DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente
Cursuri Lupu&Partners

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English





(P)Scoala de Muzica PianoForte, cursuri de canto, pian si vioara pentru copii si adulti

(P)Cursuri de Limbi Straine
(P)Traduceri si Interpretariat

Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Interconectarea Bazelor de date si evaziunea fiscala


Costin Robert BADEA



Exista o provocare curenta a sistemului politienesc, ca parte integranta a sistemului judiciar de a reactiona proactiv, in lupta sa impotriva criminalitatii, la schimbarile rapide generate de globalizarea fenomenelor sociale, de informatizarea tot mai accentuata a datelor, de mijloacele moderne de comunicare la distanta si de generarea si circulatia capitalului, in conditiile acestor schimbari.

La o asemenea provocare, se poate raspunde prin modernizarea instrumentelor impotriva fenomenului infractional si prin folosirea unor noi abordari investigative. Asemenea instrumente nu mai pot fi gandite in lipsa unei puternice componente informatice, cu flexibilitate in generarea rapida a informatiilor.

In materia evaziunii fiscale, un asemenea instrument este interconectarea bazelor de date, salt ce ar permite politistilor, organelor fiscale, precum si altor organe de control si verificare ca, in conditiile legii si in concordanta cu atributiile de serviciu sa interpreteze concertat date si informattii in stare genuina, dandu-se astfel capacitatea acestor agenti ai statului sa creeze o imagine de ansamblu asupra starii de fapt verificate.

Mai exact, in procedura penala, interpretarea rapida a datelor, ca activitate de supraveghere efectuata fara concursul suspectului sau al inculptului, in faza incipienta a urmaririi penale, combinata cu verificari concrete, in teren sau prin acte de cercetare clasice: audieri, expertize, ridicari documente, care sa confirme mai departe suspiciunile anchetei, ar adauga o mult dorita si mult necesara celeritate procesului investigativ, in conditiile actuale.

Ca exemplu, ca miile in exitenta in economia tarii, sa luam situatia unei societati comerciale, cu un comportament de tip firma fantoma, fara niciun angajat, avand un sediu fictiv, fara furnizori reali, fara stocuri efective de marfa, fara mijloace fixe, care genereaza in mod fictiv, livrari si prestari de servicii de milioane de Euro, in beneficiul deducerii ilegale de taxe si impozite legal datorate de catre societati cu activitate economica substantiala.

Cat de important ar deveni pentru toti agentii statului, implicati intr-o asemennea investigatie sa constate din "birou" si extrem de rapid ca entitatea juridica verificata e doar o cochilie, o forma fara fond. Practica judiciara demonstreaza ca aceste mii de entitati economice goale, in care se disipeaza taxele si impozitele legal datorate, nu au declarati angajati, nu notifica fiscalizarea de venituri, nu au avut niciodata mijloace fixe, nu au avut puncte de lucru si creaza stocuri din nimic un rulaj pompos in scriptele contabile si unul masiv de sume de bani prin contul bancar, fara o activitate concreta in spatele cifrelor.

Aceeasi practica arata ca pentru a se ajunge la o asemenea perspectiva, apta de a crea convingerea judecatorilor de comiterea acestei forme de evaziune fiscala, trec uneori luni si poate chiar ani, cand ar trebui sa treaca mult mai putin.

O inteligenta interconectare a bazelor de date, cu acces instantaneu la genul acesta de informatii si date, cu respectarea tuturor prevederilor legale, ar mandata ca organele de cercetare ale politiei si nu numai sa isi exercite activitatea de confirmare a suspiciunilor in teren, in beneficiul cetateanului si al mediului de afaceri.

Nu degeaba, simplul fapt ca o societate comerciala nu a avut niciodata vreun angajat creaza in perceptia subiectiva a anchetatorului, suspiciunea fictivitatii.

Tocmai de aceea, consideram ca acest instrument ar da organelor de cercetare penala o capacitate interpretativa fara precedent, ar reduce efortul birocratic, ar creste operativitatea tututor actiunilor si ar inclina pozitiv balanta cheltuielilor bugetate.

Autor:

Costin Robert BADEA
Inspector de politie in cadrul IPJ Arges
E-mail: badeacostin@yahoo.com

12-12-2015



Comentarii introduse



Introducere comentariu 22-07-2018  


Nu poti introduce un comentariu nou fara a fi inregistrat.
Pentru a te inregistra ca membru intra aici







Alte articole





Termeni juridici, grupare tematica



Coordonator
Magdalena Popeanga

Website administrat de
Alioth Software
Politica de securitate
Termeni si conditii
 RSS DreptOnline.ro - Canale RSS juridice
89 useri online

Useri autentificati: