|
|
|
|
HG 38/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei. Hotararea nr. 38/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 56 din 21 ianuarie 2011
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 42 din Legea nr. 277/2010 privind alocatia pentru
sustinerea familiei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1 Se aproba Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea
familiei, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art. 2 La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga:
a) Hotararea Guvernului nr. 1.539/2003 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familiala
complementara si alocatia de sustinere pentru familia
monoparentala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 11 din 8 ianuarie 2004;
b) Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei
nr. 136/2004 pentru aprobarea Precizarilor privind aplicarea
unor prevederi ale Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 105/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 298 din 5 aprilie 2004.
Anexa - Norme metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei
Art. 1 (1) Beneficiaza de alocatia pentru sustinerea
familiei, denumita in continuare alocatie, prevazuta de Legea
nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, denumita
in continuare lege, familiile ai caror membri sunt cetateni romani
care locuiesc in Romania.
(2) Alocatia se acorda si familiilor si persoanelor singure care
nu au cetatenie romana, daca se afla in una dintre urmatoarele
situatii:
a) sunt cetateni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai
Spatiului Economic European, ai Confederatiei Elvetiene sau ai
altor state, pe perioada in care au domiciliul sau, dupa caz,
resedinta in Romania, in conditiile legii;
b) sunt cetateni straini sau apatrizi carora li s-a acordat, in
conditiile legii, o forma de protectie;
c) sunt apatrizi care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta
in Romania, in conditiile legii.
Art. 2 (1) Beneficiaza de alocatie familiile care indeplinesc
conditiile prevazute la art. 2 din lege.
(2) In perioada in care unul dintre soti este detasat pe
perioada determinata in interes de serviciu ori efectueaza
serviciul militar pe baza de voluntariat, conditia de a locui
impreuna se considera indeplinita.
(3) Sunt considerati copii aflati in intretinerea familiilor
definite la art. 2 din lege, copiii naturali ai sotilor sau ai unuia
dintre acestia ori, dupa caz, ai persoanei singure, copiii adoptati,
copiii incredintati in vederea adoptiei, copiii aflati in plasament
sau in plasament in regim de urgenta ori pentru care s-a instituit
tutela in conditiile legii, cu exceptia celor aflati in plasament la
asistentul maternal profesionist.
(4) In situatia in care copiii in varsta de pana la 18 ani
urmeaza o forma de invatamant in alta localitate decat cea de
domiciliu sau de resedinta, conditia de a locui impreuna se
considera indeplinita si pe aceasta perioada, daca se prezinta
dovada ca sunt in intretinerea familiei ori a persoanei singure.
(5) Asistentul maternal profesionist beneficiaza de alocatie
in conditiile prevazute la art. 4 alin. (2) din lege.
Art. 3 (1) Alocatia se acorda lunar, pe baza cererii si
declaratiei pe propria raspundere intocmite de reprezentantul
familiei, care se inregistreaza la primaria comunei, orasului,
municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti,
in a carei raza teritoriala familia isi are domiciliul ori resedinta.
(2) In cazul familiei fara domiciliu sau resedinta si al celei fara
locuinta, cererea de acordare a alocatiei se inregistreaza la
primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a
sectorului municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala
aceasta traieste, insotita de o declaratie pe propria raspundere
ca nu a solicitat alocatia de la alte primarii.
(3) Pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (2), cererea se
inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului sau,
dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carei raza
teritoriala domiciliaza ori isi are resedinta familia.
(4) Formularul „Cerere si declaratie pe propria raspundere
pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala” este
prevazut in anexa nr. 1.
Art. 4 Reprezentantul familiei prevazut la art. 3 alin. (1) se
stabileste in conditiile prevazute de art. 12 din lege.
Art. 5 (1) Cererea si declaratia pe propria raspundere
prevazuta la art. 3 alin. (1) este insotita de actele doveditoare
privind componenta familiei, veniturile acesteia si, dupa caz,
privind frecventarea cursurilor scolare de catre copiii aflati in
intretinere.
(2) In situatia in care familia definita la art. 2 din lege este
beneficiara de ajutor social, alocatia se acorda la cererea
reprezentantului familiei, insotita numai de livretul de familie.
Art. 6 (1) Componenta familiei, filiatia copiilor si situatia lor
juridica fata de reprezentantul legal se dovedesc cu livretul de
familie.
(2) In situatia in care livretul de familie nu este completat la
zi cu modificarile survenite in componenta familiei, serviciul de
stare civila al consiliului local are obligatia de a-l actualiza in
termen de 10 zile de la data depunerii cererii de solicitare a
alocatiei.
(3) In cazul in care nu este eliberat livretul de familie sau
situatia familiei nu este evidentiata in livretul de familie,
reprezentantul familiei prezinta, dupa caz, in copie certificata
sau, dupa caz, autentificata pentru conformitate cu originalul,
urmatoarele documente:
a) certificatele de nastere ale copiilor aflati in intretinerea
familiilor definite la art. 2 din lege;
b) certificatul de casatorie;
c) hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea
adoptiei, potrivit legii;
d) hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei,
potrivit legii;
e) hotararea judecatoreasca sau, dupa caz, hotararea
comisiei pentru protectia copilului pentru masura plasamentului,
potrivit legii;
f) decizia directorului general al directiei generale de
asistenta sociala si protectia copilului sau, dupa caz, hotararea
judecatoreasca pentru masura plasamentului in regim de
urgenta, potrivit legii;
g) hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau, dupa
caz, dispozitia autoritatii tutelare, potrivit legii;
h) actul doveditor care atesta calitatea de reprezentant legal
al persoanei minore lipsite de capacitate deplina de exercitiu al
drepturilor civile, pentru situatia prevazuta la art. 12 alin. (3),
respectiv parinte, tutore, curator, alta persoana desemnata
reprezentant legal prin decizia directorului general al directiei
generale de asistenta sociala si protectia copilului sau, dupa
caz, prin hotarare judecatoreasca;
i) hotararea judecatoreasca prin care sotul/sotia este
declarat/declarata disparut/disparuta;
j) hotararea judecatoreasca prin care sotul/sotia este
arestat/arestata preventiv pe o perioada mai mare de 30 de zile
sau executa o pedeapsa privativa de libertate si nu participa la
intretinerea copiilor;
k) dupa caz, alte acte doveditoare privind componenta
familiei.
(4) Pentru situatiile prevazute la art. 1 alin. (2) nu se solicita
livretul de familie. Componenta familiei, filiatia copiilor si situatia
lor juridica fata de reprezentantul legal se dovedesc cu
documentele eliberate de autoritatile din tara de origine, traduse
si legalizate, precum si cu alte documente eliberate de
autoritatile romane competente.
Art. 7 (1) La stabilirea venitului mediu net lunar pe
membru de familie se iau in considerare toate veniturile pe care
membrii acesteia le realizeaza sau, dupa caz, le-au realizat in
luna anterioara solicitarii dreptului, asa cum sunt acestea
prevazute la art. 8 alin. (1)—(7) din Legea nr. 416/2001 privind
venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Categoriile de venituri nete realizate si actele doveditoare
sunt cele mentionate in formularul de cerere.
(3) Veniturile nete realizate de membrii familiei, inscrise in
cererea si declaratia pe propria raspundere, inclusiv cele care
provin din drepturi de asigurari sociale de stat, asigurari de
somaj, obligatii legale de intretinere, indemnizatii, alocatii si
ajutoare cu caracter permanent si alte creante legale, cu
exceptia burselor de studiu si a burselor sociale, precum si a
sprijinului financiar prevazut de Hotararea Guvernului
nr. 1488/2004 privind aprobarea criteriilor si a cuantumului
sprijinului financiar ce se acorda elevilor in cadrul Programului
national de protectie sociala „Bani de liceu”, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si cele stabilite potrivit
prevederilor art. 8 alin. (4) si (6) din Legea nr. 416/2001, cu
modificarile si completarile ulterioare, se dovedesc, dupa caz,
prin documentele eliberate de angajator sau de alte autoritati
competente, mandate postale de plata, extrase de cont, decizii
de stabilire si altele asemenea si se verifica prin ancheta sociala
prevazuta la art. 9.
(4) In situatia in care familia definita la art. 2 din lege
locuieste si gospodareste impreuna cu alte familii sau persoane,
la stabilirea venitului familiei solicitante de alocatie se iau in
calcul:
a) partea ce revine de drept din veniturile lunare nete,
realizate in comun de persoanele din gospodarie;
b) sumele reprezentand obligatii legale de intretinere fata de
copiii pentru care se solicita dreptul/si sau, dupa caz, fata de
parintii acestora.
(5) In cazul in care nu se poate determina partea prevazuta
la alin. (4) lit. a), fiecare familie sau persoana singura va
completa o declaratie pe propria raspundere pentru venitul
rezultat din gospodarirea impreuna.
Art. 8 (1) Familiile definite la art. 2 din lege, care au in
intretinere copii de varsta scolara, beneficiaza de alocatie in
conditiile in care copiii frecventeaza fara intrerupere cursurile
unei forme de invatamant organizate potrivit legii si nu
inregistreaza absente nemotivate in cursul unui semestru care
sa conduca la scaderea notei la purtare sub 8.
(2) La depunerea cererii de acordare a alocatiei,
reprezentantul familiei prezinta la dosar o adeverinta eliberata
de unitatea de invatamant la care sunt inscrisi copiii, care sa
ateste ca acestia frecventeaza o forma de invatamant
organizata potrivit legii.
(3) Beneficiaza de alocatie si familiile care au in intretinere
copii de varsta scolara, dar care intrerup temporar frecventarea
cursurilor de invatamant organizate potrivit legii sau repeta anul
scolar numai din motive de sanatate dovedite cu certificat
medical.
(4) Alocatia se acorda si in perioada vacantelor scolare.
(5) Pentru familiile care au in intretinere copii cu handicap
grav sau accentuat, de varsta scolara si care nu frecventeaza o
forma legala de invatamant, alocatia se acorda cu conditia
prezentarii certificatului de incadrare intr-un grad de handicap si
a dovezilor prevazute la art. 8 alin. (2) din lege.
(6) In aplicarea art. 28 alin. (2) din lege, diminuarea cu 20%
a cuantumului alocatiei se calculeaza pentru un numar de
10 absente nemotivate si se mentine pana la inregistrarea unui
numar de 20 de absente nemotivate pentru care se aplica
diminuarea cu 50%.
(7) In situatia in care mai multi copii inregistreaza absente
nemotivate, diminuarea prevazuta la art. 28 alin. (2) din lege se
aplica pentru fiecare copil in parte in functie de numarul de
absente nemotivate inregistrate de acesta, de fiecare data
raportand diminuarea la cuantumul alocatiei.
(8) Cuantumul acordat in conditiile prevazute la alin. (7) se
calculeaza ca diferenta intre cuantumul alocatiei prevazut de
lege, stabilit prin dispozitie a primarului, si valoarea rezultata prin
insumarea diminuarilor.
(9) Formula de calcul pentru determinarea cuantumului
diminuat potrivit alin. (8) este urmatoarea:
Exemplu:
Familie formata din sot si sotie si 2 copii de varsta scolara.
Cuantumul alocatie stabilit prin dispozitia primarului: 60 lei
Primul copil a inregistrat 10 absente scolare nemotivate.
Al doilea copil a inregistrat 20 de absente scolare nemotivate.
Calculul diminuarii:
Pentru primul copil: 60 lei x 20% = 12 lei
Pentru al doilea copil: 60 lei x 50% = 30 lei
Diminuarea totala pentru absentele nemotivate inregistrate:
12 lei + 30 lei=42 lei
Cuantumul diminuat rezultat: 60 lei – 42 lei= 18 lei.
Art. 9 (1) In vederea solutionarii cererii pentru acordarea
alocatiei, primarul dispune, in mod obligatoriu, verificarea prin
ancheta sociala, la domiciliul sau, dupa caz, la resedinta
solicitantului, a situatiei ce rezulta din datele inscrise in actele
doveditoare.
(2) In cazul familiilor prevazute la art. 3 alin. (2), verificarea
prevazuta la alin. (1) se va efectua la locul indicat de solicitant,
de catre o comisie formata din cel putin doua persoane.
(3) Ancheta sociala se efectueaza, in termenul prevazut la
art. 16 alin. (1) din lege, de la data inregistrarii cererii, de catre
personalul serviciului public de asistenta sociala din subordinea
consiliului local sau, dupa caz, de catre personalul din
compartimentul cu atributii in domeniul asistentei sociale din
aparatul de specialitate al primarului.
(4) Pentru definitivarea anchetei sociale personalul prevazut
la alin. (3) poate utiliza si informatii de la persoane sau institutii
care cunosc situatia materiala, sociala si civila a familiei
solicitantului de alocatie.
(5) Ancheta sociala prevazuta la alin. (1), precum si
anchetele sociale prevazute la art. 24 alin. (3), art. 26 alin. (1) si
art. 29 alin. (2) din lege se intocmesc potrivit modelului prevazut
in anexa nr. 2.
Art. 10 (1) Dreptul la alocatie se stabileste prin dispozitie
scrisa a primarului si se acorda incepand cu luna urmatoare
inregistrarii cererii, inclusiv pentru situatiile prevazute la art. 6
alin. (2) si (3).
(2) Dispozitia primarului de stabilire a dreptului la alocatie se
transmite la agentiile pentru prestatii sociale judetene, respectiv
a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii
teritoriale, insotita de copia cererii si a declaratiei pe propria
raspundere, certificata de primar.
(3) Primarul are obligatia de a transmite agentiei teritoriale,
pe baza de borderou, documentele prevazute la alin. (2), pana
la data de 5 a lunii urmatoare, pentru luna anterioara. Borderoul
se intocmeste potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3.
(4) Actele doveditoare care au stat la baza emiterii dispozitiei
primarului impreuna cu ancheta sociala se pastreaza la primarie
in dosarul titularului.
Art. 11 (1) Plata drepturilor de alocatie se face prin decizie
a directorului executiv al agentiei teritoriale, emisa pe baza
documentelor prevazute la art. 10 alin. (2).
(2) Plata alocatiei se asigura lunar de catre agentiile judetene
pe baza de mandat postal sau, dupa caz, in cont personal ori in
cont de card, potrivit dispozitiilor art. 23 din lege, tinand seama
de optiunea beneficiarului. Plata se efectueaza in luna curenta
pentru drepturile lunii anterioare.
(3) In cazul familiilor prevazute la art. 11 alin. (3) din lege,
plata alocatiei se asigura prin stat de plata si se efectueaza pana
la data de 15 a lunii in curs, pentru luna anterioara. Agentiile
teritoriale impreuna cu primarii organizeaza activitatea de plata
a drepturilor de alocatie pentru aceste situatii.
Art. 12 (1) Pentru copiii de varsta scolara din familiile care
beneficiaza de alocatie, inspectoratele scolare judetene,
respectiv ale municipiului Bucuresti, denumite in continuare
inspectorate scolare, au obligatia de a comunica agentiilor
teritoriale, pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii
semestrului scolar, situatia privind absentele scolare nemotivate
inregistrate de catre acesti copii, conform formatului electronic
convenit cu agentiile teritoriale.
(2) Evidenta prevazuta la alin. (1) cuprinde si elevii inscrisi in
unitatile de invatamant private acreditate ori autorizate in
conditiile legii.
(3) In vederea indeplinirii obligatiei prevazute la alin. (1),
agentiile teritoriale transmit inspectoratelor scolare, pana la data
de 15 a ultimei luni a semestrului scolar, evidenta electronica a
copiilor de varsta scolara din familiile beneficiare de alocatie.
(4) Evidenta electronica, in formatul transmis de agentiile
teritoriale, va fi completata de catre inspectoratele scolare pe
baza situatiei centralizate a absentelor scolare nemotivate
comunicate de unitatile de invatamant la care sunt inscrisi copiii
din familiile beneficiare de alocatie.
(5) Evidenta electronica a absentelor scolare nemotivate
pentru copiii de varsta scolara din familiile beneficiare de
alocatie va contine in mod obligatoriu numele, prenumele, codul
numeric personal ale copiilor si reprezentantilor familiei, adresa
de domiciliu sau de resedinta si numarul de absente nemotivate
inregistrate.
(6) Procedura de transmitere a situatiei centralizate a
absentelor scolare nemotivate, prevazuta la alin. (3), de catre
unitatile de invatamant va fi stabilita de catre Ministerul Educatiei
Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(7) Pentru anul scolar 2010—2011, in vederea aplicarii
prevederilor alin. (1)—(5), inspectoratele scolare transmit prima
situatie a absentelor scolare nemotivate pana la data de 15 a
lunii urmatoare incheierii celui de-al II-lea semestru scolar.
Art. 13 (1) Dupa stabilirea dreptului la alocatie, titularul
acesteia are obligatia de a depune, la termenul prevazut la
art. 25 din lege, la primaria comunei, orasului, municipiului sau,
dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carui raza
teritoriala isi are domiciliul sau resedinta familia acestuia, o
declaratie pe propria raspundere privind componenta familiei si
veniturile realizate de membrii acesteia. Modelul declaratiei este
prevazut in anexa nr. 1.
(2) In cazul in care intervin modificari cu privire la
componenta familiei si/sau a veniturilor realizate de membrii
acesteia, titularul alocatiei are obligatia ca, in termen de
maximum 10 zile, sa comunice in scris primarului modificarile
intervenite.
(3) In functie de modificarile intervenite in situatia familiei
titularului, se aplica in mod corespunzator prevederile art. 24
alin. (2)—(5) din lege.
Art. 14 (1) In vederea urmaririi respectarii conditiilor de
acordare a dreptului la alocatie, primarii dispun efectuarea de
anchete sociale la interval de 12 luni sau ori de cate ori este
nevoie.
(2) In situatia in care se constata schimbari ce conduc la
modificarea cuantumului alocatiei sau, dupa caz, la incetarea
dreptului de alocatie, se aplica in mod corespunzator prevederile
art. 26 alin. (2)—(4) din lege.
Art. 15 (1) Dreptul la alocatie, respectiv plata acesteia se
suspenda in luna urmatoare celei in care se constata una dintre
situatiile prevazute la art. 29 alin. (1) din lege.
(2) Reluarea platii drepturilor de alocatie suspendate se face
dupa cum urmeaza:
a) cu luna urmatoare incetarii masurii plasamentului sau
plasamentului in regim de urgenta intr-un serviciu de tip
rezidential, in situatia revenirii in familia pentru care s-a stabilit
dreptul initial la alocatie, pentru situatia prevazuta la art. 29
alin. (1) lit. a) din lege;
b) cu luna urmatoare celei in care, dupa verificarea
prevazuta la art. 29 alin. (2) din lege, primarul comunica agentiei
teritoriale indeplinirea de catre beneficiari a conditiilor de
acordare, pentru situatiile prevazute la art. 29 alin. (1) lit. b) si c)
din lege;
c) cu luna urmatoare celei in care s-a primit evidenta
electronica prevazuta la art. 12 alin. (1), pentru situatia
prevazuta la art. 29 alin. (1) lit. d) din lege.
(3) Plata alocatiei in conditiile prevazute la alin. (2) se face in
cuantumul stabilit prin dispozitia primarului sau, dupa caz, in
cuantumul diminuat conform art. 28 alin. (2) din lege.
(4) In situatia prevazuta la art. 29 alin. (1) lit. a) din lege, in
cazul in care copilul/copiii pentru care s-a stabilit masura
plasamentului sau a plasamentului in regim de urgenta intr-un
serviciu de tip rezidential nu revine/revin in familia pentru care
s-a stabilit dreptul initial la alocatie, dreptul inceteaza pentru
familia in cauza.
Art. 16 (1) Modificarea cuantumului alocatiei si incetarea
dreptului in conditiile prevazute la art. 24, 26, respectiv 30 din
lege se fac prin dispozitie a primarului.
(2) Dispozitiile primarului prevazute la alin. (1) se transmit
agentiei teritoriale, pe baza de borderou, in termenul prevazut la
art. 10 alin. (3). Modelul borderoului este prevazut in anexa nr. 4.
(3) Pe baza dispozitiei primarului, directorul agentiei
teritoriale emite decizia de modificare a cuantumului, respectiv
de incetare a platii.
Art. 17 (1) Pentru situatiile in care numarul beneficiarilor
este mai mare de 10, atat dispozitia primarului, cat si decizia
directorului agentiei teritoriale pot fi emise colectiv, comunicarea
acestora fiind realizata individual.
(2) Modelul deciziilor emise de directorul agentiei teritoriale
se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru
Prestatii Sociale.
Art. 18 (1) Fondurile necesare pentru plata alocatiei,
precum si a cheltuielilor de transmitere se asigura din bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale.
(2) Cheltuielile administrative privind stabilirea, modificarea
sau incetarea dreptului la alocatie, precum si pentru tiparirea
formularelor cererii si declaratiei pe propria raspundere pentru
acordarea unor drepturi de asistenta sociala prevazute la art. 3
ALIn. (4) si art. 13 alin. (1) se asigura din bugetele locale.
(3) Lunar, pana la data de 15 a lunii, agentiile teritOriale
Transmit Agentiei Nationale pentru Prestatii Sociale, pe baza
documentelor prevazute la art. 10 alin. (2), fundamentarea
necesarului de credite pentru plata alocatiei.
(4) Pe baza fundamentarilor prevazute la alin. (3), Agentia
Nationala de Prestatii Sociale solicita Ministerului Muncii,
Familiei si Protectiei Sociale pana la data de 20 a fiecarei luni
necesarul de credite bugetare centralizat.
Art. 19 In aplicarea prezentelor norme metodologice,
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale poate emite
precizari sau instructiuni care se aproba prin ordin al ministrului
muncii, familiei si protectiei sociale.
Art. 20 Anexele nr. 1—4 fac parte integranta din
prezentele norme metodologice.
Anexele 1-4 la Normele Metodologice
Anexe la Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: Legea 125/2015 privind aprobarea OUG 65/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative. Legea privind cresterea alocatiei pentru copii HG 904/2014 pentru stabilirea limitelor minime de cheltuieli aferente drepturilor prevazute de art. 129 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului. Hotararea nr. 904/2014 HG 903/2014 privind stabilirea nivelului minim al alocatiei zilnice de hrana pentru consumurile colective din institutiile si unitatile publice si private de asistenta sociala destinate persoanelor adulte, persoanelor adulte cu dizabilitati si persoa OUG 65/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative. Ordonanta de urgenta nr. 65/2014 OUG 44/2014 pentru reglementarea unor masuri privind recuperarea debitelor pentru beneficiile de asistenta sociala, precum si pentru modificarea art. 101 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Ordo OUG nr. 42/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, precum si pentru modificarea Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei. Ordonanta de urgenta nr. 42/2013 Legea 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei republicata 2012. Lege nr. 277/2010 republicata 2012 Legea 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, republicata 2012. Lege nr. 61/1993 republicata 2012 OUG 124/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative care reglementeaza acordarea de beneficii de asistenta sociala OUG 2/2011 pentru modificarea Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei. Ordonanta 2/2011 HG 1016/2009 modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobate prin HG 1025/2006. Hotararea nr. 1016/2009 HG nr. 1664/2008, hotarare privind indexarea nivelului lunar al venitului minim garantat si al alocatiei pentru copiii nou-nascuti, prevazute de Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat HG nr. 1662/2008 hotarare privind majorarea cuantumului lunar al alocatiei de stat pentru copii HG nr. 1663/2008, hotarare privind indexarea cuantumului alocatiei lunare de plasament Lege nr. 236/2008 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familiala complementara si alocatia de sustinere pentru familia monoparentala Lege nr. 174/2008 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, o.u.g. nr. 16/2008 Ordonanta de urgenta nr. 97/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, OUG 97/2007 Hotarare nr. 577/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru reglementarea modalitatilor de stabilire si plata a alocatiei de stat pentru copii
| Drept penal. Partea generala. Noul Cod penal Udroiu Mihail
 72.17 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|
|
|
|
|
|