DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Cursuri Lupu&Partners

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English





(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Decizie neconstitutionalitate

Decizia nr. 389 din 2 iulie 2014 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului nr.26 din 16 iunie 2014 privind numirea prim-vicepresedintelui, membru executiv si a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara

Decizie neconstitutionalitate din 02-06-2014
Curtea Constitutionala
Anul 2016 [4 decizii]
Anul 2015 [17 decizii]
Anul 2014 [23 decizii]
Anul 2013 [10 decizii]
Anul 2012 [25 decizii]
Anul 2011 [17 decizii]
Anul 2010 [30 decizii]
Anul 2009 [36 decizii]
Anul 2008 [3 decizii]
Anul 2007 [36 decizii]
Anul 2006 [15 decizii]
Anul 2005 [11 decizii]
Anul 2004 [8 decizii]
Anul 2003 [14 decizii]
TOATE [249 decizii]
Recursuri in interesul Legii, recursuri ICCJ
Anul 2015 [2 decizii]
Anul 2014 [13 decizii]
Anul 2013 [16 decizii]
Anul 2012 [16 decizii]
Anul 2011 [23 decizii]
Anul 2010 [8 decizii]
Anul 2009 [28 decizii]
Anul 2008 [46 decizii]
Anul 2007 [71 decizii]
Anul 2006 [31 decizii]
Anul 2005 [18 decizii]
Anul 2004 [1 decizii]
Anul 2003 [3 decizii]
TOATE [276 decizii]
Cautare decizii:    



Decizie neconstitutionalitate
Decizia nr. 389 din 2 iulie 2014 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului nr.26 din 16 iunie 2014 privind numirea prim-vicepresedintelui, membru executiv si a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara


Publicata in Monitorul Oficial nr. 534/2014 - M. Of. 534 / 17 iulie 2014



1. Pe rol se afla solutionarea sesizarii referitoare la neconstitutionalitatea Hotararii Parlamentului nr.26 din 16 iunie 2014 privind numirea prim-vicepresedintelui, membru executiv, si a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara.

2. Cu Adresa nr.2/2952 din 18 iunie 2014, secretarul general al Camerei Deputatilor a trimis Curtii Constitutionale sesizarea formulata de grupurile parlamentare ale Partidului National Liberal si Partidului Democrat Liberal, in conformitate cu prevederile art.146 lit.l) din Constitutie si art.27 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, pentru exercitarea controlului de constitutionalitate asupra Hotararii Parlamentului nr.26 din 16 iunie 2014 privind numirea prim-vicepresedintelui, membru executiv, si a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara.

3. Sesizarea de neconstitutionalitate a fost inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr.2657 din 18 iunie 2014 si constituie obiectul Dosarului nr.588L/2/2014.

4. La sesizare s-a anexat lista cuprinzand semnaturile deputatilor si senatorilor. Potrivit acestei liste, autorii sesizarii de neconstitutionalitate sunt urmatorii: Gheorghe Tinel, Canacheu Costica, Toader Mircea-Nicu, Culita Danut, Ialomitianu Gheorghe, Laza-Matiuta Liviu, Gudu Vasile, Tusa Adriana Diana, Stoica ?tefan-Bucur, Dascalu Constantin, Samartinean Cornel-Mircea, Popescu Dan-Cristian, Man Mircea, Popoviciu Alin-Augustin-Florin, Paul Maria-Andreea, Militaru Lucian, Udriste Gheorghe, Roman Cristian-Constantin, Oltean Ioan, Preda Cezar-Florin, Balan Ion, Urcan Ionas-Florin, Radulescu Romeo, Anastase Roberta Alma, Iliuta Vasile, Oprea Dumitru, Pascan Emil-Marius, Flutur Gheorghe, Blaga Vasile, Dinca Marinica, Florian Daniel-Cristian, Badea Viorel-Riceard, Marian Dan-Mihai, Tise Alin-Paunel, Igas Traian-Constantin, Chiru Gigi-Christian, Peres Alexandru, Alexe Costel, Alexe Florin– Alexandru, Baisanu ?tefan–Alexandru, Berci Vasile, Budurescu Daniel– Stamate, Buican Cristian, Calimente Mihaita, Cataniciu Steluta–Gustica, Cazan Mircea–Vasile, Chereches Florica, Chirtes Ioan–Cristian, Cocei Erland, Costin Gheorghe, Cozmanciuc Corneliu-Mugurel, Craciunescu Grigore, Cristian Horia, Cupsa Ioan, Dobos Anton, Dobre Victor-Paul, Dobrinescu Traian, Dolha Mircea, Dolha Nechita-Stelian, Dontu Mihai Aurel, Dragomir Gheorghe, Gheorghe Andrei Daniel, Gireada Dumitru-Verginel, Gorghiu Alina-?tefania, Grecea Maria, Guran Virgil, Harau Eleonora-Carmen, Iane Daniel, Lupu Mihai, Manea Victor-Gheorghe, Motreanu Dan-?tefan, Nicoara Romeo-Florin, Nicolaescu Gheorghe- Eugen, Nicolescu Theodor-Catalin, Oros Nechita-Adrian, Palar Ionel, Pardau Dumitru, Pargaru Ion, Popa Octavian Marius, Sapunaru Nini, Scarlat George, Scutaru Adrian-George, Simedru Dan-Coriolan, ?tirbu Gigel-Sorinel, Stroe Ionut Marian, Surdu Raluca, Surugiu Iulian-Radu, Tamaian Ioan, ?igaeru Rosca Laurentiu, Tocut Dan-Laurentiu, Uioreanu Elena-Ramona, Ursarescu, Dorinel, Varga Lucia-Ana, Varga Vasile, Voicu Mihai-Alexandru, Zamfir Daniel-Catalin, Zlati Radu, Hasotti Puiu, Ichim Paul, Tataru Nelu, Grigoras Viorel, Pasca Liviu-Titus, Zisu Ionut-Elie, Neculoiu Marius, Barbu Daniel-Constantin, Ghise Ioan, Burlea Marin, Paran Dorin, Dobra Dorin-Mircea, Antonescu George-Crin-Laurentiu, Mora Akos-Daniel, Luchian Ion, Motoc Octavian, Ehegartner Petru, Popa Ion, Rosca-Stanescu Sorin-?tefan, Obreja Marius-Lucian, Iliescu Lucian, Cristina Ioan, Barbu Tudor, Ardelean Ben-Oni si Vosganian Varujan.

5. Autorii sesizarii considera neconstitutionala Hotararea Parlamentului nr.26 din 16 iunie 2014 privind numirea prim-vicepresedintelui, membru executiv, si a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara, deoarece contravine prevederilor constitutionale ale art.1 alin.(3) si (5). In acest sens, autorii contestatiei sustin ca aceasta hotarare incalca dispozitiile art.9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2012, prin numirea domnului Marian Sarbu ca prim-vicepresedinte, membru executiv al Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara. Astfel, potrivit art.9 alin.(1) lit.a^2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2012, pentru numirea membrilor executivi si neexecutivi ai Autoritatii de Supraveghere Financiara de catre cele doua Camere ale Parlamentului, acestia trebuie *sa aiba o experienta profesionala in domeniul financiar, al institutiilor de credit si/sau al institutiilor financiare nebancare de minim 9 ani de la data absolvirii studiilor prevazute la lit.a^1)*. Autorii sesizarii considera ca domnul Marian Sarbu a indeplinit functii si demnitati publice, precum deputat, secretar de stat, ministru, presedinte al Federatiei Sindicatelor Libere din Industria Lemnului, vicepresedinte al Confederatiei Nationale a Sindicatelor Libere din Romania – Fratia, al caror continut nu a cuprins atributii din domeniile expres prevazute de textul de lege suscitat, astfel ca hotararea Parlamentului privind numirea acestuia ca membru al Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara este neconstitutionala. In acest sens, invoca Decizia Curtii Constitutionale nr.251 din 30 aprilie 2014, referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului nr.14/2014 privind numirea presedintelui si a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara.

6. In temeiul art.27 alin.(2) din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, au fost solicitate punctele de vedere ale Birourilor permanente ale Senatului si Camerei Deputatilor asupra sesizarii de neconstitutionalitate.

7. Biroul permanent al Senatului, cu Adresa nr.XXXV/3437 din 25 iunie 2014, inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr.2792 din 25 iunie 2014, a comunicat punctul sau de vedere, in sensul respingerii sesizarii de neconstitutionalitate ca inadmisibila. Astfel, arata ca domnul Marian Sarbu, in functiile si demnitatile indeplinite, “a fost ordonator principal de credite in intelesul art.20 alin.(2) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare*, ceea ce “constituie o vasta experienta financiara, astfel cum au decis pe baza documentelor prezentate si comisiile de specialitate ale Camerei Deputatilor si Senat, prin raportul comun adoptat cu unanimitate de voturi.*

8. Cu Adresa nr.2/3130 din 24 iunie 2014, inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr.2769 din 24 iunie 2014, Presedintele Camerei Deputatilor a transmis punctul de vedere al Biroului permanent al Camerei Deputatilor, aprobat cu votul majoritatii membrilor prezenti. Biroul permanent al Camerei Deputatilor, apreciind ca sesizarea de neconstitutionalitate este inadmisibila, a propus respingerea acesteia. In acest sens, invoca jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale, concretizata prin Decizia nr.335/2013 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului Romaniei nr.3 privind numirea membrilor Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara, Decizia nr.307/2012 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului Romaniei nr.5/2012 privind numirea unor membri ai Consiliului National al Audiovizualului si Decizia nr.1094/2012 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului Romaniei nr.44/2012 privind numirea unor membri ai Consiliului National al Audiovizualului. In continuare, enumerand calitatile si functiile detinute de domnul Marian Sarbu de la absolvirea studiilor, apreciaza ca acestea se constituie intr-o *vasta experienta financiara, astfel cum au decis pe baza documentelor prezentate si comisiile de specialitate ale Camerei Deputatilor si Senat, prin raportul comun adoptat cu unanimitate de voturi.*

9. In temeiul art.76 din Legea nr.47/1992, au fost solicitate presedintilor Camerei Deputatilor si Senatului documentele care au stat la baza numirii domnului Marian Sarbu in calitate de prim-vicepresedinte, membru executiv al Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara.

10. Secretarul general al Senatului, cu Adresa nr.940 din 24 iunie 2014, inregistrata la Curtea Constitutionala sub.nr.2764 din 24 iunie 2014, a transmis, in copii conforme cu originalul, Raportul comun al Comisiilor pentru buget, finante si banci din Camera Deputatilor si Senat cu privire la audierea candidatilor pentru ocuparea functiei de prim-vicepresedinte, membru executiv, respectiv de membru neexecutiv in Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara, inregistrat la Biroul permanent al Senatului cu nr.847 din 16 iunie 2014, si Extras din stenograma sedintei commune a Camerei Deputatilor si Senatului din 16 iunie 2014.

11. Secretarul general al Camerei Deputatilor, cu Adresa nr.2/3128 din 24 iunie 2014, inregistrata la Curtea Constitutionala sub.nr.2770 din 24 iunie 2014, a transmis, in copii, Raportul comun al Comisiei pentru buget, finante si banci si Comisiei pentru politica economica, reforma si privatizare ale Camerei Deputatilor, respectiv al Comisiei pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital si Comisiei economice, industrii si servicii ale Senatului, curriculum vitae al domnului Marian Sarbu, declaratia pe proprie raspundere a acestuia privind indeplinirea conditiilor de vechime si celelalte conditii prevazute de lege pentru numirea in functia de membru al Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara, diploma de licenta, specializarea drept, nr.646 din 22 februarie 1991, adeverinte din care rezulta ocuparea unor functii in perioada 20 aprilie 1990-17 iunie 2014.

12. La data de 24 iunie 2014 si 26 iunie 2014, domnul Marian Sarbu a depus personal, la dosar, adeverinte din care rezulta ocuparea unor functii in care a avut calitatea de ordonator de credite si ordonator principal de credite.


CURTEA, examinand sesizarea, punctele de vedere ale Biroului permanent al Senatului si Biroului permanent al Camerei Deputatilor, lucrarile si documentele depuse la dosar, raportul intocmit de judecatorul-raportor, Hotararea Parlamentului nr.24 din 16 iunie 2014, prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.47/1992, retine urmatoarele:

13. Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art.146 lit.l) din Constitutie, precum si ale art.1, art.2 alin.(1), art.10, art.27 si art.28 din Legea nr.47/1992, sa se pronunte asupra sesizarii de neconstitutionalitate.

14. Obiectul sesizarii de neconstitutionalitate il constituie Hotararea Parlamentului nr.26 din 16 iunie 2014 privind numirea prim-vicepresedintelui, membru executiv, si a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.443 din 17 iunie 2014, cu urmatorul cuprins:
*Avand in vedere propunerea comuna a Comisiei pentru buget, finante si banci si a Comisiei pentru politica economica reforma si privatizare din Camera Deputatilor, respectiv, Comisia pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital si Comisia economica, industrii si servicii din Senat, si in urma audierii candidatilor in conformitate cu prevederile legale,
In temeiul prevederilor art.67 din Constitutia Romaniei, republicata, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.93/2012 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.133/2013, cu modificarile si completarile ulterioare,

Parlamentul Romaniei adopta prezenta hotarare.


Articol unic
Se numesc, pe locurile devenite vacante prin demisie, prim-vicepresedintele, membru executiv, si un membru neexecutiv ai Autoritatii de Supraveghere Financiara, pe durata ramasa a mandatului inceput la data de 5 noiembrie 2013, potrivit Hotararii Parlamentului nr.60/2013 privind numirea membrilor Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara, dupa cum urmeaza:
- domnul Sarbu Marian – prim-vicepresedinte, membru executiv;
- domnul Coca Constantinescu Cornel – membru neexecutiv.
Aceasta hotarare a fost adoptata de Camera Deputatilor si de Senat, in sedinta comuna din 16 iunie 2014, cu respectarea prevederilor art.76 alin.(2) din Constitutia Romaniei, republicata.*


15. Autorii sesizarii sustin ca aceasta hotarare contravine prevederilor constitutionale ale art.1 alin. (3) si (5), care au urmatorul cuprins:
*(3) Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate. […]
(5) In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.*


16. Analizand sesizarea de neconstitutionalitate, Curtea retine ca, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.93/2012 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.874 din 21 decembrie 2012, aprobata, cu modificari si completari prin Legea nr.113/2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.234 din 23 aprilie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta este autoritate administrativa autonoma, de specialitate, cu personalitate juridica, independenta, autofinantata.

17. Autoritatea de Supraveghere Financiara este condusa de un Consiliu format din 9 membri, numiti de Parlament, in sedinta comuna a celor doua Camere, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.93/2012. Procedura si conditiile de numire a membrilor sunt prevazute de art.8 si art.9 din aceasta ordonanta de urgenta.

18. In jurisprudenta sa constanta, Curtea a statuat ca pot fi supuse controlului valori sau principii constitutionale sau organizarea si functionarea autoritatilor si institutiilor de rang constitutional.

19. In speta, autoritatea publica vizata, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara, nu este reglementata in Constitutie, nefiind, asadar, de rang constitutional, astfel ca procedura de numire a membrilor sai este de rang legal. In aceste conditii, tinand seama de jurisprudenta Curtii, concretizata prin Decizia nr.307/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.293 din 4 mai 2012, si Decizia nr.1094/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.65 din 30 ianuarie 2013, hotararea criticata poate fi cenzurata numai din punctul de vedere al exigentelor procedurale si substantiale stabilite expres prin textul Constitutiei.

20. Autorii criticii invocand astfel de exigente, rezulta ca sesizarea de neconstitutionalitate formulata indeplineste conditiile de admisibilitate stabilite de Curtea Constitutionala pe cale jurisprudentiala, invocarea art.1 alin.(3) si (5) din Constitutie fiind, in cauza, relevanta din punct de vedere constitutional.

21. Faptul ca prin selectarea efectuata de comisiile parlamentare, au fost ignorate dispozitiile art.9 alin.(1) lit.a^2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2012, potrivit carora membrii Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara trebuie *sa aiba o experienta profesionala in domeniul financiar, al institutiilor de credit si/sau al institutiilor financiare nebancare de minim 9 ani de la data absolvirii studiilor prevazute la lit.a^1),* constituie un impediment de natura constitutionala pentru numirile membrilor Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara, care viciaza Hotararea Parlamentului nr.26 din 16 iunie 2014.

22. In acest sens s-a pronuntat Curtea Constitutionala prin Decizia nr.251 din 30 aprilie 2014, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.376 din 21 mai 2014, retinand ca acest text de lege *circumscrie foarte precis si restrictiv domeniile de activitate cerute pentru ocuparea functiei de membru al Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara, in considerarea specificului acestei autoritati,* solicitand totodata *o experienta specifica in materie.*

23. In legatura cu acest aspect, Curtea a constatat ca <*pregatire profesionala si o experienta profesionala corespunzatoare in domenii in care Autoritatea de Supraveghere Financiara are competente*, si, respectiv, la lit.a^2) a aceluiasi articol, stabilind ca acestia trebuie sa aiba *o experienta profesionala in domeniul financiar, al institutiilor de credit si/sau al institutiilor financiare nebancare, de minimum 9 ani de la data absolvirii studiilor prevazute la lit. a^1).*
Daca notiunea de *corespunzatoare* care circumstantiaza pregatirea si experienta profesionala in cuprinsul art.9 alin.(1) lit.a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului 93/2012 semnifica o evaluare si apreciere ce revin exclusiv Parlamentului, in calitate de autoritate ce realizeaza numirea membrilor Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara, si nicidecum instantei de contencios constitutional, durata care circumstantiaza experienta profesionala, reglementata prin dispozitiile art.9 alin.(1) lit.a^2), semnifica o conditie cu caracter obiectiv – vechimea in domeniile de referinta, verificabila pe baza de documente, de catre orice persoana interesata.

24. Trecand la analiza documentelor depuse la dosar, Curtea retine ca atributiile functiilor, respectiv demnitatilor detinute de domnul Marian Sarbu sunt, cu precadere, cele de ordonator principal de credite in intelesul dispozitiilor art.20 alin.(2) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.597 din 13 august 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora *Ordonatorii principali de credite sunt ministrii, conducatorii celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, conducatorii altor autoritati publice si conducatorii institutiilor publice autonome.*
Insa experienta profesionala a domnului Marian Sarbu ca ordonator principal de credite nu se circumscrie conditiilor prevazute de art.9 alin.(1) lit.a^2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului 93/2012, astfel ca nu are relevanta pentru numirea acestuia ca membru in Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara.

25. Aceste dispozitii legale impun, insa, o conditie cu caracter obiectiv, obligatoriu sa fie indeplinita, anume o experienta profesionala specifica in materie de minim 9 ani, prin indicarea expresa a domeniilor financiar, al institutiilor de credit si/sau al institutiilor financiare nebancare.

26. In aceste conditii si vazand din documentele depuse la dosar, ca domnul Marian Sarbu nu are o experienta profesionala specifica in materie de minim 9 ani, Curtea constata ca acesta nu intruneste conditia prevazuta de art.9 alin.(1) lit.a2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.93/2012 pentru numirea in functia de prim-vicepresedinte, membru executiv al Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara. Prin urmare, Hotararea Parlamentului nr.26/2014 este nelegala in ceea ce priveste aceasta numire.

27. Intrucat cauza de nelegalitate astfel determinata prezinta relevanta constitutionala din perspectiva exigentelor de ordin substantial si procedural impuse de prevederile art.1 alin.(3) si (5) din Constitutie privind statul de drept si obligatia de respectare a legii, aceasta se converteste intr-o cauza de neconstitutionlitate.
DECIZIE




28. Pentru considerentele expuse, in temeiul art.146 lit.l) din Constitutie, al art.1, art.3, art.10 si art.27 din Legea nr.47/1992, cu majoritate de voturi,


CURTEA CONSTITUTIONALA
In numele legii

Decide:


Admite sesizarea de neconstitutionalitate formulata de grupurile parlamentare ale Partidului National Liberal si Partidului Democrat Liberal si constata ca Hotararea Parlamentului nr.26 din 16 iunie 2014 privind numirea prim-vicepresedintelui, membru executiv, si a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara este neconstitutionala in ceea ce priveste numirea domnului Marian Sarbu in calitate de prim-vicepresedinte, membru executiv al Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara.

Definitiva si general obligatorie.

Decizia se comunica Camerei Deputatilor si Senatului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Pronuntata in sedinta din 2 iulie 2014.






Sectiune Decizii neconstitutionalitate (NC) si Recursuri admise in interesul legii (RIL)





Termeni juridici, grupare tematica



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
81 useri online

Useri autentificati: