DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  


Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

HG 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar. Hotararea 1235/2010



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 838 din 14 decembrie 2010

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 15 lit. d), art. 24 alin. (2) si art. 25 alin. (1) din cartea I, titlul II din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. 1
Se aproba realizarea ghiseului virtual de plati, denumit „Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar" (SNEP), ca parte componenta a Sistemului electronic national (SEN), in conformitate cu termenii si conditiile prezentei hotarari.

Art. 2
(1) Implementarea, administrarea si operarea SNEP se realizeaza de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.
(2) Dezvoltarea SNEP se va realiza de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale cu avizul Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Administratiei si Internelor, potrivit competentelor.
(3) Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale va asigura corelarea evolutiei tehnice a SNEP cu dezvoltarea altor sisteme informatice ale autoritatilor publice, pentru evitarea paralelismelor si asigurarea eficientei economice.

Art. 3
(1) Institutiile publice care desfasoara activitati de incasare a taxelor si impozitelor au obligatia sa se inregistreze in SNEP conform urmatorului calendar:
a) etapa 1: inregistrarea municipiilor resedinta de judet si a municipiilor/oraselor cu populatie mai mare de 150.000 de locuitori, in termen de 7 luni de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari;
b) etapa 2: inregistrarea municipiilor si oraselor cu populatie de pana la 150.000 de locuitori inclusiv, in termen de 5 luni de la finalizarea etapei 1, dar nu mai tarziu de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c) etapa 3: inregistrarea comunelor si a institutiilor publice nevizate de primele doua etape, in termen de 6 luni de la incheierea etapei 2, dar nu mai tarziu de 18 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Respectarea calendarului de inregistrare prevazut la alin. (1) este monitorizata de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.

Art. 4
Institutiile publice care au obligatia inregistrarii in SNEP in etapele 2 si 3 se pot inregistra oricand in sistem, in etape anterioare.

Art. 5
(1) Cheltuielile privind inregistrarea in SNEP si interfatarea, inclusiv cele aferente conectarii la acesta, sunt suportate de catre institutiile publice.
(2) Solutia de interfatare si interconectare dintre platforma de plati si sistemul bancar, respectiv dintre platforma de plati si institutiile publice se va stabili prin norme ce vor fi emise de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.
(3) In cazul institutiilor publice care nu detin un sistem electronic de gestionare a taxelor si impozitelor, dupa inscriere, utilizatorii vor avea posibilitatea de a efectua plati cu completarea individuala, manuala, a sumei si a tipului de tranzactie.

Art. 6
Procedura de inregistrare, standardele si caracteristicile tehnice ale interfetei de tranzactionare online vor fi aprobate prin ordin emis de catre ministrul comunicatiilor si societatii informationale in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

Art. 7
(1) Conditiile privind constituirea si actualizarea in SNEP a informatiilor referitoare la obligatiile de plata ale contribuabililor, precum si accesul la acestea vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului finantelor publice, al ministrului comunicatiilor si societatii informationale si al ministrului administratiei si internelor, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Informatiile minime si obligatorii ale mesajelor electronice de plata completate de contribuabili, precum si informatiile minime si obligatorii comunicate contribuabililor prin intermediul SNEP, aferente obligatiilor de plata catre institutiile publice, se stabilesc prin ordin comun al ministrului finantelor publice, al ministrului comunicatiilor si societatii informationale si al ministrului administratiei si internelor, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

Art. 8
(1) SNEP este o platforma de comunicatii electronice deschisa catre orice furnizor de servicii de acceptare de plati electronice.
(2) Institutiile publice prevazute la art. 3 isi selecteaza furnizorul de servicii de acceptare de plati electronice, conform legislatiei in vigoare.

Art. 9
(1) Pentru incasarea taxelor si impozitelor, fiecare institutie publica va deschide la furnizorul de servicii de acceptare de plati electronice, selectat conform art. 8 alin. (2), un cont colector unic.
(2) Virarea sumelor incasate prin intermediul SNEP, din conturile colectoare ale institutiilor publice deschise la furnizorii de servicii de acceptare plati electronice in conturile colectoare deschise la Trezoreria Statului, se realizeaza zilnic, printr-o singura tranzactie, in maximum o zi lucratoare de la data autorizarii tranzactiilor.
(3) Distribuirea sumelor din conturile colectoare deschise la Trezoreria Statului in conturile corespunzatoare de venituri bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, se efectueaza de catre institutiile publice prevazute la art. 3 in termen de o zi lucratoare de la data creditarii contului colector deschis la Trezoreria Statului.

Art. 10
(1) Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operatiunile de tranzactionare online aferente incasarii taxelor si impozitelor prin intermediul SNEP nu vor depasi tarifele maximale aprobate prin ordin comun al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, al ministrului finantelor publice si al ministrului administratiei si internelor.
(2) Comisionul perceput de furnizorul de servicii selectat conform art. 8 alin. (2), aferent efectuarii platii electronice, poate fi suportat de catre contribuabil, de catre institutia publica sau in orice alta varianta aleasa de catre institutia publica la momentul inregistrarii in SNEP.

Art. 11
Reglementarea relatiilor functionale dintre prestatorii de servicii institutii publice care efectueaza prestatii in baza unor taxe si entitatile colectoare ale acestor taxe, precum si identitatea electronica se vor stabili prin norme aprobate prin ordin emis de catre ministrul comunicatiilor si societatii informationale, in maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

Art. 12
Cheltuielile efectuate de institutiile publice in baza prezentei hotarari se vor efectua cu respectarea prevederilor legale privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor bugetare.




Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial

Poate fi de interes si:
Legea 275/2017 pentru aprobarea OG 23/2017 privind plata defalcata a TVA
Legea 1/2017 privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative
Legea 150/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare
Legea 291/2015 privind aprobarea OUG 64/2014 pentru modificarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe si nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate
OUG 50/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Ordonanta de urgenta nr. 50/2015
OUG 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale. Ordonanta de urgenta 44/2015
OG 40/2015 pentru modificarea si completarea OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule. Ordonanta nr. 40/2015
Legea 209/2015 privind anularea unor obligatii fiscale
Legea 187/2015 privind aprobarea OUG 6/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
HG 20/2015 pentru modificarea alin. (6) al pct. 23 din titlul VI Taxa pe valoarea adaugata din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin HG 44/2004
Ordin 651/2014 pentru aprobarea Metodologiei privind mobilitatea academica a studentilor
OUG 64/2014 pentru modificarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe si nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate. Ordonanta de urgenta nr. 64/2014
Ordin 365/741/2014 privind aprobarea Procedurii de efectuare a platilor sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei de poluare pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si
HG 425/2014 pentru modificarea unor acte normative privind taxe si tarife percepute pentru unele prestari de servicii. Hotarare nr. 425/2014
OUG 28/2014 pentru modificarea unor acte normative privind taxele si tarifele nefiscale. Ordonanta de urgenta 28/2014
Ordin nr. 225/2014 privind modificarea Ordinului presedintelui ANAF 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Ro
OUG 8/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative si alte masuri fiscal-bugetare. Ordonanta de urgenta nr. 8/2014
Ordin nr. 1918/2013/65/2014 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor achitate cu titlu de taxe judiciare de timbru
Legea 384/2013 privind aprobarea OG 31/2013 pentru modificarea si completarea OUG 196/2005 privind Fondul pentru mediu. Lege nr. 384/2013
Legea 365/2013 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013. Lege nr. 365/2013
Buletinul Jurisprudentei. Culegere de decizii pe anul 2013
Inalta Curte de Casatie si Justitie

Pret: 170 lei
144.5 lei
COMANDA ACUM

Cautare legislatie:



-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------


Alte reglementari




Termeni juridici, grupare tematica




Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
37 useri online

Useri autentificati: