|
|
|
|
HG 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar. Hotararea 1235/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 838 din 14 decembrie 2010
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 15 lit. d), art. 24 alin. (2) si art. 25 alin. (1) din cartea I,
titlul II din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor
publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1 Se aproba realizarea ghiseului virtual de plati,
denumit „Sistemul national electronic de plata online a taxelor si
impozitelor utilizand cardul bancar" (SNEP), ca parte
componenta a Sistemului electronic national (SEN), in
conformitate cu termenii si conditiile prezentei hotarari.
Art. 2 (1) Implementarea, administrarea si operarea
SNEP se realizeaza de catre Ministerul Comunicatiilor si
Societatii Informationale.
(2) Dezvoltarea SNEP se va realiza de catre Ministerul
Comunicatiilor si Societatii Informationale cu avizul Ministerului
Finantelor Publice si Ministerului Administratiei si Internelor,
potrivit competentelor.
(3) Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale va
asigura corelarea evolutiei tehnice a SNEP cu dezvoltarea altor
sisteme informatice ale autoritatilor publice, pentru evitarea
paralelismelor si asigurarea eficientei economice.
Art. 3 (1) Institutiile publice care desfasoara activitati de
incasare a taxelor si impozitelor au obligatia sa se inregistreze
in SNEP conform urmatorului calendar:
a) etapa 1: inregistrarea municipiilor resedinta de judet si a
municipiilor/oraselor cu populatie mai mare de 150.000 de
locuitori, in termen de 7 luni de la intrarea in vigoare a prezentei
hotarari;
b) etapa 2: inregistrarea municipiilor si oraselor cu populatie
de pana la 150.000 de locuitori inclusiv, in termen de 5 luni de
la finalizarea etapei 1, dar nu mai tarziu de un an de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c) etapa 3: inregistrarea comunelor si a institutiilor publice
nevizate de primele doua etape, in termen de 6 luni de la
incheierea etapei 2, dar nu mai tarziu de 18 luni de la data intrarii
in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Respectarea calendarului de inregistrare prevazut la
alin. (1) este monitorizata de catre Ministerul Comunicatiilor si
Societatii Informationale.
Art. 4 Institutiile publice care au obligatia inregistrarii in
SNEP in etapele 2 si 3 se pot inregistra oricand in sistem, in
etape anterioare.
Art. 5 (1) Cheltuielile privind inregistrarea in SNEP si
interfatarea, inclusiv cele aferente conectarii la acesta, sunt
suportate de catre institutiile publice.
(2) Solutia de interfatare si interconectare dintre platforma
de plati si sistemul bancar, respectiv dintre platforma de plati si
institutiile publice se va stabili prin norme ce vor fi emise de catre
Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.
(3) In cazul institutiilor publice care nu detin un sistem
electronic de gestionare a taxelor si impozitelor, dupa inscriere,
utilizatorii vor avea posibilitatea de a efectua plati cu
completarea individuala, manuala, a sumei si a tipului de
tranzactie.
Art. 6 Procedura de inregistrare, standardele si
caracteristicile tehnice ale interfetei de tranzactionare online vor
fi aprobate prin ordin emis de catre ministrul comunicatiilor si
societatii informationale in termen de 30 de zile de la data intrarii
in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 7 (1) Conditiile privind constituirea si actualizarea in
SNEP a informatiilor referitoare la obligatiile de plata ale
contribuabililor, precum si accesul la acestea vor fi stabilite prin
ordin comun al ministrului finantelor publice, al ministrului
comunicatiilor si societatii informationale si al ministrului
administratiei si internelor, in termen de 30 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Informatiile minime si obligatorii ale mesajelor electronice
de plata completate de contribuabili, precum si informatiile
minime si obligatorii comunicate contribuabililor prin intermediul
SNEP, aferente obligatiilor de plata catre institutiile publice, se
stabilesc prin ordin comun al ministrului finantelor publice, al
ministrului comunicatiilor si societatii informationale si al
ministrului administratiei si internelor, in termen de 30 de zile de
la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 8 (1) SNEP este o platforma de comunicatii
electronice deschisa catre orice furnizor de servicii de acceptare
de plati electronice.
(2) Institutiile publice prevazute la art. 3 isi selecteaza
furnizorul de servicii de acceptare de plati electronice, conform
legislatiei in vigoare.
Art. 9 (1) Pentru incasarea taxelor si impozitelor, fiecare
institutie publica va deschide la furnizorul de servicii de
acceptare de plati electronice, selectat conform art. 8 alin. (2), un
cont colector unic.
(2) Virarea sumelor incasate prin intermediul SNEP, din
conturile colectoare ale institutiilor publice deschise la furnizorii
de servicii de acceptare plati electronice in conturile colectoare
deschise la Trezoreria Statului, se realizeaza zilnic, printr-o
singura tranzactie, in maximum o zi lucratoare de la data
autorizarii tranzactiilor.
(3) Distribuirea sumelor din conturile colectoare deschise la
Trezoreria Statului in conturile corespunzatoare de venituri
bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, se efectueaza de catre
institutiile publice prevazute la art. 3 in termen de o zi lucratoare
de la data creditarii contului colector deschis la Trezoreria Statului.
Art. 10 (1) Comisioanele percepute de furnizorii de servicii
pentru operatiunile de tranzactionare online aferente incasarii
taxelor si impozitelor prin intermediul SNEP nu vor depasi
tarifele maximale aprobate prin ordin comun al ministrului
comunicatiilor si societatii informationale, al ministrului finantelor
publice si al ministrului administratiei si internelor.
(2) Comisionul perceput de furnizorul de servicii selectat
conform art. 8 alin. (2), aferent efectuarii platii electronice, poate
fi suportat de catre contribuabil, de catre institutia publica sau in
orice alta varianta aleasa de catre institutia publica la momentul
inregistrarii in SNEP.
Art. 11 Reglementarea relatiilor functionale dintre
prestatorii de servicii institutii publice care efectueaza prestatii in
baza unor taxe si entitatile colectoare ale acestor taxe, precum
si identitatea electronica se vor stabili prin norme aprobate prin
ordin emis de catre ministrul comunicatiilor si societatii
informationale, in maximum 30 de zile de la data intrarii in
vigoare a prezentei hotarari.
Art. 12 Cheltuielile efectuate de institutiile publice in baza
prezentei hotarari se vor efectua cu respectarea prevederilor
legale privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata
cheltuielilor bugetare.
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|
|
|
|
|
|