HG 1000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, republicata 2010
Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 620 din 6 septembrie 2010
Republicata in temeiul art. V din Hotararea Guvernului nr. 620/2010 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a activitatii Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici, precum si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 475 din 9 iulie 2010, rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 539 din 3 august 2010,
dandu-se textelor o noua numerotare
Hotararea Guvernului nr. 1.000/2006 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 698 din 15 august 2006 si ulterior a mai fost modificata
si completata prin:
Hotararea Guvernului nr. 31/2008 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 33 din 16 ianuarie 2008;
Hotararea Guvernului nr. 280/2009 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 175 din 20 martie 2009;
Hotararea Guvernului nr. 1.373/2009 pentru reglementarea unor aspecte determinate de aplicarea masurilor de reorganizare stabilite de Legea
nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilorcadru
cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International si pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 805 din 25 noiembrie 2009, rectificata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68 din 29 ianuarie 2010;
Hotararea Guvernului nr. 51/2010 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 din 27 ianuarie 2010.
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 (1) Agentia Nationala a Functionarilor Publici se
organizeaza si functioneaza in subordinea Ministerului
Administratiei si Internelor, ca organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica.
(2) In subordinea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici
se organizeaza si functioneaza ca institutii publice cu
personalitate juridica centre regionale de formare continua
pentru administratia publica locala, denumite in continuare
centre regionale.
(3) Sediul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici este in
municipiul Bucuresti, str. Eforie nr. 5, sectorul 5.
Capitolul II - Atributiile Agentiei Nationale a Functionarilor Publici
Art. 2 (1) Agentia Nationala a Functionarilor Publici,
denumita in continuare Agentia, asigura aplicarea strategiilor si
a Programului de guvernare in domeniul managementului
functiei publice si al functionarilor publici, precum si in domeniul
formarii profesionale a personalului din administratia publica.
(2) Agentia indeplineste atributii in urmatoarele domenii:
a) reglementarea functiei publice;
b) managementul functiei publice si al functionarilor publici;
c) perfectionarea profesionala a functionarilor publici;
d) formare profesionala in administratia publica;
e) gestionarea de programe in domeniul functiei publice;
f) monitorizarea si controlul activitatilor referitoare la functia
publica si la functionarii publici;
g) reprezentare.
(3) Agentia indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
(4) In exercitarea atributiilor sale Agentia colaboreaza direct
cu compartimentele specializate in managementul resurselor
umane din structura autoritatilor si institutiilor publice.
Art. 3 In domeniul reglementarii functiei publice Agentia
indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) elaboreaza proiecte de acte normative privind functia
publica si functionarii publici, pe care le supune spre aprobare
Guvernului prin Ministerul Administratiei si Internelor;
b) elaboreaza norme metodologice, proceduri si instructiuni
cu caracter normativ privind functia publica si functionarii publici;
c) analizeaza si avizeaza proiectele de acte normative care
contin prevederi referitoare la functia publica si la functionarii
publici, elaborate de alte autoritati sau institutii publice;
d) elaboreaza reglementari comune autoritatilor si institutiilor
publice privind functiile publice, evaluarea, gradarea si
clasificarea posturilor, cu consultarea asociatiilor profesionale si
a organizatiilor sindicale reprezentative ale functionarilor publici;
e) elaboreaza proiectul legii privind stabilirea sistemului
unitar de salarizare a functionarilor publici, precum si alte
reglementari privind salarizarea functionarilor publici;
f) elaboreaza normele de organizare, utilizare si prelucrare a
informatiilor cuprinse in baza de date referitoare la functiile
publice si functionarii publici;
g) coordoneaza si sprijina procesul de adaptare a statutelor
aprobate prin legi speciale la prevederile Legii nr. 188/1999
privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare;
h) elaboreaza proiectele de acte normative pentru
armonizarea legislatiei din domeniul functiei publice cu
reglementarile Uniunii Europene si alte acte cu caracter
international pe care Romania le-a ratificat;
i) urmareste ca proiectele de acte normative elaborate de
ministere si de alte autoritati sau institutii publice, care contin
prevederi referitoare la functiile publice si la functionarii publici,
sa fie in concordanta cu reglementarile interne si europene
existente in acest domeniu.
Art. 4 (1) In domeniul managementului functiei publice si
al functionarilor publici, Agentia indeplineste urmatoarele atributii
principale:
a) elaboreaza principiile, politicile si strategiile privind
managementul functiei publice si al functionarilor publici, pe care
le prezinta ministrului administratiei si internelor pentru a fi
insusite si supuse spre aprobare Guvernului;
b) urmareste modul de aplicare a strategiilor, politicilor si
programelor referitoare la functia publica si functionarii publici;
c) elaboreaza studii, analize si prognoze privind structura si
dinamica corpului functionarilor publici;
d) organizeaza si gestioneaza concursurile pentru ocuparea
functiilor publice vacante, in conditiile legii;
e) realizeaza recrutarea si promovarea pentru functiile
publice pentru care organizeaza concurs, in conditiile legii;
f) avizeaza sau, dupa caz, verifica conditiile stabilite pentru
organizarea si desfasurarea concursurilor de catre alte autoritati
si institutii publice;
g) monitorizeaza derularea procedurilor de recrutare si
promovare a functionarilor publici, in conditiile legii;
h) dispune amanarea sau suspendarea organizarii si
desfasurarii concursurilor, daca constata ca nu sunt indeplinite
conditiile legale in domeniu;
i) avizeaza sau solicita modificarea raporturilor de serviciu,
daca mobilitatea functionarilor publici se dispune in interes
public, in conditiile legii;
j) asigura secretariatul tehnic pentru Comisia de disciplina
pentru inaltii functionari publici, Comisia de evaluare a inaltilor
functionari publici si pentru Comisia de recrutare a inaltilor
functionari publici;
k) acorda aviz, in conditiile legii, pentru stabilirea de catre
autoritati si institutii publice a functiilor publice;
l) urmareste situatia functiilor publice si monitorizeaza
ocuparea acestora;
m) gestioneaza corpul de rezerva al functionarilor publici si
asigura redistribuirea functionarilor publici, in conditiile legii;
n) elaboreaza, cu consultarea sindicatelor reprezentative ale
functionarilor publici, pe baza propunerilor ordonatorilor
principali de credite, planul de ocupare a functiilor publice pentru
autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala,
in conditiile legii; formuleaza observatii in cazul in care constata
neregularitati in elaborarea planului de ocupare a functiilor
publice pentru autoritatile si institutiile din administratia publica
locala;
o) stabileste criteriile generale de performanta profesionala
pe baza carora se face evaluarea performantelor profesionale
individuale ale functionarilor publici;
p) acorda sprijin si indrumare metodologica autoritatilor
administratiei publice, in scopul aplicarii uniforme si corecte a
legislatiei din domeniul functiei publice si al functionarilor publici;
q) coordoneaza metodologic si acorda sprijin de specialitate
compartimentelor de resurse umane din cadrul autoritatilor si
institutiilor publice centrale si locale;
r) sprijina autoritatile administratiei publice centrale si locale
si le acorda asistenta tehnica de specialitate pentru elaborarea
si aprobarea unor norme specifice in acest domeniu.
(2) Conditiile in care Agentia poate delega autoritatilor sau
institutiilor publice competenta de a organiza concursuri de
recrutare pentru ocuparea functiilor publice de conducere
generale si specifice se stabilesc prin ordin al presedintelui
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 5 In domeniul perfectionarii pregatirii profesionale a
functionarilor publici, Agentia are urmatoarele atributii principale:
a) stabileste domeniile prioritare pentru perfectionarea
pregatirii profesionale a functionarilor publici;
b) avizeaza strategiile sectoriale privind formarea continua a
functionarilor publici;
c) stabileste tematica specifica programelor de formare
specializata in administratia publica si de perfectionare pentru
functionari publici;
d) centralizeaza planurile de perfectionare profesionala a
functionarilor publici, intocmite de autoritatile si institutiile
publice, precum si fondurile prevazute in bugetul anual al
acestora pentru acoperirea cheltuielilor de perfectionare
profesionala a functionarilor publici, organizate la initiativa ori in
interesul autoritatii sau institutiei publice;
e) sprijina autoritatile administratiei publice pentru derularea
unor programe de perfectionare a pregatirii profesionale a
personalului in domeniul functiei publice si al functionarilor
publici, participand la programe de pregatire profesionala in
vederea aplicarii corecte si unitare a legislatiei privind functia
publica si functionarii publici;
f) colaboreaza cu centrele regionale pentru derularea
programelor de formare si perfectionare a personalului din
administratia publica;
g) sprijina institutiile care organizeaza programe de
perfectionare a pregatirii profesionale a functionarilor publici cu
personal de predare.
Art. 6 (1) In domeniul formarii profesionale in
administratia publica, Agentia are urmatoarele atributii
principale:
a) asigura formarea continua pentru inaltii functionari publici,
functionarii publici de conducere, tinerii functionari publici, care
pot deveni manageri publici, tinerii absolventi de invatamant
superior, viitori manageri publici, functionari publici de executie
din administratia publica centrala;
b) elaboreaza, in colaborare cu institutiile publice si cu alte
organizatii cu obiect de activitate in domeniu, strategia de
formare continua a functionarilor publici; monitorizeaza si
evalueaza implementarea acesteia;
c) coordoneaza metodologic centrele regionale;
d) asigura comunicarea si colaborarea institutionala cu
celelalte institutii care organizeaza programe de formare
continua;
e) organizeaza programul de formare specializata in
administratia publica, cu durata de 2 ani, destinat absolventilor
de invatamant superior de lunga durata, cu diploma de licenta,
in varsta de pana la 30 de ani, in vederea accesului lor rapid la
functia publica, in conditiile legii;
f) organizeaza programe de formare specializata pentru
inaltii functionari publici;
g) organizeaza programul de formare specializata, cu durata
de un an, destinat tinerilor functionari publici sub 33 de ani si cu
cel mult 7 ani de experienta;
h) organizeaza programe de formare specializata, cu durata
de un an, destinate functionarilor publici de conducere;
i) organizeaza programe de perfectionare de pana la 90 de
zile, destinate inaltilor functionari publici, functionarilor publici
de conducere si de executie din administratia publica centrala;
j) organizeaza seminare si conferinte pe teme de interes
major pentru administratia publica centrala si locala.
(2) Atestarea absolvirii programelor de formare specializata
si a programelor de perfectionare organizate de Agentie se face
prin certificate, semnate de presedintele Agentiei.
Art. 7 In domeniul gestiunii de programe, Agentia are
urmatoarele atributii principale:
a) fundamenteaza, elaboreaza si prezinta spre aprobare
ministrului administratiei si internelor programe pentru
dezvoltarea managementului functiei publice si al functionarilor
publici;
b) gestioneaza programele privind functia publica si
functionarii publici, urmareste indeplinirea acestora si prezinta
periodic ministrului administratiei si internelor rapoarte privind
modul de derulare a acestora;
c) elaboreaza si administreaza baza de date cuprinzand
evidenta nationala a functiilor publice si a functionarilor publici,
precum si a functiilor publice vacante.
Art. 8 In domeniul monitorizarii si controlului activitatii
referitoare la functia publica si la functionarii publici, Agentia are
urmatoarele atributii principale:
a) monitorizeaza si controleaza aplicarea legislatiei privind
functia publica si functionarii publici, precum si respectarea
principiilor care stau la baza exercitarii functiei publice;
b) monitorizeaza modul in care sunt asigurate si respectate
de catre autoritatile si institutiile publice conditiile de munca
pentru functionarii publici; in acest scop conlucreaza cu
organizatiile sindicale si cu asociatiile profesionale ale
functionarilor publici;
c) controleaza modul de respectare de catre conducatorii
autoritatilor si institutiilor publice a drepturilor legale cuvenite
functionarilor publici, precum si aplicarea masurilor privind
respectarea egalitatii de sanse si tratament in domeniul relatiilor
de serviciu;
d) coordoneaza metodologic, monitorizeaza, verifica si
controleaza aplicarea si respectarea prevederilor legale privind
normele de conduita a functionarilor publici, organizarea si
functionarea comisiilor paritare si a comisiilor de disciplina,
organizarea si desfasurarea concursurilor, organizarea
perioadei de stagiu, evaluarea performantelor profesionale ale
functionarilor publici;
e) sesizeaza instanta de contencios administrativ, in
conditiile legii;
f) constata contraventii si aplica sanctiuni, in conditiile legii;
g) intocmeste rapoarte anuale cu privire la managementul
functiilor publice si al functionarilor publici, la gradul de ocupare a posturilor, precum si cu privire la respectarea legislatiei
specifice, pe care le prezinta Guvernului, prin ministrul
administratiei si internelor, pentru a fi inaintate pentru dezbatere
si aprobare Parlamentului.
Art. 9 In domeniul reprezentarii, Agentia are urmatoarele
atributii principale:
a) reprezinta autoritatile administratiei publice centrale si
locale in raporturile cu persoanele juridice si fizice, romane si
straine, in domeniul managementului functiei publice si al
functionarilor publici;
b) colaboreaza cu ministerele si cu alte autoritati publice in
indeplinirea atributiilor ce ii revin;
c) colaboreaza cu institutii si organisme similare din tara si
din strainatate in domeniul sau de activitate;
d) conlucreaza cu organizatiile asociative ale functionarilor
publici, din tara si din strainatate, precum si cu organizatiile
neguvernamentale cu atributii in domeniul sau de activitate;
e) participa la negocierile dintre organizatiile sindicale
reprezentative ale functionarilor publici si Ministerul
Administratiei si Internelor;
f) negociaza, cu acordul ministrului administratiei si
internelor, incheierea unor acorduri si proiecte de colaborare
internationala in domeniul functiei publice, al functionarilor
publici si al managementului resurselor umane; prezinta
acordurile convenite ministrului administratiei si internelor pentru
a fi aprobate de acesta sau, dupa caz, insusite si supuse spre
aprobare Guvernului.
Art. 10 (1) In exercitarea atributiilor sale Agentia
colaboreaza cu ministerele, cu celelalte autoritati ale
administratiei publice centrale sau locale, precum si cu alte
persoane juridice de drept public sau privat, romane ori straine.
(2) Autoritatile si institutiile publice sunt obligate sa comunice
Agentiei, la termenele stabilite, informatiile solicitate referitoare
la functiile publice si la functionarii publici, in conditiile legii.
(3) Agentia va comunica persoanelor interesate informatii de
interes public referitoare la functiile publice si la functionarii
publici, in conditiile legii.
(4) Agentia poate edita buletine informative si alte publicatii
de specialitate.
Art. 11 (1) Orice modificare aparuta in evidenta functiilor
publice din cadrul autoritatii sau institutiei publice se comunica
Agentiei in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data
producerii ei.
(2) In prima luna a fiecarui an autoritatile si institutiile publice
vor transmite Agentiei modificarile intervenite in situatia
functionarilor publici, precum si situatia privind salarizarea
functionarilor publici.
(3) Informatiile privind functiile publice si functionarii publici
vor fi transmise pe suport magnetic, in formatul standard stabilit
de Agentie.
Capitolul III - Organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici
Art. 12 (1) Agentia este condusa de un presedinte, cu
rang de secretar de stat, ajutat de un vicepresedinte, cu rang
de subsecretar de stat.
(2) Presedintele si vicepresedintele sunt numiti prin decizie a
primului-ministru, la propunerea ministrului administratiei si
internelor.
(3) Presedintele Agentiei conduce aparatul propriu al
Agentiei, stabilit prin prezenta hotarare, numeste si elibereaza
din functie personalul acesteia, in conditiile legii.
(4) Presedintele Agentiei este ordonator secundar de credite.
(5) Presedintele reprezinta Agentia in raporturile cu
ministerele, cu celelalte autoritati ale administratiei publice
centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte
autoritati si institutii publice centrale si locale, cu persoane
juridice si fizice romane sau straine, precum si in justitie.
(6) In exercitarea atributiilor sale presedintele emite ordine
cu caracter normativ si individual.
(7) Vicepresedintele indeplineste atributiile si sarcinile care ii
sunt delegate de presedinte prin ordin.
(8) In cazul lipsei presedintelui, precum si in cazul in care
presedintele se afla in imposibilitate de a-si exercita functia,
calitatea de ordonator secundar de credite, precum si celelalte
atributii care revin presedintelui se exercita in numele
presedintelui, de catre vicepresedintele Agentiei.
Art. 13 (1) Agentia are un secretar general, care face
parte din categoria inaltilor functionari publici si este numit in
conditiile legii.
(2) Atributiile secretarului general se stabilesc, in conditiile
legii, prin ordin al presedintelui Agentiei.
Art. 14 (1) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu
al Agentiei este de 171, exclusiv demnitarii. Numarul maxim de
posturi aprobat include si posturile aferente cabinetului
presedintelui.
(2) Personalul Agentiei este format din functionari publici si
personal contractual. Salarizarea personalului Agentiei se face
in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
(3) Structura organizatorica a Agentiei este prevazuta in
anexa nr. 1.
(4) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al
presedintelui Agentiei, avand in vedere nevoile institutionale si
structura de personal, se pot infiinta, dupa caz, servicii, birouri
si/sau alte compartimente, in conditiile legii.
(5) In cadrul Agentiei, prin ordin al presedintelui, se
infiinteaza Unitatea de implementare a proiectelor, in conditiile
legii.
Art. 15 (1) Atributiile compartimentelor, atributiile si
responsabilitatile personalului, precum si circuitul intern al
documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare si
functionare, care se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei,
precum si prin fisa postului.
(2) Statul de functii al Agentiei se aproba prin ordin al
ministrului administratiei si internelor, la propunerea
presedintelui Agentiei, in limita numarului de posturi aprobat.
Art. 16 Stabilirea numarului de autoturisme si a
consumului lunar de carburanti se face potrivit prevederilor
legale in vigoare.
Art. 17 (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital
ale Agentiei se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Veniturile obtinute din taxele si tarifele de participare la
programele de formare profesionala se fac venit la bugetul de
stat.
(3) In scopul realizarii rolului si atributiilor ce ii revin, Agentia
poate beneficia de consultanta si asistenta din strainatate,
precum si de programe de formare si perfectionare a pregatirii
functionarilor publici, in limita fondurilor bugetare alocate sau a
altor surse atrase din tara sau din strainatate, potrivit legii.
Capitolul IV - Organizarea, functionarea si atributiile centrelor regionale
Art. 18 (1) Centrele regionale sunt organizate si
functioneaza cu sediul in municipiile Bucuresti, Craiova,
Calarasi, Iasi, Cluj-Napoca, Sibiu, Constanta si Timisoara.
(2) Arondarea judetelor si a municipiului Bucuresti la centrele
regionale este prevazuta in anexa nr. 2.
(3) Numarul maxim de posturi pentru centrele regionale este
de 40.
(4) Regulamentul-cadru de organizare si functionare a
centrelor regionale, structura organizatorica, precum si numarul
de posturi alocat fiecarui centru regional se aproba prin ordin al
presedintelui Agentiei.
Art. 19 (1) Centrele regionale se organizeaza la nivel de
directie si sunt conduse de catre un director, angajat prin
concurs organizat in conditiile legii.
(2) Coordonarea metodologica si controlul ierarhic asupra
activitatii centrelor regionale se exercita de catre Agentie.
(3) Angajarea, modificarea, suspendarea si incetarea
raporturilor de munca ale directorilor centrelor regionale se fac
in conditiile legii.
(4) Atributiile si responsabilitatile directorilor centrelor
regionale se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei.
(5) Directorii centrelor regionale sunt ordonatori tertiari de
credite.
(6) In exercitarea atributiilor, directorul centrului regional
emite dispozitii.
(7) Directorul centrului regional poate delega, prin dispozitie
si in conditiile legii, atributii personalului din subordine.
(8) Personalul centrelor regionale este alcatuit din personal
contractual. Salarizarea personalului centrelor regionale se face
in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
(9) Angajarea, modificarea, suspendarea si incetarea
raporturilor de munca ale personalului centrului regional se fac
in conditiile legii.
Art. 20 (1) Centrele regionale organizeaza programe de
perfectionare de pana la 90 de zile pentru urmatoarele categorii
de personal:
a) pentru functionarii publici si personalul contractual din
aparatul propriu al institutiilor prefectului, precum si din serviciile
publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe
ale administratiei centrale de specialitate din unitatile
administrativ-teritoriale, cu exceptia celor care se incadreaza in
categoria inaltilor functionari publici;
b) pentru functionarii publici si personalul contractual din
aparatul propriu al consiliilor locale si judetene, precum si din
serviciile publice locale subordonate consiliilor locale sau
consiliilor judetene ori aflate sub autoritatea acestora;
c) pentru secretarii municipiilor, secretarii sectoarelor
municipiului Bucuresti, secretarii oraselor si comunelor, pentru
alesii locali, precum si pentru alte categorii de persoane
interesate, in domeniul administratiei publice.
(2) Atestarea absolvirii programelor de perfectionare
organizate de centrele regionale se face prin certificate,
semnate de directorul centrului regional respectiv.
(3) Centrele regionale pot organiza seminare si conferinte pe
teme de interes major pentru administratia publica locala.
(4) Centrele regionale pot desfasura si urmatoarele activitati:
a) elaborarea de studii, proiecte si publicatii in domeniul
administratiei publice locale;
b) dezvoltarea de relatii de colaborare cu alte institutii din
domeniul administratiei publice locale, din tara si strainatate.
(5) Centrele regionale au obligatia de a transmite semestrial
Agentiei rapoarte privind activitatile desfasurate.
(6) Centrele regionale indeplinesc si alte atributii stabilite prin
acte normative.
Art. 21 (1) Pe langa directorul centrului regional se
organizeaza si functioneaza un consiliu consultativ, compus din:
a) directorul centrului regional;
b) un reprezentant al Agentiei;
c) prefectul judetului in care isi are sediul centrul regional,
respectiv prefectul municipiului Bucuresti;
d) primarul municipiului resedinta de judet in care isi are
sediul centrul regional, respectiv primarul general al municipiului
Bucuresti;
e) presedintii consiliilor judetene din judetele arondate la
centrul regional respectiv;
f) 1 sau 2 reprezentanti din mediul universitar.
(2) Persoanele prevazute la alin. (1) lit. c)—e) pot participa
prin reprezentant, cu precizarea limitelor mandatului acordat.
(3) Atributiile principale ale consiliului consultativ sunt
urmatoarele:
a) analizeaza nevoile de instruire stabilite de autoritatile si
institutiile publice din judetele arondate;
b) formuleaza propuneri privind domeniile prioritare ale
programelor de formare profesionala, pe care le comunica
Agentiei;
c) analizeaza solicitarile autoritatilor si institutiilor publice
privind organizarea programelor de formare profesionala cu
tematici specifice si decide asupra oportunitatii organizarii
acestor programe;
d) analizeaza propunerile privind protocoalele de colaborare
sau parteneriate cu persoane juridice de drept public sau de
drept privat in domeniul de activitate al centrului regional
respectiv, din tara sau din strainatate, si identifica modalitatile
optime de finantare si implementare a acestora;
e) propune organizarea de conferinte si seminare si identifica
modalitati de finantare a acestora.
(4) Consiliul consultativ se intruneste pe baza convocarii
directorului centrului regional, de regula, trimestrial.
(5) Componenta nominala a consiliului consultativ, precum
si Regulamentul-cadru privind organizarea si functionarea
consiliului consultativ al centrelor regionale se aproba prin ordin
al presedintelui Agentiei.
Art. 22 (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital
ale centrelor regionale se asigura de la bugetul de stat, prin
bugetul Agentiei.
(2) Veniturile obtinute din taxele si tarifele de participare la
programele de formare profesionala se fac venit la bugetul de
stat.
(3) Centrele regionale pot beneficia de consultanta si
asistenta tehnica prin programe/proiecte cu finantare externa.
Capitolul V - Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 23 Agentia se reorganizeaza in conformitate cu
prevederile prezentei hotarari, in termen de 30 de zile de la data
intrarii in vigoare a acesteia *).
---------
*) Prezenta hotarare a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 698 din 15 august 2006.
Art. 24 Modelul certificatelor prevazute la art. 6 alin. (2) si
art. 20 alin. (2) se stabileste prin ordin al ministrului administratiei
si internelor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
Art. 25 Autoritatile administratiei publice locale din
municipiile resedinta de judet in care functioneaza centrele
regionale vor asigura, in conditiile legii, spatiile necesare pentru
desfasurarea in bune conditii a activitatilor acestora.
Art. 26 Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se
abroga Hotararea Guvernului nr. 624/2003 pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 410 din 11 iunie 2003, cu modificarile
si completarile ulterioare, precum si orice alte prevederi
contrare.
Art. 27 Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta
hotarare.
NOTA:
Reproducem mai jos prevederile art. I—IV si art. VI din
Hotararea Guvernului nr. 1.373/2009 si ale art. III si IV din
Hotararea Guvernului nr. 620/2010, care nu sunt incorporate in
forma republicata a Hotararii Guvernului nr. 1.000/2006 si care
se aplica, in continuare, ca dispozitii proprii ale acestora:
— Art. I—IV si art. VI din Hotararea Guvernului
nr. 1.373/2009:
"Art. I Agentia Nationala a Functionarilor Publici se
reorganizeaza prin urmatoarele modalitati:
a ) desfiintarea prin comasare prin absorbtie a Institutului
National de Administratie si preluarea activitatii de catre o
directie noua care se infiinteaza in cadrul Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici;
b) desfiintarea centrelor regionale de formare continua
pentru administratia publica locala si preluarea activitatii de catre
institutii nou-infiintate in subordinea Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici;
c) reducerea de posturi.
Art. II (1) In aplicarea prevederilor art. 6 alin. (1) din
Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si
institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea
mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeana si Fondul Monetar International, personalul
Institutului National de Administratie se preia in cadrul Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici, in limita posturilor aprobate
pentru aceasta. Personalul centrelor regionale de formare
continua pentru administratia publica locala se preia in cadrul
centrelor regionale infiintate in conditiile Legii nr. 329/2009 si ale
prezentei hotarari, in limita posturilor aprobate pentru fiecare
centru regional.
(2) Incadrarea personalului in numarul de posturi aprobate in
conditiile prevazute la alin. (1) pe noile functii se face cu
alocarea resurselor potrivit nevoilor institutionale, cu respectarea
pregatirii profesionale si a competentelor personalului prin
raportare la atributiile compartimentelor.
(3) Incadrarea personalului in conditiile prevazute la alin. (2),
precum si stabilirea drepturilor salariale aferente se realizeaza
in termen de maximum 60 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari, cu respectarea regimului juridic aplicabil
fiecarei categorii de functii.
(4) In cazul in care personalul din cadrul institutiilor publice
prevazute la alin. (1) nu se incadreaza in numarul de posturi
aprobat, conform prevederilor legale in vigoare, acestuia ii
inceteaza raportul de munca sau, dupa caz, raportul de serviciu.
Incetarea raporturilor de munca sau, dupa caz, a raporturilor de
serviciu se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile
categoriei de personal din care face parte si a prevederilor
legale privind protectia sociala, in conditiile prevazute la art. 6
alin. (5) si, daca este cazul, alin. (6) din Legea nr. 329/2009, in
termen de maximum 60 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari.
Art. III (1) Agentia Nationala a Functionarilor Publici preia
patrimoniul institutiilor publice ce se desfiinteaza, prevazute la
art. I, pe baza de protocol de predare-preluare, incheiat in
termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari,
care cuprinde mentiunile prevazute la art. 8 alin. (5) din Legea
nr. 329/2009.
(2) Un exemplar al protocolului de predare-preluare incheiat
la nivelul fiecarui centru regional se comunica Agentiei Nationale
a Functionarilor Publici.
(3) Agentia Nationala a Functionarilor Publici transmite
Ministerului Administratiei si Internelor protocoalele de predarepreluare
prevazute la alin. (1).
Art. III^1 *) (1) Agentia Nationala a Functionarilor Publici
preda patrimoniul preluat in conditiile art. III de la centrele
regionale de formare continua pentru administratia publica
locala, desfiintate potrivit art. I lit. b), institutiilor similare
nou-infiintate in subordinea Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici, in conditiile prezentei hotarari.
(2) Patrimoniul prevazut la alin. (1) se preda pe baza de
protocol de predare-preluare, incheiat intre Agentia Nationala a
Functionarilor Publici si fiecare centru regional de formare
continua pentru administratia publica locala, in termen de 30 de
zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
(3) Patrimoniul predat in conditiile alin. (1) si (2), cat si
structurile de personal se gestioneaza de catre fiecare centru
regional de formare continua pentru administratia publica locala,
in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(4) Agentia Nationala a Functionarilor Publici transmite un
exemplar al protocoalelor prevazute la alin. (2) si Ministerului
Administratiei si Internelor.
