DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Cursuri Lupu&Partners

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English





(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Aspecte introductive legate de Strategiile manageriale de firma



Initial, in antichitate, termenul de "strategos" se referea la rolul generalului care comanda o armtata. Ulterior, acesta a dobandit sensul de "arta a generalului", referindu-se la abilitatile psihologice si comportamentale care dadeau posibilitatea generalului sa-si indeplineasca rolul sau.

In timpurile moderne, insa, impunerea strategiei ca o componenta esentiala a managementului atat in planul teoriei cat si al practicii este evidentiata de amploarea necesitatii si implicatiilor strategiei asupra functrionalitatii si rezultatelor organizatiilor, constientizata de manageri, intreprinzatori, specialisti la nivel de firma, politicieni, economisti, administratori si juristi.

Prin strategie intelegem, in vremurile noastre, ansamblul obiectivelor majore ale organizatiei pe termen lung, principalele modalitati de realizare, impreuna cu resursele alocate, in vederea obtinerii avantajului competitiv.

De aici, se pot extrage trasaturile definitorii ale stategiilor de firma:
  • intotdeauna strategia are in vedere in mod explicit si implicit, realizarea unor scopuri bine precizate, specificate sub forma unor misiuni si obiective
  • strategia vizeaza perioade viitoare din viata firmei, cel mai adesea 3-5 ani
  • sfera de cuprindere a strategiei este organizatia in ansamblul sau, cel mai adesea, sau parti importante ale acestora
  • continutul strategiei se rezuma la elemente esentiale, concentrandu-se asupra evolutiilor majore ale firmei, indiferent ca acestea reprezinta sau nu schimbari fata de perioada anterioara
  • strategia se bazeaza pe abordarea corelativa a organizatiei si mediului in care isi desfasoara activitatea
  • indiferent daca managerii ce o elaboreaza sunt constienti sau nu, strategia reflecta, intr-o anumita masura, interesele cel putin ale unei parti ale actionarilor/asociatilor
  • prin strategie, se are in vedere prefigurarea unui comportament competitiv pentru organizatie pe termen lung
  • obtinerea unei sinergii cat mai mari constituie intotdeauna scopul demersului de elaborare a strategiei
  • la baza abordarii strategiei se afla principiu echifinalitatii
  • strategia este un rezultat al negocierii explicite sau implicite a actionarilor/asociatilor
  • strategia are un caracter formalizat, imbracand forma unui plan
  • obtinerea avantajului competitiv, referitor esentialmente la costul sau calitatea produsuluiu/serviciului, constitui scopul principal al elaborarii strategiei si criteriul cel mai important de evaluare a calitatii sale.

    Conceptul modern de planificare strategica a realizarii sistemelor informatice a suferit schimbari majore prin imbunatatirea tehnologiei de analiza; planificarea strategicaare in prezent o multitudine de abordari, cea mai avansata fiind planificarea pozitionarii strategice prin renuntarea la externalizarea problemelor si dezvoltarea de noi strategii in acest domeniu. In conceptul original de planificare strategica, punctele tari si slabe deja consacrate ale organizatiei erau considerate a ramane valide si in viitor, fara a pierde din vedere faptul ca punctele tari se pot transforma in viitor in puncte slabe. Planificarea strategica este preocupata de pozitia competitionala ca functie de strategie, capabilitate si investitii strategice si de pozitia portofoliului. Un rol important revine in acest sens strategiilor de informatizare.


    Bibliografie
  • Strategii manageriale de firma, Ovidiu Nicolescu (coord), Editura Economica, 1998
  • biblioteca.ase.ro



    Alte aspecte introductive




    Termeni juridici, grupare tematica



  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    77 useri online

    Useri autentificati: