HG 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat. Hotararea 50/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 76 din 28 ianuarie 2011
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. IV din
Legea nr. 276/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 416/2001 privind
venitul minim garantat,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1 Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii
nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2 La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.010/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si
completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 690
din 11 august 2006.
Anexa - Norme metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 Beneficiaza de drepturile prevazute de Legea
nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si
completarile ulterioare, denumita in continuare lege, familiile si
persoanele singure care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta
in Romania, cu ori fara cetatenie romana, precum si apatrizii.
Art. 2 Familiile si persoanele singure care nu au cetatenie
romana beneficiaza de prevederile legii daca se afla in una
dintre urmatoarele situatii:
a) sunt cetateni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai
Spatiului Economic European, ai Confederatiei Elvetiene sau
straini, denumiti in continuare cetateni straini, pe perioada in
care au domiciliul ori, dupa caz, resedinta in Romania, in
conditiile legislatiei romane;
b) sunt cetateni straini sau apatrizi carora li s-a acordat, in
conditiile legii, o forma de protectie;
c) sunt apatrizi care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta
in Romania, in conditiile legii.
Art. 3 (1) Prin sintagma locuiesc si gospodaresc
impreuna, prevazuta la art. 2 alin. (1) din lege, se intelege
persoanele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) locuiesc impreuna in acelasi imobil/locuinta si/sau, dupa
caz, au domiciliul ori resedinta comuna, inscrisa in actele de
identitate;
b) contribuie impreuna la achizitionarea sau la realizarea
unor bunuri si a unor venituri din valorificarea acestora ori la
consumul acestora;
c) constituie o familie, asa cum este definita aceasta la art. 2
din lege.
(2) In cazul sotilor despartiti in fapt, beneficiaza de
prevederile legii fiecare dintre acestia, daca au domicilii
declarate diferite ori daca ancheta sociala atesta situatia
existenta si justifica acordarea ajutorului social.
(3) In aplicarea art. 8 alin. (8) din lege, prin gospodarie se
intelege unitatea formata din mai multe familii si/sau persoane
care locuiesc impreuna, contribuie impreuna la achizitionarea
ori realizarea unor bunuri si a unor venituri din valorificarea
acestora ori la consumul lor.
Art. 4 (1) Prin sintagma copiii aflati in intretinere,
prevazuta la art. 2 alin. (2) din lege, se intelege, dupa caz:
a) copiii pana la varsta de 18 ani sau, daca urmeaza o forma
de invatamant la cursuri de zi, prevazuta de lege, pana la
finalizarea acestor cursuri, fara a depasi varsta de 26 de ani;
b) tinerii in varsta de peste 18 ani care, in conditiile legii, sunt
declarati persoane cu handicap grav sau accentuat.
(2) Sunt considerati familie, in sensul art. 2 alin. (1) din lege,
parintele/parintii care locuieste/locuiesc cu copiii lui/lor
necasatoriti si care nu se afla in situatia prevazuta la alin. (1)
lit. b).
(3) In situatia in care parintele/parintii locuieste/locuiesc cu
copiii lui/lor casatoriti ori care au copii la randul lor vor fi
considerate familii separate.
Art. 5 Prin sintagma persoane fara domiciliu sau
resedinta si fara locuinta, prevazuta la art. 3 alin. (2) din lege, se
intelege persoanele care nu detin o locuinta principala sau, dupa
caz, o locuinta secundara, in conditiile legii.
Art. 6 (1) In vederea asigurarii evidentei persoanelor fara
locuinta, care traiesc in adaposturi improvizate cu destinatie de
locuinte si nu indeplinesc exigentele minimale pentru locuinta
prevazute in anexa nr. 1 la Legea nr. 114/1996 privind locuintele,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita
in continuare Legea nr. 114/1996, serviciile publice de asistenta
sociala din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale, in colaborare
cu politia, iau masuri pentru identificarea acestor persoane.
(2) Pentru cazurile prevazute la alin. (1) serviciul public de
asistenta sociala din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale are
obligatia de a tine evidenta acestor persoane.
Art. 7 (1) Potrivit legii, locuinta de domiciliu este
constructia inchiriata ori aflata in proprietate personala, cu
dependintele, dotarile si utilitatile necesare, formata din una sau
mai multe camere, care acopera conditiile minimale de odihna,
preparare a hranei, educatie si igiena ale persoanei singure sau
familiei, conform anexei nr. 1 la Legea nr. 114/1996.
(2) Se asimileaza locuintei de domiciliu si locuinta de
necesitate, precum si locuinta sociala, astfel cum sunt acestea
definite potrivit prevederilor Legii nr. 114/1996.
Capitolul II - Ajutorul social
Sectiunea 1 - Primirea si solutionarea cererilor pentru acordarea ajutorului social
Art. 8 Ajutorul social se acorda lunar, in completarea
veniturilor nete lunare ale familiei sau ale persoanei singure,
pentru asigurarea venitului minim garantat, la nivelul prevazut
la art. 4 alin. (1) din lege.
Art. 9 (1) Ajutorul social se acorda pe baza de cerere si
declaratie pe propria raspundere, insotite de actele doveditoare
privind componenta familiei si veniturile realizate in luna
anterioara depunerii cererii de catre membrii acesteia.
(2) Cererea si declaratia pe propria raspundere prevazute la
alin. (1) se completeaza de catre reprezentantul familiei.
(3) Reprezentantul familiei poate fi, dupa caz, unul dintre
membrii familiei care are capacitate deplina de exercitiu ori, in
cazurile prevazute de lege, tutorele sau curatorul persoanei
indreptatite sa beneficieze de ajutor social.
(4) In situatiile prevazute la art. 2 alin. (2) din lege,
reprezentantul familiei este persoana care asigura cresterea si
ingrijirea copiilor, daca aceasta are capacitate deplina de
exercitiu, sau, dupa caz, reprezentantul legal al acesteia.
(5) Modelul cererii si declaratiei pe propria raspundere pentru
acordarea ajutorului social este prevazut in anexa nr. 1.
Art. 10 (1) Cererea si declaratia pe propria raspundere
prevazute la art. 9, insotite de actele doveditoare privind
componenta familiei si veniturile realizate de membrii acesteia,
se inregistreaza intr-un registru special la primaria comunei,
orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului
Bucuresti in a carui raza teritoriala solicitantul are domiciliul ori,
dupa caz, resedinta.
(2) In cazul persoanelor fara domiciliu sau resedinta si fara
locuinta, cererea insotita de documentele prevazute la alin. (1)
se inregistreaza intr-un registru special la primaria comunei,
orasului, municipiului ori, dupa caz, a sectorului municipiului
Bucuresti in a carui raza teritoriala solicitantul traieste si se afla
in evidenta serviciului public de asistenta sociala.
(3) In situatia in care un membru al familiei ori persoana
singura care solicita ajutorul social are domiciliul sau resedinta
in alta unitate administrativ-teritoriala, cererea va fi insotita de o
adeverinta eliberata de primaria comunei, orasului, municipiului
sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti in care
aceasta are domiciliul sau resedinta, din care sa rezulte ca nu
beneficiaza de ajutor social.
(4) Adeverinta prevazuta la alin. (3) poate fi inlocuita, pentru
motive temeinic justificate, de o declaratie pe propria raspundere
data in fata secretarului comunei, orasului, municipiului sau,
dupa caz, al sectorului municipiului Bucuresti unde depune
cererea solicitantul ajutorului social.
(5) Pentru situatia prevazuta la alin. (4) serviciul public de
asistenta sociala din subordinea consiliului local sau, dupa caz,
persoana cu atributii in domeniul asistentei sociale din aparatul
de specialitate al primarului va solicita secretarului comunei,
orasului, municipiului ori, dupa caz, al sectorului municipiului
Bucuresti unde isi are domiciliul sau, dupa caz, resedinta
persoana solicitanta de ajutor social confirmarea faptului ca
aceasta nu beneficiaza de ajutor social.
Art. 11 (1) Componenta familiei se dovedeste cu actele de
identitate ale solicitantului si ale membrilor familiei si, dupa caz,
cu urmatoarele acte, in copie:
a) certificatele de nastere ale copiilor;
b) livretul de familie;
c) certificatul de casatorie;
d) hotararea definitiva de incuviintare a adoptiei, de
plasament familial al minorului, potrivit legii;
e) actul din care sa rezulte calitatea solicitantului de tutore
sau curator;
f) acte din care sa rezulte ca un membru al familiei urmeaza
o forma de invatamant in conditiile prevazute la art. 4 alin. (1)
lit. a);
g) acte din care sa rezulte incadrarea, potrivit legii, in
categoria persoanelor cu handicap accentuat sau grav ori in
gradul I sau II de invaliditate, pentru persoanele aflate in
intretinere;
h) dupa caz, alte acte doveditoare privind componenta
familiei.
(2) Actele prevazute la alin. (1) lit. a), c) si d) pot fi inlocuite,
dupa caz, si de livretul de familie.
(3) Actele de identitate prevazute la alin. (1) sunt, dupa caz,
urmatoarele:
a) buletinul de identitate, cartea de identitate sau cartea de
identitate provizorie, aflate in termenul de valabilitate, in cazul
cetatenilor romani;
b) documentul de identitate, pasaport sau, dupa caz, permis
de sedere temporara, permis de sedere permanenta, cartea de
rezidenta, cartea de rezidenta permanenta, eliberate de
autoritatile romane competente, aflate in termenul de
valabilitate, in cazul cetatenilor straini sau apatrizi.
(4) Potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) din lege, persoanele
apte de munca ce nu realizeaza venituri din salarii sau din alte
activitati prezinta adeverinta ca sunt in evidenta agentiilor
judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a agentiei
pentru ocuparea fortei de munca a municipiului Bucuresti,
denumite in continuare agentii teritoriale pentru ocuparea fortei
de munca, pentru incadrare in munca, si nu au refuzat un loc de
munca, precum si adeverinta privind participarea la serviciile
pentru stimularea ocuparii si de formare profesionala oferite de
aceste agentii.
Art. 12 Cererile pentru acordarea ajutorului social se
solutioneaza in termen de maximum 30 de zile de la data
inregistrarii de catre persoanele din cadrul serviciului public de
asistenta sociala sau, dupa caz, de persoanele desemnate prin
dispozitie a primarului.
Art. 13 (1) Pentru fiecare solicitant se intocmeste o
documentatie distincta, pastrandu-se actele care au stat la baza
stabilirii dreptului la ajutor social, cele emise ulterior de primar,
precum si cele depuse ulterior de solicitant.
(2) Datele cuprinse in formularul de cerere si declaratia pe
propria raspundere privind componenta familiei si veniturile
acesteia sunt supuse confidentialitatii. Acestea vor putea fi
folosite numai in scopul stabilirii dreptului la ajutor social si al
intocmirii unor situatii statistice, precum si in eventualitatea
solicitarii de catre organele de ancheta.
Art. 14 (1) In vederea solutionarii cererii pentru acordarea
ajutorului social primarul dispune, in mod obligatoriu, efectuarea
anchetei sociale la domiciliul sau, dupa caz, la resedinta
solicitantului ajutorului social, pentru verificarea situatiei ce
rezulta din datele inscrise in actele doveditoare.
(2) Ancheta sociala se realizeaza de personalul serviciului
public de asistenta sociala din subordinea consiliului local sau,
dupa caz, de persoanele cu atributii in domeniul asistentei
sociale din aparatul de specialitate al primarului, in termen de
15 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii. Datele
referitoare la familia sau persoana singura se inregistreaza in
formularul de ancheta sociala, potrivit modelului prevazut in
anexa nr. 2.
(3) La definitivarea anchetei sociale se pot utiliza si informatii
de la cel putin doua persoane care cunosc situatia materiala,
sociala si civila a persoanelor din gospodaria solicitantului de
ajutor social. In acest caz, declaratiile persoanelor se
consemneaza de personalul prevazut la alin. (2) si se semneaza
de persoanele in cauza.
(4) La efectuarea anchetei sociale pot participa si
reprezentanti ai institutiilor publice sau ai organizatiilor
nonguvernamentale care au ca obiect de activitate acest
domeniu si care isi desfasoara activitatea pe teritoriul unitatii
administrativ-teritoriale respective.
(5) In cazul persoanelor prevazute la art. 5, ancheta sociala
se efectueaza la locul desemnat de solicitant.
(6) In cazul gospodariilor definite la art. 8 alin. (8) din lege,
ancheta sociala se va completa pentru fiecare familie sau
persoana singura.
(7) Raspunderea asupra continutului anchetei sociale revine
si persoanelor care au efectuat si au semnat ancheta sociala.
(8) In cazul in care solicitantul refuza sa furnizeze informatiile
necesare pentru intocmirea anchetei sociale se considera ca
familia acestuia nu indeplineste conditiile de acordare a
ajutorului social.
Sectiunea 2 - Stabilirea cuantumului si plata ajutorului social
Art. 15 (1) Cuantumul ajutorului social se stabileste ca
diferenta intre nivelurile prevazute la art. 4 alin. (1) din lege si
venitul net lunar al familiei sau persoanei singure, rezultat din
fisa de calcul.
(2) Dreptul la ajutorul social se acorda incepand cu luna
urmatoare inregistrarii cererii.
(3) In vederea stabilirii cuantumului ajutorului social
persoana/persoanele din cadrul serviciului public de asistenta
sociala sau, dupa caz, persoana/persoanele
desemnata/desemnate prin dispozitie a primarului completeaza
fisa de calcul al ajutorului social pe baza datelor din cerere si
din declaratia pe propria raspundere, din actele doveditoare
depuse de solicitant, precum si a celor rezultate din ancheta
sociala.
(4) Modelul fisei de calcul al ajutorului social este prevazut in
anexa nr. 3.
(5) In cazul sotilor despartiti in fapt, la stabilirea venitului net
lunar al familiei sau al persoanei singure nu se iau in
considerare veniturile celuilalt sot, daca se constata prin ancheta
sociala ca nu au domiciliu comun si nu se gospodaresc
impreuna.
Art. 16 (1) In cazul in care un membru al familiei sau
persoana singura beneficiara de ajutor social face dovada ca
lucreaza pe baza de contract individual de munca, are statut de
functionar public sau presteaza o activitate realizand venituri cu
caracter salarial, cuantumul ajutorului social, calculat in conditiile
prevazute la art. 15 alin. (1), se majoreaza cu 15%.
(2) Majorarea cuantumului ajutorului social, prevazuta la
alin. (1), se aplica o singura data, indiferent de numarul
membrilor de familie care lucreaza pe baza de contract
individual de munca, au statut de functionar public sau
presteaza o activitate realizand venituri cu caracter salarial.
Art. 17 (1) La stabilirea venitului net lunar al familiei si,
dupa caz, al persoanei singure se iau in considerare toate
veniturile pe care membrii acesteia le realizeaza, inclusiv cele
care provin din drepturi de asigurari sociale de stat, asigurari de
somaj, obligatii legale de intretinere, indemnizatii, alocatii si
ajutoare cu caracter permanent si alte creante legale, cu
exceptia burselor de studiu si a burselor sociale, precum si a
sprijinului financiar prevazut de Hotararea Guvernului
nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor si a cuantumului
sprijinului financiar ce se acorda elevilor in cadrul Programului
national de protectie sociala „Bani de liceu”, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(2) In situatia in care familia definita la art. 2 din lege
locuieste si se gospodareste impreuna cu alte familii sau
persoane, veniturile acestora nu se iau in calcul la stabilirea
venitului familiei, cu exceptia partii ce revine de drept din
veniturile lunare nete, realizate in comun de persoanele din
gospodarie.
(3) In situatia in care nu se poate determina suma prevazuta
la alin. (2), fiecare familie sau persoana singura va completa o
declaratie pe propria raspundere pentru venitul rezultat din
gospodarirea impreuna.
Art. 18 (1) Stabilirea dreptului la ajutor social se
realizeaza tinandu-se seama de bunurile familiei sau, dupa caz,
ale persoanei singure, cuprinse in urmatoarele liste:
a) Lista bunurilor considerate de stricta necesitate pentru
nevoile unei familii, prevazuta in anexa nr. 4;
b) Lista bunurilor care nu sunt considerate de stricta
necesitate pentru nevoile familiale, prevazuta in anexa nr. 5;
c) Criteriile privind limitele minime si maxime ale veniturilor
potentiale provenite din valorificarea bunurilor ce depasesc
cantitativ categoriile de bunuri considerate de stricta necesitate
pentru nevoile unei familii, prevazute in anexa nr. 6;
d) Criteriile proprii suplimentare de evaluare a veniturilor
potentiale aprobate de consiliile locale, in functie de conditiile
specifice de la nivelul fiecarei localitati.
(2) Listele si criteriile prevazute la alin. (1) lit. a)—c) se
completeaza si se actualizeaza de Ministerul Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale, cu consultarea Institutului National de
Statistica si se aproba prin hotarare a Guvernului.
Art. 19 (1) Familiile si persoanele singure care au in
proprietate numai categoriile de bunuri considerate de stricta
necesitate pentru nevoile familiale beneficiaza, in conditiile legii,
de ajutor social, luandu-se in calcul numai veniturile prevazute
la art. 17.
(2) Prin bunuri considerate de stricta necesitate se intelege
acele bunuri destinate uzului personal sau pentru necesitatile
gospodaresti, proviziile pentru gospodarie corespunzatoare unei
aprovizionari familiale normale, animalele de casa si cele de
tractiune, precum si instrumentele portabile pentru exercitarea
profesiunilor libere.
(3) Bunurile de stricta necesitate prevazute la alin. (1) nu
trebuie sa permita, prin natura sau prin cantitatea lor,
desfasurarea unei activitati cu caracter comercial.
Art. 20 Familiile si persoanele singure care au in
proprietate cel putin unul dintre bunurile cuprinse in Lista
bunurilor care nu sunt considerate de stricta necesitate pentru
nevoile familiale nu beneficiaza de ajutor social.
Art. 21 In vederea acordarii ajutorului social, la stabilirea
venitului net lunar al familiei sau al persoanei singure care are
in proprietate bunuri ce depasesc cantitativ categoriile de bunuri
prevazute in anexa nr. 4 se iau in calcul veniturile prevazute la
art. 17, precum si veniturile potentiale provenite din valorificarea
bunurilor respective, stabilite potrivit criteriilor prevazute la
art. 18 alin. (1) lit. c).
Art. 22 Veniturile potentiale care se pot obtine din
valorificarea bunurilor cuprinse in anexa nr. 6 se stabilesc de
catre consiliile locale in functie de conditiile locale specifice,
luand in considerare limitele minime si maxime prevazute in
aceasta, fara a le depasi.
Art. 23 Listele si criteriile aprobate in conditiile art. 22 se
afiseaza intr-un loc vizibil la sediul consiliului local al comunei,
orasului, municipiului sau, dupa caz, al sectorului municipiului
Bucuresti.
Art. 24 (1) Cererea si declaratia pe propria raspundere
pentru acordarea ajutorului social, insotite de actele
doveditoare, fisa de calcul al ajutorului social si ancheta sociala
sunt prezentate secretarului de catre persoanele prevazute la
art. 1 pentru verificare si vizare.
(2) In termen de maximum 10 zile lucratoare de la efectuarea
anchetei sociale si pe baza documentelor prevazute la alin. (1)
secretarul are obligatia sa prezinte primarului, pentru aprobare,
dispozitia de acordare sau de respingere a cererii privind ajutorul
social.
(3) Dispozitia scrisa a primarului, emisa in termenul prevazut
la alin. (2), se comunica solicitantului in termen de maximum
5 zile de la emiterea acesteia.
(4) Pentru situatiile in care numarul beneficiarilor este mai
mare de 10 persoane, dispozitia poate fi emisa colectiv,
comunicarea acesteia fiind realizata individual.
(5) Dispozitia primarului de acordare a dreptului la ajutorul
social, insotita de copia cererii de acordare a ajutorului social si
a declaratiei pe propria raspundere, certificata de primar,
precum si de copia fisei de calcul, se transmit pe baza de
borderou la agentiile pentru prestatii sociale judetene, respectiv
a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii
teritoriale. Modelul borderoului este prevazut in anexa nr. 7.
(6) Primarul are obligatia de a transmite agentiei teritoriale
documentele prevazute la alin. (5), precum si situatia
centralizatoare privind titularii ajutorului social si sumele de
plata, pana la data de 5 a fiecarei luni, pentru luna anterioara.
Modelul situatiei centralizatoare este prevazut in anexa nr. 8.
(7) Situatia centralizatoare prevazuta la alin. (6) reprezinta
document de plata pe baza caruia agentiile teritoriale efectueaza
plata drepturilor de ajutor social.
(8) In vederea eficientizarii procesului de plata a drepturilor
de ajutor social la nivelul primariei se organizeaza completarea
electronica a unor informatii privind beneficiarii de ajutor social
intr-un format ce va fi pus la dispozitie de catre agentiile
teritoriale.
(9) Actele doveditoare care au stat la baza emiterii dispozitiei
primarului impreuna cu ancheta sociala se pastreaza la primarie
in dosarul titularului.
Art. 25 Schimbarea titularului ajutorului social, in conditiile
prevazute la art. 13 din lege, se realizeaza pe baza de ancheta
sociala, prin dispozitie scrisa a primarului, care se comunica
celor interesati in termen de maximum 5 zile de la emiterea
acesteia.
Art. 26 (1) Plata ajutorului social se asigura de catre
agentiile teritoriale, prin decizie a directorului, si se efectueaza
lunar, pe baza de mandat postal, in cont curent personal sau in
cont de card, tinand seama de optiunea beneficiarului.
(2) Emiterea deciziei prevazute la alin. (1) are la baza
documentele prevazute la art. 24 alin. (5) si (6). Pentru situatiile
in care numarul beneficiarilor este mai mare de 10 persoane,
decizia poate fi emisa colectiv, comunicarea acesteia fiind
realizata individual. Modelul deciziei este prevazut in anexa
nr. 9.
(3) In cazul persoanelor prevazute la art. 3 alin. (2) din lege,
plata ajutorului social se asigura prin stat de plata si se
efectueaza pana la data de 15 a lunii in curs pentru luna
anterioara. Agentiile teritoriale impreuna cu primariile
organizeaza activitatea de plata a drepturilor de ajutor social.
Sectiunea 3 - Obligatiile titularilor si ale beneficiarilor de ajutor social
Art. 27 (1) Dupa stabilirea dreptului de ajutor social,
titularul ajutorului social are urmatoarele obligatii:
a) sa comunice primarului, in scris, orice modificare
intervenita cu privire la domiciliul, veniturile si la numarul
membrilor familiei, in termen de 15 zile de la data la care a
intervenit aceasta;
b) sa depuna, din 3 in 3 luni, la primaria localitatii sau, dupa
caz, a sectorului municipiului Bucuresti in a carui raza teritoriala
isi are domiciliul ori resedinta, declaratia prevazuta la art. 9
alin. (5), insotita de o adeverinta eliberata de autoritatea
competenta cu privire la veniturile realizate supuse impozitului
pe venit.
(2) Persoanele apte de munca pentru care se acorda ajutorul
social si care nu realizeaza venituri din salarii sau din alte
activitati, potrivit legii, au obligatia sa dovedeasca, lunar, cu
adeverinta eliberata de agentia teritoriala pentru ocuparea fortei
de munca, urmatoarele:
a) ca sunt inregistrate ca persoane in cautarea unui loc de
munca in evidenta agentiei teritoriale pentru ocuparea fortei de
munca;
b) ca nu au refuzat un loc de munca;
c) ca nu au refuzat participarea la servicii pentru stimularea
ocuparii fortei de munca si la servicii de formare profesionala si,
dupa caz, ca participa la un program de pregatire profesionala.
(3) Fac exceptie de la obligatia prevazuta la alin. (2)
persoanele apte de munca pentru care se acorda ajutorul social
si care se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 7^2 din lege.
(4) Declaratia pe propria raspundere prevazuta la alin. (1)
lit. b) se trimite in copie de catre primarie la agentiile teritoriale,
in termenul prevazut de art. 13^1 alin. (3) din lege.
Art. 28 (1) Pentru sumele acordate ca ajutor social, una
dintre persoanele majore apte de munca din familia beneficiara
are obligatia de a presta lunar, la solicitarea primarului, actiuni
sau lucrari de interes local, fara a se putea depasi regimul
normal de lucru si cu respectarea normelor de securitate si
igiena a muncii.
(2) In vederea aplicarii prevederilor alin. (1), primarii au
urmatoarele obligatii:
a) sa intocmeasca lunar un plan de actiuni sau de lucrari de
interes local pentru repartizarea orelor de munca;
b) sa tina evidenta efectuarii orelor prevazute la lit. a) intr-un
registru;
c) sa asigure instructajul privind normele de tehnica a
securitatii muncii;
d) sa afiseze la loc vizibil planul de actiuni sau de lucrari de
interes local prevazut la lit. a), lista cu beneficiarii de ajutor
social, precum si cu persoanele care urmeaza sa efectueze
orele de munca prevazute la alin. (1);
e) sa transmita agentiilor teritoriale documentele prevazute la
lit. d) in luna urmatoare aprobarii acestora.
(3) Planul de actiuni sau de lucrari de interes local se aproba
anual prin hotarare a consiliului local si poate fi reactualizat pe
parcursul anului.
(4) Pentru persoanele prevazute la alin. (1) numarul orelor
de munca se calculeaza proportional cu cuantumul ajutorului
social de care beneficiaza familia sau persoana singura, cu un
tarif orar corespunzator salariului de baza minim brut pe tara
garantat in plata, raportat la durata medie lunara a timpului de
munca.
(5) Formula de calcul al numarului de ore este urmatoarea:
Numarul de ore de munca = (170 ore x cuantumul ajutorului social^1)/Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata^2
----------
1 - Reprezinta numarul mediu de ore aferente salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. Numarul de ore se modifica anual.
2 - Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este cel aprobat anual prin hotarare a Guvernului. In prezent, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.193/2010 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este 670 lei lunar.
(6) Fac exceptie de la obligatia de a presta orele de munca
persoanele prevazute la art. 7^2 din lege.
(7) Situatia lunara privind persoanele apte de munca din
familiile beneficiare de ajutor social, precum si activitatile
realizate de acestia, conform planului de actiuni prevazut la
alin. (3), se transmite agentiilor teritoriale in termenul prevazut
la art. 13^1 alin. (3) din lege. Situatia se va completa potrivit
modelului prevazut in anexa nr. 10.
Art. 29 (1) In cazul incapacitatii temporare de munca ori,
dupa caz, al pierderii totale sau partiale a capacitatii de munca
a persoanei nominalizate sa efectueze actiunile sau lucrarile de
interes local, obligatia de a presta orele de munca poate fi
transferata altor persoane din familia beneficiara de ajutor social
numai cu acordul primarului.
(2) Actele doveditoare privind incapacitatea temporara de
munca sau, dupa caz, pierderea totala ori partiala a capacitatii
de munca sunt urmatoarele:
a) decizia medicala emisa de medicul expert al asigurarilor
sociale din cadrul casei judetene de pensii si alte drepturi de
asigurari sociale, pentru pensionarii de invaliditate;
b) certificatul emis de comisia de expertiza medicala a
persoanelor cu handicap, pentru persoanele cu handicap;
c) certificatul medical de constatare a capacitatii de munca,
emis de medicul expert al asigurarilor sociale din cadrul casei
judetene de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, pentru
persoanele cu afectiuni cronice invalidante si care nu sunt
asigurate in sistemul public de pensii, al carui model este
prezentat in anexa nr. 11;
d) adeverinta medicala emisa de medicul de familie sau,
dupa caz, de medicul specialist, pentru persoanele cu afectiuni
ce determina incapacitate temporara de munca.
Art. 30 (1) In aplicarea prevederilor art. 7 alin. (2),
respectiv ale art. 15 alin. (2) din lege, agentia teritoriala pentru
ocuparea fortei de munca transmite primarilor, in scris si in
format electronic, in prima zi a fiecarei luni, pentru luna
anterioara, un tabel nominal cu persoanele care sunt in cautarea
unui loc de munca, inregistrate in evidenta agentiei teritoriale
pentru ocuparea fortei de munca, pentru care s-au eliberat
adeverinte in conditiile art. 11 alin. (4), conform modelului
prevazut in anexa nr. 12.
(2) In aplicarea art. 15 alin. (2) din lege, Agentia Nationala
pentru Ocuparea Fortei de Munca are obligatia de a transmite
primarilor in prima zi a fiecarei luni, pentru luna anterioara, un
tabel nominal cu persoanele din familiile beneficiare de ajutor
social care au plecat cu contract de munca in strainatate,
conform modelului prevazut in anexa nr. 13.
(3) Tabele nominale prevazute la alin. (1) si (2) se transmit
electronic si la agentiile teritoriale.
Art. 31 Datele transmise in conditiile art. 30 alin. (1)
cuprind si informatiile de la furnizorii de servicii specializate
pentru stimularea ocuparii fortei de munca si furnizorii de servicii
de formare profesionala din sectorul public sau privat, acreditati
in conditiile legii, care, potrivit prevederilor legale in vigoare,
ofera servicii pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de
formare profesionala, altele decat cele oferite de agentiile
teritoriale pentru ocuparea fortei de munca.
Sectiunea 4 - Modificarea cuantumului ajutorului social, suspendarea si incetarea platii ajutorului social
Art. 32 (1) Cuantumul ajutorului social se modifica in
situatia in care venitul net lunar al familiei sau, dupa caz, al
persoanei singure ori numarul membrilor familiei difera fata de
cel avut initial in vedere la calculul ajutorului social.
(2) Modificarea cuantumului ajutorului social se face prin
dispozitie scrisa a primarului, la propunerea serviciului sau
persoanei/persoanelor prevazute la art. 15 alin. (3) incepand cu
luna urmatoare celei in care s-a efectuat ancheta sociala si s-au
constatat motivele prevazute la alin. (1) si se comunica titularului
in termen de 15 zile de la data emiterii acesteia.
Art. 33 (1) Dreptul la ajutorul social, respectiv plata
acestuia se suspenda pentru intreaga familie sau, dupa caz,
pentru persoana singura, in urmatoarele situatii:
a) daca nu prezinta lunar adeverinta eliberata de agentia
teritoriala pentru ocuparea fortei de munca, prevazuta la art. 11
alin. (4);
b) daca refuza nejustificat efectuarea actiunilor sau lucrarilor
de interes local prevazute la art. 28 alin. (1);
c) cand se constata ca dreptul la ajutorul social a fost stabilit
pe baza unor date eronate privind componenta familiei sau
veniturile realizate ori pe parcursul acordarii au intervenit
modificari ale acestora;
d) daca nu depune, din 3 in 3 luni, documentele prevazute la
art. 27 alin. (1) lit. b);
e) cand agentia teritoriala constata, pe baza documentelor
transmise de primar prevazute la art. 13^1 alin. (3) din lege, ca s-a
stabilit un cuantum eronat al ajutorului social;
f) in situatia in care timp de 3 luni consecutive se
inregistreaza mandate postale returnate pentru titularul
ajutorului social;
g) in situatia in care, in urma verificarilor efectuate conform
art. 14^1 alin. (2) si (3) din lege, se constata ca nu sunt respectate
conditiile de acordare a dreptului la ajutorul social.
(2) Suspendarea dreptului de ajutor social se face prin
dispozitie scrisa a primarului, incepand cu luna urmatoare celei
in care s-au constatat de catre serviciul sau
persoana/persoanele prevazute la art. 15 alin. (3) motivele
prevazute la alin. (1) lit. a)—d) si g), si se comunica titularului in
termen de 15 zile de la data emiterii acesteia.
(3) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. e) si f) plata
ajutorului social se suspenda prin decizie a directorului agentiei
teritoriale, incepand cu luna urmatoare celei in care s-a facut
constatarea, potrivit prevederilor art. 18 alin. (2) si (3) din lege.
Art. 34 — (1) In cazul suspendarii ajutorului social in conditiile
prevazute la art. 33 alin. (1) lit. a), b) si d), prezentarea de catre
titular, in luna urmatoare celei in care s-a produs suspendarea
efectiva a platii, a adeverintei eliberate de agentia teritoriala
pentru ocuparea fortei de munca si a documentelor prevazute la
art. 14^1 alin. (1) din lege, precum si efectuarea actiunilor sau
lucrarilor de interes local prevazute la art. 28 alin. (1) atrag
reluarea platii ajutorului social pentru intreaga familie sau, dupa
caz, pentru persoana singura.
(2) Reluarea platii ajutorului social se face prin decizie a
directorului agentiei teritoriale, incepand cu luna urmatoare
indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1).
Art. 35 (1) Dreptul la ajutorul social, respectiv plata
acestuia inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in care a
fost constatata una dintre urmatoarele situatii:
a) daca veniturile nete lunare ale familiei sau ale persoanei
singure depasesc nivelurile prevazute la art. 4 alin. (1) din lege;
b) daca plata ajutorului social a fost suspendata si in termen
de 3 luni de la data suspendarii platii nu a fost depusa
adeverinta prevazuta la art. 11 alin. (4), documentele prevazute
la art. 27 alin. (1) lit. b) sau, dupa caz, nu au fost efectuate
actiunile sau lucrarile de interes local prevazute la art. 28
alin. (1);
c) daca in urma verificarii prevazute la art. 18 alin. (2) din
lege se constata ca beneficiarul nu mai indeplineste conditiile
prevazute de lege;
d) daca pe parcursul acordarii dreptului la ajutor social,
beneficiarii refuza sa furnizeze informatii cu privire la membrii
familiei sau veniturile realizate, potrivit prevederilor art. 14^1 alin. (4) din lege.
(2) Incetarea dreptului la ajutorul social se face prin dispozitie
a primarului, la propunerea serviciului sau persoanei/
persoanelor prevazut/prevazute la art. 15 alin. (3), si se
comunica in scris titularului in termen de 5 zile de la data emiterii
acesteia.
(3) Dispozitia primarului prevazuta la alin. (2) se comunica
pana la data de 5 a fiecarei luni, pe baza de borderou, agentiei
teritoriale.
Art. 36 (1) Dispozitiile primarului prevazute la art. 25,
art. 32 alin. (2), art. 33 alin. (2) si art. 35 alin. (2) se comunica
pana la data de 5 a fiecarei luni, pe baza de borderou, agentiei
teritoriale. Modelul borderoului este prevazut in anexa nr. 14.
(2) Pe baza dispozitiei primarului comunicata potrivit alin. (1)
directorul agentiei teritoriale emite, dupa caz, decizia de
modificare a titularului ajutorului social, de modificare a
cuantumului ajutorului, de suspendare a platii, precum si de
incetare a platii ajutorului social.
(3) Deciziile prevazute la alin. (2), precum si decizia
prevazuta la art. 34 alin. (2) se comunica titularului in termen de
maximum 30 de zile de la data emiterii acestora si se aplica
incepand cu luna urmatoare emiterii.
(4) Modelul deciziilor este prevazut in anexa nr. 15 a—f.
Capitolul III - Alte ajutoare
Art. 37 Ajutoarele de urgenta prevazute la art. 28 alin. (1)
din lege se aproba prin hotarare a Guvernului, elaborata de
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, pe baza
propunerilor intemeiate transmise de agentiile teritoriale.
Art. 38 (1) Propunerea de acordare a ajutoarelor de
urgenta are la baza solicitarea unui membru de familie sau a
persoanei singure, precum si ancheta sociala prin care se
certifica existenta situatiilor de necesitate ori, dupa caz, a
situatiilor deosebite in care se afla familiile sau persoanele
singure.
(2) Ancheta sociala prevazuta la alin. (1) este efectuata de
agentia teritoriala cu asistenta personalului din serviciul sau a
persoanei/persoanelor prevazut/prevazute la art. 15 alin. (3).
Datele referitoare la familia sau persoana singura se
inregistreaza in formularul de ancheta sociala potrivit modelului
prevazut in anexa nr. 16.
(3) Ancheta sociala este avizata de primar si de prefect.
Art. 39 Ajutoarele de urgenta prevazute la art. 37 se
acorda pentru acoperirea nevoilor de baza ale familiei sau ale
persoanei singure aflate in situatiile prevazute la art. 28 alin. (1)
din lege, in vederea sustinerii acestora.
Art. 40 Fondurile necesare pentru plata ajutoarelor de
urgenta prevazute la art. 37 se suporta din bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
Art. 41 Primarul poate acorda ajutoare de urgenta
familiilor sau persoanelor singure aflate in situatii de necesitate
datorate calamitatilor naturale, incendiilor, accidentelor, precum
si pentru alte situatii deosebite stabilite prin hotarare a consiliului
local.
Art. 42 Dispozitia primarului de acordare a ajutoarelor de
urgenta are la baza solicitarea scrisa a unui membru de familie
sau a persoanei singure, precum si ancheta sociala efectuata
de personalul serviciului public de asistenta sociala din
subordinea consiliului local sau, dupa caz, al compartimentului
de asistenta sociala din aparatul de specialitate al primarului
comunei, orasului, municipiului ori, dupa caz, al sectorului
municipiului Bucuresti, prevazuta la art. 38, prin care se certifica
situatiile de necesitate sau, dupa caz, situatiile deosebite in care
se afla familiile ori persoanele singure.
Art. 43 Fondurile necesare pentru plata ajutoarelor de
urgenta prevazute la art. 41 se suporta din bugetele locale.
Art. 44 Ajutoarele de urgenta prevazute la art. 41 se pot
acorda in bani si/sau in natura.
Art. 45 Familiile si persoanele singure care se afla in una
dintre situatiile prevazute la art. 28 alin. (1) si (2) din lege pot
primi, pentru aceeasi situatie, ajutoare de urgenta suportate atat
de la bugetul de stat, cat si de la bugetul local, daca acestea
sunt acordate complementar in sensul in care fiecare ajutor
acopera alta parte din prejudiciul inregistrat.
Art. 46 In cazul decesului unei persoane din familia
beneficiara de ajutor social sau al persoanei singure beneficiare
de ajutor social, primarii pot dispune acordarea unui ajutor
reprezentand o parte din cheltuielile cu inmormantarea.
Art. 47 Ajutorul prevazut la art. 46 se acorda unei singure
persoane care poate fi, dupa caz, sotul sau sotia
supravietuitor/supravietuitoare, copilul, parintele, tutorele,
curatorul, mostenitorul in conditiile dreptului comun, sau, in lipsa
acestuia, persoana care dovedeste ca a suportat cheltuielile cu
inmormantarea.
Art. 48 (1) Ajutorul prevazut la art. 46 se acorda pe baza
de cerere insotita de urmatoarele acte, dupa caz:
a) certificatul de deces, in original si in copie;
b) actul de identitate al solicitantului;
c) acte de stare civila ale solicitantului din care sa rezulte
relatia de rudenie cu decedatul sau, dupa caz, acte care atesta
calitatea de mostenitor, tutore, curator;
d) dovezi privind suportarea cheltuielilor cu inmormantarea.
(2) Cererea si actele doveditoare prevazute la alin. (1) se
inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului sau,
dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti unde familia din
care a facut parte persoana decedata sau, dupa caz, persoana
singura decedata a beneficiat de ajutor social.
(3) Ajutorul prevazut la alin. (1) se suporta din bugetul local
si poate fi acordat in bani si/sau in natura.
Capitolul IV - Asigurarea sociala de sanatate si asigurarea obligatorie a locuintei
Art. 49 (1) Pentru familiile, respectiv persoanele singure
beneficiare de ajutor social, contributia de asigurari sociale de
sanatate se asigura din bugetul de stat alocat Ministerului
Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2) Contributia pentru beneficiarii prevazuti la alin. (1) se
stabileste asupra cuantumului lunar al ajutorului social si se
plateste prin agentiile teritoriale, pe numele titularului ajutorului,
sau, dupa caz, al persoanei indreptatite prevazute la art. 9
alin. (4) din lege.
(3) Agentiile teritoriale au obligatia, lunar, sa vireze contributia
individuala de asigurari sociale de sanatate si sa depuna pana
la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se
datoreaza contributiile Declaratia privind obligatiile de plata a
contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a
persoanelor asigurate. Modalitatea de depunere a declaratiei este stabilita prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010 privind
modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a
„Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale,
impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor
asigurate”.
Art. 50 (1) Pentru locuintele aflate in proprietatea
familiilor, respectiv persoanelor singure beneficiare de ajutor
social, asigurarea obligatorie impotriva cutremurelor,
alunecarilor de teren sau inundatiilor se plateste de catre
Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, cu respectarea
Normelor privind forma si clauzele cuprinse in contractul de
asigurare obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor,
alunecarilor de teren sau inundatiilor, aprobate prin Ordinul
presedintelui Comisiei de supraveghere a asigurarilor
nr. 5/2009, cu modificarile ulterioare.
(2) Plata primelor de asigurare se face de catre Agentia
Nationala de Prestatii Sociale direct in contul Societatii
Comerciale „Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor
Naturale” — S.A., care pe baza listei cuprinzand persoanele
beneficiare de ajutor social va emite politele de asigurare
aferente acestora.
(3) Sumele aferente platii primelor de asigurare vor fi achitate
integral de catre Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale si
vor fi calculate la cursul de schimb valutar comunicat de Banca
Nationala a Romaniei la data efectuarii platii.
(4) Prima de asigurare se deduce din suma cuvenita ca
ajutor social. Suma dedusa nu poate fi mai mare de o treime din
ajutorul social.
(5) In situatia in care din prima plata a drepturilor de ajutor
social nu se poate constitui suma integrala reprezentand prima
de asigurare, atunci deducerea se raporteaza si asupra
drepturilor ulterioare, pana la concurenta valorii integrale a
primei de asigurare.
(6) In situatia in care dreptul la ajutorul social inceteaza
inainte de achitarea integrala a primei de asigurare, familia,
respectiv persoana singura care a beneficiat de ajutorul social,
are obligatia de a achita diferenta ramasa Agentiei Nationale
pentru Prestatii Sociale.
Capitolul V - Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 51 (1) Fondurile necesare pentru plata ajutorului
social si pentru plata contributiei de asigurari sociale de sanatate
se suporta din bugetul de stat alocat Ministerului Muncii, Familiei
si Protectiei Sociale.
(2) Cheltuielile administrative pentru verificarea indeplinirii
conditiilor si stabilirii dreptului la ajutorul social, inclusiv pentru
activitatile legate de actiunile sau lucrarile de interes local
organizate de primari, se suporta din venituri proprii ale
bugetelor locale.
Art. 52 Dispozitia primarului privind acordarea,
neacordarea, modificarea, suspendarea, incetarea drepturilor
prevazute de prezenta lege, schimbarea titularului acestora,
precum si decizia directorului agentiei teritoriale privind plata,
modificarea, suspendarea, incetarea, schimbarea titularului si
cea de recuperare a sumelor incasate necuvenit se pot ataca
potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ
nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 53 (1) Serviciul, respectiv persoana/persoanele
prevazute la art. 15 alin. (3) au obligatia sa transmita agentiilor
teritoriale, pana la data de 10 a fiecarei luni pentru luna
anterioara, un raport statistic privind aplicarea prevederilor legii,
conform modelului prevazut in anexa nr. 17.
(2) Transmiterea raportului statistic prevazut la alin. (1),
precum si a oricaror comunicari operative intre serviciul,
respectiv persoana/persoanele prevazute la art. 15 alin. (3) si
agentiile teritoriale se face si prin intermediul postei electronice.
In acest sens, serviciul, respectiv persoana/persoanele
prevazute la art. 15 alin. (3), precum si agentiile teritoriale au
obligatia reciproca de a-si face cunoscute adresele de posta
electronica prin intermediul carora pot face comunicarile
respective. In continutul raportului statistic, precum si in cel al
oricaror alte adrese ce privesc activitatea specifica legii,
serviciul, respectiv persoana/persoanele prevazute la art. 15
alin. (3) au obligatia inserarii adreselor de posta electronica pe
care le utilizeaza.
(3) Pana la data de 20 a fiecarei luni, agentiile teritoriale
transmit atat Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, cat si
Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale Raportul
statistic lunar privind aplicarea prevederilor legii la nivelul
judetului, respectiv al municipiului Bucuresti.
Art. 54 Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale,
prin organele cu atributii de control, verifica respectarea
prevederilor legii.
Art. 55 In vederea asigurarii venitului minim garantat,
agentiile teritoriale si serviciul public de asistenta sociala din
subordinea consiliului local al comunei, orasului, municipiului
sau, dupa caz, al sectorului municipiului Bucuresti ori
compartimentul de asistenta sociala din aparatul de specialitate
al primarului comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, al
sectorului municipiului Bucuresti acorda gratuit consultanta de
specialitate prin indrumarea persoanelor si familiilor in vederea
intocmirii actelor necesare, identifica persoanele si familiile
indreptatite sa beneficieze de ajutor social si realizeaza
mediatizarea prevederilor legii.
Art. 56 Sumele reprezentand cuantumul lunar al ajutorului
social se rotunjesc la un leu pentru fractiunile de peste
50 de bani inclusiv si se neglijeaza fractiunile de pana la
49 de bani inclusiv.
Art. 57 (1) Cererile pentru acordarea ajutorului social
completate de solicitantii acestui drept conform modelului
prevazut in anexa nr. 1, pana la data intrarii in vigoare a
prezentelor norme, pot sta la baza stabilirii dreptului prin
dispozitie a primarului.
(2) Persoanele pentru care s-a stabilit dreptul in baza
documentelor prevazute la alin. (1) au obligatia ca in termen de
maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor
norme metodologice sa completeze o noua cerere potrivit
modelului prevazut in anexa nr. 1.
(3) Copia de pe cererile prevazute la alin. (2), dispozitia
primarului si fisa de calcul al cuantumului ajutorului social se
transmit de catre primar la agentia teritoriala in termenul
prevazut la art. 13^1 alin. (3) din lege.
(4) Prevederile alin. (2) si (3) se aplica si in situatia
beneficiarilor aflati in plata la 31 decembrie 2010 sau pentru
care s-au stabilit drepturile pana la aceasta data.
Art. 58 (1) In vederea asigurarii platii ajutorului social
reprezentand drepturile aferente lunii decembrie 2010, precum
si a restantelor cu titlu de ajutor social inregistrate pe parcursul
anului 2010, primarii transmit agentiilor teritoriale situatia privind
beneficiarii de ajutor social si sumele cuvenite acestora,
intocmita potrivit modelului prevazut in anexa nr. 18.
(2) Situatia prevazuta la alin. (1) reprezinta document de
plata, se semneaza de catre primar si se transmite obligatoriu
agentiei teritoriale atat scris, cat si in format electronic.
Raspunderea asupra corectitudinii datelor inscrise revine in
integralitate primarului si personalului care a intocmit situatia.
Art. 59 In aplicarea prezentelor norme metodologice,
precum si pentru reglementarea unor situatii care pot sa apara
pe parcursul aplicarii Legii nr. 276/2010 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat,
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale poate emite
instructiuni sau precizari care se aproba prin ordin al ministrului
muncii, familiei si protectiei sociale.
Art. 60 Anexele nr. 1—18 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
Anexele nr. 1—18
Anexe la HG 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat
|