DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Decizie neconstitutionalitate

Decizia nr. 989 din 30 iunie 2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.I pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant si a celor ale art.2 si art.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar

Decizie neconstitutionalitate din 30-06-2009
Curtea Constitutionala
Anul 2016 [4 decizii]
Anul 2015 [17 decizii]
Anul 2014 [23 decizii]
Anul 2013 [10 decizii]
Anul 2012 [25 decizii]
Anul 2011 [17 decizii]
Anul 2010 [30 decizii]
Anul 2009 [36 decizii]
Anul 2008 [3 decizii]
Anul 2007 [36 decizii]
Anul 2006 [15 decizii]
Anul 2005 [11 decizii]
Anul 2004 [8 decizii]
Anul 2003 [14 decizii]
TOATE [249 decizii]
Recursuri in interesul Legii, recursuri ICCJ
Anul 2015 [2 decizii]
Anul 2014 [13 decizii]
Anul 2013 [16 decizii]
Anul 2012 [16 decizii]
Anul 2011 [23 decizii]
Anul 2010 [8 decizii]
Anul 2009 [28 decizii]
Anul 2008 [46 decizii]
Anul 2007 [71 decizii]
Anul 2006 [31 decizii]
Anul 2005 [18 decizii]
Anul 2004 [1 decizii]
Anul 2003 [3 decizii]
TOATE [276 decizii]
Cautare decizii:    



Decizie neconstitutionalitate
Decizia nr. 989 din 30 iunie 2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.I pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant si a celor ale art.2 si art.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar


Publicata in Monitorul Oficial nr. 531/2009 - M. Of. nr. 531 / 31 iulie 2009

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.I pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant si a celor ale art.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar, exceptie ridicata de Sindicatul Liber din invatamant - Zona Campulung Moldovenesc in Dosarul nr.115/86/2009 al Tribunalului Suceava - Sectia civila.

La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.

Presedintele dispune a se face apelul si in dosarele nr.802D - nr.814D/2009, nr.860D/2009, nr.876D/2009, nr.891 D/2009, nr.926D/2009, nr.1.055D - 1.059D/2009, nr.1.065D/2009 si nr.1.682D/2009, avand ca obiect o exceptie de neconstitutionalitate identica cu cea ridicata in Dosarul nr.801 D/2009.

La apelul nominal raspunde Sindicatul Salariatilor din Invatamantul Preuniversitar Suceava in dosarele nr.804D/2009, nr.805D/2009 si nr.876D/2009, Sindicatul Invatamantului Preuniversitar Buzau in Dosarul nr.860D/2009 si Sindicatul Liber al Invatamantului Preuniversitar Clujean in dosarele nr.1.055D - nr.1.059D/2009. Se constata lipsa celorlalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.

Curtea, avand in vedere identitatea dintre obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate in dosarele sus-mentionate, din oficiu, pune in discutie conexarea dosarelor nr.802D - nr.814D/2009, nr.860D/2009, nr.876D/2009, nr.891 D/2009, nr.926D/2009, nr.1.055D - 1.059D/2009, nr.1.065D/2009 si nr.1.682D/2009 la Dosarul nr.801 D/2009.

Reprezentantii partilor prezente, precum si cei al Ministerului Public sunt de acord cu masura conexarii.

Curtea, in temeiul dispozitiilor art.53 alin.(5) din Legea nr.47/1992, dispune conexarea dosarelor nr.802D - nr.814D/2009, nr.860D/2009, nr.876D/2009, nr.891 D/2009, nr.926D/2009, nr.1.055D - 1.059D/2009, nr.1.065D/2009 si nr.1.682D/2009 la Dosarul nr.801 D/2009, care este primul inregistrat.

Cauza fiind in stare de judecata, presedintele Curtii acorda cuvantul reprezentantilor autorilor exceptiei, care, in esenta, solicita admiterea acesteia pentru faptul ca ordonantele de urgenta adoptate de Guvern contravin vointei Parlamentului asa cum aceasta a fost exprimata prin Legea nr.221/2008.

Ministerul Public solicita respingerea ca devenita inadmisibila a exceptiei de neconstitutionalitate ce priveste art.I pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008, intrucat, prin Decizia nr.842 din 2 iunie 2009, nepublicata inca, Curtea a constatat neconstitutionalitatea textelor de lege criticate. Cu privire la exceptia de neconstitutionalitate care vizeaza art.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009, solicita admiterea acesteia, intrucat incalca prevederile art.41, art.47 alin.(1) si art.115 alin.(4) si (6) din Constitutie.


CURTEA, avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:

Prin incheierile din 19 februarie 2009, 20 februarie 2009, 23 februarie 2009, 26 februarie 2009, 10 martie 2009, 17 martie 2009, 23 martie 2009, pronuntate in Dosarele nr.115/86/2009, nr.114/86/2009, nr.113/86/2009, nr.8.655/86/2009, nr.8.654/86/2008, nr.118/86/2009, nr.126/86/2009, nr.127/86/2009, nr.119/86/2009, nr.125/86/2009, nr.128/86/2009, nr.116/86/2009, nr.117/86/2009, nr.129/86/2009, nr.585/114/2009, nr.8.653/86/2008, nr.8.691/99/2008, nr.534/117/2009, nr.528/117/2009, nr.529/117/2009, nr.533/117/2009, nr.530/117/2009, nr.626/86/2009, nr.139/102/2009 si nr.2.355/3/2009, Tribunalul Suceava - Sectia civila, Tribunalul Buzau - Sectia civila, Tribunalul Iasi - Sectia civila, Tribunalul Cluj - Sectia mixta de contencios administrativ si fiscal, de conflicte de munca si asigurari sociale, Tribunalul Mures - Sectia civila si Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si asigurari sociale au sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.l pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant si a celor ale art.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar, exceptie ridicata de Sindicatul Liber din Invatamant - Zona Campulung Moldovenesc, Sindicatul Salariatilor din Invatamantul Preuniversitar Suceava, Sindicatul Invatamantului Preuniversitar Buzau, Uniunea Sindicatelor Libere din Invatamantul Preuniversitar Iasi, Sindicatul Liber al Invatamantului Preuniversitar Clujean, Sindicatul Independent din Invatamantul Preuniversitar Sector 4 Bucuresti si, din oficiu, de Tribunalul Mures - Sectia civila in cauze care au ca obiect pretentii banesti.

In motivarea exceptiei se apreciaza ca, prin adoptarea acestor ordonante de urgenta, Guvernul refuza sa aplice o lege adoptata de Parlament, ceea ce incalca prevederile constitutionale ale art.1 alin.(3) si (4), precum si ale art.61 alin.(1). De asemenea, se arata ca Guvernul a adoptat ordonanta de urgenta cu incalcarea exigentelor stabilite de art.115 alin.(4) si (6) din Constitutie, intrucat nu a indicat situatia extraordinara care a stat la baza emiterii acesteia, nu a motivat corespunzator urgenta acestei reglementari si a afectat drepturile constitutionale ale personalului didactic, si anume dreptul la un nivel de trai decent si protectia sociala a muncii.

In final, se considera ca au fost incalcate si prevederile art.102 alin.(1) si (2), precum si ale art.141 din Constitutie, intrucat Guvernul nu a consultat Consiliul Economic si Social atunci cand a adoptat aceste ordonante de urgenta.

Tribunalul Suceava - Sectia civila, Tribunalul Buzau - Sectia civila si Tribunalul Iasi - Sectia civila apreciaza exceptia de neconstitutionalitate ca fiind intemeiata.

Tribunalul Cluj - Sectia mixta de contencios administrativ si fiscal, de conflicte de munca si asigurari sociale considera exceptia de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata.

Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si asigurari sociale nu si-a exprimat opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate, contrar prevederilor art.29 alin.(4) din Legea nr.47/1992.

Potrivit prevederilor art.30 alin.(1) din Legea nr.47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

Guvernul, in dosarele nr.801D - 814D/2009, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata, iar in dosarele nr.860D/2009 si nr.876D/2009 considera ca exceptia ce priveste art.I pct.2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 este inadmisibila si cea care priveste art.I pct.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 este neintemeiata.

Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.I pct.2 si art.I pct.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 referitor la art.11 alin.(1) lit.a) si lit.b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2008 este inadmisibila. Se mai apreciaza ca dispozitiile art.l pct.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 referitor la art.11 alin.(1) lit.c) si alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2008 sunt neconstitutionale.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.


CURTEA,


examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, notele scrise depuse, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr.47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art.146 lit.d) din Constitutie, ale art.1 alin.(2), art.2, 3, 10 si 29 din Legea nr.47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art.I pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.759 din 11 noiembrie 2008, precum si cele ale art.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.60 din 30 ianuarie 2009, care au urmatorul cuprins:
  • Art.I pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008: *Ordonanta Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.82 din 1 februarie 2008, aprobata cu modificari prin Legea nr.221/2008, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: [...]

    2. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

    «Art.1 - (1) In cursul anului 2008 salariile de baza ale personalului didactic din invatamant, stabilite potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.88/2004 privind unele masuri in domeniul invatamantului, aprobata cu modificari prin Legea nr.6/2005, cu modificarile ulterioare, se majoreaza dupa cum urmeaza:
    a) pentru functia de profesor universitar prevazuta in anexa nr.1.1, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 este urmatoarea:
  • 7 ianuarie - 31 martie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 230,247 lei;
  • 7 aprilie - 30 septembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 244,061 lei;
  • 7 octombrie - 31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 266,026 lei;

    b) coeficientii de multiplicare prevazuti pentru functiile didactice de predare cu gradul didactic II, definitiv, debutant, cele cu studii de nivel liceal fara pregatire de specialitate si pentru functiile didactice auxiliare se majoreaza cu 10% incepand cu data de 1 ianuarie 2008, fata de nivelul din 31 decembrie 2007;
    c) pentru functiile didactice prevazute in anexele nr.1.2, 2 si 3, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 este urmatoarea:
  • 7 ianuarie - 31 martie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 259,593 lei;
  • 7 aprilie - 30 septembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 275,168 lei;
  • 7 octombrie - 31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 299,933 lei. (2) Indemnizatiile pentru persoanele care ocupa functii de conducere specifice, precum si indemnizatiile pentru indeplinirea unor activitati specifice invatamantului sunt prevazute in anexele nr.4 si 5.»

    3. Dupa articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 11, cu urmatorul cuprins:

    «Art.11 - (1) In cursul anului 2009 salariile de baza ale personalului didactic din invatamant, stabilite potrivit anexelor nr.1.1, 1.2, 2 si 3, se majoreaza dupa cum urmeaza:
    a) pentru perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2009, coeficientii de multiplicare si valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevazuti pentru toate functiile didactice si didactice auxiliare in anexele nr.1.1a, 1.2a, 2a si 3a;
    b) pentru perioada 1 martie - 31 august 2009 se va acorda o treime din cresterea salariilor de baza obtinute prin aplicarea coeficientilor de multiplicare si a valorilor coeficientului de multiplicare 1,000 prevazuti pentru toate functiile didactice si didactice auxiliare in anexele nr.1.1b, 1.2b, 2b si 3b;
    c) pentru perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2009, coeficientii de multiplicare si valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevazuti pentru toate functiile didactice si didactice auxiliare in anexele nr.1.1b, 1.2b, 2b si 3b.

    (2) Indemnizatiile pentru persoanele care ocupa functii de conducere specifice, precum si indemnizatiile pentru indeplinirea unor activitati specifice invatamantului pentru anul 2009 sunt cele prevazute in anexele nr.4 si 5.»*
  • Art.2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009: *1. La articolul 11 alineatul (1), literele a) si b) din Ordonanta Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 si in anul 2009 personalului din invatamant, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.82 din 30 ianuarie 2008, aprobata cu modificari prin Legea nr.221/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

    «a) pentru perioada 1 ianuarie - 31 martie 2009, coeficientii de multiplicare si valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevazuti pentru toate functiile didactice si didactice auxiliare in anexele nr.1.1a, 1.2a, 2a si 3a;
    b) pentru perioada 1 aprilie - 31 august 2009 se va acorda o treime din cresterea salariilor de baza obtinute prin aplicarea coeficientilor de multiplicare si a valorilor coeficientului de multiplicare 1,000 prevazuti pentru toate functiile didactice si didactice auxiliare in anexele nr.1.1b, 1.2b, 2b si 3b;».*
  • Art.3: *Valorile coeficientului de multiplicare 1,000 prevazute in anexele nr.1.1a, 1.2a, 2a, 3a, 1.1b, 1.2b, 2b si 3b la Ordonanta Guvernului nr.15/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr.221/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica corespunzator perioadelor stabilite la art.2 din prezenta ordonanta de urgenta.*

    Autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale ale art.1 alin.(3) privind caracterul de stat de drept, ale art.1 alin.(4) privind principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, ale art.41 alin.(2) privind dreptul salariatilor la masuri de protectie sociala, ale art.47 privind nivelul de trai, ale art.61 alin.(1) privind rolul Parlamentului, ale art.102 alin.(1) si (2) privind rolul Guvernului, ale art.115 alin.(4) si (6) privind conditiile de adoptare ale ordonantelor de urgenta, precum si ale art.141 privind Consiliul Economic si Social.

    Analizand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea constata urmatoarele:

    I. Prevederile art.I pct.2 si 3 ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.151/2008 reduc, in mod substantial, majorarile salariale la care ar fi avut dreptul personalul din invatamant in temeiul Legii nr.221/2008 de aprobare a Ordonantei Guvernului nr.15/2008. Curtea Constitutionala, prin Decizia nr.1.221 din 12 noiembrie 2008, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.804 din 2 decembrie 2008, a declarat neconstitutionala o reglementare similara adoptata de Guvern tot printr-o ordonanta de urgenta. Astfel, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.136/2008 privind stabilirea unor masuri pentru salarizarea personalului din invatamant in anul 2008 modifica unele prevederi ale Ordonantei Guvernului nr.15/2008, astfel cum a fost aprobata prin Legea nr.221/2008, reducand majorarile salariale stabilite de Parlament. Curtea, prin decizia mentionata, a statuat ca adoptarea ordonantelor de urgenta numai in scopul contracararii unei masuri de politica legislativa in domeniul salarizarii personalului din invatamant adoptata de Parlament incalca art.1 alin.(4), art.61 alin.(1) si art.115 alin.(4) din Legea fundamentala. Totodata, o asemenea masura este contrara dispozitiilor art.115 alin.(6) coroborate cu cele ale art.41 si art.47 alin.(1) din Constitutie. In consecinta, Curtea a constatat si incalcarea prevederilor constitutionale ale art.1 alin.(5), potrivit carora, *In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie*.

    Raportand cele retinute prin considerentele care au stat la baza Deciziei nr.1.221 din 12 noiembrie 2008 la prezenta cauza, Curtea observa ca acestea sunt aplicabile mutatis mutandis si cu privire la situatia creata prin adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.151/2008. Ca urmare, Curtea constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 incalca prevederile art.1 alin.(4) si (5), art.41, art.47 alin.(1), art.61 alin.(1) si art.115 alin.(4) si (6) din Constitutie.

    De asemenea, Curtea retine ca, desi unele dispozitii cuprinse in art.I pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 si-au incetat efectele, fiind norme cu aplicare limitata in timp, neconstitutionalitatea constatata loveste dispozitiile legale in ansamblul sau, astfel ca efectele prezentei decizii se intind si cu privire la textele legale care nu mai sunt in vigoare. O asemenea concluzie se impune avand in vedere chiar considerentele de principiu ale Deciziei nr.1.221 din 12 noiembrie 2008, prin care Curtea a stabilit ca neconstitutionalitatea retinuta loveste intreaga ordonanta de urgenta, chiar daca unele prevederi ale sale au fost abrogate anterior pronuntarii respectivei decizii.

    Mai mult, Curtea constata ca ar fi discriminatoriu ca numai unele prevederi dintr-o ordonanta de urgenta sa se aplice si sa isi produca efectele pentru perioada de pana la 30 aprilie 2009 si celelalte care vizeaza perioada de dupa 1 mai 2009 sa fie neconstitutionale si sa isi inceteze aplicabilitatea, prin efectul unei decizii de admitere, in conditiile in care art.I pct.2 si 3 este lovit de acelasi viciu de neconstitutionalitate extrinsec, intrucat cresterile salariale preconizate prin Legea nr.221/2008 nu au fost acordate nici pentru anul 2008 si nici pentru anul 2009, contrar vointei Parlamentului.

    Cele retinute fac inutila analiza exceptiei de neconstitutionalitate in raport cu celelalte prevederi constitutionale invocate in sustinerea acesteia.

    In consecinta, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art.I pct.2 si 3 ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.151/2008 urmeaza sa fie admisa.

    II. Art.2 si art.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009 continua abordarea cuprinsa in dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.151/2008, prevederi prin care au fost reduse majorarile salariale la care ar fi avut dreptul personalul din invatamant in temeiul Legii nr.221/2008 de aprobare a Ordonantei Guvernului nr.15/2008.

    Considerentele aratate mai sus cu privire la neconstitutionalitatea dispozitiilor art.I pct.2 si 3 ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.151/2008 sunt aplicabile mutatis mutandis si cu privire la situatia creata prin adoptarea art.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009. Astfel, Curtea constata ca textele mentionate din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009 incalca prevederile art.1 alin.(4) si (5), art.41, art.47 alin.(1), art.61 alin.(1) si art.115 alin.(4) si (6) din Constitutie.

    In consecinta, Curtea urmeaza sa admita exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009.
    DECIZIE


    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art.146 lit.d) si al art.147 alin.(4) din Constitutie, al art.1-3, al art.11 alin.(1) lit.A.d) si al art.29 din Legea nr.47/1992,


    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii

    DECIDE:



    Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Sindicatul Liber din Invatamant - Zona Campulung Moldovenesc, Sindicatul Salariatilor din Invatamantul Preuniversitar Suceava, Sindicatul Invatamantului Preuniversitar Buzau, Uniunea Sindicatelor Libere din Invatamantul Preuniversitar Iasi, Sindicatul Liber al Invatamantului Preuniversitar Clujean, Sindicatul Independent din Invatamantul Preuniversitar Sector 4 Bucuresti si, din oficiu, de Tribunalul Mures - Sectia civila in dosarele nr.115/86/2009, nr.114/86/2009, nr.113/86/2009, nr.8.655/86/2009, nr.8.654/86/2008, nr.118/86/2009, nr.126/86/2009, nr.127/86/2009, nr.119/86/2009, nr.125/86/2009, nr.128/86/2009, nr.116/86/2009, nr.117/86/2009, nr.129/86/2009, nr.585/114/2009, nr.8.653/86/2008, nr.8.691/99/2008, nr.534/117/2009, nr.528/117/2009, nr.529/117/2009, nr.533/117/2009, nr.530/117/2009, nr.626/86/2009, nr.139/102/2009 si nr.2.355/3/2009 ale Tribunalului Suceava - Sectia civila, Tribunalului Buzau - Sectia civila, Tribunalului Iasi - Sectia civila, Tribunalului Cluj - Sectia mixta de contencios administrativ si fiscal, de conflicte de munca si asigurari sociale, Tribunalului Mures - Sectia civila si Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si asigurari sociale, si constata ca dispozitiile art.I pct.2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.151/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant si ale art.2 si art.3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar sunt neconstitutionale.

    Definitiva si general obligatorie.

    Decizia se comunica celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.

    Pronuntata in sedinta publica din data de 30 iunie 2009.






  • Sectiune Decizii neconstitutionalitate (NC) si Recursuri admise in interesul legii (RIL)





    Termeni juridici, grupare tematica




    Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    82 useri online

    Useri autentificati: