DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

HG 730/2011 pentru aprobarea Acordului-cadru de cooperare dintre Guvernul Romaniei si Oficiul Inaltului Comisar al Natiunilor Unite pentru Refugiati, semnat la Geneva a 2 martie 2011



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 543 din 1 august 2011

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articol unic
Se aproba Acordul-cadru de cooperare dintre Guvernul Romaniei si Oficiul Inaltului Comisar al Natiunilor Unite pentru Refugiati, semnat la Geneava la 2 martie 2011. Oficiul Inaltului Comisar al Natiunilor Unite pentru Refugiati


Preambul

Intrucat mandatul Oficiului Inaltului Comisar al Natiunilor Unite pentru Refugiati este de a proteja si de a asista refugiatii, precum si alte persoane a caror situatie se incadreaza in acest mandat in intreaga lume si de a cauta solutii durabile pentru situatia lor,
intrucat Romania are interesul de a promova si de a contribui la furnizarea de protectie si asistenta, precum si solutii durabile pentru persoanele care au nevoie de protectie internationala si alte persoane a caror situatie se incadreaza in mandatul Oficiului Inaltului Comisar al Natiunilor Unite pentru Refugiati,
intrucat Romania si Oficiul Inaltului Comisar al Natiunilor Unite pentru Refugiati recunosc importanta cooperarii comune pentru urmarirea acestui obiectiv, prin stabilirea unor mecanisme care vor contribui la realizarea lui, fiind de acord, in acest context, cu respectarea principiilor bunelor practici privind actiunile umanitare,
recunoscand implicarea si contributia semnificativa a Romaniei la eforturile din domeniul protectiei internationale, prin Primul Centru de tranzit de urgenta de la Timisoara,
recunoscand faptul ca operatiunile Oficiului Inaltului Comisar al Natiunilor Unite pentru Refugiati sunt finantate prin contributii voluntare de la, printre altele, state membre ale Organizatiei Natiunilor Unite,
intrucat Guvernul Romaniei, prin Ministerul Afacerilor Externe, in calitate de coordonator national al politicii de cooperare internationala pentru dezvoltare, a decis sa mareasca volumul si previzibilitatea contributiilor sale umanitare,
avand in vedere interesul lor pentru sprijinirea ajutorului umanitar in lume si avantajele reciproce care ar rezulta din intensificarea cooperarii,
Guvernul Romaniei (denumit in continuare Guvernul) si Oficiul Inaltului Comisar al Natiunilor Unite pentru Refugiati (denumit in continuare UNHCR) convin dupa cum urmeaza:

ARTICOLUL 1 - Scopul acordului
Scopul prezentului acord este de a consolida si de a stabili cadrul unui parteneriat de lunga durata intre Guvern si UNHCR, in domeniile ajutorului umanitar si protectiei si asistentei acordate refugiatilor.

ARTICOLUL 2 - Cooperarea institutionala
2.1. Guvernul si UNHCR sunt de acord sa se reuneasca anual, la nivel inalt, pentru a analiza punerea in aplicare a prezentului acord, pentru a schimba opinii privind strategiile celor doua institutii si activitatile lor din domeniile ajutorului umanitar si protectiei si asistentei acordate refugiatilor, precum si pentru a examina modalitati de consolidare a cooperarii lor.
2.2. Guvernul si UNHCR se vor consulta in continuare cu privire la analiza mecanismelor de intarire a cooperarii institutionale, eventual cu privire la utilizarea de personal calificat in cadrul operatiunilor UNHCR. Detaliile acestei colaborari vor face obiectul unei anexe la prezentul acord-cadru.
2.3. Consultarile dintre reprezentantele diplomatice romanesti si reprezentantele UNHCR pot fi organizate pe teren, dupa caz.
2.4. Reuniunile ad-hoc pot fi convocate fie de catre Guvern, fie de catre UNHCR, in functie de necesitatea de a revizui subiectele de interes comun.
2.5. Prevederile prezentului acord nu afecteaza drepturile, obligatiile si responsabilitatile ce rezida din alte acorduri internationale semnate de Guvern si UNHCR.

ARTICOLUL 3 - Finantarea activitatilor UNHCR
3.1. Sub rezerva aprobarii parlamentare si a disponibilitatii fondurilor, o contributie fara destinatie specificata va fi alocata pentru UNHCR, anual, dupa intrarea in vigoare a prezentului acord. Fondurile vor fi transferate din bugetul de asistenta oficiala pentru dezvoltare al Ministerului roman al Afacerilor Externe (denumit in continuare MAE RO), in primul trimestru al fiecarui an care intra sub incidenta prezentului acord.
3.2. In plus fata de aceasta contributie, MAE RO va notifica UNHCR, in cursul primului trimestru din fiecare an, cu privire la operatiunile pe care doreste sa le sprijine si pentru care UNHCR poate inainta propuneri de finantare.
3.3. UNHCR va asigura realizarea, intr-un mod corespunzator, a administrarii si controlului intern ale programului si resurselor de proiect. Fondurile alocate ramase nefolosite vor putea fi utilizate de catre UNHCR pentru operatiuni aflate in derulare, revizuite sau noi, dupa aprobarea, in scris, din partea MAE RO. In cazul in care realocarea nu este posibila, fondurile alocate nefolosite vor fi returnate MAE RO.
3.4. Utilizarea contributiilor MAE RO se va realiza in conformitate cu normele financiare aplicabile UNHCR, incluzand Reglementarile financiare si Regulile Organizatiei Natiunilor Unite si Normele financiare pentru fondurile voluntare administrate de Inaltul Comisariat pentru Refugiati (denumite in continuare Normele financiare UNHCR).
3.5. In conformitate cu procedurile si normele sale, UNHCR va recunoaste contributiile in natura ale Guvernului la operatiunile UNHCR. Cele doua institutii vor agrea in comun modalitatile relevante de cuantificare intr-o anexa la prezentul acord, care va forma o parte integranta a acestuia.

ARTICOLUL 4 - Vizibilitate
4.1. UNHCR se angajeaza sa asigure o vizibilitate adecvata a contributiei MAE RO la programele sale, in concordanta cu procedurile interne si normele proprii.
4.2. In cazul elaborarii de rapoarte, studii sau alte informatii, contributiile din partea Guvernului vor fi indicate, dupa caz.

ARTICOLUL 5 - Monitorizarea
UNHCR va permite reprezentatilor MAE RO participarea la misiunile donatorilor organizate anual de catre UNHCR si vizitarea locatiilor programului finantat de catre Guvern.
Costurile participarii reprezentantilor MAE RO la aceste vizite vor fi acoperite de catre Guvern.

ARTICOLUL 6 - Raportarea
Raportarea cu privire la utilizarea tuturor fondurilor din partea Guvernului va fi realizata prin sistemul de raportare standard al UNHCR.

ARTICOLUL 7 - Auditarea
7.1. UNHCR va raporta cu privire la utilizarea tuturor contributiilor primite de la MAE RO in cadrul sesiunii anuale a Comitetului executiv prin documentatia prezentata Comitetului executiv.
7.2. Tranzactiile financiare ce fac referire la acest acord vor fi supuse exclusiv auditului intern si extern in conformitate cu Normele financiare UNHCR.

ARTICOLUL 8 - Privilegii si imunitati
Nicio referire din cele continute in prezentul acord nu poate fi considerata o renuntare, explicita sau implicita, la vreunul din privilegiile si la niciuna din imunitatile UNHCR ori ale Organizatiei Natiunilor Unite, asa cum sunt prevazute acestea in Conventia Natiunilor Unite privind privilegiile si imunitatile, adoptata de catre Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 13 februarie 1946.

ARTICOLUL 9 - Evaluarea punerii in aplicare a acordului
O evaluare a cooperarii si a rezultatelor obtinute in temeiul prezentului acord va fi efectuata in al treilea an de punere in aplicare a prezentului acord.

ARTICOLUL 10 - Solutionarea litigiilor
Orice litigiu, controversa sau reclamatie intre UNHCR si Guvern, ce decurge din ori se refera la prezentul acord va fi solutionat(a) pe cale amiabila prin negocieri sau prin orice alte mijloace nonjudiciare, inclusiv prin arbitraj, in forma convenita de catre Guvern si UNHCR.

ARTICOLUL 11 - Amendamente
Acest acord poate fi modificat, daca este necesar, cu acordul scris al Guvernului si al UNHCR. Modificarile la prezentul acord vor intra in vigoare in conformitate cu dispozitiile paragrafului 1 al art. 12.

ARTICOLUL 12 - Valabilitatea
12.1. Prezentul acord va intra in vigoare la data notificarii prin care Guvernul va informa, prin intermediul MAE RO, despre indeplinirea procedurilor legale interne cu privire la intrarea in vigoare.
12.2.Prezentul acord va ramane in vigoare pentru o perioada de 3 ani, cu o prelungire automata pentru un nou termen de aceeasi durata. Guvernul sau UNHCR poate denunta prezentul acord printr-o notificare scrisa. In acest caz, denuntarea acordului va intra in vigoare la 60 de zile de la data notificarii.


Semnat la Geneva, la 2 martie 2011, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana si engleza. In cazul unor diferente de interpretare, va prevala versiunea in limba engleza a textului




Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
OG 1/2014 pentru modificarea si completarea Legii nr. 122/2006 privind azilul in Romania si a OG 44/2004 privind integrarea sociala a strainilor care au dobandit o forma de protectie sau un drept de sedere in Romania, precum si a cetatenilor statelor
OUG 16/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 122/2006 privind azilul in Romania. Ordonanta de urgenta 16/2013
HG nr. 1596/2008 privind relocarea refugiatilor in Romania
Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2007 privind infiintarea Oficiului Roman pentru Imigrari prin reorganizarea Autoritatii pentru straini si a Oficiului National pentru Refugiati, precum si modificarea si completarea unor
Ordonanta de urgenta privind infiintarea Oficiului Roman pentru Imigrari prin reorganizarea Autoritatii pentru straini si a Oficiului National pentru Refugiati, precum si modificarea si completarea unor acte normative, oug nr. 55/2007
Curierul Fiscal, Nr. 12/2014
Editura C.H. Beck

Pret: 28.9 lei
24.57 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica




Vezi reducerile de azi la televizoare 4k.

Aici gasesti cele mai noi si ieftine telefoane mobile



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
49 useri online

Useri autentificati: