HG 1113/2010 pentru modificarea si completarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal. Hotararea 1113/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 838 din 14 decembrie 2010
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. II din Legea nr. 83/2010 pentru modificarea si completarea
Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic Regulamentul de aplicare a Legii
nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor
dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, aprobat
prin Hotararea Guvernului nr. 1.897/2006, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 24 din 16 ianuarie 2007, se
modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 1 - Scopul reglementarii
Prezentul regulament stabileste modul de aplicare a Legii
nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor
dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, cu
modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare
Lege."
2. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 3 - Controlul executarii masurilor de supraveghere si a obligatiilor dispuse potrivit Codului penal
Executarea masurilor de supraveghere si a obligatiilor
dispuse de instanta potrivit Codului penal se asigura conform
Hotararii Guvernului nr. 1.239/2000 privind aprobarea
Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului
nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de
probatiune, republicata."
3. Articolele 4 si 5 se abroga.
4. La articolul 7, alineatul (5) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(5) In cadrul locurilor de detentie pot fi delimitate, pentru
motive temeinic justificate, spatii functionale in scopul protejarii
persoanelor private de libertate care apartin unor grupuri
vulnerabile, cum ar fi minoritatile sexuale sau orice alte categorii
de persoane protejate de legislatia antidiscriminare. Cazarea in
aceste spatii se poate face numai la cererea persoanelor in
cauza si numai pe durata pentru care este necesara protectia."
5. La articolul 10, dupa alineatul (1) se introduce un nou
alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Activitatile de educatie si reintegrare sociala, munca sau
alte activitati lucrative, hranirea, echiparea, asigurarea asistentei
medicale, igienei individuale si colective, precum si activitatea
de transport al persoanelor private de libertate de la un loc de
detinere la altul sau in alte scopuri stabilite de Lege se pot
externaliza de catre Administratia Nationala a Penitenciarelor,
conform prevederilor legale."
6. La articolul 11, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) In sectorul de detinere pot fi amenajate, in functie de
regimul de executare, sali de clasa si ateliere pentru formare
profesionala, biblioteca, cluburi, cabinete de psihologie, cabinete
de asistenta sociala, sali de terapie ocupationala, spatii pentru
practicarea sportului, terenuri pentru desfasurarea activitatilor
in aer liber, locuri de practicare a religiei, spatii pentru acordarea
vizitelor intime."
7. La articolul 17, alineatele (2) si (3) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(2) Regulamentul de ordine interioara este aprobat de catre
directorul locului de detinere. Un exemplar al regulamentului de
ordine interioara este pus la dispozitia persoanelor private de
libertate, in fiecare camera de detinere, in conditiile art. 73
alin. (2).
(3) Administratia locului de detinere este obligata sa afiseze,
in locuri vizibile, drepturile si obligatiile persoanelor private de
libertate, precum si normele de conduita profesionala ale
personalului penitenciarului."
8. La articolul 17, dupa alineatul (2) se introduc doua noi
ALIneate, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) Regulamentul de Ordine interioara este modificaT ori de
cate ori este necesar, fiind adus la cunostinta persoanelor
private de libertate in conditiile alin. (2).
(2^2) Regulamentul de ordine interioara se considera
comunicat ori de cate ori persoana privata de libertate se
reintoarce in locul de detinere in care i-a fost adus la cunostinta,
cu exceptia cazului in care, de la data luarii la cunostinta,
regulamentul a suferit modificari si/sau completari, caz in care
acesta se comunica in conditiile alin. (2)."
9. La articolul 18 alineatul (1), literele e) si l) se modifica
si vor avea urmatorul cuprins:
"e) faptele care constituie abateri disciplinare sau infractiuni
prevazute de Lege;
............................................
l) oferta programelor si activitatilor educationale, culturale,
recreative, sportive, ocupationale, terapeutice, de asistenta
psihologica si sociala, instruire scolara si formare profesionala,
precum si de asistenta religioasa;".
10. La articolul 21, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Administratia penitenciarului are obligatia sa aduca la
cunostinta persoanelor private de libertate programul zilnic,
elaborat in conformitate cu prevederile art. 19 alin. (2), si sa
asigure afisarea in locuri vizibile a diferitelor tipuri de programe
zilnice."
11. La articolul 22, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Persoanelor private de libertate care muncesc sau
desfasoara alte activitati cu caracter permanent li se asigura cel
putin doua zile consecutive de repaus pe saptamana."
12. La articolul 23, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Persoanele private de libertate beneficiaza in mod gratuit
de servicii de asistenta medicala si de medicamente asigurate
din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, din
bugetul locului de detinere si din alte surse, potrivit legii."
13. La articolul 25, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) La nivelul fiecarui sector medical al unui loc de detinere
se asigura cel putin un medic de medicina generala sau medic
cu specialitatea medicina de familie, precum si un numar
corespunzator de cadre medii sanitare pentru asigurarea
continuitatii asistentei medicale."
14. La articolul 28, alineatele (2), (3) si (6) se modifica si
vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Serviciile de medicina dentara preventiva, tratamentele
odontale prevazute in Normele metodologice de aplicare a
Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale
in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate si
radiografiile dentare sunt gratuite si sunt decontate din Fondul
national unic de asigurari sociale de sanatate, in conditiile
Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale
in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate si ale
normelor metodologice de aplicare a acestuia.
(3) Orice alt tratament de medicina dentara, cu exceptia celor
prevazute la alin. (2) si acordate in conditiile Contractului-cadru
privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul
sistemului de asigurari sociale de sanatate si ale normelor
metodologice de aplicare a acestuia, solicitat de persoanele
private de libertate, se va efectua contra cost. Preturile pentru
lucrarile protetice si alte servicii de medicina dentara, care nu
sunt prevazute la alin. (2) si nu sunt acordate in conditiile
Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale
in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate si ale
normelor metodologice de aplicare a acestuia, sunt stabilite
anual de fiecare loc de detinere in parte, potrivit metodologiei
de calcul aprobate prin decizie a directorului general al
Administratiei Nationale a Penitenciarelor. Lista preturilor astfel
stabilita va fi adusa la cunostinta persoanelor private de libertate
prin afisare in locuri vizibile.
............................................
(6) La solicitarea persoanei private de libertate care are
afectata grav functia masticatorie in perioada detentiei, cu
consecinte asupra functiei digestive, situatie identificata de un
medic specialist din sistemul penitenciar, si atunci cand se
constata din analizarea veniturilor sale ca nu are mijloacele
financiare necesare, contravaloarea contributiei personale va fi
suportata din bugetul unitatii, in limita fondurilor alocate in acest
scop, sau din alte surse, potrivit legii."
15. La articolul 37, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Locurile de detinere, desemnate prin decizie a
directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor,
asigura conditiile necesare pentru ca mama privata de libertate,
la solicitarea acesteia, sa isi poata ingriji copilul pana la
implinirea varstei de un an."
16. La articolul 38, alineatul (3), litera a) a alineatului (4),
alineatul (5) si alineatul (7) se modifica si vor avea urmatorul
cuprins:
"(3) In cazul persoanelor condamnate din regimul de maxima
siguranta si inchis, precum si in cazul acelora pentru care nu
s-a stabilit inca regimul de executare a pedepsei vizita se
desfasoara in spatii special amenajate, de regula, cu dispozitive
de separare intre vizitat si vizitator, sub supraveghere vizuala.
............................................
a) pentru stimularea persoanelor private de libertate care au
o conduita corespunzatoare, participa activ la activitatile
lucrative, de educatie si asistenta psihosociala si indeplinesc
obiectivele stabilite in Planul individualizat de evaluare si
interventie educativa si terapeutica.
............................................
(5) In cazul persoanelor private de libertate, incadrate in
regimul semideschis si deschis, vizita se desfasoara in spatii
special amenajate, fara dispozitive de separare intre vizitat si
vizitator, sub supraveghere vizuala. In aceleasi conditii se
desfasoara vizita in cazul minorilor, indiferent de regimul de
executare in care sunt incadrati.
............................................
(7) Amenajarea si dotarea spatiilor pentru acordarea
dreptului la vizita se stabilesc prin regulamentul prevazut de
art. 16 din Lege."
17. La articolul 39, dupa alineatul (4) se introduce un nou
alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
"(4^1) Relatia de rudenie se dovedeste de catre persoanele
vizitatoare prin actele de stare civila sau declaratie pe propria
raspundere."
18. La articolul 40, dupa alineatul (1) se introduce un nou
alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Dispozitiile art. 38 alin. (4) lit. a) si b) se aplica in mod
corespunzator."
19. La articolul 41, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) In scopul prevenirii introducerii in locul de detinere de
armament, munitie ori substante stupefiante, toxice sau
explozive, precum si a altor bunuri si obiecte interzise a se afla
in posesia persoanelor private de libertate, vizitatorii sunt supusi
in mod obligatoriu controlului antiterorist ori de specialitate, prin
observare, palpare, control corporal sau utilizarea unor
echipamente tehnice fixe ori portabile de detectare a celor
mentionate, si sunt obligati sa depuna la postul de control
bagajele si obiectele care nu au legatura cu efectuarea vizitei."
20. La articolul 41, dupa alineatul (1) se introduc trei noi
alineate, alineatele (1^1), (1^2) si (1^3), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Inainte de efectuarea controlului, persoanele vizitatoare
sunt informate, prin afisare in locuri accesibile acestora, cu
privire la bunurile si obiectele permise a se afla in posesia
persoanelor private de libertate.
(1^2) Bunurile si obiectele interzise, nedeclarate, descoperite
cu prilejul controlului asupra persoanelor vizitatoare, se ridica si
se conserva, intocmindu-se un proces-verbal in acest sens, fiind
anuntate de indata organele de cercetare penala.
(1^3) Bunurile si obiectele interzise care intra sub incidenta
art. 74^2 din Lege sunt prevazute in anexa care face parte
integranta din prezentul regulament."
21. Articolul 43 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 43 - Conditii de acordare a vizitei intime
(1) Persoanele private de libertate beneficiaza, la cerere, de
vizita intima daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt condamnate definitiv si sunt repartizate intr-un regim
de executare a pedepselor privative de libertate;
b) nu sunt cercetate sau in curs de judecata in alte cauze
penale;
c) exista o relatie de casatorie, dovedita prin copie a
certificatului de casatorie, sau, dupa caz, o relatie de parteneriat
similara relatiilor stabilite intre soti;
d) nu au beneficiat, in ultimele 3 luni anterioare solicitarii
vizitei intime, de permisiunea de iesire din penitenciar;
e) nu au fost sanctionate disciplinar pe o perioada de 6 luni
anterioara solicitarii vizitei intime sau sanctiunea a fost ridicata;
f) participa activ la programele si activitatile de educatie si
asistenta psihosociala recomandate in Planul individualizat de
evaluare si interventie educativa si terapeutica ori la activitati
productive.
(2) In cazul in care intre momentul aprobarii cererii si cel al
acordarii dreptului persoana privata de libertate nu mai
indeplineste conditiile prevazute de alin. (1), vizita intima nu se
acorda.
(3) Pentru acordarea vizitei intime, partenerii trebuie sa fi
avut o relatie similara relatiilor stabilite intre soti de minimum
6 luni, anterior momentului solicitarii vizitei intime. Solicitantii vor
da declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte
indeplinirea conditiei.
(4) Pentru relatiile intre persoane private de libertate,
existenta relatiei de parteneriat anterioare solicitarii vizitei intime
se dovedeste prin vizitele efectuate intre acestea, potrivit
dispozitiilor art. 40."
22. Articolul 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 44 - Periodicitatea si durata acordarii vizitei intime
(1) Persoanele private de libertate beneficiaza trimestrial de
vizita intima, cu durata de doua ore. Prin exceptie, frecventa
vizitei intime poate fi lunara, pentru primul an dupa incheierea
casatoriei, in cazul persoanelor care s-au casatorit in timpul
detentiei, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 43.
(2) Atunci cand vizita intima este determinata, potrivit
dispozitiilor art. 54 alin. (1) din Lege, de incheierea casatoriei in
timpul detentiei, durata acesteia este de 48 de ore. Vizita se va
desfasura cu acordul directorului penitenciarului, care va stabili
totodata si momentul in care se desfasoara vizita, informand in
timp util sotii.
(3) In mod exceptional, vizita prevazuta la alin. (2) poate fi
intrerupta pentru o perioada de maximum 24 de ore, fara ca
perioada de timp pentru care a avut loc intreruperea sa se
calculeze la durata totala a vizitei.
(4) Pentru vizita prevazuta la alin. (2) nu este necesar sa fie
indeplinite conditiile mentionate la art. 43."
23. La articolul 45, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Vizita intima se aproba de directorul locului de detinere,
la solicitarea scrisa a persoanei private de libertate."
24. La articolul 50, alineatul (5) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(5) Persoanele private de libertate, la cerere, pot fi audiate
de judecatorul delegat pentru executarea pedepselor privative
de libertate, conform programului stabilit de acesta, precum si
saptamanal, de directorul locului de detinere."
25. La articolul 52, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Daca persoanele private de libertate nu dispun de
mijloacele banesti necesare, cheltuielile pentru exercitarea
dreptului de petitionare si la corespondenta sunt suportate de
catre administratia locului de detinere, in conformitate cu
dispozitiile art. 46 alin. (5) si (6) din Lege."
26. La articolul 54, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Sunt interzise detinerea si folosirea telefoanelor mobile,
precum si a altor dispozitive de comunicare la distanta, de catre
persoanele private de libertate, cu exceptia situatiilor prevazute
la art. 127 alin. (7)."
27. La articolul 55, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Sumele de bani se primesc de la familie sau de la alte
persoane, prin mandat postal ori prin depunere directa la
sectorul vizita, si se consemneaza in fisa contabila nominala,
putand fi folosite conform prevederilor art. 49 alin. (4) si ale
art. 63 din Lege."
28. La articolul 55, dupa alineatul (2) se introduc
doua noi alineate, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul
cuprins:
"(2^1) Sumele de bani introduse in locul de detinere pe alte
cai decat cele prevazute la alin. (2), precum si cele gasite asupra
persoanelor private de libertate cu ocazia perchezitiilor se
confisca si se fac venit la bugetul de stat.
v(2^2) Pentru motive temeinic justificate, persoanele private de
libertate pot transfera altor persoane private de libertate sume
de bani, cu aprobarea directorului locului de detinere in care se
afla solicitantul."
29. La articolul 55, alineatul (4) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(4) Se interzice primirea de bunuri, alimente si obiecte peste
limitele admise, prevazute in ordinul ministrului justitiei privind
bunurile care pot fi primite, pastrate si folosite de aceste
persoane."
30. La articolul 55, alineatul (6) se abroga.
31. La articolul 56, dupa alineatul (1) se introduce un nou
alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) In situatia in care administratia locului de detinere nu
poate asigura un punct comercial in incinta locului de detinere,
cumparaturile pot fi facute din afara acestuia de catre
administratia locului de detinere, in baza cererii persoanelor
private de libertate si a ofertelor puse la dispozitie de catre
operatorii economici, cuprinzand toate tipurile de produse ce pot
fi asigurate de catre acestia, in conformitate cu categoriile de
bunuri prevazute de normele legale in vigoare."
32. Articolul 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 57 - Informarea autoritatilor cu privire la prezenta persoanelor private de libertate in diferite zone din afara locului de detinere
In toate situatiile in care persoanele private de libertate se
afla nesupravegheate de catre personalul locului de detinere, in
diferite zone din afara acestuia, sunt informate organele de
politie din raza teritoriala a acestor zone."
33. Articolul 58 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 58 - Contactul cu diferite persoane si organizatii
Administratia Nationala a Penitenciarelor incurajeaza si
sustine initiativele organizatiilor guvernamentale si
neguvernamentale, nationale si internationale, precum si ale
persoanelor fizice care contribuie sau sprijina financiar
activitatea de educatie, asistenta psihosociala si asistenta
religioasa desfasurata in locurile de detinere, daca acestea nu
contravin prevederilor legale si regulilor privind siguranta locului
de detinere."
34. La articolul 61, alineatele (5) si (6) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(5) Incheierea judecatorului delegat pentru executarea
pedepselor privative de libertate se comunica persoanei private
de libertate si administratiei locului de detinere in termen de
doua zile de la data pronuntarii acesteia.
(6) Impotriva incheierii judecatorului delegat pentru
executarea pedepselor privative de libertate persoana privata
de libertate si administratia locului de detinere pot introduce
contestatie la judecatoria in a carei circumscriptie se afla locul
de detinere, in termen de 5 zile de la comunicarea incheierii."
35. La articolul 62, litera j) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
v" j) sa respecte programul zilnic, cel de munca, precum si
orarul activitatilor de educatie si asistenta psihosociala care se
deruleaza in penitenciar;".
36. La articolul 62, dupa litera n) se introduce o noua
litera, litera o), cu urmatorul cuprins:
"o) sa frecventeze cursurile invatamantului obligatoriu."
