DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Decizie neconstitutionalitate

Decizia nr. 472 din 22 aprilie 2008 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala

Decizie neconstitutionalitate din 22-04-2008
Curtea Constitutionala
Anul 2016 [4 decizii]
Anul 2015 [17 decizii]
Anul 2014 [23 decizii]
Anul 2013 [10 decizii]
Anul 2012 [25 decizii]
Anul 2011 [17 decizii]
Anul 2010 [30 decizii]
Anul 2009 [36 decizii]
Anul 2008 [3 decizii]
Anul 2007 [36 decizii]
Anul 2006 [15 decizii]
Anul 2005 [11 decizii]
Anul 2004 [8 decizii]
Anul 2003 [14 decizii]
TOATE [249 decizii]
Recursuri in interesul Legii, recursuri ICCJ
Anul 2015 [2 decizii]
Anul 2014 [13 decizii]
Anul 2013 [16 decizii]
Anul 2012 [16 decizii]
Anul 2011 [23 decizii]
Anul 2010 [8 decizii]
Anul 2009 [28 decizii]
Anul 2008 [46 decizii]
Anul 2007 [71 decizii]
Anul 2006 [31 decizii]
Anul 2005 [18 decizii]
Anul 2004 [1 decizii]
Anul 2003 [3 decizii]
TOATE [276 decizii]
Cautare decizii:    



Decizie neconstitutionalitate
Decizia nr. 472 din 22 aprilie 2008 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala


Publicata in Monitorul Oficial nr. 336/2008 - M. Of. nr. 336 / 30 apr. 2008

Cu Adresa nr.51/1.015 din data de 18 martie 2008, un numar de 71 de deputati, si anume: Gheorghe I. Albu, Liviu D. Almasan, Constantin C. Amarie, Romica C. Andreica, Gheorghe G. Barbu, Cornel Stefan C. Bardan, Marius N. Balu, Iulian-Gabriel P. Birsan, Anca - Daniela C. Boagiu, Cristian Alexandru R. Boureanu, William Gabriel S. Branza, Daniel I. Buda, Obuf Catalin Ovidiu Gh. Buhaianu, Diana Maria C, Busoi, Costica N. Canacheu, Bogdan C. Cantaragiu, Petru I, Calian, Alexandru A. Ciocalteu, Liviu D. Codarla, Anca M. Constantinescu, Dumitru Gheorghe Mircea O. Cosea, Radu-Catalin Dragus, Stelian N. Dutu, Stelian G, Fuia, Ionesie P. Ghioghioni, Ion I. Gontea, Dan N. Grigore, Cristian Marius I. Hoinaru, Traian Constantin A, Igas, Cristian B. Ilie, Valentin Adrian M. Iliescu, Daniel I. Ionescu, Gratiela Denisa M. Iordache, Mircea Teodor M. S. Iustian, Radu V. D, Lambrino, Petru C. Lificiu, Danut E. Liga, Mircea Man, Laurentiu C. Mironescu, Liviu Alexandru H. Miroseanu, Alexandru E. Mocanu, Corneliu V. Momanu, Petru P. Movila, Viorel N. Oancea, Ioan C. Oltean, Aurel A. Olarean, Dumitru M. Pardau, Marian Sorin C. Paveliu, Constantin M. Petrea, Marcel Adrian O. Piteiu, Corneliu L. Popescu, Florin Aurelian N. Popescu, Cosmin Gabriel C. Popp, Cezar Florin Gh. Preda, Vasile I. Pruteanu, Ioan Dumitru I. Puchianu, Dumitru Ghe. Puzdrea, Cristian I. Radulescu, Marius I. Rogin, Gabriel L. Sandu, Gheorghe G. Sarb, Mugurel Liviu S. Sarbu, Ion I. Stoica, Petre Strachinaru, Cornel H. Stirbet, Valeriu I. Tabara, Constantin V. Tudor, Raluca D. Turcan, Petre I. Ungureanu, Horia C. Vasioiu si Claudius Mihail Gh. Zaharia au sesizat Curtea Constitutionala asupra neconstitutionalitatii pct.1 din Legea pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala. Sesizarea a fost formulata in temeiul art.146 lit.a) din Constitutie si al art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a fost inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr.3.010 din 18 martie 2008 si constituie obiectul Dosarului nr.603 A/2008.