---------------
*) Art. III^ a fost introdus prin articolul unic din Hotararea Guvernului nr. 507/2010 privind completarea Hotararii Guvernului nr. 1.373/2009 pentru
reglementarea unor aspecte determinate de aplicarea masurilor de reorganizare stabilite de Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii
publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International
si pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. IV (1) Programele de formare profesionala organizate
de Institutul National de Administratie, aflate in derulare sau
programate sa se desfasoare pana la data de 31 decembrie
2009, se preiau de Agentia Nationala a Functionarilor Publici si
se finalizeaza, respectiv se desfasoara in conditiile aprobate
pana la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Programele/proiectele derulate de Institutul National de
Administratie se preiau de Agentia Nationala a Functionarilor
Publici si se deruleaza in continuare de aceasta pana la
finalizarea lor, in conditiile si termenii stabiliti pana la data intrarii
in vigoare a prezentei hotarari.
(3) Programele de formare profesionala destinate
personalului din administratia publica, precum si altor categorii
de personal, organizate de centrele regionale de formare
continua pentru administratia publica locala si aflate in derulare,
se preiau de centrele regionale infiintate ca institutii publice in
subordinea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si se
desfasoara pana la finalizarea acestora in conditiile aprobate
pana la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(4) Programele/proiectele finantate si destinate personalului
din administratia publica, precum si altor categorii de personal,
gestionate de centrele regionale de formare continua pentru
administratia publica locala si aflate in derulare la data intrarii in
vigoare a prezentei hotarari, se preiau de centrele regionale
infiintate ca institutii publice in subordinea Agentiei Nationale a
Functionarilor Publici si se desfasoara in continuare pana la
data finalizarii lor.
.................................................................
Art. VI La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se
abroga Hotararea Guvernului nr. 1.083/2004 privind organizarea
si functionarea Institutului National de Administratie si a centrelor
regionale de formare continua pentru administratia publica
locala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 649 din 19 iulie 2004.";
— Art. III si IV din Hotararea Guvernului nr. 620/2010:
"Art. III Incetarea raporturilor de serviciu/munca
determinata de reducerea numarului de posturi in structura
organizatorica a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici se
face in termenele si cu procedura reglementate de dispozitiile
legale in vigoare aplicabile fiecarei categorii de personal.
Art. IV Aplicarea procedurilor legale privind restructurarea
si reorganizarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici se
realizeaza in termen de 45 de zile de la intrarea in vigoare a
prezentei hotarari, in conformitate cu legislatia in vigoare."
ANEXA 1 - Structura organizatorica a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici
ANEXA 2 - Arondarea judetelor si a municipiului Bucuresti la centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala
I. Centrul regional de formare continua pentru administratia
publica locala Bucuresti
1. Municipiul Bucuresti
2. Judetul Ilfov
3. Judetul Prahova
4. Judetul Arges
5. Judetul Dambovita
6. Judetul Teleorman
II. Centrul regional de formare continua pentru administratia
publica locala Calarasi
1. Judetul Calarasi
2. Judetul Giurgiu
3. Judetul Ialomita
4. Judetul Buzau
III. Centrul regional de formare continua pentru administratia
publica locala Cluj-Napoca
1. Judetul Cluj
2. Judetul Maramures
3. Judetul Satu Mare
4. Judetul Salaj
5. Judetul Bistrita-Nasaud
6. Judetul Bihor
IV. Centrul regional de formare continua pentru administratia
publica locala Constanta
1. Judetul Constanta
2. Judetul Tulcea
3. Judetul Braila
4. Judetul Vrancea
5. Judetul Galati
V. Centrul regional de formare continua pentru administratia
publica locala Craiova
1. Judetul Dolj
2. Judetul Olt
3. Judetul Gorj
4. Judetul Valcea
5. Judetul Mehedinti
VI. Centrul regional de formare continua pentru administratia
publica locala Iasi
1. Judetul Iasi
2. Judetul Suceava
3. Judetul Botosani
4. Judetul Neamt
5. Judetul Bacau
6. Judetul Vaslui
VII. Centrul regional de formare continua pentru administratia
publica locala Sibiu
1. Judetul Sibiu
2. Judetul Brasov
3. Judetul Mures
4. Judetul Covasna
5. Judetul Harghita
6. Judetul Alba
VIII. Centrul regional de formare continua pentru
administratia publica locala Timisoara
1. Judetul Timis
2. Judetul Arad
3. Judetul Caras-Severin
4. Judetul Hunedoara
|