37. La articolul 63, literele j), m) si s) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"j) procurarea, detinerea, utilizarea sau transmiterea de bani,
medicamente, telefoane mobile, accesorii ale telefoanelor
mobile, bunuri sau alte valori in alte conditii decat cele admise;
............................................
m) confectionarea, detinerea, utilizarea sau transmiterea de
obiecte interzise;
............................................
s) tulburarea orarului zilnic, inclusiv a linistii, dupa ora
stingerii pana la desteptare;".
38. La articolul 64, alineatele (6) si (7) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(6) Administratia locului de detinere poate respinge motivat
primirea persoanelor private de libertate in cazul in care nu sunt
indeplinite conditiile prevazute de alin. (1), (2) si (5).
(7) In cazul in care la primirea in locul de detinere nu sunt
indeplinite conditiile prevazute de alin. (3) si (4), administratia
locului de detinere va primi persoana privata de libertate,
urmand ca documentele care trebuiau sa o insoteasca sa fie
transmise in termen de 15 zile."
39. La articolul 67, alineatele (4) si (6) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(4) Persoana condamnata sau oricare alta persoana, cu
acordul persoanei condamnate, are acces la dosarul individual,
astfel cum este el definit la art. 78 din Lege, si poate obtine, la
cerere, intr-un numar de exemplare justificat, fotocopii ale
acestora. Consultarea documentelor prevazute la alin. (1) se
face in prezenta unei persoane desemnate de directorul
penitenciarului, potrivit dispozitiilor art. 42 din Lege.
............................................
(6) Daca persoanele private de libertate nu dispun de
mijloacele banesti necesare, cheltuielile prevazute la alin. (5)
sunt suportate de catre administratia locului de detinere, in
conformitate cu dispozitiile art. 46 alin. (5) si (6) din Lege."
40. La articolul 67, dupa alineatul (7) se introduce un nou
alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
"(8) In exercitarea atributiilor de serviciu, reprezentantii
serviciilor de probatiune au acces la dosarul individual al
persoanei condamnate, la locul de detinere, cu acordul
directorului penitenciarului."
41. La articolul 70, alineatul (4) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(4) Sumele de bani declarate de persoanele private de
libertate, la primirea in locul de detinere, se consemneaza in fisa
contabila nominala si pot fi folosite in conditiile prevazute la
art. 49 alin. (4) si la art. 63 din Lege."
42. La articolul 70, dupa alineatul (4) se introduce un nou
alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) Sumele de bani si bunurile nedeclarate, gasite cu ocazia
perchezitiei, se confisca si se procedeaza conform art. 49
alin. (6) din Lege."
43. La articolul 73, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Directorul locului de detinere sau persoana desemnata
de acesta aduce la cunostinta persoanelor private de libertate,
sub semnatura, regulile de comportare, drepturile si obligatiile
pe care le au, facilitatile, stimulentele si recompensele ce se pot
acorda, sanctiunile disciplinare care se pot aplica, infractiunile
prevazute in Lege, precum si situatiile in care se pot folosi
mijloacele de constrangere si imobilizare."
44. La articolul 77, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) In perioada de carantina si observare se studiaza
comportamentul si personalitatea persoanelor private de
libertate, se efectueaza examene medicale, activitati de
educatie sanitara, examene psihologice, se evalueaza
necesitatile educationale, de asistenta psihologica si sociala, in
scopul formularii diagnosticului si prognozei criminologice,
precum si gradul de adaptabilitate la privarea de libertate."
45. La articolul 79, alineatele (1) si (4) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
(1) Comisia prevazuta la art. 14 din Lege, cu respectarea
dispozitiilor art. 20 alin. (1) si (2), art. 21, art. 22 alin. (1) si (2),
art. 23 alin. (1) si (2), art. 24 alin. (1) si art. 25 din Lege, luand in
considerare si rezultatele obtinute in perioada de carantina si
observare, consemnate in fisele de specialitate din Dosarul de
educatie si asistenta psihosociala, stabileste si repartizeaza
persoana privata de libertate intr-un regim de executare si
planifica executarea principalelor etape ale executarii pedepsei.
............................................
(4) Hotararea de stabilire a regimului de executare devine
executorie la expirarea termenului de 3 zile de la data aducerii
la cunostinta persoanei private de libertate, daca nu a formulat
plangere, sau la data comunicarii incheierii judecatorului delegat
prin care s-a solutionat plangerea in conditiile art. 25 alin. (4)
din Lege."
46. La articolul 79, dupa alineatul (4) se introduc trei noi
alineate, alineatele (5), (6) si (7), cu urmatorul cuprins:
"(5) Hotararea de stabilire a regimului de executare, devenita
executorie, se pune in aplicare de catre directorul locului de
detinere stabilit conform deciziei directorului general al
Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
(6) Copiile documentelor prevazute la alin. (4), precum si
hotararea instantei de judecata, dupa caz, se depun la dosarul
individual.
(7) Mentiunile despre regimul de executare se fac in dosarul
individual, in aplicatiile informatizate si in celelalte documente
operative stabilite prin regulamentul prevazut la art. 16 alin. (2)
din Lege."
47. Articolul 80 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 80 - Repartizarea categoriilor speciale de persoane private de libertate
La repartizarea pe sectii si camere de detinere se tine seama
de masurile de siguranta, de asigurare a ordinii si disciplinei, de
asigurarea unei protectii corespunzatoare a minorilor si tinerilor,
a celor cu afectiuni psihice sau dizabilitati, a persoanelor
vulnerabile, a nefumatorilor, a persoanelor prevazute la art. 17
din Lege, precum si a celor care din motive obiective trebuie
protejate de celelalte categorii de persoane private de libertate."
48. La articolul 85, alineatele (1) si (6) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(1) Persoanelor private de libertate care nu poseda
imbracaminte si incaltaminte personala adecvata si nu dispun
de mijloace financiare suficiente li se asigura de catre
administratia locului de detinere tinuta, in functie de clima si
anotimp. Se considera in situatia de a nu dispune de mijloace
financiare suficiente persoanele private de libertate care nu au
sau nu au avut in ultimele 30 de zile sume de bani disponibile
necesare achizitionarii unei tinute civile.
............................................
(6) Normele de echipare si durata de folosinta a tinutei
asigurate de administratia locului de detinere sunt stabilite prin
ordin al ministrului justitiei."
49. La articolul 87, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Persoanele private de libertate se supun regimului de
executare stabilit. Acesta cuprinde totalitatea regulilor,
drepturilor, obligatiilor, programelor si activitatilor care urmaresc
realizarea unei bune convietuiri, astfel incat sa incurajeze
comportamente, atitudini si abilitati care sa influenteze
reintegrarea sociala a persoanelor private de libertate."
50. La articolul 88 alineatul (1), literele d) si f) se modifica
si vor avea urmatorul cuprins:
"d) riscul pe care il prezinta pentru siguranta locului de
detinere, pentru celelalte persoane private de libertate si pentru
personal;
............................................
f) disponibilitatea de a presta munca, de a urma cursuri de
calificare si cursuri de scolarizare."
51. La articolul 89, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) O copie de pe incheierea judecatorului delegat pentru
executarea pedepselor privative de libertate se comunica
persoanei condamnate si administratiei penitenciarului, in
termen de cel mult doua zile de la pronuntare."
52. Articolul 90 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 90 - Punerea in aplicare a hotararii de stabilire a regimului de executare
Hotararea de stabilire a regimului de executare se pune in
aplicare conform art. 79."
53. La articolul 91, alineatele (2), (6) si (7) se modifica si
vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Persoana privata de libertate sau comisia pentru
individualizarea regimului, dupa executarea fractiunilor din
pedeapsa prevazute la art. 26 alin. 1 din Lege, poate sesiza
judecatorul delegat pentru executarea pedepselor privative de
libertate, in vederea schimbarii regimului de executare.
Persoana privata de libertate este incunostintata despre data
cand poate solicita schimbarea regimului de executare.
............................................
(6) Judecatorul delegat pentru executarea pedepselor
privative de libertate hotaraste asupra cererii de schimbare a
regimului de executare, printr-o incheiere motivata, in termen
de 15 zile de la primirea cererii sau sesizarii, numai dupa
ascultarea persoanei in cauza. Incheierea motivata se comunica
persoanei condamnate si administratiei penitenciarului, in
termen de doua zile de la data pronuntarii acesteia, in
conformitate cu dispozitiile art. 26 alin. (5)—(7) din Lege.
(7) Impotriva incheierii judecatorului delegat pentru
executarea pedepselor privative de libertate, persoana
condamnata si administratia penitenciarului poate introduce
contestatie la judecatoria in a carei circumscriptie se afla
penitenciarul, in termen de 3 zile de la comunicarea incheierii."
54. La articolul 93, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Regimul de maxima siguranta se aplica persoanelor
condamnate la pedeapsa detentiunii pe viata, persoanelor
condamnate la pedeapsa inchisorii mai mare de 15 ani si
persoanelor care prezinta risc pentru siguranta penitenciarului,
in conformitate cu dispozitiile art. 20 alin. (1) din Lege."
55. Dupa articolul 93 se introduc patru noi articole,
articolele 93^1—93^4, cu urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 93^1 - Criterii de stabilire a riscului pe care il prezinta persoana condamnata pentru siguranta penitenciarului
(1) Riscul pentru siguranta penitenciarului pe care il prezinta
persoanele condamnate este determinat de potentialul acestora
de a periclita siguranta misiunilor desfasurate de administratia
penitenciara, in interiorul sau exteriorul locului de detinere,
respectiv de a pune in pericol viata, integritatea corporala ori
sanatatea personalului sau a altor persoane, de a afecta in mod
direct sau indirect siguranta comunitatii.
(2) Includerea persoanelor private de libertate in categoria
celor care prezinta risc pentru siguranta penitenciarului nu
reprezinta o sanctiune disciplinara, ci constituie o masura
administrativa de preventie adoptata de administratia locului de
detinere, in vederea mentinerii unui climat de siguranta.
(3) Criteriile care sunt luate in considerare la stabilirea
riscului pe care il prezinta persoana condamnata pentru
siguranta penitenciarului sunt urmatoarele:
a) savarsirea infractiunii prin folosirea armelor de foc, din
motive josnice ori cu cruzime pentru care a fost condamnat la
pedeapsa inchisorii sau detentiune pe viata;
b) evadarea ori parasirea locului de munca in prezenta
pedeapsa sau in pedeapsa anterioara;
c) tentativa de evadare, fortarea dispozitivelor de siguranta,
distrugerea sistemelor de siguranta;
d) neprezentarea nejustificata a persoanei private de
libertate la ora stabilita din permisiunea de iesire din penitenciar;
e) introducerea, detinerea sau traficul de arme, materiale
explozive, droguri, substante toxice ori alte obiecte si substante
care pun in pericol siguranta penitenciarului, misiunilor sau a
persoanelor;
f) instigarea, influentarea sau participarea in orice mod la
producerea de revolte sau luari de ostatici;
g) apartenenta la grupari de crima organizata, coordonarea
activitatilor infractionale ori de tip terorist;
h) acte de violenta soldate cu vatamari corporale ori deces
impotriva personalului sau a altor persoane.
ARTICOLUL 93^2 - Procedura de evaluare a riscului
(1) Evaluarea initiala a riscului persoanelor private de
libertate pentru siguranta penitenciarului se realizeaza de catre
comisia prevazuta la art. 14 din Lege cu ocazia individualizarii si
stabilirii regimului de executare, in conditiile art. 25 din Lege, in
baza criteriilor stabilite la art. 93^1.
(2) Dupa stabilirea riscului pentru siguranta penitenciarului
comisia prevazuta la art. 14 din Lege se reuneste o data la 6 luni
si reevalueaza situatia persoanelor din aceasta categorie prin
prisma criteriilor prevazute la art. 93^1 in vederea mentinerii ori
declasificarii. In cazul declasificarii, persoana condamnata
ramane in regimul de maxima siguranta, schimbarea acestuia
facandu-se conform art. 26 din Lege.
(3) In cazul pedepselor mai mici de 2 ani, termenul de
reevaluare a riscului pentru siguranta penitenciarului este cel
stabilit de Lege pentru schimbarea regimului de executare.
(4) Ori de cate ori, pe parcursul executarii pedepselor,
intervine una dintre situatiile prevazute de art. 93^1, comisia
prevazuta la art. 14 din Lege se intruneste si analizeaza situatia
persoanei condamnate in vederea evaluarii si stabilirii riscului
pe care il prezinta pentru siguranta penitenciarului. Includerea
persoanelor private de libertate in categoria celor care prezinta
risc pentru siguranta penitenciarului se face numai dupa ce
judecatorul delegat a dispus, prin incheiere, schimbarea
regimului de executare in regimul de maxima siguranta, in
conditiile art. 26 alin. (3) din Lege.
(5) In procesul de evaluare si reevaluare a riscului, comisia
prevazuta la art. 14 din Lege analizeaza situatia persoanei
condamnate in baza dosarului individual si a altor documente
relevante pentru stabilirea riscului.
(6) Cu ocazia analizei, persoana privata de libertate este
audiata, cele declarate sunt consemnate, iar hotararea comisiei
se comunica persoanei private de libertate care poate formula
plangere la judecatorul delegat pentru executarea pedepselor, in
conditiile art. 25 din Lege, si se depune la dosarul individual al
acesteia, in cadrul documentarului penal.
(7) La reevaluarea persoanelor private de libertate care
prezinta risc pentru siguranta penitenciarului comisia are in
vedere dispozitiile prevederilor art. 88 din regulament, precum si
recomandarile membrilor comisiei cu ocazia clasificarii si
raportul personalului special desemnat pentru cunoastere si
influentare pozitiva in atentia caruia se afla persoana privata de
libertate.
(8) Persoanelor private de libertate li se poate schimba
regimul de executare in conditiile art. 26 alin. (2) din Lege numai
dupa declasificarea din categoria celor care prezinta risc pentru
siguranta penitenciarului.
ARTICOLUL 93^3 - Masuri luate de administratia locului de detinere
(1) Persoanele private de libertate care prezinta risc pentru
siguranta penitenciarului sunt cazate separat, in camere special
amenajate in cadrul sectiilor din cadrul regimului de maxima
siguranta.
(2) Activitatile desfasurate de aceasta categorie de persoane
private de libertate se realizeaza separat de celelalte persoane
private de libertate.
(3) Persoanelor private de libertate care prezinta risc pentru
siguranta penitenciarului li se aplica masurile specifice de
siguranta stabilite prin regulamentul prevazut la art. 16 alin. (2)
din Lege.
(4) Documentarul penal, fisele de acordare a drepturilor,
fisele individuale de cazare, dosarele de educatie si asistenta
psihosociala si dosarele medicale intocmite pentru aceasta
categorie se marcheaza in coltul din dreapta sus cu mentiunea
«RISC» de culoare rosie si data clasificarii. In situatia
declasificarii din aceasta categorie, peste marcajul efectuat se
aplica o stampila de culoare verde cu mentiunea
«DECLASIFICAT» si data declasificarii. In dosarele de educatie
si asistenta psihosociala riscul pentru siguranta penitenciarului
se consemneaza pe coperta interioara a dosarului in rubrica
stabilita.
(5) Semestrial sau ori de cate ori este necesar, pentru
actualizare, prin grija secretarului comisiei prevazute la art. 14
din Lege, se intocmesc tabele nominale cu persoanele private
de libertate care prezinta risc si se distribuie compartimentelor
interesate din unitate.
(6) In cazul transferului intre unitatile subordonate
Administratiei Nationale a Penitenciarelor, reanalizarea situatiei
persoanelor private de libertate care prezinta risc pentru
siguranta penitenciarului se face numai dupa implinirea
termenelor prevazute la art. 93^2 alin. (2) si (3).
(7) Persoanele private de libertate care prezinta risc pentru
siguranta penitenciarului sunt monitorizate de catre personal
special desemnat.
ARTICOLUL 93^4 - Dispozitii privind persoanele arestate preventiv sau cele condamnate si arestate preventiv in alta cauza
(1) In cazul persoanelor arestate preventiv sau al celor
condamnate si arestate preventiv in alta cauza, care se
regasesc in una dintre situatiile prevazute la art. 93^1 alin. (3), se
aplica procedura de evaluare a riscului si masurile specifice de
siguranta stabilite pentru persoanele condamnate.
(2) Dispozitiile art. 93^2 si 93^3 se aplica in mod
corespunzator."
56. Articolul 99 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 99 - Activitati de educatie si asistenta psihosociala
Programele si activitatile de educatie si asistenta
psihosociala se desfasoara, pe baza recomandarilor din Planul
individualizat de evaluare si interventie educativa si terapeutica,
individual sau in grupuri mici, in locuri anume destinate, sub
stricta supraveghere."
57. La articolul 105 alineatul (2), litera b) se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
"b) persoanelor private de libertate clasificate initial in regimul
de maxima siguranta care au avut o buna conduita, au facut
eforturi serioase pentru reintegrare sociala si au fost
declasificate din categoria celor care prezinta risc pentru
siguranta penitenciarului;".
58. La articolul 108, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Persoanele private de libertate, care din diferite motive
nu sunt folosite la munca, la activitati de instruire scolara si
profesionala sau programe de educatie si asistenta
psihosociala, pot desfasura activitati in afara camerelor de
detinere in limita a minimum 4 ore."
59. Articolul 111 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 111 - Activitati de educatie si asistenta psihosociala
Programele si activitatile de educatie si asistenta
psihosociala se desfasoara pe baza recomandarilor din Planul
individualizat de evaluare si interventie educativa si terapeutica,
in grupuri, in interiorul locului de detinere, sub paza si
supraveghere."
60. Articolul 112 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 112 - Vizita
Dreptul la vizita se acorda in conformitate cu art. 38 alin. (3)
si (4), iar in cazul minorilor sunt aplicabile dispozitiile art. 38
alin. (5) si (6)."
61. La articolul 114 alineatul (2), litera b) se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
"b) persoanelor private de libertate clasificate initial in regimul
inchis care au avut o buna conduita si au facut eforturi serioase
pentru reintegrare sociala;".
62. Articolul 118 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 118 - Activitati de educatie si asistenta psihosociala
Programele si activitatile de educatie si asistenta
psihosociala se desfasoara pe baza recomandarilor din Planul
individualizat de evaluare si interventie educativa si terapeutica,
in grupuri, in spatii din interiorul locului de detinere, care raman
deschise pe timpul zilei, precum si in exteriorul locului de
detinere. Supravegherea acestora se face cu personal
neinarmat."
63. La articolul 121, dupa alineatul (1) se introduce un
nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Acest regim se aplica si persoanelor private de libertate
clasificate initial in regimul semideschis care au avut o buna
conduita si au facut eforturi serioase pentru reintegrare sociala."
64. Articolul 125 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 125 - Activitati de educatie si asistenta psihosociala
Persoanele private de libertate aflate in acest regim pot
desfasura, pe baza recomandarilor din Planul individualizat de
evaluare si interventie educativa si terapeutica, programe si
activitati educationale si de asistenta psihosociala, in interiorul
sau in afara locului de detinere, fara supraveghere."
65. La articolul 126, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Cu aprobarea directorului locului de detinere, persoanele
private de libertate, care executa pedeapsa in acest regim, pot
frecventa cursuri de scolarizare, de calificare sau invatamant
universitar, pot beneficia de asistenta medicala pentru afectiuni
care nu pot fi tratate in sistemul administratiei penitenciare,
inclusiv de medicina dentara, pot participa individual sau in grup
la programe culturale, educative, sportive, artistice si religioase,
in afara locului de detinere. In anumite situatii, cu aprobarea
directorului locului de detinere, pot lua parte la aceste activitati
si membrii de familie ai acestora sau reprezentanti ai societatii."
66. La articolul 131, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Administratia locului de detinere urmareste prin
programele stabilite ca, pe timpul zilei, minorii si tinerii sa
desfasoare, pe baza recomandarilor din Planul individualizat de
evaluare si interventie educativa si terapeutica, activitati de
educatie, asistenta psihosociala, sportive, lucrative,
ocupationale si recreative in afara camerelor de detinere."
67. Articolul 134 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 134 - Separarea femeilor
In penitenciarele si sectiile pentru femei se asigura separarea
pe camere, in functie de varsta si regimul de executare stabilit
de comisia prevazuta la art. 14 din Lege."
68. Articolul 136 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 136 - Activitati de educatie si asistenta psihosociala pentru femei
Programele si activitatile de educatie si asistenta
psihosociala se organizeaza si se desfasoara individual sau in
grup, pe baza recomandarilor din Planul individualizat de
evaluare si interventie educativa si terapeutica. O parte dintre
aceste activitati se pot desfasura impreuna cu persoane private
de libertate barbati, cu asigurarea masurilor corespunzatoare
de supraveghere."
69. Articolul 141 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 141 - Conditii generale de acordare
(1) Persoanele private de libertate care participa si dovedesc
interes in munca si in cadrul activitatilor de educatie si
interventie psihosociala, sprijina si ingrijesc persoane private de
libertate cu dizabilitati, contribuie la prevenirea sau inlaturarea
unor situatii de risc, precum si cele ale caror inventii, inovatii si
lucrari stiintifice au fost confirmate de autoritatile competente pot
fi stimulate prin acordarea uneia dintre recompensele prevazute
la art. 68 alin. (1) din Lege.
(2) Acordarea recompenselor are la baza sistemul de
creditare aprobat prin decizie a directorului general al
Administratiei Nationale a Penitenciarelor."
70. Articolul 142 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 142 - Procedura acordarii recompenselor si consemnarea in documentele de evidenta
(1) Pentru recompensele prevazute la art. 68 alin. (1) lit. a)—e)
din Lege, comisia prevazuta la art. 68 alin. (2) din Lege
analizeaza lunar rapoartele de recompensare intocmite de
cadrele care desfasoara activitati directe cu persoanele private
de libertate sau de lucratorul in cadrul serviciului productie, dupa
caz, si prezentate de sefii de sectii, pe baza de tabel nominal,
dupa avizare.
(2) Rapoartele de recompensare, avizate negativ, se
inainteaza comisiei, insotite de motivare.
(3) Comisia prevazuta la art. 68 alin. (2) din Lege propune
directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor
acordarea recompenselor prevazute la art. 68 alin. (1) lit. f) si g)
din Lege, in conformitate cu dispozitiile art. 68 alin. (3) din Lege.
Inainte de formularea propunerii, comisia prevazuta la art. 68
alin. (2) din Lege poate consulta, nemijlocit, personalul care
desfasoara activitati directe cu persoanele private de libertate.
(4) Recompensele se consemneaza in registrul prevazut la
art. 79 lit. b) din Lege, iar rapoartele de recompensare se
claseaza in dosarul disciplinar."
71. La articolul 147, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Comisia prevazuta la art. 68 alin. (2) din Lege acorda
recompensa prevazuta la art. 68 alin. (1) lit. e) din Lege sau
propune acordarea recompenselor prevazute la art. 68 alin. (1)
lit. f) si g) din aceeasi lege, dupa o analiza temeinica, conform
procedurii stabilite prin decizie a directorului general al
Administratiei Nationale a Penitenciarelor."
72. La articolul 149, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Constituie abateri disciplinare usoare incalcarea
dispozitiilor prevazute la art. 62 lit. k)—n) si la art. 63 lit. t)—u),
ascunderea adevarului privind nivelul de instruire scolara sau
pregatire profesionala, precum si determinarea cu intentie a altei
persoane private de libertate sa incalce prevederile art. 62 sau
ale art. 63 lit. t)—u)."
73. La articolul 150, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Sanctiunile disciplinare care pot fi aplicate pentru
savarsirea uneia dintre abaterile disciplinare prevazute la
art. 149 sunt cele prevazute la art. 71 alin. (1) din Lege.
Dispozitiile art. 71 alin. (3)—(9) din Lege se aplica in mod
corespunzator."
74. La articolul 159, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Pentru imobilizarea persoanelor private de libertate care
se afla intr-o unitate sanitara nu se pot utiliza catuse metalice.
Modelul mijloacelor de imobilizare si modul de utilizare a
acestora, folosite in unitati sanitare, se stabilesc prin
regulamentul prevazut la art. 16 alin. (2) din Lege."
75. La articol 161, dupa alineatul (3) se introduce un nou
alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Sanctiunea disciplinara cu izolarea se aplica numai cu
avizul medicului."
76. La articolul 164, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) In raport cu tipul regimului de executare, persoanelor
private de libertate li se poate cere sa munceasca. In acest sens,
se tine seama de calificarea, deprinderile si aptitudinile fiecarei
persoane private de libertate, de varsta, starea de sanatate,
precum si de programele destinate sprijinirii formarii profesionale
a acestora."
77. La articolul 164, dupa alineatul (3) se introduce un
nou alineat, alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) In situatia refuzului de a munci, comisia prevazuta la
art. 167 alin. (1) intocmeste un proces-verbal care se depune la
dosarul individual, fiind avut in vedere la evaluarea
comportamentului persoanei private de libertate in timpul
detentiei."
78. La articolul 165, alineatul (6) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(6) Directorul locului de detinere are obligatia de a incheia
contracte cat mai avantajoase, in masura posibilitatilor, stabilind
in sarcina beneficiarului fortei de munca obligatia de a asigura
cheltuielile ocazionate de transportul persoanelor private de
libertate, al personalului de escortare si al hranei la locurile de
munca, precum si materialele igienico-sanitare."
79. La articolul 167, dupa alineatul (1) se introduc trei noi
alineate, alineatele (1^1)—(1^3), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Prin decizie a directorului general al Administratiei
Nationale a Penitenciarelor se stabilesc criteriile pentru
selectionarea si repartizarea la munca.
(1^2) Persoanele private de libertate selectionate la munca vor
semna un angajament care va cuprinde drepturile, obligatiile si
interdictiile prevazute la art. 63 pe perioada desfasurarii
activitatilor productive si care se depune la dosarul individual.
(1^3) Angajamentul asumat de persoanele private de libertate
selectionate la activitatile productive remunerate va cuprinde si
referiri privind posibilitatea incheierii unui contract de asigurare
potrivit dispozitiilor art. 62 alin. (1) lit. c) din Lege."
80. Dupa articolul 167 se introduce un nou articol,
articolul 167^1, cu urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 167^1 Munca persoanelor private de libertate, in caz de calamitate
Munca persoanelor private de libertate, in caz de calamitate,
se desfasoara cu aprobarea directorului general al Administratiei
Nationale a Penitenciarelor."
81. Articolul 171 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 171 - Remunerarea persoanelor private de libertate participante la cursuri de scolarizare, calificare ori recalificare profesionala
Veniturile obtinute de persoanele private de libertate ca
urmare a muncii prestate se repartizeaza conform prevederilor
art. 62 din Lege, astfel:
a) 40% din venit revin persoanei condamnate, care poate
folosi pe durata executarii pedepsei 75% din acesta, iar 25% se
consemneaza pe numele sau, urmand sa fie incasat, impreuna
cu dobanda aferenta, in momentul punerii in libertate;
b) 60% din venit revin Administratiei Nationale a
Penitenciarelor, constituind venituri proprii care se incaseaza,
se contabilizeaza si se utilizeaza potrivit dispozitiilor legale
privind finantele publice."
82. Articolul 172 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 172 - Gestionarea sumelor de bani apartinand persoanelor private de libertate
(1) Sumele de bani corespunzatoare cotei de 75% din venitul
cuvenit persoanelor private de libertate se consemneaza in fisa
contabila a persoanei si pot fi folosite pe durata executarii
pedepsei, conform prevederilor art. 49 alin. (4) din Lege.
(2) Sumele de bani corespunzatoare cotei de 25% din venitul
cuvenit persoanelor private de libertate se consemneaza in fisa
contabila nominala si se pastreaza, pe numele acestora, in
conturi bancare purtatoare de dobanzi sau in depozite bancare,
aceste sume impreuna cu dobanda aferenta urmand a fi
incasate in momentul punerii in libertate.
(3) In cazul in care persoana condamnata la o pedeapsa
privativa de libertate a fost obligata la plata de despagubiri civile,
care nu au fost achitate pana la data primirii in penitenciar,
procentul de 50% din cota de 40% care ii revine acesteia
conform art. 62 alin. (1) lit. a) din Lege se utilizeaza pentru
repararea prejudiciului cauzat partii civile, conform prevederilor
Codului de procedura civila, cu modificarile si completarile
ulterioare."
83. La articolul 174, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Activitatea de educatie si asistenta psihosociala se face
in baza planificarii executarii pedepsei si are drept scop
cresterea sanselor de reintegrare sociala a persoanelor private
de libertate. Aceasta cuprinde urmatoarele arii de interventie:
a) adaptarea la conditiile privarii de libertate;
b) instruire scolara si formare profesionala;
c) activitati educative si recreative;
d) asistenta sociala;
e) asistenta psihologica;
f) asistenta religioasa;
g) pregatirea pentru liberare."
84. La articolul 175, alineatele (1) si (2) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(1) Administratia locului de detinere, in urma evaluarii si
identificarii necesitatilor individuale ale persoanei private de
libertate si in functie de posibilitatile institutiei, este obligata sa
organizeze activitati de educatie si asistenta psihosociala, tinand
cont de natura infractiunii comise, durata privarii de libertate,
regimul de executare, riscul pentru penitenciar, varsta, stare de
sanatate fizica si mintala.
(2) Pentru fiecare persoana condamnata se intocmeste un
plan individualizat de evaluare si interventie educativa si
terapeutica, care este adus la cunostinta, sub semnatura. Orice
modificare a continutului acestuia va fi adusa la cunostinta
persoanei private de libertate dupa ce, in prealabil, a fost
aprobata de Comisia prevazuta la art. 14 din Lege."
85. La articolul 177, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Persoanele condamnate sunt obligate sa frecventeze
invatamantul obligatoriu."
86. La articolul 177, dupa alineatul (1) se introduc doua
noi alineate, alineatele (1^1) si (1^2), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Administratia locurilor de detinere asigura conditiile
necesare instruirii scolare a persoanelor condamnate pentru
ciclul primar, gimnazial si liceal, in concordanta cu normele
cuprinse in legea invatamantului public, si conditiile stabilite in
protocolul de colaborare dintre Ministerul Educatiei, Cercetarii,
Tineretului si Sportului si Ministerul Justitiei privind scolarizarea
si profesionalizarea persoanelor condamnate, aflate in custodia
Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
(1^2) Numarul orelor de cursuri se stabileste cu respectarea
planurilor-cadru elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii,
Tineretului si Sportului, respectiv de Agentia Nationala pentru
Ocuparea Fortei de Munca."
87. La articolul 177, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Pentru persoanele condamnate se organizeaza cursuri
de pregatire prin programul «A doua sansa»."
88. Articolul 179 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 179 - Accesul la invatamantul preuniversitar si universitar
(1) Persoanele condamnate pot urma, cu aprobarea
directorului locului de detinere, cursuri preuniversitare la nivel
liceal, cursuri universitare la forma de invatamant la distanta sau
in forma frecventei reduse, suportand toate cheltuielile, inclusiv
cele de deplasare. La cursurile cu frecventa redusa care
presupun deplasari au prioritate persoanele clasificate in regim
deschis si semideschis. Pentru inscrierea la cursuri la forma de
invatamant la distanta au sanse egale toate persoanele
condamnate, indiferent de regimul in care isi executa pedeapsa.
(2) In cazul in care persoana condamnata urmeaza studii
universitare in momentul intrarii in penitenciar, aceasta isi poate
continua studiile numai in forma cursurilor de invatamant
universitar la distanta sau in forma frecventei reduse, conform
dispozitiilor alin. (1).
(3) Metodologia si normele referitoare la inscrierea si
participarea la cursuri si examene sunt stabilite prin ordinul
prevazut la art. 64 alin. (1^1) din Lege.
(4) In vederea obtinerii aprobarii, persoana condamnata face
dovada scrisa a faptului ca este acceptata sa urmeze cursurile
unei facultati, precum si a garantiei sustinerii financiare
necesare continuarii studiilor."
89. La articolul 180, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Cursurile se organizeaza in spatii existente in locurile de
detinere, in unitatile productive din sistemul Administratiei
Nationale a Penitenciarelor, precum si la furnizorii autorizati de
formare profesionala, in baza acordurilor incheiate."
90. Articolul 181 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 181 - Persoanele private de libertate care au prioritate
la activitati de instruire scolara si formare profesionala
Au prioritate la activitati de instruire scolara si formare
profesionala minorii, tinerii si persoanele analfabete."
91. La articolul 182, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Pentru a urma cursuri de instruire scolara sau de
pregatire profesionala, persoanele condamnate trebuie sa
prezinte documentele care sa ateste nivelul de pregatire scolara
anterior obtinut."
92. Articolul 183 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 183 - Modul de desfasurare a activitatii de educatie si interventie psihosociala
Activitatile de educatie si asistenta psihosociala se
desfasoara individual sau colectiv, fiind structurate in programe
de tip obligatoriu, optional sau facultativ. Programele de tip
obligatoriu desfasurate cu persoanele private de libertate se
stabilesc de catre comisia prevazuta la art. 14 din Lege."
93. La articolul 185, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Administratia locului de detinere aproba primirea
aparaturii radio-TV de catre persoanele private de libertate, in
baza ordinului prevazut la art. 64 alin. (1^1) din Lege."
94. Articolul 186 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 186 - Accesul la calculator
Persoanei private de libertate i se poate aproba si primirea
sau achizitionarea de echipamente IT, care pot fi folosite
exclusiv de aceasta, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului
justitiei."
95. La articolul 187, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Administratia locului de detinere incurajeaza si sprijina
initiativele organizatiilor guvernamentale si neguvernamentale,
precum si pe cele ale persoanelor fizice ori juridice din tara si din
strainatate care doresc sa contribuie la activitatea de educatie si
asistenta psihosociala desfasurata in locul de detinere sau sa
sponsorizeze astfel de actiuni, daca acestea nu contravin
prevederilor legale ori regulilor privind siguranta locurilor de
detinere."
96. La articolul 188, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Activitatile sportive se organizeaza si se desfasoara sub
indrumarea unui monitor sportiv."
97. La articolul 190, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele private de libertate care au lucrat, au
participat la cursuri de alfabetizare ori instruire scolara —
primara, gimnaziala, liceala, in conformitate cu dispozitiile art. 65
alin. (1)—(3) din Lege, cursuri universitare in conformitate cu
prevederile art. 65^1 alin. (1) din Lege, de formare profesionala
sau la programe de resocializare, precum si persoanele private
de libertate care nu au muncit din motive neimputabile lor, dar au
dovedit un progres real in propria conduita si au participat
constant la programele de educatie si asistenta psihosociala,
tinandu-se cont si de antecedentele penale, pot beneficia de
liberare conditionata dupa executarea fractiunilor din pedeapsa
prevazute de Codul penal, republicat, cu modificarile si
completarile ulterioare."
98. La articolul 191, alineatele (1) si (6) se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:
"(1) Comisia prevazuta la art. 77 alin. (2) din Lege, cu
participarea sefului biroului evidenta, in calitate de secretar,
analizeaza saptamanal, la locul de detinere, dosarele individuale
ale persoanelor private de libertate care indeplinesc conditiile
pentru liberarea conditionata.
............................................
(6) In situatia in care persoana condamnata se adreseaza
direct instantei, cerand liberarea conditionata, odata cu cererea
se trimite si procesul-verbal intocmit de comisia prevazuta la
art. 77 alin. (2) din Lege impreuna cu documentele care atesta
mentiunile cuprinse in acesta."
99. La articolul 192, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) Contravaloarea serviciilor de fotocopiere efectuate in
conditiile alin. (2) va fi suportata de persoana privata de libertate.
Daca persoanele private de libertate nu dispun de mijloacele
banesti necesare, cheltuielile pentru fotocopiere sunt suportate
de administratia locului de detinere. Sunt considerate persoane
fara mijloace banesti persoanele care nu au sau nu au avut in
ultimele 10 zile sume de bani disponibile in contul personal."
100. La articolul 195, dupa alineatul (1) se introduce un
nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Pentru atingerea scopurilor prevazute la alin. (1) lit. a)
si e) se pot folosi sisteme electronice de supraveghere la
distanta. Criteriile si procedura de aplicare sunt aprobate prin
ordin al ministrului justitiei."
101. La articolul 197, dupa alineatul (2) se introduce un
nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) Mijloacele de transport destinate persoanelor private de
libertate pot fi dotate cu sisteme de localizare spatio-temporala."
102. La articolul 197, alineatul (3) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(3) In functie de situatie, personalul se doteaza cu veste
antiglont, scuturi de protectie si casti cu vizor si poate folosi
pentru interventie si restabilirea ordinii bastoane de cauciuc sau
tomphe, dispozitive cu substante iritant-lacrimogene, jeturi de
apa, arme cu gloante de cauciuc, catuse, caini de serviciu,
dispozitive sonore si luminoase, precum si alte mijloace de
protectie si imobilizare aflate in dotare. Cainii de serviciu se
folosesc in activitati de paza si escortare la punctele de lucru si
la organele judiciare, la activitatile de transfer al persoanelor
private de libertate, pentru paza perimetrelor si pentru
descoperirea telefoanelor mobile, explozibililor, substantelor
toxice sau stupefiante si urmarirea evadatilor."
103. Articolul 201 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 201 - Procedura de valorificare si de distrugere a bunurilor confiscate cu ocazia perchezitiilor
(1) Bunurile interzise, gasite asupra persoanelor private de
libertate cu ocazia perchezitiilor sau nerevendicate, se confisca.
Acestea se predau in prima zi lucratoare la magazia unitatii.
(2) Bunurile confiscate se valorifica sau se distrug, dupa caz.
Confiscarea este dispusa de catre directorul locului de detinere,
in baza procesului-verbal intocmit de catre persoanele care au
descoperit bunurile ce fac obiectul confiscarii. Directorul locului
de detinere il instiinteaza despre masura luata pe judecatorul
delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate.
(3) Bunurile confiscate sunt evaluate si inregistrate in
evidenta extracontabila, in termen de 21 de zile de la confiscare.
(4) Evaluarea bunurilor confiscate se face de catre o comisie,
formata din 3 membri, desemnata de directorul unitatii
penitenciare prin decizie.
(5) Inregistrarea bunurilor in evidenta contabila a unitatii
penitenciare se efectueaza potrivit reglementarilor in vigoare, la
valoarea justa stabilita de comisia de evaluare.
(6) Valorificarea bunurilor confiscate se realizeaza prin
licitatie publica, conform prevederilor in vigoare referitoare la
valorificarea bunurilor aflate in administrarea unitatilor din
sistemul administratiei penitenciare.
(7) In cazul in care valorificarea bunurilor confiscate nu s-a
realizat conform alin. (6), acestea se valorifica in regim de
consignatie.
(8) In cazul bunurilor care nu au putut fi valorificate potrivit
alin. (7), comisia de evaluare poate proceda la reducerea
preturilor stabilite initial, cu pana la 30% din valoarea stabilita;
ulterior, reducerea preturilor poate fi facuta pana la 75% din
valoarea stabilita initial; daca in termen de 150 de zile de la
prima reevaluare a bunurilor acestea nu se valorifica prin
modalitatea prevazuta la alin. (7), se poate proceda la:
a) valorificarea prin unitatile de colectare si valorificare a
deseurilor;
b) dezmembrarea bunurilor si valorificarea componentelor
rezultate;
c) distrugerea bunurilor sau a componentelor.
(9) Bunurile confiscate pentru care nu se justifica angajarea
cheltuielilor in vederea valorificarii pot fi distruse.
(10) Fac exceptie de la procedurile de valorificare prevazute
la alin. (6) si (7) bauturile alcoolice, medicamentele si alimentele
perisabile, care se distrug.
(11) Bunurile supuse valorificarii care au devenit
necomercializabile sau nevandabile se distrug.
(12) Distrugerea bunurilor se realizeaza sub supravegherea
unei comisii, formata din 3 membri, desemnata de directorul
unitatii penitenciare prin decizie.
(13) Bunurile a caror detinere este interzisa prin lege oricarui
cetatean, cele care cad sub incidenta art. 74^2 din Lege, precum
si cele fata de care exista suspiciunea ca au legatura cu
savarsirea unor infractiuni se ridica, se conserva, intocmindu-se
documentele necesare, si se anunta organele judiciare
competente carora le sunt predate.
(14) Sumele de bani obtinute ca urmare a valorificarii
bunurilor confiscate se vireaza la bugetul de stat. In cazul
incasarii contravalorii bunurilor respective prin virament bancar,
sumele se vireaza in termen de 5 zile lucratoare de la incasare,
iar in cazul incasarii in numerar, sumele se depun la casieria
Trezoreriei Statului in prima zi lucratoare de la incasare.
Viramentul la bugetul de stat se realizeaza dupa deducerea
cheltuielilor ocazionate de valorificarea bunurilor confiscate."
104. La articolul 203, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) La producerea unei evadari administratia locului de
detinere anunta de indata organele competente ale Ministerului
Administratiei si Internelor pentru luarea masurilor in vederea
urmaririi si prinderii evadatului, furnizand acestora datele si
informatiile necesare. La fel procedeaza si in cazul neprezentarii
persoanelor private de libertate care au avut permisiunea de
iesire din locul de detinere ori al parasirii fara autorizare a locului
de munca aflat in exteriorul locului de detinere."
105. Articolul 204 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 204 - Accesul in locurile de detinere
Accesul in locurile de detinere este strict limitat, in conditiile
stabilite de Lege. Persoanele din afara sistemului administratiei
penitenciare pot intra in locurile de detinere in conditiile stabilite
la art. 39 alin. (2) din Lege si in regulamentul prevazut la art. 16
alin. (2) din Lege."
106. La articolul 206, alineatele (1) si (3) se modifica si
vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Ascultarea persoanelor private de libertate in incinta
locurilor de detinere se poate face de catre reprezentanti ai
structurilor Ministerului Administratiei si Internelor in baza
delegatiei semnate de procurorul care supravegheaza sau
efectueaza urmarirea penala in cauza ori, dupa caz, de catre
sefii Inspectoratului General al Politiei Romane, Inspectoratului
General al Politiei de Frontiera Romane, inspectoratelor de
politie judetene, de catre directorul general al Directiei Generale
de Politie a Municipiului Bucuresti, al Directiei Generale
Anticoruptie, precum si de conducatorii structurilor teritoriale cu
functie de reprezentare la nivel de sef birou, avizata de directorul
penitenciarului.
............................................
(3) Ascultarea persoanelor private de libertate in incinta
locurilor de detinere se poate face si de catre:
a) procuror, in exercitarea atributiilor de serviciu, pe baza
legitimatiei de serviciu;
b) senatori sau deputati ai Parlamentului Romaniei, cu
imputernicire din partea comisiei din care fac parte;
c) europarlamentari, cu imputernicire din partea comisiei din
care fac parte;
d) reprezentantii serviciilor de probatiune, in exercitarea
atributiilor de serviciu, pe baza legitimatiei de serviciu;
e) avocatul unei alte persoane, care justifica un interes
legitim, in baza imputernicirii date in conformitate cu contractul
de asistenta avocatiala."
107. La articolul 207, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Reprezentantii organizatiilor nationale, straine sau
internationale neguvernamentale din domeniul apararii
drepturilor omului, a caror competenta este recunoscuta ori
acceptata de Romania, pot asculta persoanele private de
libertate in conformitate cu prevederile art. 39 alin. (2) din Lege."
108. La articolul 214, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Directorul locului de detinere ia masuri ca persoana
privata de libertate, aflata in refuz de hrana, sa fie cazata in
infirmeria penitenciarului, intr-o camera special amenajata sau
intr-un spital penitenciar."
109. La articolul 217, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(1) Casatoria persoanei aflate in executarea pedepsei
privative de libertate se incheie in locul de detinere, iar
consimtamantul viitorilor soti se ia de ofiterul de stare civila din
raza teritoriala a locului de detinere."
110. La articolul 217, dupa alineatul (1) se introduce un
nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) In cazul incheierii casatoriei, in conditiile art. 54 alin. (5)
din Lege, consimtamantul viitorilor soti se ia de catre ofiterul de
stare civila din localitatea incheierii casatoriei."
111. Articolul 219 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ARTICOLUL 219 - Efectuarea autopsiei
Autopsia medico-legala se efectueaza de catre medicul legist
care intocmeste si certificatul constatator al decesului. O copie
a certificatului medical constatator al decesului se introduce la
dosarul individual ce a apartinut persoanei private de libertate,
iar o alta copie se inmaneaza familiei decedatului."
112. Titlul articolului 224 se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 224 - Cazarea persoanelor retinute sau arestate, amenajarea spatiilor de detinere si vizita"
113. La articolul 224, dupa alineatul (2) se introduc trei
noi alineate, alineatele (3), (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
"(3) Amenajarea si dotarea spatiilor de detinere se realizeaza
in conditiile stabilite prin regulamentul prevazut la art. 81 alin. (5)
din Lege.
(4) Camerele de cazare sunt permanent inchise si asigurate.
(5) Vizita persoanelor retinute sau arestate se desfasoara in
conformitate cu art. 38 alin. (3) si (4)."
114. La articolul 225, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(2) Dispozitiile din titlul III cap. I—VI, VIII—X si XII—XIV se
aplica in mod corespunzator si persoanelor retinute ori arestate
preventiv, cu exceptia art. 15, 43, art. 44 alin. (1), 45, 59, 79,
147 si 148."
115. In tot cuprinsul regulamentului, sintagmele
"interventie psihosociala" si "Plan de evaluare si
interventie educativa si terapeutica" se inlocuiesc cu
sintagmele "asistenta psihosociala" si "Plan individualizat
de evaluare si interventie educativa si terapeutica".
116. Dupa articolul 229 se introduce anexa "Bunuri si
obiecte interzise care intra sub incidenta art. 74^2 din Legea
nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor
dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal,
cu modificarile si completarile ulterioare", prevazuta in
anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
ANEXA (Anexa la regulament) - BUNURI SI OBIECTE INTERZISE care intra sub incidenta art. 74^2 din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal
A. Arme si obiecte periculoase:
arme letale si neletale, arme albe, reale sau artizanale,
munitie de orice fel, explozibil si dispozitive pentru autoaparare
cu electrosocuri, precum si imitatii ale unor astfel de obiecte;
obiecte din orice material transformate in arma alba sau
de foc.
B. Alimente si bauturi:
bauturi alcoolice.
C. Aparatura electronica:
orice tip de aparat electronic cu posibilitate de inregistrare,
stocare a datelor, transmitere a imaginilor si sunetelor in timp
real ori inregistrate, fotografiere, pozitionare globala de tip GPS,
de tipul laptopurilor, calculatoarelor personale;
telefoane mobile, componente, subansamble, accesorii,
cartele SIM, dispozitive de tip hands-free.
D. Substante toxice, medicamente:
Substante toxice, stupefiante, psihotrope, precursori de
droguri;
sprayuri paralizante, iritante si lacrimogene.
E. Bunuri a caror detinere este interzisa de Codul penal,
precum si de Decretul Consiliului de Stat nr. 340/1981 privind
regimul emitatoarelor radioelectrice, Legea nr. 126/1995 privind
regimul materiilor explozive, cu modificarile si completarile
ulterioare, Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile
conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea
nr. 111/1996 privind desfasurarea in siguranta, reglementarea,
autorizarea si controlul activitatilor nucleare, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 56/1997 pentru
aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii,
producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea
acestora, republicata, cu modificarile ulterioare, Legea
nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si
consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile
ulterioare, Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului
cultural national mobil, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 31/2002 privind interzicerea organizatiilor si simbolurilor cu
caracter fascist, rasist sau xenofob si a promovarii cultului
persoanelor vinovate de savarsirea unor infractiuni contra pacii
si omenirii, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 107/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea
nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor, cu
modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 535/2004 privind
prevenirea si combaterea terorismului, Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 121/2006 privind regimul juridic al precursorilor
de droguri, cu modificarile ulterioare, si Legea nr. 104/2008
privind prevenirea si combaterea traficului ilicit de substante
cuprinse in "lista interzisa".
Materialul de fata reprezinta o prelucrare si formatare neoficiala a prevederilor oficiale, avand la baza texte publice preluate de la: Monitorul Oficial
Poate fi de interes si: OUG 13/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal si a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala. Ordonanta de urgenta nr. 13/2017 OUG 2/2016 pentru suspendarea art. 96 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal. Ordonanta de urgenta nr. 2/2016 OUG 3/2014 pentru luarea unor masuri de implementare necesare aplicarii Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala si pentru implementarea altor acte normative. Ordonanta de urgenta nr. 3/2014 HG 836/2013 privind constituirea si atributiile comisiilor de evaluare a incidentei aplicarii legii penale mai favorabile in cazul persoanelor aflate in executarea pedepselor si masurilor educative privative de libertate din perspectiva noilor reglem Legea 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune. Lege nr. 252/2013 Legea 253/2013 privind executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal. Lege nr. 253/2013 Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal. Lege nr. 254/2013 Ordin nr. 420/2011 privind conditiile in care persoanele condamnate pot presta munca pe baza de voluntariat Ordinul 3014/2010 pentru modificarea Ordinului ministrului justitiei nr. 2714/C/2008 privind durata si periodicitatea vizitelor, greutatea si numarul pachetelor, precum si categoriile de bunuri ce pot fi primite, cumparate, pastrate si folosite de pe Legea 83/2010 modificarea si completarea Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal Decizia 383/2010 privind primirea, cumpararea, pastrarea si folosirea de calculatoare personale de catre persoanele aflate in executarea pedepselor privative de libertate Codul Penal din 2009. Legea nr. 286/2009 - Codul Penal Lege nr. 195/2009 privind modificarea art. 453 alin 1 lit. a) din Codul de procedura penala Ordin privind durata si periodicitatea vizitelor, greutatea si numarul pachetelor, precum si categoriile de bunuri ce pot fi primite, pastrate si folosite de persoanele aflate in executarea pedepselor privative de libertate, ordin nr. 3042/2007 Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 205/2004 privind protectia animalelor, legea nr. 9/2008 Lege nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare Codul penal Lege nr. 111/2008 pentru ratificarea Tratatului de extradare dintre Romania si Statele Unite ale Americii, semnat la Bucuresti la 10 septembrie 2007 OUG nr. 73/2008, ordonanta de urgenta pentru prorogarea termenelor de intrare in vigoare a Legii nr. 301/2004 - Codul penal si a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal
| Drept penal. Partea generala. Conform Noului Cod penal. Editia 2 Boroi Alexandru
 101.15 lei COMANDA ACUM
| |
|
|
-------------
Drept OnLine va prezinta in cadrul acestei Sectiuni cateva reglementari juridice de interes general, cu mentiunea ca informatiile prezentate in aceasta sectiune au un caracter pur informativ, existand posibilitatea de a fi intervenit modificari ulterioare, abrogari, nesurprinse aici.
-------------
Alte reglementari
Termeni juridici, grupare tematica
|