DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

HG 45/2011 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 68 din 26 ianuarie 2011

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2010 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articol unic
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 480 din 30 iunie 2008, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Taxa se aplica, de asemenea, la reintroducerea in parcul national a unui autoturism, in cazul in care, la momentul scoaterii sale din parcul national, i s-a restituit ultimului proprietar valoarea reziduala a taxei, in conformitate cu prevederile art. 8 din ordonanta."

2. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In vederea calcularii taxei de catre autoritatea fiscala, persoana fizica sau persoana juridica in numele careia se efectueaza inmatricularea, denumita in continuare contribuabil, trebuie sa prezinte, in copie si in original, urmatoarele documente:
a) cartea de identitate a vehiculului;
b) documente care atesta dobandirea autovehiculului pentru care se solicita plata taxei pe poluare de catre contribuabil; si
c) in cazul autovehiculelor rulate achizitionate din alte state, un document din care sa rezulte data primei inmatriculari a acestora si, dupa caz, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 5 alin. (4), precum si rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonoma «Registrul Auto Roman» ori rezultatul evaluarii individuale efectuate potrivit art. 5 alin. (20)."

3. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Norma de poluare Euro utilizata la calculul taxei este cea codificata in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 «Numarul de omologare», prin ultimele doua caractere din numarul de omologare, dupa cum urmeaza:
Norma de poluare               Codificare
Euro

Non Euro                       E0 sau R0
Euro 1                         E1
Euro 2                         E2
Euro 3                         E3
Euro 4                         E4
Euro 5                         E5
Euro 6                         E6
Euro I                         R1
Euro II                        R2
Euro III                       R3
Euro IV                        R4
Euro V                         R5 sau RE
Euro VI                        R6 II"


4. La articolul 5, alineatele (2), (9), (12), (13), (14) si (17) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul prevazut la alin. (1), calculul taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevazuta in anexa nr. 4 la ordonanta, majorata cu reducerea suplimentara prevazuta in anexa nr. 1. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%.
................
(9) Deprecierea stabilita in functie de vechime (d1) se aplica pentru autovehiculele in cazul carora exista diferente mai mari de un an intre data primei inmatriculari, stabilita conform prevederilor art. 4 alin. (5), si anul de fabricatie inscris in cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 «Anul fabricatiei», dupa cum urmeaza:
Diferenta vechime          Coeficient d1
(ani)
> 1—2                      1,01
> 2—3                      1,02
> 3—4                      1,03
> 4                        1,04

................
(12) Deprecierea stabilita in functie de starea generala (d2) se determina ca produs al valorilor din tabelul de mai jos:
Aspect/Stare generala      Coeficient d2
                           Standard   Inferioara
Aspect exterior            1,0        1,05
Aspect interior            1,0        1,05

(13) Deprecierea stabilita in functie de nivelul de dotare (d3), respectiv pe baza dotarilor considerate drept optionale in raport cu cerintele standard impuse prin legislatia privind omologarea si inspectia tehnica a autovehiculelor se determina ca produs al valorilor din tabelul de mai jos:
Dotare                 Coeficient d3
Fara aer conditionat   1,05
Fara ABS               1,05
Fara airbag            1,05


(14) Coeficientul deprecierii totale (D), calculat conform formulei prevazute la alin. (7), se inmulteste cu cota de reducere a taxei din anexa nr. 4 la ordonanta, stabilita initial, rezultand noua cota de reducere pentru calculul taxei. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%.
................
(17) Contribuabilul care urmeaza sa inmatriculeze un autovehicul rulat poate solicita ajustarea taxei atat pentru cazul prevazut la alin. (1), cat si pentru cazul prevazut la alin. (6). In aceasta situatie, la calculul taxei se ia in considerare cota de reducere rezultata din inmultirea coeficientului de depreciere determinat potrivit alin. (7) cu suma dintre cota de reducere prevazuta in anexa nr. 4 la ordonanta si reducerea suplimentara prevazuta in anexa nr. 1. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%."

5. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) In masura in care aplicarea prevederilor privind taxa va impune precizari suplimentare, acestea vor fi emise prin ordin al ministrului mediului si padurilor, al ministrului finantelor publice si al ministrului transporturilor si infrastructurii."

6. Anexa nr. 1 la normele metodologice se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.


Anexa (Anexa nr. 1 la normele metodologice) - Grila privind cotele de reducere suplimentara in functie de rulajul mediu anual real al autovehiculului
Categoria de     Diferenta dintre rulajul mediu anual real si rulajul mediu   Cota de reducere suplimentara
autovehicul      anual standard (km)                                                    (%)

M1               <5.000                                                                  0
                 5.001—10.000                                                            0,5
                 10.001—15.000                                                           0,75
                 15.001—20.000                                                           1,0
                 20.001—25.000                                                           1,25
                 25.001—30.000                                                           1,5
                 >30.001                                                                 1,75

N1              < 10.000                                                                 0
                10.001—20.000                                                            0,5
                20.001—30.000                                                            0,75
                30.001—40.000                                                            1,0
                40.001—50.000                                                            1,25
                >50.001                                                                  1,5

M2 si N2        <15.000                                                                  0
                15.001—30.000                                                            0,5
                30.001—45.000                                                            0,75
                45.001—60.000                                                            1,0
                60.001—75.000                                                            1,25
                >75.001                                                                  1,5

M3 si N3        <25.000                                                                  0
                25.001—50.000                                                            0,5
                50.001—100.000                                                           0,75
                100.001—150.000                                                          1,0
                150.001—200.000                                                          1,25
                >200.001                                                                 1,5