DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

HG 945/2012 pentru aprobarea hotararilor cuprinse in Protocolul primei sesiuni extraordinare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale, semnat la Cahul la 7 decembrie 2011, pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a apelor Prutului si Dunarii, semnat la Chisinau la 28 iunie 2010



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 689 din 5 octombrie 2012

Avand in vedere prevederile art. 15 alin. (7) din Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Modova privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a apelor Prutului si Dunarii, semnat la Chisinau la 28 iunie, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.092/2010,
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 20 din Legea nr. 590/2003, privind tratatele,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. 1.
Se aproba hotararile cuprinse in Protocolul primei sesiuni extraordinare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale, semnat la Cahul la 7 decembrie 2011, pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a apelor Prutului si Dunarii, semnat la Chisinau la 28 iunie 2010, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.092/2010.

Art. 2
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comsiei hidrotehnice interguvernamentale, semnat la Cahul la 6 decembrie 2011, pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a apelor Prutului si Dunarii, semnat la Chisinau la 28 iunie 2010, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.092/2010.

Art. 3
Comisia hidrotehnica interguvernamentala va aplica in activitatea sa regulamentul de organizae si functionare semnat la 7 decembrie 2011.


PROTOCOLUL primei sesiuni extraordinare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale


In perioada 7-7 decembrie 2011, la Cahul, Republica Moldova, in baza prevederilor Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a apelor Prutului si Dunarii, semnat la Chisinau la 28 iunie 2010 (in continuare Acord), a avut loc prima sesiune extraordinara a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale.
La sesiune au participat:
Delegatia din Romania:
Dan Carlan, copresedinte al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale, conducatorul delegatiei
Ovidiu Gabor, supleant al copresedintelui
Gheorghe Constantin, membru al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
Ana Drapa, secretar al Comisiei hidrotehnice interguvermaentale
Eugenia Haisan, expert

Delegatia din Republica Moldova:
Lazar Chirica, copresedinte al Comsiei hidrotehnice interguvernamentale, conducatorul delegatiei
Mihail Pencov, supleantul copresedintelui Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
Maria Nagornii, secretar al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
Serafima Tronza, membru al Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
Iurie Ursu, seful Serviciului piscicol, expert.


Comisia hidrotehnica interguvernamentala a stabilit urmatoarea ordine de zi:
1. Informare asupra activitatilor realizate in baza hotararilor Comisiei hidrotehnice adoptate in prima sesiune, Iasi, 9-11 mai 2011
2. Adoptarea si semnarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale
3. Informare privind proiectele in curs de realizare/propuse a se realiza separat sau in comun
4. Diverse

4.1. Informare asupra regimului hidrologic al raului Prut si mentinerii senalului navigabil al Prutului pe sectorul Cahul-Giurgiulesti
4.2. Colaborarea in cadrul Initiativei pentru Apa a Uniunii Europene Grupul de lucru pentru Europa de Est, Caucaz si Asia Centrala
4.3. Informare asupra organizarii exercitiului de simulare a inundatiilor in zona de frontiera pe raurile Siret si Prut intre Romania, Republica Moldova si Ucraina

Referitor la punctul 1:
Delegatiile s-au informat recipric asupra activitatilor intreprinse pana in prezent pentru indeplinirea hotararilor Comisiei hidrotehnice interguvernamentale adoptate la prima sesiune (Iasi, 9-11 mai 2011).
a) Referitor la componenta subcomisiilor, copresedintii Comisiei hidrotehnice interguvernamentale si-au nominalizat si comunicat reciproc sefii subcomisiilor.
Pentru Romania:
  • Subcomisia pentru exploatarea si intretinerea Nodului hidrotehnic Stanca-Costesti domnul Ovidiu Gabor, director general adjunct, Administratia Nationala "Apele Romane";
  • Subcomisia pentru aparare impotriva inundatiilor si gheturilor domnul Sorin Randasu, sef Serviciu dispecerat aparare impotriva inundatiilor, Administratia Nationala "Apele Romane";
  • Subcomisia pentru gospodarirea cantitativa a apelor si hidrometeorologie domnul Corneliu Cretu, director tehnic, Administratia Bazinala de Apa Prut-Barlad, Administratia Nationala "Apele Romane;
  • Subcomisia pentru protectia calitatii apelor si a biodiversitatii corpurilor de apa domnul Victor Popescu, director Departamentul managementul resurselor de apa, Administratia Nationala "Apele Romane".
    Pentru Republica Moldova:
  • Subcomisia pentru exploatara si intretinerea Nodului hidrotehnic Stanca-Costesti domnul Mihail Pencov, director adjunct, Agentia "Apele Moldovei";
  • Subcomisia pentru aparare impotriva inundatiilor si gheturilor domnul Ivan Cuceinic, sef Diretie gospodarirea apelor, Agentia "Apele Moldovei";
  • Subcomisia pentru gospodarirea cantitativa a apelor si hidrometeorologie doamna Valentia Ceres, seful Sectiei prognoze hidrologice, Directia hidrologie, Serviciul Hidrometeorologic de Stat;
  • Subcomisia pentru protectia calitativa a apelor si a biodiversitatii corpurilor de apa domnul Iurie Ursu, seful Serviciul piscicol, Ministerul Mediului.
    Comisia hidrotenhnica interguvernamentala hotaraste ca sefii subcomisiilor sa isi comunice reciproc, inaintea fiecarei sedinte a subcomisiilor, membrii, precum si expertii participanti la aceste activitati.
    Delegatiile convin ca in Subcomisia pentru protectia calitatii apelor si a biodiversitatii corpurilor de apa, pentru probelme de biodiversitate, sa fie nominalizati, in calitate de membri/experti, specialisti din cadrul institutiilor responsabile ale fiecarei parti pentru implementarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a apelor Prutului si Dunarii si a Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea in domeniul protectiei resurselor piscicole si reglementarea pescuitului in raul Prut si in lacul de acumulare Stanca-Costesti.
    b) Luand in discutie aspectele privind elaborarea proiectelor regulamentelor tehnice specifice si a regulamentului de functionare a subcomisiilor permanente, precum si a Subcomisiei ad-hoc, Comisia hidrotehnica interguvernamentala hotaraste ca la prima intalnire a fiecarei subcomisii sa se detalieze problemele care urmeaza sa intre sub incidenta activitatilor fiecarei subcomisii si expertii sa inceapa elaborarea regulamentelor.

    Referitor la punctul 2:
    Delegatiile au constatat ca textul Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale a fost convenit (anexa la protocol) si totodata au fost indeplinite procedurile pentru aprobarea si semnarea acestuia.
    Comisia hidrotehnica interguvernamentala hotaraste:
  • adoptarea si semnarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale.

    Referitor la punctul 3:
    Comisia hidrotehnica interguvernamentala a analizat proiectele in curs de realizare/propuse a se realiza separat sau in comun si a constatat urmatoarele:
    a) Referitor la proiectul "Prevenirea si protectia impotriva inundatiilor in bazinele superioare ale raurilor Siret si Prut, prin implementarea unui sistem modern de monitorizare cu statii automate ESTAVERT" s-a mentionat ca acesta este in faza de precontractare si se asteapta semnarea contractului de finantare in cadrul prioritatii 2 "Mediu si pregatire pentru situatii de urgenta" din Programul operational comun Romania Ucraina Moldova 2007-2013.
    b) Delagatiile s-au informat reciproc asupra propunerilor de proiecte din domeniul apelor, care au fost prezentate cu ocazia celei de a doua reuniuni a comisiei mixte create in baza Memorandumului de intelegere privind colaborarea in domeniul protectiei mediului dintre Ministerul Mediului si Padurilor al Romaniei si Ministerul Mediului al Republicii Moldova, care a avut loc la Bucuresti la data de 25 octombrie 2011.
    Comisia hidrotehnica interguvernamentala convine ca urmatoarele proiecte:
  • Planul de management al bazinului raului Prut;
  • Managementul integrat al poluarilor accidentale in bazinul hidrografic al raului Prut; si
  • Influenta caracteristilor hidromorfometrice ale albiei raului Prut asupra vulnerabilitatii la inundatii in tarile riverane si stabilirea masurilor necesare pentru diminuarea riscurilor sa fie propuse pentru finantare din programe ale Uniunii Europene, sesiunea de la inceputul anului 2012 (sau din alte surse).
    Delegatia romana a informat ca au fost trimise la institutiile din domeniul apei din Republica Moldova si Ucraina propunerea de proiect "Planul de management al bazinului raului Prut" si adresa de solicitare privind participarea in calitate de parteneri la acesta.
    Comisia hidrotehnica interguvernamentala hotaraste ca pregatirea proiectelor, precum si asigurarea sprijinului pentru finalizarea celor deja avansate sa fie realizate prin secretarii Comisiei hidrotehnice interguvernamentale.
    c) Delegatiile au discutat situatia proiectelor care pot fi promovate in cadrul Strategiei UE pentru regiunea Dunarii.
    Comisia hidrotehnica interguvernamentala hotaraste:
  • evaluarea posibilitatii promovarii unui proiect privind redimensionarea economica si ecologica a Luncii Dunarii si a Prutului inferior;
  • reluarea procedurilor pentru promovarea proiectului "Planul de management al Deltei Dunarii".

    Referitor al punctul 4:
    a) Delegatia din Republica Moldova a informat asupra aspectelor legate de regimul hidrologic al raului Prut in contextul lucrarilor necesare mentinerii senalului navigabil al Prutului pe sectorul Cahul-Giurgiulesti.
    Delegatiile s-au informat ca lucrarile care se executa pe apele transfrontaliere trebuie concordate si au convenit ca orice lucrare de acest tip se va realiza pe baza unei documentatii tehnice numai dupa concordarea acesteia de catre parti. Delegatia romana a informa, referitor la posibilitatile de navigatie pe raul Prut, ca astfel de lucrari se pot face doar cu respectarea prevederilor Acordului si a Directivei-cadru privind apa si in baza unor documentatii mai sus prevazute.
    b) Delegatia din Romania, avand in vedere ca detine, pe perioada 2007-2012, presedintia Grupului de lucru pentru Europa de Est, Caucaz si Asia Centrala din cadrul Initiativei pentru Apa a Uniunii Europene, a propus promovarea unor proiecte pe urmatoarele domenii: managementul integrat al resurselor de apa si alimentarea cu apa si sanitatie.
    Delegatia din Republica Moldova va transmite o propunere de proiect in cel mai scurt timp.
    c) Delegatia romana a prezentat stadiul organizarii exercitiului de simulare a inundatiilor in zona de frontiera Romania, Republica Moldova si Ucraina, pe raurile Siret si Prut, pentru verificarea modului de functionare a fluxului informational pentru aparare impotriva inundatiilor. Exercitiul de simulare, la care vor participa institutiile cu atributii din domeniu, din Romania, Republica Moldova si Ucraina, are scopul de a imbunatati modul de comunicare in cadrul fluxului informational existent pe probleme de hidrometeorologie; realizarea acestui exercitiu de simulare se va face in conformitate cu acordurile bilaterale in vigoare in domeniul gospodaririi apelor transfrontaliere.
    Perioada propusa pentru desfasurarea acestui exercitiu de simulare, care consta in schimb de date hidrometeorologice si de gospodarire a apelor in situatii de ape mari, este luna februarie 2012.
    Delegatia din Romania a mentionat ca pana in prezent, ca urmare a informatiilor transmise pe cale diplomatica in Republica Moldova si Ucraina referitoare la organizarea exercitiului, au fost primite informatii din Republica Moldova privind unele institutii implicate in aceasta activitate.
    Delegatia din Republica Moldova a informat ca a transmis informatiile privind institutiile din subordinea Ministerului Mediului care vor participa la acest exercitiu.
    Hotararile continute in prezentul protocol vor intra in vigoare dupa aprobarea de catre partile contractante, conform capitolului III articolul 15 punctul 7 din Acord.


    Prezentul protocol a fost semnat la Cahul la data de 7 decembrie 2011, in doua exemplare originale





    ANEXA la Protocolul primei sesiuni a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale 6-7 decembrie 2011, Cahul - REGULAMENTUL de organizare si functionare a Comisiei hidrotehnice interguvernamentale pentru aplicarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a apelor Prutului si Dunarii


    Comisia hidrotehnica interguvernamentala (in continuare Comisia hidrotehnica) a fost infiintata in baza art. 15 din Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a apelor Prutului si Dunarii, semnat la Chisinau la 28 iunie 2010 (in continuare Acord).



    CAPITOLUL I - Competentele si sarcinile Comisiei hidrotehnice


    ARTICOLUL 1
    Comisia hidrotehnica are urmatoarele competente si sarcini:
    a) indeplineste prevederile Acordului, constata eventualele dificultati de aplicare si adopta masurile necesare in vederea eliminarii acestora;
    b) promoveaza dezvoltarea colaborarii bilaterale in domeniul gospodaririi apelor din punct de vedere juridic, tehnic si organizatoric, conform prevederilor Acordului;
    c) coordoneaza armonizarea planurilor de management elaborate de statele partilor contractante in conformitate cu Directiva-cadru privind apa pentru cursurile de apa, precum si aplicarea masurilor stabilite in acest sens, care au impact transfrontalier semnificativ;
    d) coordoneaza activitatea privind implementarea Directivei europene de inundatii si armonizarea planurilor de management al riscului de inundatii;
    e) asigura, evalueaza sistematic rezultatele si coordoneaza activitatea Subcomisiei pentru exploatarea si intretinerea Nodului hidrotehnic Stanca-Costesti (in continuare Subcomisia Stanca-Costesti) si rezolva problemele pentru care aceasta nu a gasit solutii comune;
    f) in situatii deosebite care impun abateri de la aplicarea Regulamentului de exploatare si intretinere a Nodului hidrotehnic Stanca-Costesti, Comisia hidrotehnica analizeaza si stabileste modul de exploatare si intretinere a nodului hidrotehnic;
    g) asigura, evalueaza sistematic rezultatele si coordoneaza activitatea subcomisiilor permanente si ad-hoc;
    h) aproba structura subcomisiilor permanente si a Subcomisiei ad-hoc. Copresedintii Comisiei hidrotehnice se anunta reciproc, prin scrisori, despre numirea si schimbarea componentei aceestor subcomisii;
    i) aproba Regulamentul de functionare a subcomisiilor permanente si a Subcomisiei ad-hoc, precum si regulamentele tehnice ale acestor subcomisii, necesare pentru indeplinirea prevederilor Acordului;
    j) elaboreaza propuneri pentru modificarea prezentului Acord si pentru rezolvarea problemelor ce necesita reglementari speciale;
    k) propune partilor contractante modificari la Acord pentru imbunatatirea activitatii comune;
    l) rezolva si alte sarcini ce decurg din aplicarea Acordului.


    CAPITOLUL II - Componenta Comisiei hidrotehnice


    ARTICOLUL 2
    a) Comisia hidrotehnica se compune din cate 5 membri pentru fiecare parte contractante, din care un copresedinte, un supleant si un secretar.
    b) Supleantii copresedintilor Comisiei hidrotehnice sunt sefii Subcomisiei Stanca-Costesti.
    c) Copresedintele, supleantul acestuia si membrii Comisiei hidrotehnice sunt numiti in conformitate cu legislatia nationala a statelor partilor contractante.
    d) In cazul indisponibilitatii copresedintelui, supleantul are toate prerogativele acestuia.
    e) Partile contractante se informeaza reciproc, in timp util, asupra numirilor, cat si despre schimbarile facute in Comisia hidrotehnica.
    f) Copresedintii si supleantii acestora tin legatura directa dintre ei si, in perioada dintre sesiuni, asigura solutionarea problemelor legate de indeplinirea prevederilor Acordului si a hotararilor Comisiei hidrotehnice.

    ARTICOLUL 3
    a) Pentru indeplinirea sarcinilor din Acord, incusiv a aplicarii regulamentelor tehnice de colaborare, Comisia hidrotehnica infiinteaza urmatoarele subcomisii permanente:
  • Subcomisia pentru exploatarea si intretinerea Nodului hidrotehnic Stanca-Costesti;
  • Subcomisia pentru aparare impotriva inundatiilor si gheturilor;
  • Subcomisia pentru gospodarirea cantitativa a apelor si hidrometeorologie;
  • Subcomisia pentru protectia calitatii apelor si a biodiversitatii corpurilor de apa.
    b) Pentru rezolvarea problemelor ce pot aparea in implementarea Acordului, altele decat cele prevazute in principalele domenii de activitate ale subcomisiilor permanente, precum si pentru urmarirea modului de implementare a regulamentelor tehnice de colaborare, Comisia hidrotehnica infiinteaza Subcomisia ad-hoc, condusa de supleanti.
    c) Subcomisiile duc la indeplinirea hotararile Comisiei hidrotehnice, sarcinile consemnate in Regulamentul de functionare a subcomisiilor permanente si a Subcomisiei ad-hoc si actioneaza independent, conform prevederilor regulamentelor tehnice ale acestora, pentru masurile ce trebuie luate imediat.
    d) Subcomisiile se intalnesc in baza hotararilor adoptate la sesiunile Comisiei hidrotehnice, alternativ pe teritoriile statelor partilor contractante sau, in caz de necesitate, la solicitarea oricaruia dintre copresedinti.
    e) Comisia hidrotehnica urmareste modul de realizare a sarcinilor subcomisiilor si aproba procesele-verbale ale intalnirilor acestora.
    f) Pentru finalizarea sarcinilor concrete, Comisia hidrotehnica poate infiinta si alte subcomisii permanente sau ad-hoc, precum si grupe de lucru. Sefii subcomisiilor propun copresedintilor, pentru aprobare, membrii/expertii participanti la activitatea subcomisiilor permanente.
    g) Sefii subcomisiilor permanente si ad-hoc participa la sesiunile Comisiei hidrotehnice. La sesiuni, sefii subcomisiilor permanente si ad-hoc prezinta, pentru examinare si aprobare, activitatile desfasurate pe baza prevederilor proceselor-verbale ale intalnirilor subcomisiilor.
    h) In conformitate cu hotararile copresedintilor Comisiei hidrotehnice, sefii subcomisiilor permanente si ad-hoc participa si la alte intalniri pentru aplicarea Acordului.
    i) Secretarii Comisiei hidrotehnice urmaresc activitatea tuturor subcomisiilor permanente si ad-hoc si a grupurilor de lucru, in scopul asigurarii realizarii concluziilor/hotararilor Comisiei hidrotehnice. In eventualitatea in care apar probleme in activitatea subcomisiilor permanente si ad-hoc, secretarii se intalnesc pentru a rezolva aceste probleme, cu acordul prealabil al copresedintilor Comisiei hidrotehnice.

    ARTICOLUL 4
    a) Atributiile si modul de functionare ale Subcomisiei Stanca-Costesti sunt precizate in Regulamentul de explaotare si intretinere a Nodului hidrotehnic Stanca-Costesti.
    b) Copresedintii Comisiei hidrotehnice rezolva divergentele care pot sa apara in cadrul Subcomisiei Stanca-Costesti.
    c) La sesiuni, supleantul prezinta, pentru examinare si aprobare, Raportul anual al Subcomisiei Stanca-Costesti, intocmit pe baza prevederilor proceselor-verbale ale intalnirilor Subcomisiei Stanca-Costesti.


    CAPITOLUL III - Functionarea Comisiei hidrotehnice


    ARTICOLUL 5
    a) Comisia hidrotehnica tine o sesiune ordinara in fiecare an, alternativ, pe teritoriul Romaniei si pe teritoriul Republicii Moldova.
    b) Sesiunea ordinara este convocata de copresedinte sau, in cazul indisponibilitatii acestuia, de supleant si se desfasoara pe teritoriul statului partii care a convocat-o. Partea care a convocat sesiunea ordinara transmite invitatia, face propuneri pentru ordinea de zi si perioada desfasurarii sesiunii, pe care partile, de comun acord, le convin cu cel putin 30 de zile inaintea sesiunii prin intermediul secretarilor Comisiei hidrotehnice.
    c) In caz de necesitate, la initiativa oricaruia dintre copresedinti sau, in cazul indisponibilitatii acestora, de supleanti, Comisia hidrotehnica se poate intruni in sesiune extraordinara. Sesiunea extraordinara se desfasoara pe teritoriul statului partii solicitante. Ordinea de zi a sesiunii extraordinare se propune de catre copresedintele la cererea caruia este convocata sesiunea si se transmite concomitent cu instiintarea privind convocarea ei.
    d) Copresedintii Comisiei hidrotehnice, in baza unei intelegeri anterioare, pot invita la sedintele sale reprezentanti ai Comisiei Europene, ai Secretariatului Permanent al Comisiei Internationale pentru Protectia Fluviului Dunarea (ICPDR), ai autoritatilor de gospodarire a apelor din statele parti la Conventia privind cooperarea pentru protectia si utilizarea durabila a fluviului Dunarea (Sofia, 1994) si reprezentantii organizatiilor internationale de credit si/sau donatoare care isi exprima interesul in finantarea realizarii unor masuri in legatura cu domeniul de aplicare al Acordului.
    e) Intre sesiunile Comisiei hidrotehnice, subcomisiile permanente si ad-hoc si grupele de lucru tin intalniri. Pentru desfasurarea intalnirilor, secretarii intocmesc programe de lucru comune, care, dupa aprobarea de copresedinte, se transmit sefilor subcomisiilor permanente si ad-hoc.

    ARTICOLUL 6
    a) Sedinta fiecarei sesiuni a Comisiei hidrotehnice este prezidata de copresedintele partii pe teritoriul unde are loc sesiunea.
    b) Atat la sesiunea ordinara, cat si la cea extraordinara, pe baza intelegerii dintre copresedintii Comisiei hidrotehnice, ordinea de zi poate fi modificata in momentul inceperii sesiunii.
    c) Comisia hidrotenica poate sa discute la punctul "Diverse" din ordinea de zi, pe baza celor convenite intre copresedinti, orice alte probleme care se pot ivi si care se incadreaza in prevederile Acordului.
    d) In situatia in care partile nu ajung la un punct de vedere comun, acestea vor consemna punctele de vedere in protocolul sesiunii si vor proceda conform capitolului IV articolul 18 din Acord. Rezultatul punerii de acord in legatura cu divergentele se va face cunoscut la urmatoarea sesiune a Comisiei hidrotehnice, daca nu se va stabili un alt mod.
    e) Intre sesiuni, Comisia hidrotehnica isi desfasoara activitatea prin comunicari scrise ale copresedintilor sau, dupa caz, ale secretarilor Comisiei hidrotehnice. In situatii exceptionale, copresedintii iau legatura prin telefon, urmand ca cele stabilite sa fie transmise si prin comunicari scrise.
    f) Intre sesiuni, pentru aspectele privind exploatarea si intretinerea Nodului hidrotehnic Stanca-Costesti pe raul Prut, supleantii isi desfasoara activitate prin comunicari scrise si verbale. Copresedintii vor fi informati despre aceasta in cel mai scurt timp.

    ARTICOLUL 7
    a) La fiecare intalnire a Comisiei hidrotehnice se intocmeste un protocol care va fi semnat de catre copresedinti.
    b) Protocoalele sesiunilor Comisiei hidrotehnice se aproba de catre cele doua parti contractante in conformitate cu legislatia statelor lor si intra in vigoare la data primirii ultimei comunicari privind aprobarea lor.
    c) Pentru urmarirea aplicarii celor stabilite de catre copresedinti, intre doua sesiuni, sunt responsabili secretarii Comisiei hidrotehnice.
    d) Inaintea fiecarei sesiuni, supleantii copresedintilor, secretarii Comisiei hidrotehnice si, dupa caz, sefii subcomisiilor permanente si ad-hoc si ale grupelor de lucru se intalnesc pentru a pregati intalnirea Comisiei hidrotehnice.
    e) La intalnirile subcomisiilor permanente si ad-hoc si ale grupelor de lucru se intocmesc procese-verbale, care se semneaza de catre sefii subcomisiilor si se prezinta copresedintilor pentru aprobare la urmatoarea intalnire a Comisiei hidrotehnice.


    CAPITOLUL IV - Asigurarea conditiilor de lucru ale Comisiei hidrotehncie


    ARTICOLUL 8
    a) Partea pe teritoriul careia au loc sesiunile Comisiei hidrotehnice, intalnirile subcomisiilor permanente si ad-hoc si grupelor de lucru suporta cheltuielile de organizare si asigura conditiile necesare de lucru.
    b) Cheltuielile aferente organizarii sesiunilor Comisiei hidrotehnice, respectiv intalnirilor copresedintilor, supleantilor, secretarilor, subcomisiilor si expertilor sunt suportate de partea contractanta pe teritoriul statului unde are loc intalnirea. Fiecare parte contractanta isi suporta cheltuielile de deplasare si cazare ale delegatiei proprii.
    c) Daca sunt necesare verificari pe teren in limitele de competenta ale Acordului, echipamentele si mijloacele de deplasare necesare sunt puse la dispozitie de partea pe al carei teritoriu se fac verificarile.
    d) Pentru cheltuielile ocazionate de indeplinirea sarcinilor din domeniul de competenta al Comisiei hidrotehnice (de exemplu, editii comune de documente, proiecte, planuri, organizarea diferitelor evenimente etc.), partile pot conveni separat in legatura cu suportarea acestora.


    CAPITOLUL V - Dispozitii finale


    ARTICOLUL 9
    a) Prezentul regulament poate fi modificat sau completat pe baza hotararilor Comisiei hidrotehnice, la cererea oricaruia dintre copresedinti. Intrarea in vigoare a modificarilor sau completarilor se face in conformitate cu legislatia nationala a statelor partilor contractante.
    b) Prezentul regulament intra in vigoare dupa aprobarea in conformitate cu legislatia nationala a statelor partilor contractante.




    Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

    Poate fi de interes si:
    Legea 166/2014 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind ajutorul reciproc pentru interventiile transfrontaliere in caz de urgente medicale, semnat la Chisinau la 21 februarie 2014
    OUG 93/2014 privind realizarea unor angajamente ce deriva din hotararile Curtii Europene a Drepturilor Omului Moldovan si altii impotriva Romaniei nr. 1 din 5 iulie 2005 si Moldovan si altii impotriva Romaniei nr. 2 din 12 iulie 2015
    HG 516/2014 pentru aprobarea Acordului de cooperare in domeniul arhivistic intre Ministerul Afacerilor Interne din Romania, prin Arhivele Nationale, si Serviciul de Stat de Arhiva al Republicii Moldova, semnat la Iasi la 24 ianuarie 2014. Hotarare 51
    HG 505/2014 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind colaborarea in domeniul retransmiterii serviciilor de programe ale radiodifuzorilor publici, semnat la Chisinau la 31 martie 2014
    HG 367/2014 privind aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova cu privire la cadrul general si conditiile pentru cooperarea in domeniul dezvoltarii, semnat la Bucuresti la 28 august 2013. Hotararea 367/2014
    OUG 7/2014 pentru stabilirea mecanismului financiar necesar punerii in aplicare a Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind implementarea programului de asistenta tehnica si financiara in baza unui ajutor financiar ner
    OUG 89/2013 pentru ratificarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind organizarea si desfasurarea procedurii de achizitie publica aplicabila in cazul lucrarilor de subtraversare a raului Prut din
    Legea 57/2013 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind regimul juridic al mormintelor de razboi romanesti situate pe teritoriul Republicii Moldova, semnat la Iasi la 3 martie 2012
    HG 80/2013 pentru aprobarea Protocolului de cooperare dintre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale al Romaniei si Ministerul Muncii, Protectiei Sociale si Familiei al Republicii Moldova, semnat la Iasi la 3 martie 2012
    Legea 130/2011 pentru ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Moldova in domeniul securitatii sociale. Lege nr. 130/2011
    Legea 104/2010 pentru ratificarea Protocolului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova, semnat la Bucuresti la 13 noiembrie 2009, la Acordul privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor dintre Guvernul Romaniei si Guvern
    HG 218/2010 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova cu privire la punctele de trecere a frontierei de stat dintre Romania si Republica Moldova, semnat la Bucuresti a 13 noiembrie 2009. Hotarare nr. 218/2010
    HG 174/2010 privind stabilirea si continutul permiselor de mic trafic de frontiera. Hotararea nr. 174/2010
    Legea 10/2010 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind micul trafic de frontiera, semnat la Bucuresti la 13 noiembrie 2009
    HG nr. 638/2009 pentru aprobarea preluarii de catre Ministerul Apararii Nationale al Romaniei a presedintiei Initiativei South Caucasus and Moldova Clearing House (SCMCH), in cursul anului 2009
    Acord din 20/10/2006 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind calatoriile reciproce ale cetatenilor
    Revista Romana de Drept International nr. 13/2011
    Editura C.H. Beck,Editura C.H. Beck

    Pret: 39.9 lei
    33.92 lei
    COMANDA ACUM

    Cautare legislatie:



    -------------
    Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
    -------------


    Alte reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica




  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    14 useri online

    Useri autentificati: