DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Resursa ta de Drept: Strategia de informatizare a sistemului judiciar pe perioada 2005 - 2009






I. INTRODUCERE
Reforma sistemului judiciar reprezinta o prioritate in cadrul procesului de reforma institutionala din Romania, ale carei obiective au fost stabilite prin Strategia adoptata la sfarsitul lunii martie 2005[1].

Realizarea unui act de justitie transparent, imbunatatirea accesului cetateanului la justitie, diminuarea coruptiei reprezinta obiective principale si prioritare in procesul de pregatire a aderarii Romaniei la structurile UE.

Reforma justitiei cuprinde obiective necesare modernizarii si informatizarii sistemului judiciar, in contextul accelerarii procesului de integrare europeana

Utilizarea tehnologiilor informatice moderne va accelera procesul de reforma prin asigurarea standardizarii procedurilor la nivelul intregului sistem, unificarea acestora, precum si prin introducerea unor indicatori de masurare a eficientei actului de justitie.

Informatizarea sistemului judiciar vizeaza:

1. Eficientizarea procedurilor judiciare

1.1. cresterea calitatii actului de justitie si scurtarea timpului de rezolvare a cauzelor aflate pe rolul instantelor

1.2. accelerarea derularii procedurilor judiciare

1.3. asigurarea accesului simultan al justitiabililor la informatiile de interes public privind actul de justitie

1.4. standardizarea procedurilor, formularelor, nomenclatoarelor la nivelul intregului sistem judiciar

1.5. eliminarea treptata a gestionarii datelor in format de hartie prin utilizarea formei electronice a dosarelor si a celorlalte documente specifice

1.6. accesul rapid la legislatie, jurisprudenta si la informatii privind cazurile aflate pe rol pentru personalul instantelor si parchetelor

1.7. comunicarea rapida intre unitatile sistemului judiciar, prin utilizarea mijloacelor electronice securizate

1.8. reorganizarea activitatii judiciare si degrevarea magistratilor de responsabilitatile administrative

1.9. cresterea gradului de pregatire in domeniul informatic al magistratilor si personalului auxiliar, in scopul utilizarii eficiente a noilor tehnologii

1.10. Reducerea costurilor audierii martorilor sau inculpatilor aflati in detentie.

2. Cresterea gradului de transparenta

2.1. deschidere catre cetateni, mass-media si ONG-uri prin prezentarea online a informatiilor publice despre activitatea de judecata si alte activitati cu caracter public ale justitiei

2.2. aprofundarea relatiilor de colaborare intre institutiile din sistemul judiciar si mass-media pentru a se asigura o informare corecta si exacta a opiniei publice

2.3. servicii electronice pentru cetateni, avocati si alti specialisti implicati in actul de justitie (exemplu depunerea de citatii online, cu utilizarea semnaturii electronice)

2.4. deschiderea catre alte sisteme informatice pentru a prelua si a transmite informatii catre acestea intr-o tehnologie standard

3. Securizarea informatiilor cu caracter personal si a celor cu caracter secret

3.1. cresterea gradului de securizare al retelelor LAN si WAN

3.2. implementarea unei politici de acces in sistem pentru fiecare utilizator, in functie de competentele specifice

4. Eliminarea coruptiei

4.1. repartizarea aleatoare a cauzelor pe complete de judecata

4.2. repartizarea aleatorie a dosarelor penale in cadrul parchetelor

4.3. eliminarea posibilitatilor de interventie neautorizata asupra datelor din dosare

5. Gestionarea eficienta a resurselor umane, financiare, materiale:

5.1. managementul informatizat al documentelor interne

5.2. optimizarea proceselor de alocare, lichidare, ordonantare si plata

5.3. planificarea multianuala a investitiilor si bugetului pe baza analizelor de executie si a prognozelor

5.4. corelarea proceselor de achizitii publice cu nevoile reale si calendarul bugetar

5.5. remunerarea si motivarea personalului in concordanta cu activitatea prestata si performantele inregistrate

5.6. gestionarea corespunzatoare a patrimoniului


II STADIUL ACTUAL AL INFORMATIZARII


II.1 Modul de organizare si structura personalului informatic din cadrul sistemului judiciar

Activitatea informatica a instantelor este coordonata de catre Directia de Exploatare a Tehnologiei Informatiei din cadrul Ministerului Justitiei. Compartimentul informatic al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie coordoneaza activitatea informatica a parchetelor. Inalta Curte de Casatie si Justitie, Consiliul Superior al Magistraturii si Parchetul National Anticoruptie isi gestioneaza autonom propria activitate informatica si dispun de personal de specialitate informatica propriu.

In cadrul instantelor s-au alocat in total aproximativ 300 de posturi de informaticieni care sunt repartizate la nivelul curtilor de apel si tribunalelor. Informaticienii din cadrul tribunalelor desfasoara activitate inclusiv in judecatoriile din raza teritoriala a tribunalului. In prezent este in derulare procesul de organizare a birourilor de informatica in instante si alegerea informaticienilor sefi.

In cadrul parchetelor, deoarece personalul acestora reprezinta aproximativ 1/3 fata de cel al instantelor, exista cate un post de informatician in cadrul fiecarui parchet de pe langa curte de apel si de pe langa tribunal, cu exceptia PCA Bucuresti si PT Bucuresti unde exista cate doua posturi. In prezent functioneaza efectiv un numar de 66 de informaticieni.

Potrivit dispozitiilor legale, numarul de informaticieni din instante si parchete se stabileste de catre presedintele instantei sau de catre conducatorul parchetului. Selectarea acestora, promovarea, numirea informaticienilor sefi din instante si parchete se face cu implicarea compartimentelor informatice de la nivelul Ministerului Justitiei si a Ministerului Public.

Biroul pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatiei al Parchetului National Anticoruptie functioneaza in cadrul Serviciului informatiilor clasificate si de centralizare a datelor privind coruptia si este compus din 6 specialisti IT (3 administratori de retea, 3 specialisti IT care au ca atributii administrarea si programarea bazelor de date, actualizarea site-ului PNA si realizarea de rapoarte de constatare in dosare penale ). Structurile teritoriale ale Parchetului National Anticoruptie nu dispun de personal IT. Activitatea de introducere/validare a datelor in baza de dosare a PNA este realizata atat in structura centrala cat si in cea teritoriala de catre grefieri.

In subordinea Ministerului Justitiei sunt organizate Administratia Nationala a Penitenciarelor si Oficiul National al Registrului Comertului. Desi nu fac parte din institutiile carora le-au fost stabilite competente in materie de organizare si functionare a sistemului judiciar, in fapt aceste institutii prin activitatile specifice si datele pe care le furnizeaza sunt foarte importante pentru buna functionare a intregului sistem in ansamblu.

Administratia Nationala a Penitenciarelor coordoneaza activitatea penitenciarelor. In cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor este organizata Directia de Exploatare a Tehnologiei Informatiei care coordoneaza activitatea informaticienilor din sistemul penitenciar. Fiecare unitate penitenciara are un informatician propriu si un numar de 1-3 operatori calculator.

Oficiul National al Registrului Comertului dispune de o structura IT centrala formata din 30 de specialisti (din care 6 cu studii medii) precum si personal IT in cadrul fiecarui registru teritorial, organizat la nivelul fiecarui judet (1-3 persoane in functie de marimea judetului). Pe fluxul de procesare a cererilor de inregistrare, operarea datelor in calculator se realizeaza functie de organigrama fiecarui Oficiu al Registrului Comertului, fie de operatori, fie de referenti.

II.2. Dotarea cu tehnica de calcul

In prezent, dotarea cu tehnica de calcul este eterogena. Instantele, parchetele si penitenciarele care au fost incluse in programul Phare 2000 au un nivel de dotare mult superior celor care nu au beneficiat de acest program. Desi programele PHARE au permis achizitionarea unui numar mare de echipamente (peste 130 de servere, 2700 statii de lucru, 630 imprimante, 330 switch-uri, cabluri si elemente de conectica), acestea nu au fost suficiente decat pentru informatizarea partiala a unui numar de 120 din cele 520 de locatii existente, constand din instante, penitenciare si parchete. Anterior acestor programe PHARE, printr-o dotare proprie, au fost achizitionate un numar de aproximativ 1500 de echipamente de tehnica de calcul care sunt insa, in buna masura, depasite din punct de vedere fizic si moral. Pentru implementarea aplicatiei de repartizare aleatorie a dosarelor pe complete de judecata si a aplicatiei privind procedura falimentului, la sfarsitul anului 2004 s-au achizitionat din resurse proprii un numar de 300 de calculatoare si 275 imprimante.

La data de elaborarii prezentei strategii (mai 2005) dotarea cu tehnica de calcul acopera pentru instante si parchete acopera aproximativ 25% din necesar, dar multe dintre echipamentele existente (aproximativ 33%) sunt uzate din punct de vedere fizic si moral, fiind necesara casarea si inlocuirea acestora.

Parchetul National Anticoruptie a fost principalul beneficiar al Programul PHARE RO9910.05, de intarire a capacitatii institutiilor romanesti de lupta impotriva coruptiei. Acest program a inclus si o componenta investitionala ce prevedea realizarea de comunicatii inter-institutionale de date prin furnizarea de echipamente informatice si a unei aplicatii software.

Parchetul National Anticoruptie, a fost si beneficiarul proiectului ACOS aferent programului PHARE RO9910.05, prin care s-au realizat dotarea cu 6 servere, 90 statii de lucru, 16 imprimante, 2 computere portabile, echipamente de comunicatii, software pentru comunicatii.

Pana la 1 mai 2005, Parchetul National Anticoruptie a mai achizitionat prin eforturi proprii un numar de 68 statii de lucru, 9 laptop-uri, 138 imprimante si licente de software de baza aferente.

Dintr-un total de 15 servicii teritoriale ale Parchetului National Anticoruptie, 11 au fost dotate cu 2 calculatoare si 2 imprimante, 3 servicii teritoriale detin 3 calculatoare si 3 imprimante, iar unul detine un calculator si o imprimanta. Celor 3 birouri teritoriale ale Parchetului National Anticoruptie le-au fost repartizate cate un calculator si o imprimanta.

Echipamentele IT existente acopera aproximativ 35% din necesitatile si personalul Parchetului National Anticoruptie.

Pentru sistemul penitenciar, stadiul de dotare cu hardware acopera aproximativ 45% din necesarul estimat la momentul actual.

In ceea ce priveste Oficiul National al Registrului Comertului stadiul de dotare cu hardware acopera aproximativ 95% din necesarul estimat la momentul actual iar activitatea institutiei este complet informatizata.

Dotarea cu tehnica de calcul a ONRC consta din 95 servere, 1432 statii de lucru, 672 imprimante, 44 routere, 114 switch-uri, 83 scannere, 47 statii de scanare. La nivelul ONRC si la nivelul fiecarui oficiu teritorial exista retele locale (LAN) de tip TCP/IP si IPX/SPX.

Majoritatea oficiilor teritoriale beneficiaza de cablare structurata voce/date.

II.3 Infrastructura de comunicatii

Infrastructura de comunicatii este eterogena reflectand dotarea cu tehnica de calcul si posibilitatile financiare. Incepand cu trimestrul I al anului 2004, s-a implementat un sistem modern de comunicatii WAN, format dintr-o retea privata, care opereaza la nivel national. Acesta conecteaza entitati din cadrul Ministerului Justitiei, Ministerul Public, Administratia Nationala a Penitenciarelor. Sunt conectate la sistemul WAN curtile de apel si 8 parchete de pe langa acestea, tribunalele si unele parchetele aferente precum si unele judecatorii din resedintele de judet si unele parchete de pe langa aceste instante. In total, din structura informatica a Ministerului Justitiei si a instantelor 103 locatii sunt cuprinse in retea iar din structura Ministerului Public 25 locatii. De asemenea sunt conectate 46 de penitenciare. Nodurile centrale ale retelei sunt la Ministerul Justitiei pentru instantele judecatoresti, la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru parchete si la Administratia Nationala a Penitenciarelor pentru penitenciare.

Concomitent, in conformitate cu programul PHARE 2000, au fost realizate retele locale LAN, in toate locatiile care au beneficiat de dotari (45 unitati penitenciare, 16 instante, Ministerul Justitiei, Inalta Curte de Casatie si Justitie, 35 unitati ale Ministerului Public). Realizarea acestor retele locale a fost posibila, in principal, ca urmarea a asigurarii elementelor de dotare necesare prin programul PHARE 2000, manopera fiind finantata din resurse proprii. Ulterior s-au realizat retele locale si in alte instante si parchete, astfel incat in prezent sunt functionale retele LAN in 31 de instante si 40 de parchete.

La aceasta retea de arie extinsa este conectat si Consiliul Superior al Magistraturii. Sediul acestei institutii dispune de o retea LAN proprie.

Inalta Curte de Casatie si Justitie nu este conectata la reteaua WAN a sistemului judiciar si beneficiaza de o conexiune internet proprie.

Sediul central al Parchetului National Anticoruptie detine o retea locala de calculatoare avand conexiune Internet (linie telefonica inchiriata – 512 kbps), ce permite interogarea bazelor de date gestionate de Oficiul National al Registrului Comertului. In acelasi timp cu consolidarea cladirii Parchetului National Anticoruptie, infrastructura retelei de date a sediului central a fost extinsa prin executarea lucrarilor de cablare structurata voce/date.

Structura centrala a Parchetului National Anticoruptie detine in prezent conexiuni (linie telefonica inchiriata - 2 Mbps) cu Ministerul Administratiei si Internelor, Inspectoratul General al Politiei Romane si Autoritatea Nationala a Vamilor. Prin aceasta retea informatiile aflate in bazele de date gestionate de aceste institutii sunt disponibile personalului autorizat astfel:

1. date apartinand Ministerului Administratiei si Internelor:
  • baza de date cu evidenta posesorilor permiselor de conducere si detinatorii de certificate de inmatriculare
  • registrul permanent de evidenta populatiei
  • evidenta detinatorilor de pasapoarte simple (turistice)

    2. datele apartinand Autoritatii Nationale a Vamilor

    In prezent, nu exista linii de comunicatii de date intre structura centrala a Parchetului National Anticoruptie si serviciile teritoriale, acestea neputand beneficia in timp real de aplicatiile si informatiile existente la nivel central sau transmite date in format electronic.

    Incepand din anul 1996, toate comunicatiile in sistemul registrului comertului se bazeaza pe reteaua Internet. Comunicatia se utilizeaza pentru transmisia zilnica a datelor de la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, atribuirea codului unic de inregistrare (CUI) pentru comercianti, furnizare de informatii din bazele de date ale registrului central computerizat al comertului, difuzarea aplicatiilor si actualizarilor acestora, posta electronica si intranet.

    Biroului Unic Bucuresti este conectat cu Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti printr-o conexiune radio de 8 Mbps (extra LAN) iar Oficiul National al Registrului Comertului impreuna cu Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti au o conexiune Internet pe fibra optica de 2,5 Mbps. Majoritatea oficiilor teritoriale au conexiuni permanente pe medii fizice diferite (fibra optica, linie telefonica inchiriata, cablu TV, radio) cu rate de transfer variabile (de la 64 kbps la 196 kbps). Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului teritoriale au furnizori proprii diferiti de servicii Internet, selectati prin licitatie.

    II.4. Dotarea cu software

    Dotarea software s-a facut pana in prezent, in general in mod independent pentru fiecare dintre componentele sistemului.

    Principala aplicatie software existenta in instante este aplicatia ECRIS, inclusiv la Inalta Curte de Casatie si Justitie, realizata ca urmare a derularii programului Phare 1997. In prezent aplicatia – forma pentru instantele judecatoresti - este functionala in 31 de instante si se testeaza in vederea instalarii in alte 4 locatii. Aplicatia contine 3 module principale: de management al dosarelor, de repartizare aleatorie a dosarelor pe complete de judecata si de biblioteca legislativa si de jurisprudenta.

    Modulul de management al dosarelor este util pentru inregistrarea datelor esentiale din dosare si pentru tiparirea citatiilor, a comunicarilor, listelor de sedinta si a altor documente specifice activitatii judecatoresti.

    Modulul de repartizare aleatorie a dosarelor pe complete de judecata asigura repartizarea dosarelor dupa criterii obiective, fara interventia factorului uman.

    Modulul de biblioteca legislativa si jurisprudenta permite accesul la legislatie si jurisprudenta in forma electronica pentru magistrati si personalul auxiliar al instantelor. Modulul este poate fi actualizat zilnic si contine motoare de cautare performante.

    Instantele folosesc de asemenea aplicatii diverse financiar-contabile, alte aplicatii de legislatie si jurisprudenta si de repartizare aleatorie a dosarelor pe complete de judecata, precum si aplicatii realizate de minister in platforma Lotus Notes: aplicatia de personal, aplicatia pentru dovada de disponibilitate de denumire pentru asociatii, fundatii si federatii, aplicatia continand bazele de date privind expertii tehnici judiciari.

    Ministerul Justitiei centralizeaza datele introduse de instante. Ministerul dispune de asemenea de o serie de aplicatii cum sunt:
  • aplicatia de registratura unica, care asigura inregistrarea si circulatia intre compartimente a datelor principale privind documentele in lucru, emise de minister sau intrate din afara institutiei; aplicatia contine si un modul de rapoarte care poate fi utilizat pentru masurarea unor indici de performanta
  • arhiva electronica de garantii reale mobiliare, aplicatie dezvoltata ca un portal interactiv web pentru inscrierea garantiilor reale mobiliare
  • aplicatii pentru tinerea la zi a bazelor de date privind notarii, expertii tehnici judiciari, executorii judecatoresti, executorii bancari
  • aplicatia de personal
  • aplicatia pentru eliberarea dovezii disponibilitatii de denumire pentru asociatii, fundatii si federatii – persoane juridice fara scop patrimonial
  • aplicatii continand bazele de date privind expertii tehnici judiciari
  • aplicatia cuprinzand avizul formulat de Ministerul Justitiei pentru gratierile individuale
  • aplicatia cuprinzand baza de date cu avizele formulate de Ministerul Justitiei pentru actele normative ce se supun adoptarii de catre Guvern
  • aplicatia cuprinzand baza de date privind actele normative elaborate de Ministerul Justitiei, conform competentelor specifice, precum si traseul parcurs de aceste acte din momentul elaborarii si pana la adoptare sau respingere
  • 2 aplicatii de legislatie si jurisprudenta
  • aplicatia privind persoanele aflate in procedura de reintegrare sociala si supraveghere, care contin activitatea centrelor de protectie a victimelor si reintegrare sociala a infractorilor, de pe langa fiecare tribunal
  • aplicatia privind emiterea de acte privind obtinerea sau renuntarea la cetatenia romana
  • aplicatii economice si de contabilitate

    Inalta Curte de Casatie si Justitie utilizeaza aplicatia ECRIS si dispune totodata de o serie de aplicatii specifice, cum sunt aplicatia de registratura, aplicatia privind evidenta materialului documentar din biblioteca institutiei, precum si de aplicatii de legislatie si jurisprudenta, financiar - economice, de contabilitate etc.

    Consiliul Superior al Magistraturii s-a creat ca si institutie distincta de Ministerul Justitiei, cu personal tehnic propriu, in cursul lunii februarie a anului curent. Aplicatiile utilizate in prezent sunt in general preluate din Ministerul Justitiei si adaptate necesitatilor proprii. Consiliul Superior al Magistraturii si-a dezvoltat un site web propriu.

    In cadrul parchetelor functioneaza in principal urmatoarele produse software:
  • aplicatia ECRIS, modulul pentru parchete, implementata in 37 de parchete
  • evidenta dosare penale
  • evidenta personal
  • program pentru biblioteca
  • evidenta apeluri si recursuri
  • tribuna 2000 – Program realizat in cooperarea romano-elvetiana (jud. Brasov – judet pilot);
  • evidenta achitari si restituiri
  • evidenta amenzi administrative (181)
  • program de contabilitate bugetara
  • calculul salariilor
  • evidenta plangeri
  • evidenta lucrari cu caracter general
  • evidenta ordinelor cu termen;
  • aplicatia de legislatie

    In cadrul PNA functioneaza aplicatii realizate si dezvoltate de personal propriu si aplicatii de legislatie si jurisprudenta (LEX EXPERT, EUROLEX).

    La nivel central si la nivelul serviciilor teritoriale se utilizeaza:
  • aplicatia de administrare a bazei de date privind dosarele Parchetului National Anticoruptie. Functioneaza din decembrie 2002 si, contine cauzele PNA de la infiintare, fiind o sursa importanta de elaborare a situatiilor solicitate prin intermediul compartimentului de cooperare de: minister, Comisia Europeana, Institutul de Politici Publice, Asociatia Romana pentru Transparenta, institutii cu atributii de control, Ministerul Administratiei si Internelor, etc.
  • aplicatia privind informatiile clasificate

    In plus, la nivel central se utilizeaza:
  • aplicatia pentru sectia judiciara care are ca obiect dosarele PNA aflate pe rolul instantelor, prin care sunt evidentiate pana la hotarare definitiva, stadiile prin care trece un dosar si solutiile aferente fiecarui stadiu
  • aplicatia de registratura pentru urmarirea datelor principale din documentele (sesizari, plangeri, memorii, rapoarte) intrate
  • Intranet-ul unde sunt disponibile in vederea consultarii, note si studii realizate in cadrul Biroului de documentare (Note si comentarii la Legea nr.78 din 8 mai 2000, Metodologia cercetarii infractiunilor in legatura directa cu infractiunile de coruptie, Jurisprudenta infractiunilor in legatura directa cu infractiunile de coruptie)
  • site-ul PNA, operational la adresa http://www.pna.ro, realizat prin Programul PHARE 1999

    Principala aplicatie software moderna existenta in sistemul penitenciar este aplicatia EvDet - de evidenta a detinutilor (PMS), realizata ca urmare a derularii programului Phare 2000. In prezent aplicatia este functionala in toate cele 46 de unitati ale sistemului penitenciar si la nivelul Administratiei Nationale a Penitenciarelor si este intens exploatata. Aplicatia asigura managementul datelor personale si juridice ale persoanelor private de libertate si acopera majoritatea activitatilor legate de detinuti. Aplicatia poate oferi date si celorlalte componente ale sistemului judiciar si nu numai, in prezent fiind in faza de testare conectarea tribunalului Teleorman la aplicatie.

    Concomitent ciu modificarea legislatiei in materia executarii pedepselor privative de libertate, aplicatia necesita modificari si imbunatatiri.

    Celelalte aplicatii informatice utilizate in sistemul penitenciar sunt:
  • Aplicatia de management a resurselor umane ce asigura gestionarea intregii cariere a angajatilor de penitenciar.
  • Aplicatia de secretariat ce asigura evidenta si traseul documentelor in A.N.P.
  • Aplicatia „Ferma" ce asigura evidenta productiei vegetale si animale in unitatile penitenciare
  • Aplicatia de achizitii ce urmareste eliminarea discrepantelor dintre preturile de achizitie pentru produsele de baza intre penitenciare
  • Aplicatia financiara ce asigura calculul salariilor pentru toate categoriile de personal din cadrul sistemului penitenciar

    Sistemul informatic al Oficiului National al Registrului Comertului are in principal urmatoarele caracteristici:
  • este suportul de baza al intregii activitati desfasurate la nivel local si central;
  • este unitar – se foloseste aceeasi metodologie, aceleasi proceduri de lucru, nomenclatoare, structuri de baze de date si programe la toate oficiile registrului comertului teritoriale;
  • furnizeaza direct, din datele inregistrate in registrul computerizat, actele eliberate solicitantilor privind solutionarea cererilor;
  • asigura accesul partajat si controlat la baza de date atat pentru introducerea datelor cat si pentru furnizarea rapoartelor;
  • este dotat cu sisteme de protectie fiind permis accesul numai persoanelor autorizate din cadrul sistemului registrului comertului;
  • Oficiul National al Registrului Comertului, prin directiile specializate, asigura dotarea tehnica unitara, realizarea aplicatiilor informatice, adaptarea aplicatiilor informatice existente la modificarile de legislatie, asistenta de specialitate pentru cele 42 de oficii ale registrului comertului de pe langa fiecare tribunal;

    Sistemul informatic functioneaza pe doua nivele, nivelul teritorial, implementat in cele 42 de oficii teritoriale ale registrului comertului, care gestioneaza intregul proces de inregistrare a comerciantilor si nivelul central care asigura centralizarea, corelarea si administrarea informatiilor de la nivel teritorial in termen de 24 ore de la inregistrare inclusiv situatii statistice.

    In prezent se utilizeaza circa 40 aplicatii informatice in activitatea de intretinere si gestionare a datelor din registrul comertului computerizat.

    1 La nivel teritorial:
  • Rezervare nume firma;
  • Preluarea si actualizarea datelor pentru inmatriculari (firme noi);
  • Preluarea si actualizarea datelor referitoare la modificarile aduse actului constitutiv (mentiuni);
  • Legatura prin Oficiul National al Registrului Comertului cu baza de date a Ministerului de Finante pentru obtinerea codului unic de inregistrare – CUI (codul fiscal);
  • Realizarea incheierii de inmatriculare – completa si in extras;
  • Realizarea incheierii de mentiuni;
  • Personalizare certificate de inregistrare;
  • Elaborare de certificate de inscriere mentiuni;
  • Elaborare dovada privind disponibilitatea firmei;
  • Realizare istoric firma;
  • Certificate constatatoare potrivit art. 4 din Legea nr. 26/1990 republicata;
  • Informatii punctuale despre firme;
  • Selectii din datele de registru pe diverse criterii;
  • Alte aplicatii:
    · evidenta activitatilor din cadrul birourilor unice, cereri de autorizare a functionarii, activitati autorizate, certificate constatatoare privind autorizarea functionarii;
    · lucrari de grefa si secretariat ale judecatorului delegat;
    · registratura intrari-iesiri;
    · evidenta financiar-contabila;
    · evidenta personal;
    · gestiune arhiva de documente;
    · evidenta publicarilor in Monitorul Oficial a actelor prevazute de lege; etc.

    2 La nivel national:
  • Rezervare firma la nivel national;
  • Actualizarea zilnica a datelor din registrul computerizat la nivel central;
  • Verificarea coerentei si completitudinii informatiilor din bazele de date din teritoriu;
  • Furnizare de informatii despre orice firma inmatriculata in Romania;
  • Certificat constatator despre orice firma inmatriculata in Romania;
  • Istoricul unei firme;
  • Statistici periodice privind operatiunile de inmatriculare si mentiuni;
  • Statistica investitiei straine; fisa de tara
  • Evidente financiar – contabile
  • Evidenta personal
  • Calcul salarii

    3 Site-uri si aplicatii Web
  • Site-ul Web al ONRC: http://www.onrc.ro
  • reteaua ORC
  • formulare ce sunt publicate si pe site-ul www.e-guvernare.ro
  • formalitati privind inregistrarea in Registrul Comertului
  • statistici
  • nomenclator CAEN
  • publicitatea firmelor care intra sub incidenta art. 30 din Legea nr. 359 /2004, cu modificarile si completarile ulterioare „ Dizolvarii cf. Art. 30 L359/2004"
  • publicitate a firmelor care se afla in unul sau mai multe din cazurile de dizolvare prevazute de art. 237 din Legea nr. 31/1990, republicata - „Semnal art. 237 „
  • Serviciul RECOM online: http://recom.onrc.ro - utilizeaza aplicatii de import a datelor din bazele de date FOXPRO in baze de date ORACLE, pentru interogarea prin Internet a bazelor de date pe diferite criterii, pentru evidenta clienti, si pentru statistici privind accesul pe diferite criterii (perioada, clienti);
  • Intranet-ul ONRC – ORC : http://intranet.onrc.ro
  • Asigura difuzarea si acces ieftin si rapid la informatii / documente numai de catre oficiile registrului comertului.
  • Site-ul web http://unic.onrc.ro, la care au acces numai oficiile registrului comertului si permite:
  • verificarea disponibilitatii firmei la nivel national;
  • verificarea asociatilor unici;
  • distribuirea aplicatiilor informatice elaborate de ONRC pentru oficiile teritoriale.