In motivarea sesizarii se arata ca pct.1 al articolului unic din Legea pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, potrivit caruia:

*1. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins: «Art.16 - (1) Daca membrul Guvernului pentru care Presedintele Romaniei a cerut urmarirea penala este si deputat sau senator, ministrul justitiei sau, dupa caz, primul-ministru va solicita Camerei competente sa declanseze procedura de adoptare a cererii de incepere a urmaririi penale. Dispozitiile art.13-15 se aplica in mod corespunzator.
(2) In situatia in care cel in cauza este ministrul justitiei, cererea se adreseaza primului- ministru.»*,
*este neconstitutional, pentru ca incalca prevederile art.109 alin.(2) teza intai din Constitutie*. Art.109 alin.(2) teza intai din Constitutie, invocat ca fiind incalcat, prevede: *Numai Camera Deputatilor, Senatul si Presedintele Romaniei au dreptul sa ceara urmarirea penala a membrilor Guvernului pentru faptele savarsite in exercitiul functiei lor.*

In opinia autorilor sesizarii, prin textul de lege criticat *se repartizeaza competente, diferentiat, in functie de calitatea de deputat sau cea de senator avuta de persoana in cauza, care este si membru al Guvernului, pentru fiecare dintre autoritatile publice prevazute de textul constitutional, cu toate ca in Constitutie nu se face o asemenea repartizare de competente*. De asemenea, se sustine ca dispozitia potrivit careia ministrul justitiei sau, dupa caz, primul-ministru va solicita Camerei competente sa declanseze procedura de adoptare a cererii de incepere a urmaririi penale contravine prevederilor tezei intai din alin.(2) al art.109 din Constitutie, referitoare la autoritatile publice - Camera Deputatilor, Senatul si Presedintele Romaniei - care pot declansa procedura de urmarire penala. Asadar, nici Constitutia si nici alte prevederi legale nu permit ministrului justitiei sau primului-ministru sa exercite o astfel de atributie. Se arata ca art.16 alin.(1) criticat reia in intregime dispozitiile art.16 alin.(7) din Legea nr.115/1999. Or, intreg art.16 din lege a fost declarat neconstitutional prin Decizia Curtii Constitutionale nr.1.133 din 27 noiembrie 2007, astfel ca reiterarea *aceluiasi text intr-o alta initiativa legislativa* nu mai este posibila, *pentru ca devine si el neconstitutional* *pe baza principiului autoritatii de lucru judecat*.

Si in legatura cu neconstitutionalitatea alin.(2) al art.16 din legea criticata se invoca incalcarea art.109 alin.(2) din Constitutie, constand in insasi stabilirea unor atributii pentru ministrul justitiei sau pentru primul-ministru in procedura de adoptare a cererii de incepere a urmaririi penale. Autorii sesizarii considera ca o asemenea competenta a ministrului justitiei nu se poate intemeia nici pe prevederile constitutionale ale alin.(3) al art.109, in sensul carora prin legea privind raspunderea ministeriala se reglementeaza doar *Cazurile de raspundere si pedepsele aplicabile membrilor Guvernului [...]*. Asadar, se apreciaza ca sunt neconstitutionale *toate reglementarile care depasesc limitele art.109 alin.(3) din Constitutie*.

Oricum, si alin.(2) al art.16 din legea criticata reia prevederile alin.(8) al art.16 din Legea nr.115/1999, a caror neconstitutionalitate a fost constatata prin Decizia Curtii Constitutionale nr.1.133/2007.

O alta critica de neconstitutionalitate priveste *modalitatea defectuoasa de reglementare* fata de dispozitiile art.72 alin.(2) teza a doua din Constitutie, potrivit carora parlamentarii pot fi urmariti si trimisi in judecata penala de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, fara nicio aprobare. Ca atare, se considera ca legea criticata prevede o procedura greoaie de urmarire penala si de trimitere in judecata a deputatilor si senatorilor si nesustinuta de argumente constitutionale.

In sfarsit, se mai arata ca prin legea ce face obiectul controlului de constitutionalitate, care a fost adoptata ulterior pronuntarii si publicarii Deciziei Curtii Constitutionale nr.1.133 din 27 noiembrie 2007 in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.851 din 12 decembrie 2007, s-au depasit limitele acestei decizii si, *ca urmare, se poate usor constata ca prevederile legale criticate nu sunt conforme Constitutiei*. Or, in temeiul art.1 alin.(3) si al art.2 alin.(3) teza a doua din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, precum si al prevederilor art.142 alin.(1) din Constitutie, *Parlamentul, in procedura legislativa de punere de acord a legii neconstitutionale deja promulgate cu dispozitiile Constitutiei, nu ar putea sa ignore continutul deciziei Curtii, prin care legea in cauza a fost declarata neconstitutionala, si aceasta pentru ca, in cazul ignorarii deciziei, Curtea Constitutionala se va pronunta cu respectarea jurisprudentei sale formata anterior*. Depasirea limitelor stabilite prin decizia Curtii Constitutionale este demonstrata si prin faptul ca *prin textul criticat nu sunt avuti in vedere membrii Guvernului care nu sunt deputati sau senatori, pentru care legea criticata nu prevede nicio procedura de urmat*, si *nici celelalte prevederi ale Legii nr.115/1999 nu cuprind nimic in ceea ce priveste procedura de urmat in asemenea cazuri*.

In conformitate cu dispozitiile art.16 alin.(2) din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, sesizarea a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a prezenta punctele lor de vedere. Guvernul a transmis punctul sau de vedere cu Adresa nr.5/1.540/C.P.T. din 16 aprilie 2008, prin care arata ca propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr.115/1999 privind raspunderea ministeriala, care in opinia autorilor sesizarii este contrara dispozitiilor art.109 alin.(2) teza intai din Constitutie, *reia partial fostele prevederi ale art.16 din Legea nr.115/1999, prevederi care au fost insa declarate neconstitutionale* prin Decizia Curtii Constitutionale nr.1.133/2007, din al carei cuprins citeaza. Considera ca obiectul prezentei obiectii *a fost solutionat* prin Decizia Curtii Constitutionale nr.270 din 10 martie 2008, prin care instanta constitutionala s-a pronuntat in sensul ca, in aplicarea dispozitiilor art.109 alin.(2) teza intai din Constitutie, Ministerul Public - Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - va sesiza Camera Deputatilor sau Senatul, dupa caz, pentru a cere urmarirea penala a membrilor si fostilor membri ai Guvernului pentru faptele savarsite in exercitiul functiei lor si care, la data sesizarii, au si calitatea de deputat sau de senator.

De asemenea, in continutul aceleiasi decizii, Curtea mentioneaza ca: *in aplicarea dispozitiilor art.109 alin.(2) teza intai din Constitutie, Ministerul Public - Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - va sesiza Presedintele Romaniei pentru a cere urmarirea penala a membrilor Guvernului si a fostilor membri ai Guvernului care, la data sesizarii, nu au si calitatea de deputat sau de senator.*

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

Potrivit art.18 alin.(1) din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, sesizarea de neconstitutionalitate a fost dezbatuta la data de 16 aprilie 2008, pe baza raportului prezentat de judecatorul-raportor si a celorlalte documente aflate la dosar.

Dezbaterile au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru dezbateri, a dispus continuarea dezbaterilor in vederea pronuntarii pentru data de 22 aprilie 2008.


CURTEA,



examinand sesizarea de neconstitutionalitate, punctul de vedere al Guvernului, documentele privind initierea si desfasurarea procesului legislativ, raportul intocmit de judecatorul-raportor, prevederile criticate din Legea pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, raportate la dispozitiile Constitutiei, precum si prevederile Legii nr.47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art.146 lit.a) din Constitutie, precum si ale art.1, 10, 15, 16 si 18 din Legea nr.47/1992, sa solutioneze sesizarea de neconstitutionalitate.

Autorii obiectiei de neconstitutionalitate sustin ca pct.1 al articolului unic din Legea pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala este neconstitutional pentru ca incalca prevederile art.109 alin.(2) teza intai din Constitutie, care prevede ca *Numai Camera Deputatilor, Senatul si Presedintele Romaniei au dreptul sa ceara urmarirea penala a membrilor Guvernului pentru faptele savarsite in exercitiul functiei lor*.


Examinand sesizarea de neconstitutionalitate, Curtea urmeaza sa o admita, pentru considerentele ce se vor arata in continuare.

I. Din analiza documentelor in legatura cu initierea si desfasurarea procesului legislativ privind Legea pentru modificarea Legii nr.115/1999 rezulta ca prin Decizia Curtii Constitutionale nr.665 din 5 iulie 2007, referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.23 alin.(2) si (3) din Legea nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, republicata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.547 din 10 august 2007, s- a constatat neconstitutionalitatea lor, cu consecinta extinderii procedurii derogatorii de urmarire penala si de judecata a membrilor Guvernului in functie, pentru infractiunile savarsite in aceasta calitate, si asupra fostilor membri ai acestuia.

Potrivit art.147 alin.(1) din Constitutie *Dispozitiile din legile si ordonantele in vigoare, precum si cele din regulamente, constatate ca fiind neconstitutionale, isi inceteaza efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curtii Constitutionale daca, in acest interval, Parlamentul sau Guvernul, dupa caz, nu pun de acord prevederile neconstitutionale cu dispozitiile Constitutiei, Pe durata acestui termen, dispozitiile constatate ca fiind neconstitutionale sunt suspendate de drept*.

Ca urmare, pentru a pune de acord prevederile Legii nr.115/1999, republicata, cu textele din Legea fundamentala invocate de Curtea Constitutionala in Decizia nr.665 din 5 iulie 2007, Guvernul a initiat un proiect de lege pentru modificarea art.23 din Legea nr.115/1999, pe care, in forma avizata de Consiliul Legislativ, l-a supus Senatului spre adoptare cu procedura de urgenta.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat in sedinta din 12 decembrie 2007, in forma propusa de Guvern, cu respectarea prevederilor art.76 alin.(1) din Constitutia Romaniei, republicata, avand urmatoarea redactare: *Articol unic. - Articolul 23 din Legea nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, republicata in Monitorul Oficial ai Romaniei, Partea I, nr.200 din 23 martie 2007, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
«(2) Urmarirea penala si judecarea fostilor membri ai Guvernului pentru infractiunile savarsite in exercitiul functiei lor, astfel cum acestea sunt prevazute la art.7-11, se efectueaza potrivit normelor de procedura prevazute de prezenta lege.»

2. Alineatul (3) se abroga.*

Potrivit art.75 din Constitutie, Senatul a inaintat spre dezbatere si adoptare proiectul de lege Camerei Deputatilor, in calitate de Camera decizionala.

In sedinta din 11 martie 2008, Camera Deputatilor a adoptat, pe baza raportului Comisiei juridice, de disciplina si imunitati, cu respectarea prevederilor art.76 alin.(1) din Constitutie, Legea pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, intr-o forma mult deosebita de cea adoptata de Senat, astfel:
  • titlul Legii a fost modificat; a fost introdus articolul 16; la articolul 23 a fost reformulat alin.(2) si a fost introdus un nou alineat (3).

    In urma interventiilor de ordin legislativ ale Camerei Deputatilor asupra proiectului de lege adoptat de Senat, legea a capatat urmatorul cuprins:

    * Lege pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala
    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Articol unic
    Legea nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.200 din 23 martie 2007, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

    1. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    «Art.16
    (1) Daca membrul Guvernului pentru care Presedintele Romaniei a cerut urmarirea penala este si deputat sau senator, ministrul justitiei sau, dupa caz, primul-ministru va solicita Camerei competente sa declanseze procedura de adoptare a cererii de incepere a urmaririi penale. Dispozitiile art.13-15 se aplica in mod corespunzator. (2) In situatia in care cel in cauza este ministrul justitiei, cererea se adreseaza primului- ministru.»

    2. Alineatele (2) si (3) ale articolului 23 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    «(2) Prevederile de ordin procedural ale prezentei legi privind dreptul de a cere urmarirea penala si judecarea pentru infractiunile savarsite in exercitiul functiei lor se aplica si fostilor membri ai Guvernului.
    (3) Dispozitiile prezentei legi sunt aplicabile in toate cauzele in care au fost sesizate infractiuni savarsite de fostii membri ai Guvernului in exercitiul functiei lor, aflate in fata organelor de urmarire penala sau a instantelor de judecata»*.


    II. Prin Decizia nr.1.133 din 27 noiembrie 2007, referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.12-22 din cap. III *Procedura de urmarire si judecare* din Legea nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, precum si ale art.23 si 24 din aceeasi lege, decizie publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.851 din 12 decembrie 2007, Curtea Constitutionala, admitand exceptia, a constatat ca art.16 din legea criticata, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.95/2007, este neconstitutional.

    Insa, Curtea constata ca in prezentul dosar dispozitiile art.16 in redactarea adoptata de Parlament si care fac obiectul criticii de neconstitutionalitate corespund din punct de vedere al continutului textului care a fost declarat neconstitutional prin Decizia nr.1.133 din 27 noiembrie 2007.


    III. Curtea mai constata ca varianta legii adoptata de Camera Deputatilor se indeparteaza de la obiectul avut in vedere de initiatorul sau, si anume ca dispozitiile procedurale privind urmarirea penala si judecarea membrilor Guvernului sa fie aplicate si fostilor membri pentru infractiunile savarsite in exercitiul functiei lor.

    Prin modificarile aduse, Camera Deputatilor a mai reglementat, in plus, si o alta problema, si anume procedura de urmat in cazul urmaririi penale a membrilor si fostilor membri ai Guvernului care au si calitatea de deputat sau de senator. Curtea constata ca aceste modificari semnificative, de substanta, nu au fost niciodata si in nicio forma puse in dezbaterea Senatului, care a fost prima Camera sesizata. Pe de alta parte, asupra acestei reglementari, Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Decizia nr.270 din 10 martie 2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.290 din 15 aprilie 2008. Curtea constata ca *Dezbaterea parlamentara a unui proiect de lege sau a unei propuneri legislative nu poate face abstractie de evaluarea acesteia in plenul celor doua Camere ale Parlamentului nostru bicameral*.

    Asadar, modificarile si completarile pe care Camera decizionala le aduce asupra proiectului de lege adoptat de prima Camera sesizata trebuie sa se raporteze La materia avuta in vedere de initiator si la forma in care a fost reglementata de prima Camera. Altfel, se ajunge la situatia ca o singura Camera, si anume Camera decizionala, sa legifereze, ceea ce contravine principiului bicameralismului, in cauza, art.16 in forma introdusa de Camera Deputatilor ar fi trebuit dezbatut pentru prima data, potrivit art.75 din Constitutie, in sedinta Senatului, pe calea unei initiative legislative, si apoi de Camera Deputatilor, in calitate de Camera decizionala. Curtea constata ca, procedandu-se astfel, Legea pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala a fost adoptata cu incalcarea normelor constitutionale referitoare la procedura de legiferare, si anume a principiului constitutional al bicameralismului Parlamentului Romaniei, consacrat de art.61 alin.(2) din Constitutie, precum si a competentelor stabilite pentru cele doua Camere, potrivit art.75 alin.(1) din Legea fundamentala.

    IV. In sfarsit, Curtea observa ca in legatura cu neconstitutionalitatea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala s-a pronuntat prin mai multe decizii, precum si ca in doctrina au fost exprimate critici referitoare la unele dintre prevederile acesteia, astfel incat apreciaza ca este cazul a se proceda la reexaminarea, in ansamblu, a legii, care sa raspunda tuturor observatiilor formulate.

    Avem in vedere:
  • Decizia Curtii Constitutionale nr.93 din 16 iunie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.300 din 28 iunie 1999;
  • Decizia Curtii Constitutionale nr.665 din 5 iulie 2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.547 din 10 august 2007;
  • Decizia Curtii Constitutionale nr.1.133 din 27 noiembrie 2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.851 din 12 decembrie 2007;
  • Decizia Curtii Constitutionale nr.270 din 10 martie 2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.290 din 15 aprilie 2008.
    DECIZIE


    V. Pentru considerentele expuse, in temeiul art.146 lit.a) din Constitutie, al art.15 alin.(1) si al art.18 alin.(2) din Legea nr.47/1992,


    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii

    DECIDE:

    Constata ca Legea pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala este neconstitutionala.

    Definitiva si general obligatorie.

    Decizia se comunica Presedintelui Romaniei, presedintelui Camerei Deputatilor, presedintelui Senatului si primului-ministru si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.






  • Sectiune Decizii neconstitutionalitate (NC) si Recursuri admise in interesul legii (RIL)





    Termeni juridici, grupare tematica




    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    134 useri online

    Useri autentificati: