HG nr. 1385/2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Familiei si a Drepturilor Copilului. Hotararea 1385/2009
Autoritatea Nationala pentru Protectia Familiei si a Drepturilor Copilului
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 807 din 26 noiembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru
cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 (1) Se infiinteaza Autoritatea Nationala pentru
Protectia Familiei si a Drepturilor Copilului, denumita in
continuare Autoritate, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin preluarea
atributiilor Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor
Copilului, ale Centrului Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor
Violentei in Familie, ale Centrului de Informare si Consultanta
pentru Familie si ale Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei.
(2) La data infiintarii Autoritatii, Autoritatea Nationala pentru
Protectia Drepturilor Copilului si Agentia Nationala pentru
Protectia Familiei isi inceteaza activitatea.
(3) Centrul Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor
Violentei in Familie si Centrul de Informare si Consultanta pentru
Familie din subordinea Agentiei Nationale pentru Protectia
Familiei se desfiinteaza incepand cu data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari.
(4) Sediul Autoritatii este in Bucuresti, bd. Magheru nr. 7,
sectorul 1.
(5) Cheltuielile curente si de capital ale Autoritatii se asigura
de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale, precum si din alte surse, potrivit legii.
Art. 2 (1) Numarul maxim de posturi la nivelul Autoritatii
este de 82, functionari publici si personal contractual.
(2) Structura organizatorica si statul de functii ale Autoritatii
se aproba prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale.
(3) Autoritatea este finantata de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, si
poate beneficia de donatii si sponsorizari in conditiile legii.
Pentru finantarea activitatii Autoritatii pot fi utilizate si fonduri
externe rambursabile si nerambursabile.
Art. 3 Obiectivele Autoritatii sunt:
a) promovarea si respectarea drepturilor si libertatilor civile
ale copiilor;
b) monitorizarea respectarii drepturilor copilului la nivel
national;
c) responsabilizarea familiei pentru cresterea, ingrijirea si
educarea propriilor copii;
d) responsabilizarea comunitatilor locale pentru prevenirea
separarii copilului de parinti si sustinerea familiilor pentru
cresterea, ingrijirea si educarea propriilor copii;
e) protectia unor grupuri vulnerabile de copii si tineri care
necesita o protectie speciala;
f) dezvoltarea sistemului de servicii destinate protectiei
copilului la nivel national;
g) indrumarea metodologica in domeniul sau de competenta
a activitatii directiilor generale de asistenta sociala si protectia
copilului care functioneaza in subordinea consiliilor judetene si,
respectiv, in subordinea consiliilor locale ale sectoarelor
municipiului Bucuresti, precum si a activitatii serviciilor publice
de asistenta sociala;
h) elaborarea si implementarea politicilor in domeniul
protectiei familiei si a drepturilor copilului;
i) promovarea valorilor familiale, a intelegerii si intrajutorarii
in familie, prevenirea si combaterea violentei in relatiile dintre
membrii sai;
j) sprijinirea membrilor de familie aflati in dificultate ca urmare
a actelor de violenta in familie;
k) initierea si coordonarea parteneriatelor sociale, in scopul
prevenirii si combaterii violentei in familie.
Capitolul II - Functiile si atributiile Autoritatii
Art. 4 Pentru realizarea obiectivelor in domeniul protectiei
familiei si a drepturilor copilului, Autoritatea are urmatoarele
functii principale:
a) de strategie, prin care se asigura fundamentarea si
aplicarea strategiilor si a programelor in domeniul protectiei
copilului si familiei;
b) de monitorizare a respectarii drepturilor copilului;
c) de promovare a drepturilor copilului si a valorilor familiale;
d) de colectare, analiza si evaluare a datelor si informatiilor
privind drepturile copilului si apararea si consolidarea familiei;
e) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului
roman, reprezentarea pe plan intern si extern;
f) de administrare, prin care se asigura gestionarea bunurilor
din domeniul public si privat al statului pe care le are in
administrare sau in folosinta, dupa caz, si de gestionare a
bugetelor si a fondurilor alocate;
g) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea
aplicarii reglementarilor in domeniul propriu de activitate;
h) de control al modului in care sunt respectate drepturile
copilului, ale tinerilor care beneficiaza de o masura de protectie
speciala, in care este sprijinita familia si sunt aplicate
reglementarile din domeniul propriu de activitate.
Art. 5 (1) In exercitarea functiilor sale, Autoritatea
indeplineste urmatoarele atributii principale:
1. propune Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale
proiecte de politici publice/acte normative in domeniul de
activitate;
2. coordoneaza activitatile si masurile de implementare a
obiectivelor strategiilor nationale din domeniul de activitate;
3. evalueaza impactul aplicarii obiectivelor strategice si ia
masurile necesare sau, dupa caz, propune Ministerului Muncii,
Familiei si Protectiei Sociale luarea masurilor necesare pentru
imbunatatirea obiectivelor sau, dupa caz, a activitatilor de
implementare a strategiilor nationale din domeniul de activitate;
4. monitorizeaza respectarea drepturilor copilului si
recomanda autoritatilor centrale sau locale luarea masurilor care
se impun;
5. identifica nevoile de formare a personalului implicat in
protectia familiei si in protectia si promovarea drepturilor
copilului si colaboreaza cu institutiile abilitate de lege la
fundamentarea si elaborarea de programe care sa raspunda
acestor nevoi;
6. elaboreaza si fundamenteaza programe in domeniul
protectiei familiei si pentru prevenirea si combaterea violentei in
familie si in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului;
7. centralizeaza si sintetizeaza informatiile referitoare la
respectarea principiilor si normelor stabilite de Conventia cu
privire la drepturile copilului, ratificata prin Legea nr. 18/1990,
republicata, si elaboreaza rapoartele prevazute la art. 44 pct. 1
din aceasta conventie;
8. urmareste si ia masurile necesare pentru punerea in
aplicare a recomandarilor Comitetului privind drepturile copilului,
formulate ca urmare a prezentarii rapoartelor prevazute la art. 44
pct. 1 din Conventia cu privire la drepturile copilului, ratificata
prin Legea nr. 18/1990, republicata;
9. asigura controlul in ceea ce priveste aplicarea legislatiei
din domeniul propriu de activitate si al modului in care sunt
respectate drepturile copilului de catre institutiile publice,
celelalte persoane juridice si de persoanele fizice, in
conformitate cu legislatia in vigoare; constata faptele care
constituie contraventii si propune stabilirea raspunderii
disciplinare, contraventionale sau penale, dupa caz, a
persoanelor vinovate;
10. propune autoritatilor, institutiilor si celorlalte persoane
juridice suspendarea sau incetarea activitatilor care pun in
pericol grav si iminent sanatatea sau dezvoltarea fizica ori
psihica a copilului;
11. ia masurile necesare sau, dupa caz, propune autoritatilor
ori institutiilor competente luarea masurilor necesare pentru
prevenirea sau, dupa caz, inlaturarea efectelor oricaror acte ori
fapte care incalca principiile si normele tratatelor internationale
in domeniul drepturilor copilului si al protectiei familiei la care
Romania este parte;
12. ia masurile necesare pentru ducerea la indeplinire a
obligatiilor pe care le are in calitatea sa de autoritate centrala si
care decurg din instrumente juridice internationale ratificate sau
semnate de Romania ori la care aceasta a aderat;
13. initiaza, negociaza si incheie, prin imputernicirea
Guvernului, instrumente juridice internationale de cooperare in
domeniul sau de activitate;
14. realizeaza prognoze, efectueaza studii si cercetari,
realizeaza si publica materiale stiintifice si promotionale in
domeniul protectiei familiei si al protectiei drepturilor copilului;
15. fundamenteaza si propune politici de prevenire a
situatiilor care determina marginalizarea sociala a tinerilor care
beneficiaza de o masura de protectie speciala, precum si
masurile de sprijin si interventie;
16. coordoneaza si indruma metodologic activitatile
serviciilor destinate prevenirii separarii copilului de parintii sai si
ale celor de protectie speciala a copilului, precum si activitatile
desfasurate de comisiile pentru protectia copilului;
17. elaboreaza standarde, norme metodologice si proceduri
de lucru pentru serviciile care asigura prevenirea separarii
copilului de parintii sai, protectia speciala a copilului si tanarului,
precum si pentru protectia familiei;
18. elaboreaza metodologia de licentiere si criteriile de
evaluare a serviciilor destinate prevenirii separarii copilului de
parintii sai, protectiei speciale a copilului si tanarului si victimelor
violentei in familie;
19. licentiaza serviciile destinate prevenirii separarii copilului
de parintii sai, pe cele destinate protectiei speciale a copilului si
tanarului, precum si serviciile destinate protectiei victimelor
violentei in familie organizate, in conditiile legii, de catre
autoritatile administratiei publice locale, institutii sau alte
persoane juridice;
20. garanteaza protectia juridica a copiilor cetateni straini
aflati pe teritoriul Romaniei, neinsotiti de parinti sau de un alt
reprezentant legal ori care nu se gasesc sub supravegherea
legala a unor persoane;
21. coordoneaza si indruma metodologic activitatile de
sprijinire a familiei si victimelor violentei in familie, precum si ale
serviciilor destinate acestora;
22. elaboreaza standarde, norme metodologice si proceduri
de lucru pentru serviciile sociale din domeniul protectiei familiei,
a victimelor violentei in familie si pentru cele destinate
agresorilor;
23. realizeaza baza de date privind copiii aflati in sistemul de
protectie speciala, copiii si familiile aflate in situatie de risc,
precum si a cazurilor de violenta in familie;
24. stabileste procedurile si criteriile de evaluare a nevoilor
sociale in domeniul violentei in familie si elaboreaza
metodologia de interventie in aceste cazuri;
25. gestioneaza bunurile proprietate publica si privata a
statului pe care le are in administrare sau in folosinta, dupa caz;
26. gestioneaza sau, dupa caz, monitorizeaza gestionarea
fondurilor alocate pentru finantarea programelor din domeniul
sau de activitate;
27. finanteaza sau, dupa caz, cofinanteaza proiecte specifice
si proiecte in cadrul programelor de interes national;
28. propune si fundamenteaza adoptarea masurilor necesare
pentru asigurarea finantarii adecvate a serviciilor destinate
prevenirii separarii copilului de parintii sai, protectiei speciale a
copilului, sprijinirii familiei, prevenirii si combaterii violentei in
familie.
(2) Autoritatea elaboreaza regulamentul propriu de
organizare si functionare, care se aproba prin ordin al ministrului
muncii, familiei si protectiei sociale.
Art. 6 (1) Autoritatea asigura respectarea, pe teritoriul
Romaniei, a drepturilor copilului prin interventia, in conditiile
legii, in procedurile administrative si judiciare privind respectarea
si promovarea drepturilor copilului.
(2) Autoritatea are dreptul sa controleze modul in care sunt
respectate drepturile copiilor si sa ceara autoritatilor
administratiei publice, altor institutii si persoane juridice care in
activitatea desfasurata lucreaza direct cu copiii, precum si
persoanelor fizice care au in ingrijire si asigura protectia unui
copil orice informatii sau documente necesare, sa intervieveze
si sa ia declaratii de la conducatorii acestora si de la orice
functionar sau lucrator care poate da informatiile necesare
solutionarii cererii.
(3) Autoritatile administratiei publice, conducerea institutiilor
si organizatiilor private acreditate, precum si persoanele fizice
sunt obligate sa comunice sau, dupa caz, sa puna la dispozitia
Autoritatii, in termen de 15 zile, in conditiile legii, informatiile,
documentele sau actele pe care le detin in legatura cu cererile
pe care aceasta le formuleaza, sa permita intervievarea si
luarea declaratiilor prevazute la alin. (2), acordandu-i sprijin
pentru exercitarea atributiilor sale.
(4) In actiunile de aparare si respectare a drepturilor copiilor,
reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii au acces, in conditiile
legii, la documentele secrete detinute de autoritatile
administratiei publice si alte institutii, in masura in care le
considera necesare pentru solutionarea plangerilor care i s-au
adresat, cu obligatia de a nu divulga sau de a nu face publice
informatiile ori documentele secrete la care au avut acces.
Art. 7 (1) Autoritatea este condusa de un presedinte,
ajutat de un vicepresedinte, asimilati din punctul de vedere al
drepturilor salariale cu functia de director general, respectiv de
director general adjunct din ministere, numiti prin ordin al
ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
(2) Presedintele este ordonator secundar de credite.
(3) Presedintele conduce intreaga activitate a Autoritatii si
reprezinta Autoritatea in raporturile cu ministerele, cu alte
autoritati ale administratiei publice, cu organizatii, precum si in
raporturile cu persoane fizice si juridice romane sau straine.
Art. 8 (1) Pe langa presedintele Autoritatii functioneaza
Consiliul consultativ, organism fara personalitate juridica, cu rol
consultativ si care are in componenta sa reprezentanti ai unor
ministere si ai altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, ai structurilor asociative ale autoritatilor
administratiei publice locale, precum si reprezentanti ai
structurilor asociative ale societatii civile.
(2) Consiliul consultativ este alcatuit din reprezentanti ai
urmatoarelor institutii:
a) Autoritatea Nationala pentru Protectia Familiei si a
Drepturilor Copilului;
b) Oficiul Roman pentru Adoptii;
c) Autoritatea Nationala pentru Protectia Persoanelor cu
Handicap;
d) Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale;
e) Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii;
f) Avocatul Poporului;
g) Ministerul Administratiei si Internelor;
h) Ministerul Sanatatii;
i) Uniunea Nationala a Presedintilor Consiliilor Judetene;
j) Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru
Protectia Drepturilor Copilului din Romania;
k) Asociatia Directorilor Directiilor de Asistenta Sociala si
Protectia Copilului.
(3) Lucrarile Consiliului consultativ sunt conduse de
presedintele Autoritatii.
Art. 9 (1) Consiliul consultativ are urmatoarele atributii
principale:
a) asigura cooperarea dintre institutiile si organizatiile care il
compun in vederea realizarii Programului de guvernare in
domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului si familiei;
b) asigura monitorizarea aplicarii legislatiei in domeniul
protectiei si promovarii drepturilor copilului si familiei;
c) formuleaza propuneri privind imbunatatirea cadrului
normativ in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului
si familiei;
d) formuleaza propuneri privind imbunatatirea relatiilor
interinstitutionale ale autoritatilor publice implicate in domeniul
protectiei si promovarii drepturilor copilului si familiei.
(2) Consiliul consultativ se intruneste trimestrial si ori de cate
ori este nevoie, la convocarea presedintelui Autoritatii.
(3) La lucrarile Consiliului consultativ pot participa, la invitatia
presedintelui Autoritatii, reprezentanti ai altor institutii decat cele
prevazute la art. 8, reprezentanti ai societatii civile, precum si
reprezentanti ai mass mediei.
(4) In realizarea atributiilor sale Consiliul consultativ adopta
hotarari cu caracter de recomandare.
Capitolul III - Programe de interes national in domeniul protectiei familiei si a drepturilor copilului
Art. 10 In intelesul prezentei hotarari, prin programe de
interes national se intelege acele programe care contribuie la:
a) dezvoltarea si diversificarea sistemului de servicii si
institutii destinate protectiei si promovarii drepturilor copilului,
precum si pentru prevenirea separarii copilului de familie;
b) dezvoltarea deprinderilor de viata independenta si
integrarea socioprofesionala a tinerilor care beneficiaza de o
masura de protectie speciala;
c) sprijinirea familiilor in vederea asumarii responsabilitatilor
parintesti;
d) prevenirea si combaterea violentei in familie;
e) asigurarea functionarii adecvate a sistemului prevazut la
lit. a), in vederea imbunatatirii indicatorilor de calitate si
performanta a respectivelor servicii si institutii.
Art. 11 (1) Autoritatea poate finanta sau, dupa caz,
cofinanta urmatoarele tipuri de programe de interes national:
a) programele de interes national in domeniile prevazute la
art. 10;
b) programe de urgenta pentru depasirea unor situatii de
criza, determinate fie de calamitati naturale, fie de
imposibilitatea unor autoritati ale administratiei publice locale de
a asigura din bugetul propriu sumele necesare, in vederea
asigurarii protectiei si ingrijirii copiilor, sprijinirii familiilor, precum
si, dupa caz, pentru interventii cu caracter umanitar;
c) orice alte programe considerate importante si oportune
pentru domeniul de activitate al Autoritatii.
(2) Programele de interes national prevazute la alin. (1) lit. a)
sunt complementare actiunilor finantate la nivel local si pot avea
urmatoarele obiective generale:
a) realizarea investitiilor necesare pentru dezvoltarea,
diversificarea, restructurarea si buna functionare a serviciilor si
institutiilor care asigura ingrijirea, protectia si promovarea
drepturilor copilului, ale tinerilor care beneficiaza de o masura de
protectie speciala, protectia familiei, precum si combaterea
violentei in familie;
b) realizarea de studii, cercetari si publicatii in domeniul de
activitate al Autoritatii;
c) formarea initiala si continua a personalului care isi
desfasoara activitatea in cadrul serviciilor si institutiilor ce
asigura promovarea drepturilor copilului, protectia speciala a
copiilor aflati in dificultate si a celor cu handicap, a tinerilor care
beneficiaza de o masura de protectie speciala, protectia
familiilor, precum si combaterea violentei in familie;
d) informarea opiniei publice despre drepturile copilului si
valorile familiei prin campanii de mediatizare;
e) promovarea valorilor familiale, a intelegerii si intrajutorarii
in familie, prevenirea si combaterea violentei in relatiile dintre
membrii acesteia;
f) sprijinirea membrilor de familie aflati in dificultate ca urmare
a actelor de violenta in familie;
g) sprijinirea victimelor violentei in familie prin programe de
recuperare a sanatatii si de reinsertie sociala;
h) asistarea agresorilor prin tratamente de dezalcoolizare,
dezintoxicare, psihologice si psihiatrice;
i) sustinerea integrarii socioprofesionale a tinerilor care
beneficiaza de o masura de protectie speciala;
j) orice alte obiective corespunzatoare domeniului de
activitate al Autoritatii.
Art. 12 (1) Programele de interes national pot fi anuale
sau, dupa caz, multianuale si se aproba prin hotarare a
Guvernului, pe baza fundamentarilor elaborate de Autoritate.
(2) In cadrul programelor de interes national multianuale pot
fi finantate sau, dupa caz, cofinantate proiecte multianuale cu
finantare anuala, in functie de complexitatea programelor.
Art. 13 (1) Finantarea sau, dupa caz, cofinantarea
programelor de interes national anuale ori multianuale se
asigura din urmatoarele surse:
a) bugetul de stat;
b) fonduri externe rambursabile si nerambursabile;
c) donatii, sponsorizari si alte surse, in conditiile legii.
(2) Sumele alocate din sursele prevazute la alin. (1) vor fi
cuprinse in bugetul propriu al Autoritatii.
Art. 14 (1) In scopul finantarii programelor de interes
national Autoritatea este autorizata sa aloce fonduri din bugetul
propriu:
a) serviciilor publice specializate pentru protectia copilului;
b) organismelor private autorizate, potrivit legii.
(2) Alocarea fondurilor potrivit alin. (1) se face pe baza de
conventii incheiate cu consiliile judetene si cu consiliile locale
ale sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv cu organismele
private autorizate potrivit legii.
Art. 15 Autoritatea elaboreaza metodologia de evaluare,
selectie si monitorizare a proiectelor specifice din cadrul
programelor de interes national, care va fi aprobata prin hotarare
a Guvernului.
Art. 16 (1) In conditiile legii, la nivelul Autoritatii se pot
organiza, prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei
sociale, unitati de management de proiect, denumite in
continuare UMP, organisme fara personalitate juridica, conduse
de un director de proiect, in vederea asigurarii unui cadru unitar
pentru managementul proiectelor finantate din credite externe
rambursabile sau nerambursabile. Finantarea cheltuielilor de
personal se face din costurile proiectului prevazute cu aceasta
destinatie, in conditiile legii.
(2) Structura organizatorica, numarul de posturi,
regulamentul de organizare si functionare pentru fiecare UMP si,
dupa caz, numarul de unitati se aproba prin ordin al ministrului
muncii, familiei si protectiei sociale.
(3) Presedintelui Autoritatii numeste personalul UMP si
stabileste competentele acestuia.
(4) Personalul poate fi angajat din sursa externa pe perioada
determinata sau poate fi transferat sau detasat in conditiile legii.
(5) Salarizarea personalului UMP se realizeaza potrivit
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 52/1999 privind
asigurarea unui cadru unitar pentru mangementul proiectelor
finantate prin imprumuturi externe contractate sau garantate de
stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata
specialistilor romani care isi desfasoara activitatea in cadrul
unitatilor de management de proiect, aprobata prin Legea
nr. 172/2001.
Capitolul IV - Finantarea activitatilor de protectie a copilului, a tinerilor care beneficiaza de o masura de protectie speciala, precum si de protectie a familiei
Art. 17 (1) Activitatea serviciilor si institutiilor publice care
asigura protectia speciala a copilului si tanarului se finanteaza
din urmatoarele surse:
a) venituri proprii ale consiliilor locale, consiliilor judetene,
respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
b) sume alocate din bugetul Autoritatii, conform prevederilor
art. 10—14.
(2) Activitatea serviciilor si institutiilor publice care asigura
prevenirea si combaterea violentei in familie se finanteaza din
sursele prevazute la alin. (1).
Art. 18 (1) In conditiile legii Autoritatea va prelua toate
drepturile si va fi tinuta de toate obligatiile Agentiei Nationale
pentru Protectia Familiei, ale Centrului Pilot de Asistenta si
Protectie a Victimelor Violentei in Familie, ale Centrului de
Informare si Consultanta pentru Familie, precum si ale Autoritatii
Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului, potrivit
reglementarilor legale sau contractuale.
(2) Patrimoniul Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei,
al Centrului Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei
in Familie, al Centrului de Informare si Consultanta pentru
Familie, precum si al Autoritatii Nationale pentru Protectia
Drepturilor Copilului, stabilit pe baza ultimului bilant contabil
anterior intrarii in vigoare a prezentei hotarari, se preia de catre
Autoritate pe baza de protocol de predare-primire.
Art. 19 Autoritatea asigura, in conditiile legii, continuitatea
tuturor proiectelor in derulare, initiate de fosta Agentie Nationala
pentru Protectia Familiei si de catre Autoritatea Nationala pentru
Protectia Drepturilor Copilului.
Art. 20 In aplicarea prevederilor prezentei hotarari,
Autoritatea elaboreaza Metodologia de control al modului in care
sunt respectate drepturile copilului, ale tinerilor care beneficiaza
de o masura de protectie speciala, in care este sprijinita familia
si sunt aplicate reglementarile din domeniul propriu de activitate,
care se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.
Art. 21 Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, in
cuprinsul actelor normative in vigoare sintagmele "Autoritatea
Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului" si "Agentia
Nationala pentru Protectia Familiei" se inlocuiesc cu sintagma
"Autoritatea Nationala pentru Protectia Familiei si a Drepturilor
Copilului".
Art. 22 (1) Personalul din cadrul Autoritatii Nationale
pentru Protectia Drepturilor Copilului, al Agentiei Nationale
pentru Protectia Familiei, al Centrului Pilot de Asistenta si
Protectie a Victimelor Violentei in Familie si al Centrului de
Informare si Consultanta pentru Familie este preluat sau, dupa
caz, transferat in interesul serviciului, in conditiile legii, la
Autoritate.
(2) Incadrarea personalului prevazut la alin. (1) in numarul
de posturi aprobat potrivit legii se face in termen de 60 de zile
de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, cu respectarea
prevederilor art. 6 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor
publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar
International.
(3) Personalul disponibilizat ca urmare a reorganizarii
Autoritatii beneficiaza de masurile de protectie sociala prevazute
de lege.
Art. 23 Actele normative in care sunt prevazute organele
de specialitate ale administratiei publice centrale care se
desfiinteaza sau se reorganizeaza potrivit prevederilor prezentei
hotarari se modifica in mod corespunzator.
Art. 24 Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se
abroga:
a) Hotararea Guvernului nr. 1.624/2003 privind organizarea
si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 57 din
23 ianuarie 2004;
b) Hotararea Guvernului nr. 1.432/2004 privind atributiile,
organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia
Drepturilor Copilului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 868 din 23 septembrie 2004, cu modificarile si
completarile ulterioare;
c) Hotararea Guvernului nr. 938/1998 privind infiintarea
Centrului de Informare si Consultanta pentru Familie, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 509 din data de
29 decembrie 1998;
d) Hotararea Guvernului nr. 852/1996 privind infiintarea
Centrului Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in
Familie, cu modificarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 241 din 3 octombrie 1996.
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|