|
|
|
|
HG 219/2011 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate. Hotararea nr. 219/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 197 din 22 martie 2011
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic Normele metodologice de aplicare a Legii
nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani
in strainatate, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 94/2006,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 76 din
27 ianuarie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se
modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Cererile pentru eliberarea pasapoartelor simple se pot
depune de catre reprezentantul legal sau autoritatile medicale
romane, in situatia in care titularul este lipsit temporar de
capacitatea de exercitiu. In aceasta situatie, cererile trebuie
insotite de documentele prevazute la alin. (1) si, dupa caz, de
urmatoarele:
a) hotararea judecatoreasca de punere sub interdictie,
ramasa definitiva si irevocabila, insotita de actul de desemnare
a reprezentantului legal; sau
b) documente privind situatia medicala a titularului pe numele
caruia se solicita eliberarea pasaportului simplu, care sa ateste
imposibilitatea depunerii personale a cererii, emise sau avizate
de autoritatile medicale romane."
2. La articolul 6, alineatele (3) si (4) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(3) Impresiunile digitale se preiau sub forma unei amprente
plane a degetului aratator de la ambele maini. In cazul in care
calitatea impresiunilor digitale este necorespunzatoare si/sau
degetele aratatoare prezinta rani, se preia amprenta plana, de
buna calitate, a degetelor mijlocii, inelare sau mari ale
solicitantului, dupa caz. In situatia in care calitatea amprentelor
de la aceste degete este necorespunzatoare sau preluarea
amprentelor este temporar imposibila, solicitantului i se poate
elibera un pasaport simplu temporar, in conditiile legii. Atunci
cand preluarea amprentelor este temporar imposibila din motive
medicale, este necesara prezentarea documentelor emise sau
avizate de autoritatile medicale romane, din care sa rezulte
motivele si perioada pentru care este imposibila prelevarea
amprentelor.
(4) La preluarea imaginii faciale solicitantul nu trebuie sa aiba
capul acoperit si ochii inchisi, iar expresia fetei acestuia trebuie
sa reprezinte o stare comuna. Prin exceptie, preluarea imaginii
faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive
religioase, cu conditia ca fata titularului, de la baza barbiei si
pana la frunte, sa fie vizibila in mod clar si fara umbre de lumina.
Ochelarii sunt acceptati in fotografii numai daca lentilele nu sunt
colorate, nu reflecta lumina, nu provoaca umbre si nu au portiuni
care sa ascunda ochii. Rama ochelarilor nu trebuie sa acopere
nicio portiune a ochilor. Fundalul utilizat pentru preluarea
imaginii faciale trebuie sa fie neutru, deschis la culoare, astfel
incat fotografia preluata sa reprezinte cat mai fidel trasaturile si
fizionomia celui in cauza."
3. La articolul 7 alineatul (2), dupa litera d) se introduce
o noua litera, litera d^1), cu urmatorul cuprins:
"d^1) actul de desemnare a reprezentantului legal, numai
pentru cererile formulate de acesta, in cazul minorilor care la
data punerii sub interdictie nu se afla sub ocrotirea parintilor;".
4. La articolul 8 alineatul (1), litera c) se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
"c) doua fotografii color identice ale titularului, avand
dimensiunile 3,5 x 4,5 cm, pentru persoanele aflate in situatia
prevazuta la art. 15 alin. (4) din lege, care nu sunt prezente la
depunerea cererii."
5. La articolul 9, dupa alineatul (1) se introduce un nou
alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) La completarea formularelor de eliberare a
pasapoartelor simple electronice si a pasapoartelor simple
temporare, functionarul care primeste cererea inscrie numele si
prenumele fara trunchiere, astfel incat, in cazul in care structura
numelui si prenumelui depaseste numarul de caractere alocat
campurilor respective, se completeaza componentele intregi de
nume si prenume in ordinea in care apar in documentele ce
insotesc cererea, in limita numarului de caractere alocat
campurilor respective."
6. La articolul 9, alineatul (9) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(9) Fotografiile prevazute la art. 7 alin. (2) lit. k), art. 8 alin. (1)
lit. c) si art. 28 alin. (5) lit. e) se confirma in fata functionarului
care primeste cererea de catre persoana care o formuleaza si
trebuie sa reprezinte fizionomia actuala a titularului, sa fie
realizate din fata, pe un fond clar, neutru si deschis la culoare,
astfel incat sa permita identificarea conturului capului. Titularul
fotografiei nu trebuie sa aiba capul acoperit, ochii inchisi, iar
expresia fetei acestuia trebuie sa reprezinte o stare comuna.
Prin exceptie, fotografia poate fi realizata cu capul acoperit,
pentru motive religioase, cu conditia ca fata titularului, de la baza
barbiei si pana la frunte, sa fie vizibila in mod clar si fara umbre
de lumina. Ochelarii sunt acceptati in fotografii numai daca
lentilele nu sunt colorate, nu reflecta lumina, nu provoaca umbre
si nu au portiuni care sa ascunda ochii. Rama ochelarilor nu
trebuie sa acopere nicio portiune a ochilor."
7. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10 (1) Declaratiile date in conditiile art. 9 alin. (3) si
datele inscrise in formular se certifica de functionarul care
primeste cererea.
(2) Functionarul care primeste cererea verifica indeplinirea
conditiilor prevazute la art. 9, iar in cazul in care pe baza
documentelor prezentate nu se poate stabili cu certitudine daca
datele de identitate ale titularului sunt reale, solicita suplimentar
prezentarea oricaruia dintre urmatoarele documente, dupa caz:
a) certificat de nastere;
b) certificat de casatorie;
c) permis de conducere auto;
d) livret militar;
e) alte documente care pot servi la stabilirea identitatii
titularului.
(3) In situatia in care se constata indeplinirea conditiilor
legale pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice,
autoritatile competente sa solutioneze cererile transmit datele
necesare la Directia Generala de Pasapoarte din cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor, in vederea personalizarii
acestora.
(4) In cazul cererilor depuse in tara, documentele prezentate
in original, cu exceptia procurii speciale, a declaratiei privind
acordul parintilor, a dovezii achitarii taxelor si tarifelor aferente
eliberarii pasaportului si, dupa caz, a tarifului suplimentar, se
restituie solicitantului impreuna cu un tichet care contine
mentiuni privind data primirii cererii, numele si prenumele
solicitantului, data programata pentru eliberarea pasaportului si,
dupa caz, numele si prenumele persoanei imputernicite sa ridice
pasaportul.
(5) In cazul cererilor depuse in strainatate, misiunile
diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei aplica
procedurile de lucru pentru eliberarea pasapoartelor, stabilite
prin norme interne, si restituie solicitantului, dupa scanare,
documentele prezentate in original, cu exceptia procurii speciale
si a declaratiei privind acordul parintilor.
(6) Dupa dotarea autoritatilor competente cu echipamentele
tehnice necesare eliberarii pasapoartelor simple electronice,
documentele ce insotesc cererile de eliberare a pasapoartelor,
prevazute de prezentele norme metodologice, se prezinta numai
in original, in vederea scanarii, fara a mai fi necesara
prezentarea acestora in fotocopie. Dupa scanare, documentele
prezentate in original se restituie solicitantului, cu aplicarea
prevederilor alin. (4).
(7) Pasapoartele anterioare se anuleaza si se restituie
titularului:
a) la depunerea cererii; sau
b) in cazul pasapoartelor aflate in termen de valabilitate,
daca exista o cerere scrisa a titularului, la inmanarea catre titular
a pasaportului simplu electronic.
(8) Pasapoartele simple temporare se anuleaza si in
urmatoarele situatii:
a) la inmanarea catre titular a pasaportului simplu electronic,
pentru pasapoartele simple temporare eliberate potrivit art. 17^1 alin. (1) lit. a), e) si f) din lege;
b) la predarea de catre titular a pasaportului simplu temporar,
pentru pasapoartele simple temporare eliberate potrivit art. 17^1 alin. (1) lit. b)—d) din lege, cu exceptia situatiei in care acesta
solicita, in scris, pastrarea la autoritatea emitenta, pe perioada
valabilitatii documentului, cu scopul de a fi utilizat pentru
aceleasi motive pentru care a fost eliberat."
8. La articolul 14, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 14 (1) Pasaportul simplu electronic si pasaportul
simplu temporar se ridica de la serviciul public comunitar sau,
dupa caz, de la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale
Romaniei in strainatate, de titular sau de persoana care a
formulat cererea ori de persoana imputernicita de
acesta/aceasta printr-o procura speciala care respecta conditiile
prevazute la art. 9."
9. La articolul 24 alineatul (1), dupa litera c) se introduce
o noua litera, litera c^1), cu urmatorul cuprins:
"c^1) actul de desemnare a reprezentantului legal, in cazul
minorilor care la data punerii sub interdictie nu se afla sub
ocrotirea parintilor;".
10. La articolul 28 alineatul (5), litera e) se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
"e) doua fotografii color identice, avand dimensiunile de
3,5 x 4,5 cm, care respecta conditiile prevazute la art. 9, numai
in cazul cererilor de eliberare a pasaportului simplu temporar
pentru minorii care nu au implinit varsta de 14 ani, respectiv
pentru persoanele aflate in situatia prevazuta la art. 15 alin. (4)
din lege, daca titularul nu este prezent la depunerea cererii."
11. Articolul 30 se abroga.
12. La articolul 32, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Actul de identitate prezentat se retrage si se transmite
serviciului public comunitar pentru evidenta persoanelor
competent. Pasaportul anterior prezentat se anuleaza si se
restituie titularului."
13. La articolul 33, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Serviciul public comunitar pentru evidenta persoanelor
competent sa elibereze cartea de identitate solicita prezentarea
pasaportului cu mentionarea domiciliului in strainatate, in
vederea anularii si restituirii acestuia, sau, daca documentul de
calatorie nu exista, solicita celui in cauza darea unei declaratii
cuprinzand motivele pentru care nu il poate prezenta.
Comunicarea privind anularea pasaportului sau, dupa caz,
declaratia solicitantului se transmite structurii de pasapoarte
emitente."
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: OUG 28/2014 pentru modificarea unor acte normative privind taxele si tarifele nefiscale. Ordonanta de urgenta 28/2014 HG 1087/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate Ordin nr. 161/2013 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei Generale de Pasapoarte, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 288/2011 Legea 175/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate OG 10/2013 pentru modificarea art. 11^5 din OG 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si OG 28/2010 pentru modificarea si completarea OG 83/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si OUG 107/2009 privind modificarea art. III alin. (2) din OUG nr. 207/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate. Ordonanta de urgenta 107/2009 HG 922/2009 - modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 284/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani din strainatate, aprobate prin GH 94/2006. Hotararea nr. 922/2009 Lege nr. 264/2009 privind aprobarea OUG nr. 207/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate OUG nr. 87/2009 privind modificarea OUG nr. 94/2008 pentru stabilirea unor masuri privind punerea in circulatie a pasapoartelor electronice, precum si producerea altor documente de calatorie Legea nr. 177/2009 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 3/2009 privind unele masuri fiscale in domeniul taxelor consulare Conditiile de calatorie in strainatate pentru minorii, cetateni romani Conditii de calatorie, fara viza pentru cetatenii romani HG nr. 1566/2008 hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora OUG nr. 207/2008, Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate HG nr. 1319/2008, hotarare privind organizarea si functionarea Centrului National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice Legea privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, legea nr. 248/2005 Hotarare pentru modificarea art. 1 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora si pentru modificarea art. 21 alin. (3) OUG nr. 94/2008, Ordonanta de urgenta pentru stabilirea unor masuri privind punerea in circulatie a pasapoartelor electronice, precum si producerea altor documente de calatorie
| Legislatie rutiera Scoala de agenti de politie "Vasile Lascar"
 25.41 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|
|
|
|
|
|