DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Ce acte sunt necesare pentru infiintarea unei firme


Leonte Oana Madalina



Intreprinzatorii care doresc sa-si intemeieze propria afacere vor afla mai multe informatii legate de ce acte sunt necesare pentru infiintarea unei firme din urmatorul ghid juridic. Obtinerea acestor documente oficiale necesita timp si anumite cunostinte in domeniul juridic. Parcurgerea etapelor necesare pentru constituirea unei intreprinderi se poate face de catre fondatorii firmei sau de un reprezentant juridic.

Alegerea sediului social, a denumirii firmei precum si a formei juridice sunt operatiuni importante in procesul de infiintare a unei societati. Inainte de a intocmi dosarul de inregistrare depus la Oficiul National al Registrului Comertului, asociatul unic sau asociatii vor fi nevoiti sa obtina urmatorele documente oficiale:

  • O copie de pe Actul de Spatiu (contract inchiriere, contract de uzufruct, de uz, de comodat etc.) pentru stabilirea sediului social al intreprinderii.
  • O copie de pe actul de identitate al proprietarului imobilului.
    Daca nu dispuneti de un spatiu destinat sediului social puteti apela la serviciul de gazduire sediu social la un cabinet de avocatura. Acest serviciu va ofera posibilitatea infiintarii firmei rapid, chiar daca nu dispuneti de sediu social.
  • In cazul alegerii unui sediu social intr-un apartament de bloc, se va obtine acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari;
  • Certificatul pentru rezervarea denumirii firmei si a emblemei;
  • Specimenul de semnatura al asociatilor si al administratorului intreprinderii (oferit in prezenta unui notar public sau a unui avocat);
  • Declaratia pe propria raspundere a asociatului unic/asociatilor si a administratorului din care reiese faptul ca persoanele respective nu au antecedente penale si indeplinesc toate conditiile legale pentru a deveni asociatii sau administratorul unei societati comerciale;
  • O copie de pe B.I./C.I./ Pasaportul asociatului unic/asociatilor;
  • O copie de pe B.I./C.I./Pasaportul administratorului
  • Dovada depunerii capitalului social la o banca aleasa de catre fondatori;
  • Actul Constitutiv care va cuprinde informatii precum: datele personale ale asociatilor, datele de identificare ale administratorului, denumirea firmei, forma juridica aleasa, detalii despre sediul social al firmei, capitalul social si aportul asociatilor in natura sau numerar, obiectul principal si obiectele secundare de activitate, durata societatii respectiv modul de lichidare si dizolvare a firmei.;
  • Cerere de inregistrare (formular tip);
  • Declaratie pentru obtinerea autorizatiilor;
  • Vectorul fiscal care este atasat cererii de inmatriculare.

    In anumite situatii dosarul de inmatriculare depus la oficiile Registrului Comertului va mai contine urmatoarele documente:
  • Procura semnata de asociatii firmei pentru persoana imputernicita sa depuna dosarul de inmatriculare la Oficiul National al Registrului Comertului;
  • O adeverinta pentru studentii care doresc sa infiinteze o societate comerciala in timpul anilor de studiu la o institutie de invatamant superior acreditata.

    Potrivit prevederilor legislative dosarul depus va fi solutionat in termen de 3-5 zile lucratoare. Dupa finalizarea verificarilor un judecator-delegat de catre Oficiul National al Registrului Comertului va emite certificatul de inmatriculare al firmei, certificatele constatatoare care tin locul autorizatiilor care se vor obtine ulterior.

    Suma achitata pentru rezervarea denumirii firmei, tariful pentru publicarea deciziei judecatorului delegate in Monitorul Oficial respectiv capitalul social depus la o banca constituie cele mai importante taxe platite pentru a asigura calitatea legala a activitatii economice desfasurate in cadrul firmei respective.

    Antreprenorii care doresc sa asigure rapiditatea obtinerii acestor acte necesare pentru infiintarea unei firme pot apela la consultanta juridica oferita de un cabinet de avocatura.


    Acest articol v-a fost oferit de Cabinet de avocatura Leonte Oana Madalina
    Web: http://www.avocat-firme.info
    Tel: 0722 236 175
    Email: office@avocat-firme.info

    23-01-2013



    Comentarii introduse



    Introducere comentariu 12-12-2024  


    Nu poti introduce un comentariu nou fara a fi inregistrat.
    Pentru a te inregistra ca membru intra aici







    Alte articole





    Termeni juridici, grupare tematica





  • Coordonator
    Magdalena Popeanga

    Website administrat de
    Alioth Software
    Politica de securitate
    Termeni si conditii
     RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
    8 useri online

    Useri autentificati: