste responsabilitatile medicilor veterinari pentru
domeniul sau de activitate;
5. stabileste drepturile si obligatiile medicilor veterinari oficiali;
6. stabileste drepturile si obligatiile medicilor veterinari de
libera practica imputerniciti pentru efectuarea unor activitati
sanitar-veterinare publice;
7. elaboreaza si avizeaza conventii, parteneriate, protocoale
si acordurile interguvernamentale si cu autoritatile centrale
similare din alte state privind colaborarea in domeniul sanitarveterinar,
cu respectarea legislatiei europene si nationale;
8. coopereaza si raspunde impreuna cu autoritatile
administratiei publice centrale de organizarea si aplicarea
masurilor necesare pentru prevenirea si combaterea bolilor
animalelor si a celor comune omului si animalelor, precum si
pentru siguranta alimentelor;
9. organizeaza, coordoneaza, gestioneaza si controleaza
activitatea privind identificarea si inregistrarea animalelor si a
exploatatiilor, precum si radierea acestora din evidentele
veterinare, conform cu realitatea din teren, prin directiile sanitarveterinare
si pentru siguranta alimentelor judetene si a
municipiului Bucuresti si medicii veterinari de libera practica
imputerniciti pentru efectuarea acestei activitati;
10. organizeaza, coordoneaza, gestioneaza si controleaza
activitatea de comert, import, export, tranzit si inspectie la
frontiera, precum si comertul intracomunitar;
11. organizeaza si asigura functionarea sistemului informatic
sanitar-veterinar national si conectarea acestuia la sistemul
informatic veterinar comunitar;
12. elaboreaza regulamentul de organizare si functionare si
stabileste atributiile si responsabilitatile unitatilor din subordine;
13. organizeaza, conform legii, prin directiile sanitarveterinare
si pentru siguranta alimentelor judetene si a
municipiului Bucuresti, activitatile sanitar-veterinare publice de
interes national, care controleaza si raspund de efectuarea
acestora de catre medicii veterinari de libera practica
imputerniciti;
14. organizeaza activitatile sanitar-veterinare publice de
interes la nivel national, prin incheierea de acorduri-cadru,
conform legislatiei privind achizitiile publice, sau prin directiile
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a
municipiului Bucuresti, dupa caz, stabilite prin ordin al
presedintelui Autoritatii;
15. stabileste cerintele sanitar-veterinare pentru: anuntarea,
declararea, notificarea interna si internationala a oricarei
suspiciuni de boala sau imbolnavire; producerea,
comercializarea, detinerea si utilizarea substantelor tireostatice,
hormonale, beta-agoniste ori a altor substante similare, pentru
administrare la animale producatoare de hrana; supravegherea
si monitorizarea unor substante si a reziduurilor la animale vii,
produse si subproduse destinate consumului uman;
supravegherea, prevenirea si controlul zoonozelor; producerea,
testarea, autorizarea, prescrierea, utilizarea, importul, comertul
intracomunitar, tranzitul si exportul de furaje medicamentate,
aditivi furajeri si de hrana concentrata pentru animale de
companie; inspectii si controale sanitar-veterinare; organizarea
si functionarea posturilor de inspectie la frontiera, precum si
procedurile de efectuare a acestor inspectii si controale;
producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul,
comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul si
comertul intracomunitar cu furaje, materii furajere, premixuri,
zooforturi, aditivi furajeri, furaje complete, furaje suplimentare,
furaje combinate, alte materii si produse utilizate in furajarea si
nutritia animalelor; producerea, testarea, autorizarea,
depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul,
tranzitul, exportul si comertul intracomunitar cu produse
medicinale veterinare, precum si pentru alte activitati specifice
domeniului sanitar-veterinar;
16. stabileste politicile in domeniul bunastarii animalelor, la
ferma, in timpul transportului si la sacrificare sau ucidere;
17. face analize de risc epidemiologic si geoepidemiologic;
18. face studii de epidemiologie generala si epidemiologie
descriptiva si biostatistica;
19. face studii de epidemiosupraveghere si supraveghere
transfrontaliera;
20. face analize economico-veterinare prin evaluari micro- si
macroeconomice;
21. participa la crearea si functionarea sistemului de
notificare si inregistrare a bolilor la animale;
22. creeaza si asigura functionarea sistemului de clasificare
si certificare a statusului de sanatate a animalelor;
23. elaboreaza politicile de lupta in cazul aparitiei de boli
majore la animale;
24. elaboreaza concepte cu care sa poata lucra in caz de
necesitate;
25. elaboreaza si reactualizeaza planurile de contingenta in
domeniul sanitar-veterinar;
26. elaboreaza manualele operationale de aplicare a
planurilor de contingenta in domeniul sanitar-veterinar;
27. stabileste o retea de contact pentru facilitarea alertei in
teritoriu in caz de criza;
28. solicita, atunci cand este cazul, activarea Centrului
National de Combatere a Bolilor, pentru organizarea actiunilor
de interventie pentru combaterea epidemiilor in randul
animalelor, si coordoneaza activitatea grupurilor de lucru;
29. notifica organismelor internationale cu responsabilitati in
domeniu, respectiv Directia Generala Sanatate si Protectia
Consumatorilor din cadrul Comisiei Europene, denumita in
continuare DG SANCO, si Organizatia Mondiala pentru
Sanatatea Animala, suspiciunile si confirmarile cazurilor de boli
infectioase cu mare difuzibilitate la animale;
30. activeaza centrele de criza create la nivel local, conform
prevederilor legale;
31. controleaza functionalitatea centrelor de criza in cazul
epidemiilor in randul animalelor, prin includerea de personal
suplimentar in caz de necesitate;
32. contribuie efectiv la combaterea epidemiilor in randul
animalelor, conform normelor Uniunii Europene si conform
masurilor stipulate in manualul operational;
33. colaboreaza cu structurile subordonate in ceea ce
priveste planificarea masurilor de combatere a epidemiilor in
randul animalelor;
34. stabileste mijloacele necesare combaterii epidemiei si
actualizeaza planurile organizationale si programele de
desfasurare a activitatilor pentru centrele de criza;
35. stabileste conditiile sanitare veterinare de comert
intracomunitar, import, export si tranzit pentru animale vii, ovule,
embrioni, sperma, hrana pentru animale;
36. stabileste politicile in domeniul bolilor care pot afecta
animalele vii;
37. coopereaza pe plan international cu toate organizatiile
implicate in domeniul sanatatii animalelor si in alte domenii
conexe pentru a pastra Romania in circuitul politicilor europene
si internationale specifice;
38. elaboreaza programele nationale in domeniul sanitarveterinar;
39. controleaza aplicarea normelor sanitare veterinare;
40. coordoneaza si organizeaza in numele Autoritatii
activitatea de formare, instruire si perfectionare a personalului
implicat in domeniul sanitar-veterinar;
41. promoveaza si coordoneaza activitatea de instruire si
perfectionare a personalului in domeniul sanitar-veterinar prin
efectuarea de cursuri postuniversitare in domeniul sau de
activitate, in cadrul universitatilor acreditate in acest sens de
Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii pe baza de protocol
sau parteneriat incheiat cu institutiile de invatamant superior
acreditate in domeniul sanitar-veterinar;
42. organizeaza activitati specifice de audit in scopul
realizarii prevederilor regulamentelor europene;
43. indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte
normative in domeniul sanitar-veterinar.
B. In domeniul sigurantei alimentelor:
1. elaboreaza si implementeaza strategia si legislatia privind
siguranta alimentelor;
2. elaboreaza norme pentru siguranta alimentelor, aprobate
prin ordin al presedintelui Autoritatii, iar daca este cazul,
impreuna cu autoritatile competente, aprobate prin ordine
comune;
3. promoveaza si coordoneaza elaborarea metodologiilor
unitare de evaluare a riscului in domeniul sigurantei alimentelor;
4. realizeaza evaluarea riscului si stabileste masurile ce se
impun atunci cand apare o problema majora ce poate periclita
sanatatea oamenilor;
5. coordoneaza activitatile de elaborare a codurilor de buna
practica si alte asemenea activitati;
6. coordoneaza metodologic activitatea de supraveghere si
control privind siguranta alimentelor, de la producerea materiilor
prime pana la consumatorul final;
7. asigura coordonarea elaborarii si implementarii politicilor
guvernamentale in domeniul sigurantei alimentelor si al
biotehnologiei;
8. coordoneaza identificarea specialistilor in vederea
participarii la activitatile Codex Alimentarius, precum si la
activitatile organismelor si organizatiilor nationale si
internationale in domeniul specific de activitate;
9. coordoneaza identificarea specialistilor in vederea
participarii la actiunile organismelor si organizatiilor nationale si
internationale in domeniul standardizarii, sigurantei si calitatii
alimentelor;
10. coordoneaza activitatea de control in domeniul sigurantei
si calitatii alimentelor, dupa modelul existent in tarile din Uniunea
Europeana;
11. coordoneaza metodologic activitatea de control, testare
si expertizare a alimentelor, de la producerea materiilor prime
pana la distribuirea catre consumator;
12. realizeaza si valorifica bazele de date proprii prin
colectarea, clasificarea, corelarea, actualizarea permanenta,
arhivarea si diseminarea informatiilor privind monitorizarea
inregistrarilor, avizarilor si a autorizarilor privind siguranta
alimentelor, acordate de autoritatile publice cu atributii in acest
domeniu, monitorizarea rezultatelor actiunilor de supraveghere
si control privind siguranta alimentelor, precum si a cadrului
legislativ in domeniu, datele statistice si datele privind procesul
de cercetare-dezvoltare;
13. coordoneaza activitatea de formare, instruire si
perfectionare a personalului implicat in domeniul sigurantei
alimentelor;
14. acorda avize stiintifice si asistenta tehnica in domeniul
specific de activitate;
15. reprezinta punctul national de contact si coordonatorul la
nivel national al Sistemului rapid de alerta pentru alimente si
furaje — SRAAF;
16. organizeaza un punct permanent de contact pe baza
unui tel verde, telefon de urgenta de la care orice persoana fizica
sau juridica poate obtine informatii obiective si la care aceasta
poate prezenta contestatii in domeniul sigurantei alimentelor;
17. asigura supravegherea si controlul privind respectarea
conditiilor generale din domeniul alimentar, prin punerea in
practica a unor masuri specifice care sa conduca la diminuarea
incidentei si la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la
om;
18. supravegheaza si monitorizeaza, din punctul de vedere
al sigurantei alimentelor, operatorii economici care isi
desfasoara activitatea in domeniul industriei agroalimentare;
19. participa la activitatea de standardizare, gradare si
clasificare a produselor agroalimentare, impreuna cu celelalte
institutii abilitate;
20. reprezinta punctul de contact si tine permanent legatura
cu autoritatile pentru siguranta alimentelor, constituite la nivel
national si international;
21. elaboreaza si promoveaza acte normative in domeniul
sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si participa la
promovarea reglementarilor in domeniul calitatii alimentelor;
22. elaboreaza programe nationale in domeniul sigurantei
alimentelor, impreuna cu celelalte institutii abilitate;
23. promoveaza si coordoneaza activitatea de instruire si
perfectionare a personalului in domeniul sigurantei alimentelor
prin efectuarea de cursuri postuniversitare in domeniul sau de
activitate, in cadrul universitatilor acreditate in acest sens de
Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii pe baza de protocol
sau parteneriat incheiat cu institutiile de invatamant superior
acreditate in domeniul sigurantei alimentelor;
24. elaboreaza si avizeaza conventii, parteneriate,
protocoale si acorduri interguvernamentale si cu autoritatile
centrale similare din alte state privind colaborarea in domeniul
sigurantei alimentelor, cu respectarea legislatiei europene si
nationale;
25. organizeaza, coordoneaza, gestioneaza si controleaza
activitatea de comert intracomunitar, import, export, tranzit si
inspectie la frontiera in domeniul sigurantei alimentelor;
26. elaboreaza regulamentul de organizare si functionare si
stabileste atributiile si responsabilitatile unitatilor din subordine
in domeniul sigurantei alimentelor;
27. participa la elaborarea strategiilor nationale si
internationale in domeniul terorismului si bioterorismului
alimentar;
28. coopereaza si raspunde impreuna cu autoritatile
administratiei publice centrale de organizarea si aplicarea
masurilor necesare pentru siguranta alimentelor;
29. elaboreaza si reactualizeaza planurile de contingenta in
domeniul sigurantei alimentelor;
30. notifica organismele internationale WHO, EFSA, DG
SANCO, FAO cu responsabilitati in domeniul sigurantei
alimentelor;
31. coopereaza pe plan international cu toate organizatiile
implicate in domeniul sigurantei alimentelor si in alte domenii
conexe pentru a pastra Romania in circuitul politicilor europene
si internationale specifice;
32. verifica aplicarea la nivel national si teritorial a normelor
privind siguranta alimentelor;
33. asigura controlul oficial la operatorii care produc,
proceseaza, transporta si comercializeaza alimente;
34. organizeaza activitati specifice de audit in scopul
realizarii si implementarii prevederilor regulamentelor europene;
35. coordoneaza elaborarea Planului national unic de control
integrat pentru Romania — PNUCI si Raportul anual referitor la
PNUCI;
36. indeplineste orice alte atributii in domeniul sigurantei
alimentelor, precum si in domeniul reglementarii alimentatiei si
biotehnologiei stabilite prin legislatia in vigoare nationala si
europeana.
(2) Autoritatea asigura armonizarea cadrului legislativ
national cu reglementarile din Uniunea Europeana in domeniul
sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.
(3) Autoritatea elaboreaza si promoveaza acte normative in
domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.
(4) Autoritatea intreprinde demersurile necesare in vederea
obtinerii unor contributii financiare comunitare pentru unele
activitati in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor,
in special pentru implementarea unor prevederi ale legislatiei
comunitare.
(5) Autoritatea poate contracta servicii de consultanta in
domeniul tehnologiei informatiei si comunicarii, relatiilor publice,
organizarii campaniilor de promovare, publicitate, educare si
informare referitoare la activitatea specifica, precum si in
domeniul specific de activitate.
(6) Autoritatea editeaza buletine informative si alte publicatii
de specialitate, in limita alocatiilor bugetare, precum si din
diverse finantari.
(7) Autoritatea, prin specialistii din structura sa, stabiliti prin
ordin al presedintelui Autoritatii, coordoneaza masurile care se
impun in situatiile de urgenta din domeniul sanitar-veterinar si al
sigurantei alimentelor, iar atunci cand este cazul, se consulta cu
celelalte institutii abilitate.
(8) In exercitarea atributiilor sale, Autoritatea colaboreaza cu
ministerele, cu celelalte organe de specialitate din subordinea
Guvernului, precum si cu alte autoritati ale administratiei publice
centrale si locale, institutii publice, precum si cu alte organisme
interesate.
Art. 4 (1) Autoritatea este condusa de un presedinte cu
rang de secretar de stat, ajutat de 2 vicepresedinti cu rang de
subsecretar de stat, numiti prin decizie a primului-ministru pe o
perioada de 5 ani.
(2) Vicepresedintii exercita atributiile delegate de
presedintele Autoritatii. Raspunderile si atributiile
vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui
Autoritatii.
(3) In exercitarea atributiilor sale, presedintele Autoritatii
emite ordine si instructiuni. Ordinele si instructiunile cu caracter
normativ se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(4) Presedintele Autoritatii este ordonator principal de credite.
(5) Autoritatea are un secretar general, inalt functionar public,
numit prin decizie a primului-ministru, pe baza de concurs
organizat in conditiile legii.
(6) Secretarul general exercita atributiile prevazute de
legislatia specifica in vigoare, precum si alte atributii stabilite prin
ordin al presedintelui Autoritatii.
(7) Presedintele conduce Autoritatea si unitatile subordonate,
numeste si elibereaza din functie personalul Autoritatii si
conducerea unitatilor subordonate, in conditiile legii.
(8) Presedintele reprezinta Autoritatea in raporturile cu
ministerele, cu autoritatile administratiei publice, cu alte autoritati
si institutii publice, cu persoanele fizice si juridice din tara sau din
strainatate, precum si in justitie. Presedintele participa ca invitat
la sedintele Guvernului in care se dezbat probleme din domeniul
sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.
(9) Autoritatea poate initia proiecte de acte normative pe care
le supune spre aprobare Guvernului.
Art. 5 (1) Structura organizatorica a Autoritatii este
prevazuta in anexa nr. 1. Prin ordin al presedintelui Autoritatii, in
cadrul acesteia se pot organiza, in conditiile legii, directii,
servicii, birouri, compartimente si colective temporare. Functiile
publice de director, director adjunct, sef serviciu si sef birou se
stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.
(2) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Autoritatii
este de 396, inclusiv demnitarii si cabinetul presedintelui
Autoritatii.
(3) Preluarea activitatii si a personalului care desfasoara
activitati sanitar-veterinare in cadrul Agentiei de Sanatate
Publica a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii se
realizeaza in conditiile art. 6 alin. (1) si (5) din Legea
nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii
publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului
de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeana si Fondul Monetar International.
(4) Personalul preluat este incadrat in limita posturilor
aprobate prin prezenta hotarare.
(5) Personalul din cadrul Autoritatii, institutelor de referinta si
al directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor
judetene si a municipiului Bucuresti este format din functionari
publici si din personal contractual.
(6) Salarizarea personalului din structura Autoritatii se face
potrivit prevederilor legale aplicabile functionarilor publici si
personalului contractual din cadrul administratiei publice
centrale.
(7) Atributiile si responsabilitatile directiilor generale,
directiilor, serviciilor, birourilor si compartimentelor din cadrul
Autoritatii, precum si circuitul intern al documentelor se stabilesc
prin regulament de organizare si functionare, care se aproba
prin ordin al presedintelui Autoritatii.
Art. 6 (1) Unitatile care functioneaza in subordinea
Autoritatii, precum si numarul maxim de posturi al acestora sunt
prevazute in anexa nr. 2.
(2) Directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti sunt conduse de
cate un director coordonator medic veterinar, ajutat de 3 directori
coordonatori adjuncti. Conducatorii directiilor sanitar-veterinare
si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti se supun reglementarilor legale instituite de Legea
nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor
publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea
coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Institutele nationale veterinare de referinta din subordinea
Autoritatii sunt conduse de cate un director, ajutat de 2 directori
adjuncti.
(4) Numarul circumscriptiilor sanitar-veterinare si pentru
siguranta alimentelor si al circumscriptiilor sanitar-veterinare si
pentru siguranta alimentelor zonale, precum si redimensionarea
acestora se stabilesc, in functie de complexitatea activitatii, de
numarul de unitati, precum si de numarul de animale, prin ordin
al presedintelui Autoritatii.
(5) Structura organizatorica, numarul de posturi conform
statelor de functii, statele de functii, precum si regulamentul de
organizare si functionare pentru unitatile subordonate se aproba
prin ordin al presedintelui Autoritatii.
(6) Salarizarea personalului din directiile sanitar-veterinare
si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului
Bucuresti, precum si a institutelor nationale veterinare de
referinta se face potrivit prevederilor legale in vigoare.
Art. 7 In cadrul Autoritatii functioneaza Consiliul stiintific
si Consiliul consultativ.
Art. 8 (1) Consiliul stiintific este format din cel putin
7 personalitati recunoscute in domeniile de competenta ale
Autoritatii.
(2) Consiliul stiintific este format din cel mult 15 personalitati
recunoscute in domeniile de competenta ale Autoritatii.
(3) Componenta si Regulamentul de organizare si
functionare ale Consiliului stiintific se stabilesc prin ordin al
presedintelui Autoritatii.
(4) Consiliul stiintific se intruneste trimestrial sau ori de cate
ori este necesar pentru examinarea si dezbaterea unor
probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei
alimentelor si prezinta avizele stiintifice la solicitarea Autoritatii.
(5) Consiliul stiintific poate fi consultat de catre Autoritate cu
privire la elaborarea de acte normative din domeniul sau de
activitate.
(6) Membrii Consiliului stiintific beneficiaza de o indemnizatie
de participare de maximum 20% din indemnizatia bruta a
presedintelui Autoritatii.
Art. 9 (1) Consiliul consultativ este format din
reprezentanti ai ministerelor, ai altor autoritati ale administratiei
publice competente in domeniul sanitar-veterinar si pentru
siguranta alimentelor si din reprezentanti ai societatii civile.
(2) Consiliul consultativ este prezidat de presedintele
Autoritatii.
(3) Consiliul consultativ se intruneste periodic, la solicitarea
presedintelui Autoritatii.
(4) Consiliul consultativ are atributii in stabilirea prioritatilor in
ceea ce priveste cererile de consultari stiintifice privind
identificarea, evaluarea si managementul riscului, precum si al
situatiilor de criza.
(5) Componenta si Regulamentul de organizare si
functionare ale Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al
presedintelui Autoritatii, la propunerea ministerelor si a
reprezentantilor societatii civile.
(6) Consiliul consultativ se intruneste pentru examinarea si
dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar si al
sigurantei alimentelor si prezinta avizele consultative la
solicitarea Autoritatii.
Art. 10 In cadrul Autoritatii, la Directia generala siguranta
alimentelor, functioneaza Secretariatul operational pentru Codex
Alimentarius, ale carui componenta si atributii se stabilesc prin
ordin al presedintelui Autoritatii.
Art. 11 Autoritatea duce la indeplinire atributiile in mod
transparent si face publice avizele stiintifice, rapoartele de
activitate si alte documente de interes public, in conditiile legii.
Art. 12 Autoritatea asigura, in conditiile legii, accesul la
documentele proprii si ia masuri ca partile interesate sa
primeasca informatii obiective si accesibile in domeniul sau de
activitate.
Art. 13 Autoritatea reprezinta punctul national de contact
si coordonatorul la nivel national al Sistemului rapid de alerta
pentru alimente si furaje — SRAAF si punctul national de
contact si coordonatorul la nivel national al Codex Alimentarius.
Art. 14 (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital
ale Autoritatii si ale unitatilor din subordinea sa, prevazute in
anexa nr. 2, se asigura din venituri proprii si din subventii
acordate de la bugetul de sta
(2) In scopul realizarii rolului si atributiilor care ii revin,
Autoritatea poate beneficia de consultanta si asistenta tehnica
de specialitate din strainatate, precum si de programe de
formare si perfectionare de specialitate a personalului, in limita
fondurilor disponibile, potrivit legii.
Art. 15 (1) Autoritatea are in dotare un numar de 21 de
autoturisme pentru transportul persoanelor din aparatul propriu,
cu un consum lunar de carburanti stabilit potrivit normativelor in
vigoare, si 7 autolaboratoare cu un consum stabilit potrivit
alin. (2). Repartizarea acestora se face conform ordinului
presedintelui Autoritatii.
(2) Unitatile care functioneaza in subordinea Autoritatii,
prevazute in anexa nr. 2, pot utiliza pentru activitati specifice un
numar de autoturisme, conform anexei nr. 3, cu un consum lunar
de carburanti stabilit potrivit normativelor in vigoare pentru
transport de persoane, autolaboratoarele avand consum
nenormat.
(3) Directia Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta
Alimentelor Tulcea dispune, suplimentar, de un autolaborator
fluvial, avand consum nenormat.
(4) Cheltuielile aferente dotarii si utilizarii mijloacelor de
transport prevazute la alin. (1)—(3) se vor efectua in limita
sumelor aprobate anual prin legile bugetare.
(5) Modificarea anexei nr. 3 se poate face conform ordinului
presedintelui Autoritatii.
Art. 16 In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul
imputernicit al Autoritatii aplica sanctiuni conform prevederilor
legale in vigoare si dispune retinerea oficiala si/sau punerea sub
sechestru sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor a
alimentelor necorespunzatoare, masuri precum confiscarea,
distrugerea, incinerarea alimentelor improprii consumului si
taierea sau uciderea animalelor, in conditiile legii, conform
cerintelor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor.
Art. 17 Contractele-tip pentru efectuarea unor activitati
sanitar-veterinare publice, incheiate de directiile sanitarveterinare
si pentru siguranta alimentelor judetene si a
municipiului Bucuresti cu medicii veterinari de libera practica
imputerniciti, se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.
Art. 18 Contractele de prestari de servicii pentru aplicarea
marcilor auriculare, precum si pentru alte servicii in domeniul
sanitar-veterinar se incheie potrivit reglementarilor legale in
vigoare privind achizitiile publice.
Art. 19 (1) Ca urmare a reorganizarii Autoritatii, personalul
acesteia este numit, in conditiile legii, in noua structura
organizatorica, in limita numarului maxim de posturi prevazut la
art. 5 alin. (2).
(2) Numirea personalului potrivit alin. (1) se face in termen de
maximum 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari.
Art. 20 Anexele nr. 1—3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 21 Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se
abroga Hotararea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea
si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 90 din
31 ianuarie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Anexele 1-3
Anexe Ordin nr. 3130/2009 pentru aprobarea Criteriilor si metodologiei de desfasurare a examinarii pentru dobandirea calitatii de functionar public cu statut special de catre personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: Legea 293/2015 privind aprobarea OUG 35/2015 pentru modificarea si completarea OUG 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, precum si pentru modificarea Legea 185/2015 pentru aprobarea OUG 70/2014 privind salarizarea personalului din cadrul sistemului public sanitar si sistemului public de asistenta sociala in anul 2015 Legea 126/2015 privind aprobarea OG 11/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii OG 11/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii. Ordonanta 11/2015 HG 1103/2014 pentru aprobarea metodologiei privind realizarea obligatiilor ce revin autoritatilor administratiei publice locale, institutiilor si profesionistilor implicati in prevenirea si interventia in cazurile de copii aflati in situatie de risc OUG 71/2014 privind modificarea art. X alin. (2) din OUG 65/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative. Ordonanta de urgenta nr. 71/2014 OUG 70/2014 privind salarizarea personalului din cadrul sistemului public sanitar si sistemului public de asistenta sociala in anul 2015. Ordonanta de urgenta nr. 70/2014 Ordin 206/2014 privind constituirea Registrului evaluatorilor de spitale al Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor Ordin 149/2014 privind procedura de infiintare a circumscriptiilor sanitar-veterinare de asistenta in scopul efectuarii activitatilor sanitar-veterinare publice de interes national Legea 113/2014 privind aprobarea OUG nr. 35/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sanitar. Lege nr. 113/2014 OUG 27/2014 privind unele masuri pentru completarea retelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor si pentru aprobarea unor masuri financiare. Ordonanta de urgenta 27/2014 HG 1169/2013 pentru modificarea HG 584/2005 privind finantarea unitatilor sanitare din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si autoritate judecatoreasca HG 396/2013 pentru modificarea HG 532/1991 privind reglementarea asistentei medicale cu plata in unitatile sanitare. Hotarare nr. 396/2013 Ordin M14/2013 privind aprobarea Criteriilor de performanta pentru evaluarea anuala sau ori de cate ori este nevoie a comandantilor unitatilor sanitare cu paturi din reteaua sanitara a Ministerului Apararii Nationale, in baza carora contractul de man Ordin 1067/2012 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind timpul de munca, organizarea si efectuarea garzilor in unitatile publice din sectorul sanitar Legea 180/2012 privind modificarea OG 41/2007 pentru comercializarea produselor de protectie a plantelor, precum si pentru modificarea si abrogarea unor acte normative din domeniul fitosanitar OUG 50/2012 privind reglementarea reincadrarii personalului de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar, redistribuit din unitatile sanitare propuse pentru reorganizare in camine de batrani, la unitatile sanitare care isi reiau activitatea Ordin privind arondarea pe centre universitare de pregatire a unitatilor sanitare publice pentru care se organizeaza rezidentiat pe post, 2011 Ordin nr. 1156/2011 privind aprobarea listei unitatilor sanitare care deruleaza subprogramul de fertilizare in vitro si embriotransfer OUG 72/2010 privind reorganizarea unor institutii din domeniul sanitar, precum si pentru modificarea unor acte normative din domeniul sanatatii. Ordonanta de Urgenta nr. 72/2010
|
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|
|
|
|
|
|