HG 45/2011 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 68 din 26 ianuarie 2011
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2010
privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru
autovehicule,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic Normele metodologice de aplicare a
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru
instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 686/2008, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 480 din 30 iunie 2008, se modifica si
se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou
alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Taxa se aplica, de asemenea, la reintroducerea in
parcul national a unui autoturism, in cazul in care, la momentul
scoaterii sale din parcul national, i s-a restituit ultimului proprietar
valoarea reziduala a taxei, in conformitate cu prevederile art. 8
din ordonanta."
2. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) In vederea calcularii taxei de catre autoritatea fiscala,
persoana fizica sau persoana juridica in numele careia se
efectueaza inmatricularea, denumita in continuare contribuabil,
trebuie sa prezinte, in copie si in original, urmatoarele
documente:
a) cartea de identitate a vehiculului;
b) documente care atesta dobandirea autovehiculului pentru
care se solicita plata taxei pe poluare de catre contribuabil; si
c) in cazul autovehiculelor rulate achizitionate din alte state, un
document din care sa rezulte data primei inmatriculari a acestora
si, dupa caz, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 5
alin. (4), precum si rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia
Autonoma «Registrul Auto Roman» ori rezultatul evaluarii
individuale efectuate potrivit art. 5 alin. (20)."
3. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 4 (1) Norma de poluare Euro utilizata la calculul
taxei este cea codificata in cartea de identitate a vehiculului la
rubrica 5 «Numarul de omologare», prin ultimele doua caractere
din numarul de omologare, dupa cum urmeaza:
Norma de poluare Codificare
Euro
Non Euro E0 sau R0
Euro 1 E1
Euro 2 E2
Euro 3 E3
Euro 4 E4
Euro 5 E5
Euro 6 E6
Euro I R1
Euro II R2
Euro III R3
Euro IV R4
Euro V R5 sau RE
Euro VI R6 II"
4. La articolul 5, alineatele (2), (9), (12), (13), (14) si (17) se
modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul prevazut la alin. (1), calculul taxei se face pe
baza cotei de reducere rezultate din cota prevazuta in anexa
nr. 4 la ordonanta, majorata cu reducerea suplimentara
prevazuta in anexa nr. 1. Atunci cand noua cota de reducere
este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%.
................
(9) Deprecierea stabilita in functie de vechime (d1) se aplica
pentru autovehiculele in cazul carora exista diferente mai mari
de un an intre data primei inmatriculari, stabilita conform
prevederilor art. 4 alin. (5), si anul de fabricatie inscris in cartea
de identitate a vehiculului la rubrica 5 «Anul fabricatiei», dupa
cum urmeaza:
Diferenta vechime Coeficient d1
(ani)
> 1—2 1,01
> 2—3 1,02
> 3—4 1,03
> 4 1,04
................
(12) Deprecierea stabilita in functie de starea generala (d2)
se determina ca produs al valorilor din tabelul de mai jos:
Aspect/Stare generala Coeficient d2
Standard Inferioara
Aspect exterior 1,0 1,05
Aspect interior 1,0 1,05
(13) Deprecierea stabilita in functie de nivelul de dotare (d3),
respectiv pe baza dotarilor considerate drept optionale in raport
cu cerintele standard impuse prin legislatia privind omologarea
si inspectia tehnica a autovehiculelor se determina ca produs al
valorilor din tabelul de mai jos:
Dotare Coeficient d3
Fara aer conditionat 1,05
Fara ABS 1,05
Fara airbag 1,05
(14) Coeficientul deprecierii totale (D), calculat conform
formulei prevazute la alin. (7), se inmulteste cu cota de reducere
a taxei din anexa nr. 4 la ordonanta, stabilita initial, rezultand
noua cota de reducere pentru calculul taxei. Atunci cand noua
cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de
reducere de 90%.
................
(17) Contribuabilul care urmeaza sa inmatriculeze un
autovehicul rulat poate solicita ajustarea taxei atat pentru cazul
prevazut la alin. (1), cat si pentru cazul prevazut la alin. (6). In
aceasta situatie, la calculul taxei se ia in considerare cota de
reducere rezultata din inmultirea coeficientului de depreciere
determinat potrivit alin. (7) cu suma dintre cota de reducere
prevazuta in anexa nr. 4 la ordonanta si reducerea suplimentara
prevazuta in anexa nr. 1. Atunci cand noua cota de reducere
este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%."
5. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 9 (1) In masura in care aplicarea prevederilor privind
taxa va impune precizari suplimentare, acestea vor fi emise prin
ordin al ministrului mediului si padurilor, al ministrului finantelor
publice si al ministrului transporturilor si infrastructurii."
6. Anexa nr. 1 la normele metodologice se modifica si se
inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta
hotarare.
Anexa (Anexa nr. 1 la normele metodologice) - Grila privind cotele de reducere suplimentara in functie de rulajul mediu anual real al autovehiculului
Categoria de Diferenta dintre rulajul mediu anual real si rulajul mediu Cota de reducere suplimentara
autovehicul anual standard (km) (%)
M1 <5.000 0
5.001—10.000 0,5
10.001—15.000 0,75
15.001—20.000 1,0
20.001—25.000 1,25
25.001—30.000 1,5
>30.001 1,75
N1 < 10.000 0
10.001—20.000 0,5
20.001—30.000 0,75
30.001—40.000 1,0
40.001—50.000 1,25
>50.001 1,5
M2 si N2 <15.000 0
15.001—30.000 0,5
30.001—45.000 0,75
45.001—60.000 1,0
60.001—75.000 1,25
>75.001 1,5
M3 si N3 <25.000 0
25.001—50.000 0,5
50.001—100.000 0,75
100.001—150.000 1,0
150.001—200.000 1,25
>200.001 1,5
|