DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Cursuri Lupu&Partners

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English





(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

DreptOnline.ro: Istoricul Ministerului Agriculturii si Domeniilor [1937]


Sursa: Ministerul Agriculturii si Domeniilor - Istoric, organizare, realizari si perspective [1937]


[.....]

Legea din 30 Martie 1883 - adusa in Parlament de guvernul I.C.Bratianu - e cea dintai lege care a incercat sa stranga sub acoperamantul aceluiasi Minister toate aceste organizatiuni razlete. Ea a creat astfel: "Ministerul Agriculturii, Industriei, Comertului si Domeniilor", intrunind sub aceeasi conducere: Administratia Domeniilor Statului, care pana atunci tinuse de Ministerul de Finante, Diviziunea de Agricultura si Comrt, care apartinea de Ministerul Lucrarilor Publice si Oficiul Central de Statistica, ce tinuse pana atunci de Ministerul de Finante.

Adunandu-se laolalta unitati administrative care functionasera pana atunci la ministere cu totul deosebite ca organizare si accentuandu-se prin art. 8 din lege ca fiecare din aceste unitati isi pastreaza organizatia speciala prevazuta prin legile lor de infiintare, se intelege ca nu s-a facut astfel o adevarata contopire cum ar fi trebuit si nu s-a dat - la drept vorbind - organizarea temeinica ce s-ar fi cuvenit unui minister nou, cum era acesta.

In ceea ce priveste organizarea Ministerului, legea a creat un Consiliu Superior al Agriculturii, Comertului si Industriei, compus din 25 de membri, alesi "dintre persoanele speciale in diferite ramuri care compun astributiunile acestui Minister, avandu-se in vedere si reprezentarea judetelor".

Potrivit dispozitiilor desvoltatoare din lege, Consiliul Superior al Agriculturii, Comertului si Industriei - creat ca organ sfatuitor al Ministerului - urma sa fie convocat in fiecare an, in cate doua sesiuni ordinare, de cate cel putin 10 zile fiecare, pentru a fi consultat de ministru: "in toate afacerile privitoare la agricultura, comert, industrie si domeniile Statului, asupra starii economice a judetelor, precum si asupra tuturor chestiunilor ce Ministerul va crede de cuviinta sa i se supuna". Consiliul era indrituit sa delege, din sanul lui, o comisiune permanenta de cinci membri, care functionau in calitate de consilieri ai Ministerului si care urmau sa fie consultati de ministru in toate chestiunile ce intrau in atributiunile consiliului.

[.....]




Crampeie de istorie





Termeni juridici, grupare tematica



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
57 useri online

Useri autentificati: