HG 175/2010 privind aprobarea Normelor de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca,finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 162 din 12 martie 2010
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2010
privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate
din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic (1) Se aproba Normele de implementare a
Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii
prioritare pentru economia romaneasca, finantate din
instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate
Romaniei, denumit in continuare Programul de sprijin, si criteriile
de eligibilitate pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare
pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele
structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei, prevazute
in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
(2) Programul de sprijin este un program guvernamental, cu
caracter national, determinat de aplicabilitatea acestuia pe
intreg teritoriul tarii si de importanta accelerarii sistemului de
absorbtie a fondurilor europene prin asigurarea resurselor
financiare si prin garantarea imprumuturilor necesare pentru
cofinantarea proiectelor.
Anexa - Norme de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 Prezentele norme au fost elaborate in conformitate
cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2010
privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii
proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca,
finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene
alocate Romaniei.
Art. 2 Fondul National de Garantare a Creditelor pentru
Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A - IFN, denumit in continuare
FNGCIMM, garanteaza, in numele si in contul statului, creditele
acordate beneficiarilor in cadrul Programului de sprijin pentru
beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia
romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii
Europene alocate Romaniei, denumit in continuare Programul
de sprijin.
Art. 3 In cadrul Programului de sprijin se acorda cel mult
doua garantii pentru imprumuturile contractate de fiecare
beneficiar eligibil, pentru cel mult doua proiecte finantate din
instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate
Romaniei, indiferent de numarul de proiecte pe care acesta le
implementeaza.
Art. 4 (1) Sursa de plata a valorii de executare a
garantiilor emise in numele si in contul statului este bugetul de
stat.
(2) Pentru anul 2010, plafonul total al garantiilor care pot fi
emise potrivit art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 9/2010 este de 300 milioane euro.
(3) Plafonul anual al garantiilor prevazut la alin. (2) poate fi
defalcat pe categorii de beneficiari ai Programului de sprijin,
respectiv pe domenii prioritare pentru economia romaneasca,
prin ordin al ministrului finantelor publice, in functie de gradul de
utilizare pe categorii de beneficiari ai proiectelor din domeniile
prevazute la art. 2 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/2010.
Art. 5 (1) Conventia de implementare, modelul
Contractului de garantare si al inscrisului prevazut la art. 8 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2010 se aproba prin
ordin al ministrului finantelor publice.
(2) Orice comision datorat FNGCIMM, precum si conditiile in
care se percepe acesta se aproba prin ordin al ministrului
finantelor publice.
(3) Nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM se
negociaza semestrial intre Ministerul Finantelor Publice si
FNGCIMM. Comisionul de gestiune datorat FNGCIMM se
calculeaza pe an la soldul finantarii si se va plati de catre
finantator, care ulterior il recupereaza de la beneficiarul garantiei
de stat.
Capitolul II - Definitii
Art. 6 In sensul prezentelor norme, termenii si expresiile
de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) conditiile Programului de sprijin criteriile de eligibilitate
pentru beneficiarii Programului de sprijin, descrierea, acordarea,
monitorizarea si plata garantiei;
b) garantie angajament asumat de FNGCIMM in numele
si in contul statului, materializat intr-un contract de garantare,
care acopera pierderea suportata de finantator, ca urmare a
producerii riscului de credit;
c) beneficiar al Programului de sprijin se incadreaza in
una dintre categoriile de beneficiari prevazute la art. 2 lit. b) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2010, indeplineste
criteriile de eligibilitate, precum si normele de creditare ale
finantatorului si solicita si primeste finantare din partea acestuia,
garantata de FNGCIMM, in numele si in contul statului, in cadrul
Programului de sprijin;
d) finantator institutie de credit, inclusiv unitatile teritoriale
ale acesteia (sucursale, agentii etc.), care acorda o finantare
unui beneficiar in cadrul Programului de sprijin;
e) finantare garantata maximum 80% din finantarea
acordata in euro sau in lei in cadrul Programului de sprijin, in
valoare de maximum 15% din valoarea totala a proiectului
implementat in domenii prioritare pentru economia romaneasca,
exclusiv dobanzile si comisioanele bancare si alte sume
datorate de beneficiarul Programului de sprijin in baza
contractului de credit;
f) perioada de tragere a finantarii perioada de maximum
4 ani, in care beneficiarul finantarii garantate in cadrul
Programului de sprijin utilizeaza finantarea garantata conform
transelor stabilite cu finantatorul in baza contractului de credit;
g) riscul de credit neplata, partiala sau integrala, de catre
beneficiarul programului de sprijin a finantarii garantate,
respectiv principalul;
h) conventie privind implementarea Programului de sprijin
document-cadru, incheiat intre Ministerul Finantelor Publice si
FNGCIMM, care cuprinde, in principal, termenii si conditiile
mandatului acordat FNGCIMM si clauze privind drepturile si
obligatiile acestora privind acordarea, monitorizarea, raportarea
si executarea garantiilor;
i) contract de garantare document contractual incheiat
intre FNGCIMM, finantator si beneficiarul Programului de sprijin,
in care se prevad conditiile specifice de acordare si plata a unei
garantii;
j) conditii generale document-cadru aprobat de FNGCIMM
in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, care stabileste cadrul general aplicabil finantatorilor in
privinta gestionarii finantarilor garantate in cadrul Programului
de sprijin;
k) soldul finantarii garantate soldul finantarii, respectiv
principalul exigibil la data cererii de plata a garantiei,
reprezentand valoarea initiala a finantarii din care se scad
obligatiile achitate de beneficiar pana la data declararii
exigibilitatii anticipate a creditului de catre finantator;
l) valoarea garantiei valoarea mentionata in contractul de
garantare, al carei nivel acopera soldul finantarii garantate
definite la lit. e);
m) valoarea de executare a garantiei suma ce urmeaza a
fi platita de catre Ministerul Finantelor Publice ca urmare a
producerii riscului de credit, egala cu soldul finantarii garantate,
la care se adauga procentul de garantare;
n) data incetarii raspunderii FNGCIMM in numele si in contul
statului data la care inceteaza raspunderea FNGCIMM in
numele si in contul statului, respectiv:
1. data indeplinirii de catre beneficiarul Programului de sprijin
a tuturor obligatiilor fata de finantator; sau
2. data la care Ministerul Finantelor Publice plateste valoarea
de executare a garantiei;
o) perioada de valabilitate a garantiei perioada de la data
intrarii in vigoare a garantiei si pana la data incetarii raspunderii
FNGCIMM in numele si in contul statului;
p) acord de principiu privind emiterea garantiei document
emis de FNGCIMM in numele si in contul statului, care atesta
eligibilitatea beneficiarului potrivit lit. c) si care va fi inclus in
caietul de sarcini intocmit de beneficiar in vederea demararii
procedurii de achizitie de prestari servicii financiare. Acordul de
principiu nu reprezinta un angajament irevocabil de acordare a
garantiei si nu diminueaza plafonul alocat potrivit prevederilor
art. 4 alin. (2).
Capitolul III - Descrierea garantiei
Art. 7 Garantia emisa de FNGCIMM in numele si in contul
statului are urmatoarele caracteristici principale:
a) este irevocabila furnizorul protectiei nu isi poate rezerva
prin contract dreptul de a revoca unilateral garantia sau de a
creste costul efectiv al garantiei, cu exceptia cazului in care
cumparatorul protectiei nu plateste la scadenta costul protectiei;
b) este neconditionata contractul prin care este furnizata
protectia nu contine nicio clauza asupra careia beneficiarul
protectiei nu detine controlul, clauza care sa poata scuti garantul
de obligatia de a plati in termen de maximum 15 zile
calendaristice de la data primirii de catre FNGCIMM a cererii de
plata, fara insa a depasi 90 de zile calendaristice de la data
inregistrarii restantei, in cazul in care obligatul principal nu
achita la termen plata scadenta/platile scadente;
c) este expresa protectia furnizata de garantie este legata
in mod clar de expuneri ce pot fi identificate cu exactitate sau de
un portofoliu de expuneri clar delimitat, astfel incat gradul de
acoperire a protectiei este clar definit si nu poate fi pus la
indoiala;
d) este directa;
e) este platibila la prima cerere scrisa a finantatorului,
realizata in termenii si conditiile prevazute in contractul de
garantare;
f) valoarea se reduce cu ratele de capital, respectiv cu
principalul, rambursate de catre beneficiarul Programului de
sprijin, proportional cu procentul de garantare;
g) acopera initial numai 80% din principal, exclusiv dobanzile
si comisioanele bancare si alte sume datorate de beneficiarul
Programului de sprijin in baza contractului de credit.
Art. 8 Raspunderea FNGCIMM in numele si in contul
statului incepe la data semnarii de catre parti a contractului de
garantare si inceteaza potrivit art. 6 lit. n).
Art. 9 Garantia se acorda in euro sau in moneda
nationala si se plateste in moneda nationala, la cursul de schimb
comunicat de Banca Nationala a Romaniei si valabil la data
platii.
Capitolul IV - Acordarea si monitorizarea garantiei
Art. 10 (1) In vederea obtinerii unei garantii, beneficiarul
poate transmite FNGCIMM solicitarea de obtinere a unui acord
de principiu privind emiterea garantiei, impreuna cu contractul
de finantare incheiat cu o autoritate de management sau un
organism intermediar, toate anexele si actele aditionale, dupa
caz, in copii certificate de beneficiar pentru conformitate cu
originalele, impreuna cu dovada platii comisionului de analiza.
Solicitarea acordului de principiu este facultativa.
(2) FNGCIMM analizeaza, potrivit prezentelor norme si
conditiilor generale, solicitarea acordului de principiu privind
emiterea garantiei formulata de beneficiar si, in cazul in care
constata ca beneficiarul si proiectul pentru care se solicita sprijin
se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 2 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2010, comunica
beneficiarului acordul sau de principiu privind emiterea garantiei.
(3) Indiferent daca a solicitat emiterea acordului de principiu,
in vederea obtinerii finantarii garantate in cadrul Programului de
sprijin, beneficiarul Programului de sprijin deruleaza procedura
de achizitie de prestari servicii financiare, in conformitate cu
prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006
privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor
de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune
de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prevederile art. 12 se vor regasi in caietele de sarcini intocmite
de beneficiari.
Art. 11 Criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii
Programului de sprijin sunt urmatoarele:
a) la data solicitarii finantarii au incheiat un contract de
finantare valabil cu o autoritate de management sau cu un
organism intermediar pentru proiectul pentru care solicita
finantarea garantata;
b) proiectul pentru care se solicita sprijin este promovat in
unul dintre urmatoarele domenii: infrastructura rutiera,
infrastructura de energie, infrastructura de alimentare cu apa,
canalizare si tratarea apelor uzate, infrastructura pentru
managementul deseurilor, infrastructura destinata educatiei si
cercetarii-dezvoltarii, infrastructura tehnologica de cercetare si
dezvoltare stiintifica, infrastructura in domeniul sanatatii si
infrastructura in domeniul asistentei sociale;
c) cel putin 50% din valoarea eligibila a proiectului pentru
care se solicita sprijin reprezinta realizare de lucrari si/sau
achizitie de echipamente;
d) solicita un imprumut de maximum 15% din valoarea totala
a unui proiect pentru care solicita finantare in cadrul Programului
de sprijin;
e) indeplinesc conditiile specifice prevazute in cadrul
normelor interne de creditare ale finantatorilor;
f) conform evidentelor FNGCIMM, la data solicitarii finantarii
au mai beneficiat de cel mult un imprumut garantat in cadrul
Programului de sprijin pentru un proiect derulat in unul dintre
domeniile prioritare pentru economia romaneasca prevazute la
art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2010;
g) in cazul in care solicita acordarea celui de-al doilea
imprumut garantat in cadrul programului, conform evidentelor
finantatorilor, beneficiarul trebuie sa fi indeplinit pana la
momentul solicitarii toate obligatiile asumate in primul contract
de credit incheiat cu finantatorul, pana la data solicitarii celui
de-al doilea imprumut;
h) au capacitate de a garanta din surse proprii minimum 20%
din valoarea finantarii in cadrul programului, respectiv partea
negarantata de FNGCIMM in numele si in contul statului,
precum si dobanzile si comisioanele bancare si alte sume
datorate in baza contractului de credit in conformitate cu
reglementarile interne ale institutiei de credit finantatoare.
Art. 12 (1) Perioada de acordare a finantarii si perioada
de gratie se stabilesc de comun acord cu finantatorul, cu
obligatia finantatorului de a asigura o perioada de tragere a
sumelor aferente imprumutului de maximum 4 ani.
(2) Finantatorii nu percep comision de neutilizare si comision
de rambursare anticipata.
(3) Contractele de credit incheiate cu beneficiarii Programului
de sprijin nu pot contine clauze care sa permita modificarea
unilaterala de catre finantator a acestuia.
(4) Pe toata durata de valabilitate a garantiei, modificarile
contractelor de credit prin acte aditionale nu pot aduce atingere
conditiilor Programului de sprijin.
Art. 13 (1) Dupa selectarea finantatorului in urma
procedurii achizitiei de prestari servicii financiare derulate in
conditiile art. 10 alin. (3), finantatorul transmite FNGCIMM
solicitarea de garantare, impreuna cu actul de acceptare a
ofertei castigatoare, contractul de achizitie de servicii financiare,
documentul prin care finantatorul a aprobat acordarea finantarii garantate in cadrul Programului de sprijin si acordul de principiu
eliberat in conformitate cu prevederile art. 10, dupa caz.
(2) Pentru beneficiarul care nu a solicitat acord de principiu,
finantatorul va transmite, pe langa documentele prevazute la
alin. (1), si contractul de finantare incheiat cu o autoritate de
management sau cu un organism intermediar.
(3) FNGCIMM analizeaza documentatia transmisa potrivit
conditiilor generale prevazute la art. 6 lit. j). Pentru beneficiarii
care nu au solicitat acord de principiu se va efectua si analiza
indeplinirii criteriilor de eligibilitate prevazute la art. 11 lit. a)c).
(4) FNGCIMM are dreptul sa solicite finantatorului informatii
suplimentare atunci cand elementele cuprinse in solicitarea de
garantare si in documentatia furnizata nu sunt suficiente pentru
efectuarea analizei.
(5) Intre FNGCIMM, finantator si beneficiarul Programului de
sprijin se incheie contractul de garantare in 4 exemplare
originale, dintre care unul pentru finantator, unul pentru
beneficiar si doua pentru FNGCIMM.
Art. 14 Contractul de garantare poate fi modificat prin act
aditional, pe parcursul derularii, numai in cazul in care
modificarile nu se refera la conditiile Programului de sprijin.
Art. 15 (1) FNGCIMM monitorizeaza garantiile acordate.
(2) Monitorizarea reprezinta ansamblul de actiuni intreprinse
in perioada cuprinsa intre acordarea garantiei si incetarea
valabilitatii acesteia, actiuni constand, in principal, in:
a) urmarirea si verificarea indeplinirii de catre finantator a
tuturor obligatiilor asumate prin contractul de garantare, la
termenele si in conditiile prevazute de acesta;
b) urmarirea periodica a stadiului derularii imprumutului
garantat, pe baza situatiilor furnizate de catre finantatori,
conform prevederilor contractului de garantare;
c) urmarirea gradului de utilizare a plafonului alocat, in
functie de categoriile de beneficiari ai Programului de sprijin si
de domeniile in care se implementeaza proiectele.
Art. 16 (1) In baza analizei documentatiei aferente
proiectului pentru care se solicita finantarea garantata, in functie
de stadiul de implementare, finantatorii stabilesc in contractul
de credit categoriile si natura cheltuielilor finantate.
(2) Finantatorii urmaresc utilizarea sumelor imprumutate
conform destinatiei stabilite in contractul de credit pe toata
durata tragerilor si monitorizarii finantarilor garantate, precum si
plata comisionului de gestiune de catre beneficiar.
(3) Pe toata durata de valabilitate a garantiei, finantatorii au
obligatia de a asigura mentinerea in contractele de credit a
clauzelor privind conditiile programului.
Art. 17 (1) In cazul in care beneficiarul unui imprumut
garantat in cadrul Programului de sprijin nu onoreaza o obligatie
de plata la data scadentei, institutia de credit finantatoare are
obligatia de a instiinta FNGCIMM conform conditiilor generale in
termen de 5 zile lucratoare de la data scadentei.
(2) In termen de 3 zile lucratoare de la primirea informatiilor
prevazute la alin. (1) FNGCIMM transmite Ministerului Finantelor
Publice, potrivit prevederilor conventiei privind implementarea
Programului de sprijin, lista unitatilor administrativ-teritoriale care
nu au respectat termenul de rambursare si suma aferenta
obligatiei neachitate la scadenta, in scopul aplicarii masurilor
prevazute la art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/2010.
(3) In cazul unitatilor administrativ-teritoriale care nu au
achitat integral la scadenta obligatiile fata de finantator,
Ministerul Finantelor Publice aplica masura de sistare a
alimentarii bugetelor locale respective cu cote defalcate din
impozitul pe venit si cu sume defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.
(4) Pana la achitarea integrala a obligatiei de plata restante
catre finantator, cotele defalcate din impozit pe venit si sumele
defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru
echilibrarea bugetelor locale a caror alimentare a fost sistata in
conditiile alin. (3) vor fi alocate bugetelor locale beneficiare ale
Programului de sprijin numai pentru achitarea acestor obligatii.
Capitolul V - Plata garantiei
Art. 18 (1) Finantatorul este indreptatit la executarea
garantiei numai daca a transmis FNGCIMM cererea de plata in
cadrul perioadei de valabilitate a garantiei.
(2) Cererea de plata va fi insotita de documentele justificative
prevazute in contractul de garantare.
Art. 19 FNGCIMM verifica incadrarea cererii de plata
conform conditiilor generale, precum si in termenii si conditiile
contractului de garantare.
Art. 20 FNGCIMM verifica respectarea de catre finantator
a obligatiilor prevazute la art. 12, 16 si art. 17 alin. 1).
Art. 21 Plata garantiei se va face de catre Ministerul
Finantelor Publice conform contractului de garantare, in termen
de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de catre
FNGCIMM a cererii de plata, fara insa a se depasi 90 de zile
calendaristice de la data inregistrarii restantei la plata de catre
beneficiar.
Art. 22 (1) Soldul finantarii garantate prevazute la art. 6
lit. k) se plateste finantatorului si se recupereaza prin executare
silita, in baza inscrisurilor intocmite de directia de specialitate
din cadrul Ministerului Finantelor Publice, conform modelului
aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice, de catre
organele competente ale Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala de la beneficiarii finantarilor garantate, conform
reglementarilor legale in materia colectarii creantelor fiscale.
(2) Agentia Nationala de Administrare Fiscala raporteaza
directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice
situatia stingerii creantelor bugetare datorate de beneficiarii
Programului de sprijin prin modalitatile de executare silita.
(3) Transmiterea raportarii prevazute la alin. (2) se
efectueaza trimestrial, pana in ultima zi lucratoare a lunii
urmatoare incheierii trimestrului.
Art. 23 In temeiul titlului executoriu, organele fiscale vor
proceda la emiterea si comunicarea somatiei de plata pentru
sumele individualizate in titlul de creanta prevazut la art. 8
alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2010,
executarea silita a creantelor fiscale datorate de catre toate
categoriile de beneficiari prevazute la art. 2 lit. b) din Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 9/2010 urmand sa se realizeze
potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare.
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: OUG 8/2017 privind lansarea in cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020 OUG 2/2017 privind unele masuri fiscal-bugetare, precum si modificarea si completarea unor acte normative. Ordonanta de urgenta nr. 2/2017
Legea 78/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale Legea 220/2015 pentru modificarea si completarea art. 36 din OUG 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice. Lege nr. 220/2015 Legea 142/2015 pentru aprobarea OG 27/2014 privind finantarea institutiilor de invatamant superior militar, de informatii, de ordine publica si de securitate nationala Legea 113/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale. Lege nr. 113/2015 Legea 168/2014 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 29/2013 privind reglementarea unor masuri bugetare. Legea 168/2014 Ordin 1341/2014 privind modificarea si completarea Normelor metodologice privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice autonome, institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii si activitatil Ordin 1470/2014 pentru aprobarea Listei obiectivelor de investitii pentru care se acorda microcredite potrivit art. 14 alin. (1) lit. a) din OUG 43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesulu OUG 61/2014 pentru modificarea si completarea OUG 47/2013 privind unele masuri in domeniul instrumentelor structurale care privesc beneficiarii directi finantati din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri financiare in domeniul ex-ISP OUG 58/2014 privind stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea unor acte normative. Ordonanta de urgenta nr. 58/2014 OG 27/2014 privind finantarea institutiilor de invatamant superior militar, de informatii, de ordine publica si de securitate nationala. Ordonanta 27/2014 HG 452/2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobate prin Hotararea Guver OUG 32/2014 pentru modificarea si completarea anexei la OUG 198/2005 privind constituirea, alimentarea si utilizarea Fondului de intretinere, inlocuire si dezvoltare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii serviciilor publice care beneficia Ordin 729/2014 privind aprobarea Metodologiei de selectare si finantare a proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu dizabilitati pentru anul 2014 OUG 21/2014 pentru modificarea art. 6 din Legea nr. 597/2001 privind unele masuri de protectie si autorizare a constructiilor in zona de coasta a Marii Negre. Ordonanta de urgenta 21/2014 OUG 7/2014 pentru stabilirea mecanismului financiar necesar punerii in aplicare a Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind implementarea programului de asistenta tehnica si financiara in baza unui ajutor financiar ner Ordin 141/2014 pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului vizand educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului HG 5/2014 pentru modificarea si completarea HG 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului Prima casa. Hotararea 5/2014 HG 1169/2013 pentru modificarea HG 584/2005 privind finantarea unitatilor sanitare din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si autoritate judecatoreasca
| Buletinul Curtilor de Apel, Nr. 1/2015 Editura C.H. Beck
 27.97 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|