    II.5. Proiecte de dezvoltare in derulare

    II.5.1. Dezvoltarea sistemului ECRIS – proiect cu finantare din fonduri de la bugetul de stat.

    In vederea dezvoltarii sistemului ECRIS, Ministerul Justitiei si Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au incheiat un acord de asociere, pentru derularea in comun a unei proceduri de achizitie publica deschisa.

    In cursul acestui an, prin acest proiect se urmareste dezvoltarea sistemului software prin adaugarea urmatoarelor functii:
    1. transfer electronic al dosarelor intre instante cu utilizarea numarului unic national al cazului
    2. modul de executari penale si civile
    3. implementarea modulului de statistica judiciara pentru instante si parchete
    4. extinderea si consolidarea setului de sabloane de documente la nivel national
    5. modul de arhivare electronica a datelor
    6. baza de date centralizata pentru parchete
    7. instrumente pentru obtinerea de rapoarte complexe
    8. transferul si publicarea pe portalul Ministerului Justitiei a datelor publice despre dosare, liste de sedinta, decizii si incheieri, complete de judecata
    9. dezvoltarea bazei de legislatie si jurisprudenta, inserarea capabilitatii de a furniza modificari la nivel de articol, forma on-line a actului, utilizarea jurisprudentei rezultata din activitatea instantelor.

    De asemenea se va instrui o parte din personalului instantelor pentru utilizarea sistemului ECRIS, in functie de fondurile disponibile si de posibilitatile de extindere a sistemului.

    II.5.2. Dezvoltarea unui sistem de statistica judiciara electronica – proiect finantat din fonduri de la Banca Mondiala.

    Proiectul urmareste obtinerea de date statistice exacte privind activitatea instantelor.

    Modulul statistic se va realiza in urma constituirii unui grup de lucru format din reprezentanti ai CSM si MJ care va stabili indicii statistici relevanti precum si modalitatile optime de implementare a acestora in programul ECRIS. Programul ECRIS dispune de un modul de statistica judiciara care nu este functional in special datorita necorelarii indicilor statistici prevazuti initial, la data realizarii programului, cu actuala legislatie aplicabila.

    II.5.3. Dezvoltarea unei aplicatii de management al dosarelor in materia falimentului, integrata in aplicatia ECRIS – proiect finantat din fonduri PHARE. Prin acest proiect se va informatiza activitatea instantelor in aceasta materie, documentele ce sunt emise de catre instante urmand sa fie redactate prin intermediul acestei aplicatii software. Totodata, se are in vedere si publicare pe pagini web a datelor de interes public extrase din dosarele de faliment.

    II.5.4. Derularea programului PHARE 2003/005-551.04.15 la nivelul Parchetului National Anticoruptie, a carui componenta de investitii va avea drept obiectiv major dezvoltarea infrastructurii IT a sediului central si crearea de linii de comunicatii securizate de date cu serviciile teritoriale ale Parchetului National Anticoruptie. Programul PHARE 2003 intentioneaza sa continue dotarea cu hardware, software si echipamente de comunicatii a Parchetului National Anticoruptie, dotare initiata prin Proiectul PHARE RO 9910.05. Componenta de investitii IT a proiectului PHARE RO 2003/005-551.04.15 are un buget de 1.270.000 euro (800.000 fonduri PHARE si 470.000 cofinantare nationala), iar contractul de achizitii va fi atribuit incepand cu luna septembrie 2005.

    II.5.5. Implementarea "Sistemului de arhivare electronica a documentelor" la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului - proiect cu finantare din fonduri proprii.

    Proiectul reprezinta un proiect pilot pentru un sistem de arhivare electronica a documentelor pentru intreg sistemul judiciar.

    Sistemul va permite incarcarea dosarelor comerciantilor in fiecare din cele 42 de oficii teritoriale ale registrului comertului si transferul in format electronic al acestora catre platforma centrala de la Oficiul National al Registrului Comertului.

    Sistemul va pune la dispozitie, in viitor, prin Internet, institutiilor statului si persoanelor interesate, sub forma de imagini, documentele care au stat la baza inregistrarilor in registrul comertului. Experienta dobandita prin acest proiect va fi utilizata ulterior pentru arhivarea dosarelor din instante si parchete.


    III. MASURI SI ACTIUNI PENTRU INDEPLINIREA OBIECTSELOR STRATEGIEI DE REFORMA A JUSTITIEI PE PERIOADA 2005-2009


    Strategia de dezvoltare a sistemului informatic al justitiei in ansamblul sau, vizeaza realizarea unei infrastructuri integrate, intr-o tehnologie coerenta, care sa permita personalului sistemului judiciar o activitate transparenta, eficienta si performanta, astfel incat prin colaborare institutiile administratiei publice, agentii, ONG-uri sa furnizeze comunitatii servicii care sa raspunda nevoilor acesteia.

    Principalele componente ale acesteia sunt:
    1. Dotarea cu tehnica de calcul si produse software a tuturor institutiilor sistemului judiciar (2005-2007)
    2. Crearea unei retele informatice securizate si interconectarea tuturor institutiilor sistemului judiciar prin aceasta retea (2005-2007)
    3. Implementarea unei politici de securitate comuna, la nivelul intregului sistem judiciar (2005-2007)
    4. Dezvoltarea si extinderea sistemului informatic ECRIS la nivel national pe masura ce instantele si parchetele sunt dotate cu tehnica de calcul necesara. Publicarea in portalul ce se va realiza a informatiilor de interes public din activitatea instantelor si parchetelor (2005-2007).
    5. Dezvoltarea sistemului informatic „Registry" ca sistem integrat de gestiune a documentelor si a fluxurilor de documente pentru toate activitatile administrative din Ministerul Justitiei (2005-2006) si extinderea/adaptarea acestuia la nivelul tuturor componentelor sistemului judiciar (2007-2008).
    6. Crearea "Sistemului de arhivare electronica a documentelor" in mod unitar, la nivelul intregului sistem judiciar, cu particularizari in ceea ce priveste dosarele aflate pe rolul instantelor, dosarele de urmarire penala, dosarele de penitenciar si dosarele aferente activitatii ONRC (2005-2009)
    7. Crearea unui sistem electronic, unitar si performant, de inregistrare a sedintelor de judecata, audiere in fata instantei a martorilor cu identitate ascunsa si audierea de la distanta a detinutilor incarcerati (2005-2009)
    8. Crearea de info-chioscuri la nivelul instantelor de judecata pentru corecta informare a cetateanului (2006-2009)
    9. Dezvoltarea, extinderea/ reproiectarea sistemelor informatice ale institutiilor subordonate Ministerului Justitiei (ANP si ONRC)
    10. Crearea sistemului unic al justitiei prin integrarea tuturor sistemelor informatice intr-o infrastructura de tip portal (2006-2009). Concomitent, in portal se vor implementa urmatoarele proiecte: managementul resurselor umane, managementul resurselor financiare si materiale, managementul pregatirii si executiei bugetare, managementul programelor si proiectelor, managementul relatiilor cu publicul si managementul instruirii
    11. Interconectarea sistemului informatic integrat judiciar cu celelalte sisteme informatice din administratia publica, la nivel national si european (2006-2009).


    IV. DESCRIEREA COMPONENTELOR


    1. Dotarea cu tehnica de calcul si produse software a tuturor institutiilor sistemului judiciar

    Pentru dotarea corespunzatoare cu hard, la momentul actual sunt necesare:
    1. pentru Ministerului Justitiei si instantele judecatoresti, inclusiv Inalta Curte de Casatie si Justitie 700 servere, 12.000 statii de lucru, 5000 imprimate, 2500 scanere, echipamente de retea si comunicatii precum si licente produse software
    2. pentru Consiliul Superior al Magistraturii si institutiile subordonate – 10 servere, 200 statii de lucru, 100 imprimante, 5 scanere, echipamente de retea si comunicatii si licente produse software
    3. pentru Ministerul Public si parchete aproximativ 280 servere, 2.200 statii de lucru, 1000 imprimante, 400 scanere, echipamente de retea si comunicatii si licente produse software
    4. pentru PNA 15 servere, 100 statii de lucru, 100 imprimante 100 laptopuri, 10 scanere, echipamente de retea si comunicatii si licente produse software
    5. pentru penitenciare 80 servere, 2000 statii de lucru, 700 imprimante, 45 scanere, echipamente de retea si comunicatii si licente produse software
    6. pentru sistemul Oficiului National al Registrului Comertului:
  • 5 servere, aprox. 800 statii de lucru, 400 imprimante, 90 UPS-uri – pentru completarea dotarii si, incepand din 2007, inlocuirea treptata a echipamentelor uzate fizic si moral, echipamente de retea si comunicatii si licente produse software;
  • 5 servere, 170 statii de lucru, 45 imprimante, 30 switch-uri, licente produse software (MS Office Professional, ORACLE, antivirus) – pentru editarea Buletinului reorganizarii judiciare si a falimentului

    Aceasta etapa implica:
  • achizitionarea de echipamente si tehnica de calcul pentru a completa dotarea tehnica a institutiilor sistemului judiciar si penitenciar
  • achizitionarea de pachete software, conform necesitatilor institutiilor componente
  • distribuirea echipamentelor si a tehnicii de calcul
  • instalarea si configurarea echipamentelor si a produselor software
  • asigurarea de servicii de intretinere a echipamentelor si actualizare a produselor software

    Rezultate asteptate:
  • dotarea cu tehnica de calcul si produse software a unitatilor sistemului judiciar
  • distribuirea echipamentelor si produselor software conform necesitatilor utilizatorilor

    Termen:
  • 2005 – 2007

    Costuri estimative:
  • 12 milioane Euro cofinantare program PHARE 2000 pentru Ministerul Justitiei si instantele judecatoresti
  • 10 milioane Euro cofinantare program PHARE 2000 pentru parchete
  • 0,8 milioane Euro finantare program PHARE 2003
  • 0,4 milioane Euro cofinantare program PHARE 2003
  • 11,5 milioane Euro finantare program PHARE 2004
  • 2 milioane Euro cofinantare program PHARE 2004
  • 15 milioane Euro finantare proiect program PHARE 2005
  • 2 milioane Euro cofinantare proiect program PHARE 2005
  • 1,2 milioane USD finantare proiect program Banca Mondiala
  • aprox. 1 milion Euro – in anul 2005, 2 milioane Euro – in anul 2006, 2,5 milioane Euro – in anul 2007 - finantare venituri proprii ONRC si 1,53 milioane pentru Buletinului reorganizarii judiciare si a falimentului.

    2. Crearea unei retele informatice securizate si interconectarea tuturor institutiilor sistemului judiciar prin aceasta retea

    Aceasta etapa implica:
    i. Auditarea institutiilor sistemului judiciar si implementarea solutiei tehnice optime
  • auditarea tuturor institutiilor componente ale sistemului judiciar de catre o firma specializata si identificarea solutiei tehnice optime pentru constituirea unei retele securizate unice, cu nivele diferite de acces la informatii
  • asigurarea de suport tehnic de catre firma de audit, pentru a implementa solutia tehnica rezultanta

    ii. Crearea unei retele WAN, de arie extinsa, la care sa se conecteze toate unitatile sistemului judiciar
  • organizarea unei proceduri de licitatie publica deschisa cu participarea tuturor institutiilor sistemului judiciar in calitate de asociatie achizitoare si achizitionarea de servicii de comunicatii de arie extinsa, cu respectarea parametrilor tehnici recomandati de catre firma de audit
  • implementarea noii retele WAN in toate locatiile
  • implementarea politicii de securitate comuna

    iii. crearea sau extinderea retelelor locale (LAN) existente
  • achizitionarea de echipamente de comunicatie active si pasive pentru a completa dotarea tehnica a institutiilor sistemului judiciar
  • distribuirea echipamentelor de comunicatie
  • realizarea cablarii structurate, instalarea si configurarea echipamentelor
  • configurarea retelelor locale cu respectarea politicilor de securitate recomandate

    Rezultate asteptate:
  • realizarea comunicatiei de date intre toate componentele sistemului judiciar
  • asigurarea accesului la date intr-un mod cat mai eficient si echilibrat posibil
  • celerizarea activitatilor
  • imbunatatirea lucrului in echipa
  • reducerea birocratiei
  • reducerea costurilor prin eliminarea tiparirii documentelor intermediare
  • cresterea numarului de puncte de acces la internet in cadrul institutiilor sistemului judiciar

    Termen:
  • 2005 – 2007

    Costuri estimative:
    i Audit
  • 0,5 milioane Euro – sursa urmeaza a fi identificata

    ii. Retele LAN
  • 0,6 milioane Euro co-finantare PHARE 2000
  • 0,5 milioane Euro finantare PHARE 2004
  • 0,2 milioane Euro co-finantare PHARE 2004
  • 0,8 milioane Euro finantare proiect PHARE 2005
  • 0,3 milioane Euro co-finantare proiect PHARE 2005

    iii. Servicii WAN
  • 1 milion euro/an co-finantare PHARE 2004
  • 0,15 milioane Euro/an – venituri proprii ONRC

    3. Implementarea unei politici de securitate comune, la nivelul intregului sistem judiciar (2005-2007)

    Aceasta etapa implica:
  • realizarea auditului prevazut la punctul 2
  • implementarea in mod unitar a solutiilor de securitate propuse de catre firma de audit
  • emiterea de norme tehnice cu caracter obligatoriu care sa stabileasca procedurile ce trebuie urmate in aceasta materie de catre administratori si utilizatori
  • achizitia si implementarea unei solutii antivirus comune tuturor institutiilor sistemului judiciar
  • implementarea unei solutii de semnatura electronica
  • specializarea unei parti din personalul IT pentru preluarea si gestionarea mecanismelor de securitate si crearea unui call-center pe probleme de securitate
  • instruirea utilizatorilor in vederea respectarii acestor norme tehnice de securitate
  • crearea unei modalitati de control a respectarii normelor de securitate

    Rezultate asteptate:
  • cresterea gradului de securitate a informatiilor pe suport electronic gestionate in cadrul sistemului judiciar
  • cresterea nivelului de instruire al utilizatorilor
  • reducerea timpilor de nefunctionare a sistemului
  • rezolvarea operativa a majoritatii problemelor ce ar putea afecta securitatea sistemului
  • celerizarea activitatilor specifice sistemului judiciar

    Termen:
  • 2005 – 2007

    Costuri estimative:
  • 1 milion Euro cofinantare PHARE 2004
  • 2 milion Euro cofinantare proiect PHARE 2005

    4. Dezvoltarea si extinderea sistemului informatic ECRIS la nivel national in toate instantele si parchetele (2005-2009)

    Aceasta etapa implica:
  • definirea cerintelor
  • organizarea unei licitatii publice deschise pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic
  • analiza cerintelor si definirea specificatiilor functionale
  • implementarea si extinderea aplicatiei prin particularizare conform necesitatilor institutiei, in cadrul Parchetului National Anticoruptie, incepand cu 2005; contractarea de servicii de dezvoltare in mod unitar
  • dezvoltarea sistemului informatic atat in partea de instante, partea de parchete si modulul central de colectare a datelor statistice, prin incheierea contractelor de dezvoltare cu acelasi furnizor de servicii, selectat in urma derularii unei proceduri de licitatie publica deschisa
  • implementare si integrare
  • extinderea sistemului informatic la nivel national in toate instantele si parchetele, precum si in cadrul Ministerului Justitiei si a Consiliului Superior al Magistraturii, pentru analizarea datelor statistice
  • instruirea grefierilor, judecatorilor, magistratilor si a personalului IT calificat
  • organizarea unui centru de suport tehnic centralizat
  • interconectarea intre Instante si Parchete pentru transfer de informatie privind dosarele existente pe rolul instantelor
  • interconectare ECRIS – EvDET pentru schimbul de informatie intre Instante, Parchete si Penitenciare
  • interconectarea ECRIS – Buletinului reorganizarii judiciare si a falimentului
  • interconectarea ECRIS – baza de date a Oficiului National al Registrului Comertului privind comerciantii si societatile comerciale
  • extinderea sistemului ECRIS la politia judiciara, aflata in directa coordonare a parchetelor si crearea unui modul special pentru aceasta, interconectat cu modulul pentru parchete

    Rezultate asteptate:
  • dezvoltarea functionalitatilor sistemului informatic ECRIS prin:
    1. transfer electronic al dosarelor intre instante cu utilizarea numarului unic national al cazului
    2. modul de executari penale si civile
    3. implementarea modulului de statistica judiciara pentru instante si parchete
    4. extinderea si consolidarea setului de sabloane de documente la nivel national
    5. modul de arhiva electronica
    6. baza de date centralizata la nivelul parchetelor
    7. integrare editor de texte (parchete) care sa permita managementul continutului documentelor atasate cauzei
    8. transferul si publicarea pe portalul Ministerului Justitiei a datelor publice despre dosare, liste de sedinta, decizii si incheieri, complete de judecata
    9. dezvoltarea bazei de legislatie si jurisprudenta, inserarea capabilitatii de a furniza modificari la nivel de articol, forma on-line a actului, utilizarea jurisprudentei rezultata din activitatea instantelor.
    10. proceduri de analiza statistica a datelor inregistrate (tehnologii OLAP) pentru crearea de prognoze si predictii despre evolutia cazurilor, rezolvarea acestora, circuit etc.
    11. semnatura electronica pentru autentificarea documentelor create in sistemul informatic
    12. publicarea pe portalul Ministerului Justitiei de proceduri, sabloane si nomenclatoare utilizate in activitatea instantelor si de statistici referitoare la cazuri
    13. constituirea centrului de suport tehnic si mentenanta ce are ca rol rezolvarea problemelor tehnice aparute in teritoriu, monitorizare a activitatii, configurare de la distanta
    14. instalarea si configurarea sistemului informatic in instante si parchete
    15. instruirea tuturor utilizatorilor sistemului informatic (grefieri, judecatori, procurori, informaticieni etc.)
    16. interconectarea intre instante si parchete pentru schimburi de informatii despre cazurile supuse judecatii
    17. trasarea cursului cazurilor (evolutia cazului)
    18. publicarea in portalul Ministerului Justitiei a datelor statistice despre cazurile instrumentate de parchete si instante

    Termene
  • stabilirea cerintelor: martie 2005
  • licitatie publica si stabilirea companiei care va dezvolta ECRIS: mai-iunie 2005
  • dezvoltare software: 2005-2007
  • implementarea la nivel national: decembrie 2007
  • instruirea completa a utilizatorilor: decembrie 2007
  • interconectare Instante - Parchete: decembrie 2007
  • interconectare ECRIS - EvDET: decembrie 2007

    Costuri estimative:
  • 0,25 milioane Euro finantare si cofinantare Phare 2004
  • 0,2 milioane/an Euro finantare de la bugetul de stat
  • 1 milion Euro cofinantare proiect Phare 2005

    5. Dezvoltarea sistemului informatic „Registry" ca sistem integrat de gestiune a documentelor si a fluxurilor de documente pentru toate activitatile administrative din Ministerul Justitiei (2005-2006) si extinderea/adaptarea acestuia la nivelul tuturor componentelor sistemului judiciar (2005-2008).

    Aceasta etapa implica:
  • analiza cerintelor si definirea unor fluxuri interne de lucru care sa permita imbunatatirea organizarii interne
  • dezvoltarea sistemului informatic Registry
  • implementare la nivelul tuturor institutiilor sistemului judiciar, tinand seama de particularitatile acestora
  • instruirea utilizatorilor
  • constituirea centrului de suport tehnic pentru activitatea informatica desfasurata in Ministerul Justitiei (configurare si intretinere tehnica de calcul, intretinere si administrare sisteme informatice, portal web)

    Rezultate asteptate:
  • dezvoltarea Registry:
    1. imbunatatirea organizarii interne prin stabilirea si respectarea unor fluxuri interne de lucru
    2. controlul proceselor interne prin identificarea blocajelor in ciclul de prelucrare interna a documentelor si examinarea stadiului in care se afla documentele
    3. imbunatatirea accesului la informatia interna prin regasirea usoara a documentelor in forma electronica, cu facilitati de mentinere a multiple versiuni (versioning), de arhivare, de integrare a semnaturii electronice
    4. integrarea tuturor aplicatiilor software existente si necesare cu sistemul informatic Registry
    5. instruirea utilizatorilor prin cursuri

    Termene
  • dezvoltarea sistemului informatic pentru a putea stoca forma electronica a documentelor: decembrie 2005
  • extinderea sistemului informatic pentru a acoperi toate necesitatile existente si pentru a inlocui aplicatiile vechi existente: august 2006

    Costuri estimative:
  • 0,5 milioane Euro finantare Phare 2004
  • 0,2 milioane Euro finantare bugetara 2005

    6. Crearea "Sistemului de arhivare electronica a documentelor" in mod unitar, la nivelul intregului sistem judiciar, cu particularizari in ceea ce priveste dosarele aflate pe rolul instantelor, dosarele de urmarire penala, dosarele de penitenciar ca extindere a proiectului pilot ONRC de arhivare electronica a dosarelor (2005-2009)

    Aceasta etapa implica:
  • Finalizarea proiectului pilot al ONRC
  • Analiza pentru stabilirea cerintelor functionale specifice
  • Realizarea specificatiilor functionale bazate pe cerintele functionale specifice si pe experienta obtinuta in cadrul proiectului pilot al ONRC
  • Dezvoltarea aplicatiei pe baza documentului de specificatii.
  • Testarea aplicatiei si corectarea erorilor
  • Crearea documentatiei atat pentru utilizatorii finali cat si pentru administratorii sistemului
  • Instalarea si configurarea infrastructurii software de baza
  • Instalarea si configurarea aplicatiei dezvoltate
  • Parcurgerea testelor de acceptanta in vederea verificarii sistemului din punct de vedere calitativ
  • Organizarea sesiunii de training pentru 10 instructori desemnati sa-i pregateasca pe utilizatorii finali ai aplicatiei (train the trainers)
  • Organizarea sesiunii de training pentru administratorii sistemului (5 persoane)

    Rezultate asteptate:
  • Celerizarea actului de justitie prin reducerea timpului de regasire a documentelor
  • Crearea unei infrastructuri informatice care sa asigure desfasurarea optima a activitatilor in sistemul judiciar roman:
  • Controlul accesului la documente si asigurarea confidentialitatii (citire, editare, stergere), cu pastrarea istoricului si a modificarilor facute de fiecare utilizator, accesul facandu-se pe baza drepturilor stabilite pentru fiecare utilizator;
  • Asigurarea contra distrugerii fizice a documentelor in cazul calamitatilor sau altor circumstante neprevazute
  • Control in timp real al documentelor si securitate maxima bazata pe drepturi de acces care sa permita stabilirea si urmarirea termenelor limita pentru fiecare document in parte.
  • Reducerea costurilor legate de multiplicarea documentelor, acestea putand fi accesate simultan de toti utilizatorii in drept.
  • Reducerea in viitor a cheltuielilor prin reducerea costurilor legate de producerea si transmiterea documentelor in format fizic (hartie, toner, imprimante, fax, cheltuieli postale si de personal).
  • Reducerea costurilor legate de stocarea documentelor fizice (arhiva) prin stocarea acestora in arhiva electronica.

    Termen: 2005 – 2008

    Costuri estimative:
  • 3,2 milioane Euro finantare imprumut Banca Mondiala 2008

    7. Crearea unui sistem electronic, unitar si performant, de inregistrare a sedintelor de judecata, audiere in fata instantei a martorilor cu identitate ascunsa si audierea de la distanta a detinutilor incarcerati (2005-2009)

    7.1. Crearea unui sistem unitar si performant de inregistrare a sedintelor de judecata si a audierilor penale (2005-2009)

    Aceasta etapa implica:
  • definirea cerintelor;
  • stabilirea locatiilor in care se va implementa sistemul (Curti de Apel, Tribunale, Judecatorii, Parchete) in ordinea prioritatilor;
  • stabilirea bazei juridice care sa ofere cadrul legal si parametrii de performanta ai sistemului;
  • instruirea grefierilor, judecatorilor, magistratilor si a personalului IT calificat, in utilizarea sistemului;

    Rezultate asteptate:
  • efectuarea de inregistrari digitale la nivel profesional;
  • marirea duratei de inregistrare pana la 66.000 ore;
  • efectuarea de inregistrari ce nu pot fi modificate sau sterse, ceea ce duce la imposibilitatea alterarii fisierelor;
  • disponibilizarea calculatoarelor din salile de judecata si dirijarea acestora catre alti utilizatori;
  • usurarea transcrierii audierilor prin folosirea tastaturilor "de picior" si, ulterior, prin implementarea softului de conversie "voce-text";
  • posibilitatea stocarii inregistrarilor pentru perioade mari de timp (10-20 de ani);
  • accesul prin LAN securizat la o inregistrare specifica din orice punct al tarii;
  • posibilitatea reascultarii audierilor pe fiecare canal sau "per integrum";

    Termene:
  • stabilirea cerintelor: mai 2005;
  • selectarea companiei care va implementa locatiile pilot: iulie 2005;
  • implementarea locatiilor pilot si instruirea specialistilor M.J.: decembrie 2005;
  • implementarea la nivel national : ianuarie 2006 – septembrie 2009, pe masura existentei fondurilor necesare;

    Costuri estimative:
  • 4.000 Euro / sala de sedinte
  • 170.000 Euro finantare PHARE 2004 „Lupta impotriva criminalitatii organizate"
  • 55.000 Euro cofinantare PHARE 2004 „Lupta impotriva criminalitatii organizate"
  • 2,5 milioane Euro – urmeaza a fi determinata sursa de finantare

    7.2. Crearea unui sistem unitar si performant de audiere in fata instantei a martorilor cu identitate ascunsa (2005-2009)

    Aceasta etapa implica:
  • definirea cerintelor;
  • stabilirea locatiilor in care se va implementa sistemul (Curti de Apel, Tribunale, Judecatorii, Parchete, Penitenciare) in ordinea prioritatilor;
  • implementarea
  • stabilirea bazei juridice care sa ofere cadrul legal si parametrii de performanta ai sistemului;
  • instruirea grefierilor, judecatorilor, magistratilor si a personalului IT calificat, in utilizarea sistemului;

    Rezultate asteptate:
  • inregistrarea, in paralel, a audierilor "in clar" ca si a celor cu voce si imagine alterate;
  • posibilitatea ca si martorul aflat sub acoperire sa vada sala de judecata pentru eventuala recunoastere vizuala a inculpatilor;
  • usurarea transcrierii audierilor prin folosirea tastaturilor "de picior" si, ulterior, prin implementarea softului de conversie "voce-text";
  • posibilitatea stocarii inregistrarilor pentru perioade mari de timp (10-20 de ani);
  • accesul prin LAN securizat la o inregistrare specifica din orice punct al tarii;
  • posibilitatea reascultarii audierilor pe fiecare canal sau "per integrum";
  • posibilitatea audierii martorului aflat sub protectie in orice sala de judecata, din orice loc de detentie;
  • imposibilitatea recunoasterii vocale sau vizuale a martorului aflat sub protectie;

    Termene:
  • stabilirea cerintelor: iulie 2005;
  • selectarea companiei care va implementa locatiile pilot: august 2005;
  • implementarea locatiilor pilot si instruirea specialistilor M.J.: decembrie 2005;
  • implementarea la nivel national : ianuarie 2006 – decembrie 2009, pe masura existentei fondurilor necesare;

    Costuri estimative:
  • 1.200 Euro / sala de sedinte echipata conform sistemului unitar si performant de inregistrare a sedintelor de judecata si a audierilor penale
  • 24.000 Euro cofinantare PHARE 2004 „Lupta impotriva criminalitatii organizate"
  • 600.000 Euro – sursa urmeaza a fi determinata

    7.3. Crearea unui sistem electronic de audiere la distanta a detinutilor incarcerati (2005-2009)

    Aceasta etapa implica:
  • executarea pilotului
  • analiza cerintelor si definirea sistemului
  • instruirea utilizatorilor din sistemele conectate (Curti de Apel, Tribunale, Judecatorii si Parchete, respectiv penitenciare;
  • organizarea unei licitatii publice pentru stabilirea companiei care va furniza sistemul de audiere si transmisie duplex;
  • integrarea acestui sistem cu alte aplicatii (inregistrarea audierii, transcrierea electronica a audierii);

    Rezultate asteptate:
  • simplificarea procedurilor de audiere a detinutilor incarcerati;
  • eliminarea completa a cheltuielilor necesare transportului detinutilor;
  • eliminarea completa a cheltuielilor necesare asigurarii pazei acestora pe timpul deplasarii si al audierilor;
  • posibilitatea efectuarii audierilor din orice penitenciar catre orice instanta (Curte Apel, Tribunal, Judecatorie, Parchet) aflata in orice punct al tarii, prin VPN securizat;

    Termene:
  • analiza necesitatilor pe o locatie pilot 2005-2006
  • stabilirea cerintelor: iunie 2007
  • selectarea companiei care va implementa pilotul: iulie 2007;
  • implementarea pilotului si instruirea specialistilor M.J.: iulie 2007;
  • selectarea companiei care va face implementarea la nivel national: august 2007;
  • implementare la nivel national :septembrie 2007 – septembrie 2009;

    Costuri estimative:
  • 5.000 Euro pentru locatia pilot, finantare bugetara 2006
  • 0,2 milioane Euro pentru extindere la nivel national, finantare bugetara 2007

    8. Crearea de info-chioscuri la nivelul instantelor de judecata pentru corecta informare a cetateanului (2006-2009)

    Aceasta etapa implica:
  • definirea cerintelor
  • organizarea unei licitatii publice pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic
  • analiza cerintelor si definirea specificatiilor functionale
  • acceptarea specificatiilor functionale
  • dezvoltare si implementare
  • extinderea sistemului informatic la nivel national
  • instruirea utilizatorilor si a personalului IT calificat

    Rezultate asteptate:
  • marirea gradului de transparenta asupra actului de justitie prin oferirea de informatii publice catre cetateni direct din cadrul instantelor judecatoresti
  • accesul la informatii la orice ora si in orice moment
  • livrarea de informatii catre justitiabili direct, fara interventia functionarilor publici
  • informatiile Online pot fi accesate in mod repetat fara ca acest lucru sa insemne un efort suplimentar sau costuri aditionale din partea instantelor judecatoresti
  • reducerea costurilor administrative si a timpul pe care functionarii publici il utilizeaza in interactiunea cu justitiabili.

    Termen: 2006 – 2009

    Costuri estimative:
  • 1 milion Euro finantare proiect PHARE 2006

    9. Dezvoltarea, extinderea/ reproiectarea sistemelor informatice ale institutiilor subordonate Ministerului Justitiei (ANP si ONRC)

    9.1. Dezvoltarea sistemului informatic EvDet (2005-2008)

    Aceasta etapa implica:
  • definirea cerintelor
  • analiza cerintelor si definirea specificatiilor functionale
  • organizarea unei licitatii publice pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic
  • dezvoltarea sistemului informatic
  • implementare si integrare
  • extinderea sistemului informatic la in toate locatiile sistemului penitenciar
  • instruirea utilizatorilor si a personalului IT calificat

    Rezultate asteptate:
  • dezvoltarea sistemului informatic EvDet:
    1. acoperirea transformarilor necesare ale aplicatiei, efect al modificarilor legislative
    2. crearea unui modul de organizare a muncii detinutilor
    3. extinderea si modificarea setului de rapoarte ale aplicatiei

    Termene
  • stabilirea cerintelor: martie 2006
  • stabilirea companiei care va dezvolta EvDet: 2006
  • dezvoltare software: permanent, in masura modificarilor legislative
  • implementarea la nivel national: 2006
  • instruirea utilizatorilor: 2006

    Costuri estimative:
  • urmeaza a fi determinate

    9.2. Dezvoltarea unui sistem informatic de management al resurselor umane (MRU) la nivelul penitenciarelor, ca extindere a sistemului ce se va dezvolta la nivelul intregului sistem judiciar (2006-2008)

    Aceasta etapa implica:
  • definirea cerintelor suplimentare fata de sistemul dezvoltat la nivelul ministerului justitiei
  • organizarea unei licitatii publice pentru stabilirea companiei care va extinde sistemul informatic
  • analiza cerintelor si definirea specificatiilor functionale
  • acceptarea specificatiilor functionale
  • extindere si implementare pilot
  • implementarea sistemului informatic la nivel national in toate unitatile penitenciare
  • instruirea utilizatorilor si a personalului IT calificat
  • organizarea unui centru de suport tehnic centralizat

    Rezultate asteptate:
  • crearea sistemului informatic MRU:
    1. descentralizarea activitatii informatice de resurse umane la nivelul fiecarei unitati penitenciare
    2. urmarirea eficienta si transparenta a carierei lucratorilor de penitenciar
    3. cresterea eficientei gestionarii resurselor umane prin posibilitatea determinarii in orice moment a structurii personalului dupa diferite criterii si prin stabilirea de strategii eficiente
    4. proceduri de analiza statistica a datelor (tehnologii OLAP) pentru crearea de prognoze si predictii despre evolutia resurselor umane, necesitatile viitoare, etc.
    5. antrenarea utilizatorilor in folosirea unui portal
    6. antrenarea specialistilor IT in gestionarea unui astfel de portal
    7. achizitionarea licentelor pentru sistemul portal in vederea dezvoltarii unor aplicatii ulterioare cu costuri minime
    8. asigurarea unei infrastructuri mai ieftine pentru semnatura electronica
  • constituirea centrului de suport tehnic si mentenanta ce are ca rol rezolvarea problemelor tehnice aparute in teritoriu, monitorizare a activitatii, configurare de la distanta
  • instalarea si configurarea sistemului informatic in intregul sistem penitenciar
  • instruirea utilizatorilor sistemului informatic si ai specialistilor IT.

    Termene
  • stabilirea cerintelor: decembrie 2005
  • licitatie publica si stabilirea companiei care va dezvolta MRU: 2006
  • dezvoltare software: 2006-2007
  • implementarea la nivel national: 2007-2008
  • instruirea utilizatorilor: 2008

    Costuri estimative:
  • 1 milion Euro – sursa urmeaza a fi determinata

    9.3. Reproiectarea sistemului informatic si a bazei de date a Oficiului National al Registrului Comertului pe o platforma de gestiune a bazelor de date moderna (2005-2007)

    Aceasta etapa implica:
  • proiectarea si realizarea de catre ONRC a bazei de date a ONRC folosind SGBD si instrumente ORACLE.
  • Implementarea sistemului atat la nivel central cat si la nivel local, in toate oficiile registrului comertului.

    Rezultate asteptate:
  • managementul mai eficient al sistemului informatic;
  • transferul date in timp real in baza de date centrala a ONRC;
  • deschiderea sistemului informatic catre mediul informational al soci­etatii romanesti si internationale si integrarea facila in viitorul sistem informatic la nivel national;
  • schimb eficient de informatii cu institutii guvernamentale, agentii, autoritati de control;
  • oferirea unor noi posibilitati de inregistrare a comerciantilor in registrul comertului (in sistem electronic);
  • cresterea numarului si calitatii serviciilor oferite clientilor si institutiilor in privinta furnizarii de informatii.

    Termen: 2005 – 2008

    Costuri estimative:
  • 0,6 milioane Euro finantare venituri proprii ONRC

    9.4. Dezvoltarea unei aplicatii necesare editarii Buletinului Procedurilor de Reorganizare Judiciara si Faliment

    Aceasta etapa implica:
  • Editarea buletinului in vederea publicarii citatiilor, convocarilor si notificarilor actelor de procedura efectuate de instantele judecatoresti in temeiul Art. II din Legea nr. 149/2004 pentru modificarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului.

    Rezultate asteptate:
  • derularea cu celeritate a procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului prin eliminarea situatiilor de neindeplinire a procedurii de citare, comunicare, convocare, notificare;
  • corelarea si aplicarea uniforma a procedurii prin asigurarea colaborarii intre toate institutiile implicate de catre Ministerul Justitiei ca autoritate coordonatoare;
  • degrevarea instantelor de activitatile conexe actului de justitie si reducerea costurilor aferente acestora;
  • reducerea activitatii de lucru cu publicul si a aglomeratiei la consultarea dosarelor din arhiva;
  • uniformizarea si standardizarea actelor de procedura care va conduce la accelerarea solutionarii cauzelor de catre instantelor judecatoresti;
  • asigurarea accesului persoanelor interesate la toate informatiile privind comerciantii supusi procedurii de reorganizare judiciara si faliment, pentru prevenirea eventualelor prejudicii provocate de neluarea la cunostinta de catre partile interesate;
  • inregistrarea cu celeritate in registrul comertului a mentiunilor dispuse de catre instantele judecatoresti prin transferul direct al informatiilor din buletin in baza de date a registrului comertului.

    Termen: 2005 – 2006

    Costuri estimative:
  • 0,2 milioane Euro venituri proprii ONRC

    10. Crearea sistemului unic integrat al justitiei prin integrarea tuturor sistemelor informatice existente in Ministerul Justitiei, Ministerul Public, Inalta Curte de Casatie si Justitie si unitatile subordonate acestora intr-un sistem informatic integrat cu infrastructura de tip portal (2006-2009). Implementarea concomitenta, in portal, a unor proiecte de managementul resurselor umane, managementul resurselor financiare si materiale, managementul pregatirii si executiei bugetare, managementul programelor si proiectelor, managementul relatiilor cu publicul managementul cunostintelor si managementul instruirii

    10.1 Crearea sistemului unic integrat al justitiei prin integrarea tuturor sistemelor informatice existente in Ministerul Justitiei, Ministerul Public, Inalta Curte de Casatie si Justitie, Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Public si unitatile subordonate acestora intr-un sistem informatic integrat cu infrastructura de tip portal (2006-2009)

    Aceasta etapa implica:
  • analiza sistemelor informatice si a aplicatiilor existente precum si definirea relatiilor de interoperabilitate
  • definirea cerintelor minime obligatorii ale retelei din punct de vedere al securitatii
  • definirea cerintelor minime obligatorii ale portalului (Sistemului Integrator) ce va realiza integrarea
  • organizarea unei licitatii publice pentru stabilirea companiei care va furniza sistemul de portal si a companiilor/consortiului ce va realiza celelalte proiecte in interiorul si prin utilizarea instrumentelor portalului
  • analiza cerintelor si definirea specificatiilor functionale
  • acceptarea specificatiilor functionale si a modificarilor organizationale propuse
  • integrarea tuturor sistemelor informatice/aplicatii existente in portal
  • extinderea pilotului de managementul resurselor umane la nivelul intregului sistem judiciar
  • dezvoltarea urmatoarelor proiecte: managementul resurselor financiare si materiale, managementul pregatirii si executiei bugetare, managementul programelor si proiectelor, managementul relatiilor cu publicul, managementul cunostintelor si managementul instruirii
  • instruirea utilizatorilor pe domeniile specifice
  • instruirea specialistilor de IT

    Rezultate asteptate:
  • conectarea aplicatiilor din ONRC cu ECRIS si EvDET
  • schimbul de informatie intre sistemele informatice (ex: informatii despre societatile comerciale preluate de la ONRC, informatii despre dosarele pe rol ale unei societati comerciale preluate din ECRIS, cazierul judiciar etc)
  • cresterea transparentei actului de justitie
  • cresterea eficientei activitatii intregului personal
  • imbunatatirea colaborarii cu celelalte structuri guvernamentale, cu ONG-urile si cu cetatenii
  • crearea premizelor integrarii sistemului in sistemul unic national
  • crearea premizelor unei adaptari rapide si cu costuri reduse la cerintele procedurilor Uniunii Europene
  • asigurarea unei infrastructuri mai ieftine pentru semnatura electronica
  • constituirea centrului de suport tehnic si mentenanta ce are ca rol rezolvarea problemelor tehnice aparute in teritoriu, monitorizare a activitatii, configurare de la distanta
  • instruirea utilizatorilor sistemului informatic si ai specialistilor IT.

    Termene
  • interconectarea tuturor sistemelor informatice/aplicatii existente in sistemul judiciar: iunie 2008
  • crearea celorlalte aplicatii: iunie 2009
  • implementarea intregului sistem: decembrie 2009

    10.2 Managementul resurselor financiare si materiale, managementul pregatirii si executiei bugetare

    Aceasta etapa implica:
  • definirea cerintelor
  • organizarea unei licitatii publice pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic
  • analiza cerintelor si definirea specificatiilor functionale
  • dezvoltarea sistemului informatic
  • acceptarea specificatiilor functionale
  • dezvoltare si implementare
  • extinderea sistemului informatic la nivel national in toate unitatile penitenciare
  • instruirea utilizatorilor si a personalului IT calificat
  • organizarea unui centru de suport tehnic centralizat

    Rezultate asteptate:
  • Cresterea eficientei gestionarii si planificarii resurselor financiar contabile
  • Automatizarea functiilor financiar contabile
  • Optimizarea si automatizarea planificarii financiar contabile la nivelul ordonatorilor de credite
  • Planificarea financiara, previziuni bugetare
  • Managementului costurilor si serviciilor
  • Raportari si analize comparative
  • Indicatori de performanta privind activitatea de mentenanta si analiza costurilor
  • Indicatori de performanta pentru analiza costurilor
  • Achizitionarea licentelor pentru sistemul portal in vederea dezvoltarii unor aplicatii ulterioare cu costuri minime
  • Instruirea utilizatorilor in folosirea unui portal
  • Instruirea specialistilor IT in gestionarea unui astfel de portal

    Termene
  • Definirea cerintelor - 2006
  • Stabilirea companiei ce va realiza proiectul - 2006
  • implementarea sistem informatic -2006- 2007
  • instruirea utilizatorilor si deplina utilizare 2007-2008

    Costuri estimative:
  • 11 milioane $ finantare proiect imprumut Banca Mondiala 2006
  • 3,2 milioane $ finantare proiect imprumut Banca Mondiala 2007
  • 3,2 milioane $ finantare proiect imprumut Banca Mondiala 2008

    10.3 Crearea unui sistem informatic de management al resurselor umane (MRU) pentru Ministerul de Justitie, instantele de judecata si Consiliul superior al magistraturii care sa poata fi usor adaptabil oricarei componente a sistemului judiciar (2006-2008)

    Aceasta etapa implica:
  • definirea cerintelor
  • organizarea unei licitatii publice pentru stabilirea companiei care va dezvolta sistemul informatic
  • analiza cerintelor si definirea specificatiilor functionale
  • acceptarea specificatiilor functionale
  • dezvoltare si implementare
  • extinderea sistemului informatic la nivel national in ordinea prioritatilor
  • instruirea utilizatorilor si a personalului IT calificat
  • organizarea unui centru de suport tehnic centralizat

    Rezultate asteptate:
  • crearea sistemului informatic MRU:
    1. realizarea unor baze de date necesare eficientizarii si transparentizarii activitatii de resurse umane la nivelul fiecarei instante
    2. realizarea unei baze de date consolidate necesare eficientizarii si transparentizarii activitatii de resurse umane la nivelul Ministerului Justitiei si al Consiliului Superior al Magistraturii
    3. urmarirea eficienta si transparenta a carierei magistratilor si personalului auxiliar
    4. cresterea eficientei gestionarii resurselor umane prin posibilitatea determinarii in orice moment a structurii personalului dupa diferite criterii si prin posibilitatea elaborarii unor strategii eficiente de contracarare a deficientelor
    5. proceduri de analiza statistica a datelor (tehnologii OLAP) pentru crearea de prognoze si predictii despre evolutia resurselor umane, necesitatile viitoare, etc.

    Termene
  • stabilirea cerintelor: 2006
  • licitatie publica si stabilirea companiei care va dezvolta MRU: 2006
  • dezvoltare software: 2006-2007
  • implementarea la nivel national: 2007-2008
  • instruirea utilizatorilor: 2008

    Costuri estimative:
    1,4 milioane $ propunere finantare imprumut Banca Mondiala 2006

    11. Interconectarea sistemului informatic integrat judiciar cu alte sisteme informatice din administratia publica, la nivel national si european (2006-2009).

    Aceasta etapa implica:
  • analiza sistemelor informatice existente
  • definirea structurilor de informatii schimbate intre diferitele sisteme existente la nivelul autoritatilor publice
  • schimbul de date dintre sistemul informatic judiciar si alte sisteme informatice

    Rezultate asteptate:
  • Interconectarea sistemului informatic integrat judiciar cu alte sisteme informatice din administratia publica, la nivel national si european

    Termene
  • Interconectarea sistemului informatic integrat judiciar cu alte sisteme informatice din administratia publica, la nivel national si european: decembrie 2009

    Costuri estimative:
  • urmeaza a fi determinate Text preluat de pe site-ul Ministerului Justiei: [click]





    Reglementari




    Termeni juridici, grupare tematica





  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    11 useri online

    Useri autentificati: