DreptOnline.ro, portal juridic, stiri, legislatie, raspunsuri juridice
Comunitate juridica online: DreptOnline.ro   AvocatRomania.ro   Avocat-Divort.ro   Avocat-Partaj.ro  
Intreaba un avocat

Sitemap

Comunitate
Home
Resurse
Tribuna
Jurisprudenta
Stiri
Dezbateri
Cariere
Comunitate
Dictionar juridic
Carti juridice
Evenimente

Monitorul Oficial
Monitorul Oficial
Arhiva Monitor

Raspunsuri juridice
Intreaba un avocat
Raspunsuri juridice
Arhiva raspunsuri

Traducatori
Cautare
Lista

Utile
Decizii RIL si NC
Hotarari CEDO
Informatii utile
Avocat
Legislatie
Legislatie pag 2
Divortul
Divort din strainatate
Personalitati
Interviuri
Modele cereri
Istorie
Adrese utile
Institutii
Curs valutar BNR
Calculator TVA
Verificare IBAN

Interactiv
Teste grila
Confruntare
Jurist vs Jurist
Dezbateri spete
Argumente
Jocul mintii
Test cunostinte
Fise tari
Afla profesia

User
Contact
Newsletter
Login
Inregistrare
Echipa DreptOnline
Linkuri
English


Distrugere arhiva veche




Login | Intreaba un avocat | Recomanda | Discutii |
Carti juridice Recursuri in interesul legii | Exceptii de neconstitutionalitate
   

Ordin nr. 5755/2012 privind aprobarea planurilor-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale – clasa pregatitoare, invatamant special



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 708 din 17 octombrie 2012

MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI

In baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

Art. 1
Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul prima, ciclul achizitiilor fundamentale – clasa pregatitoare, invatamant special – Dizabilitati intelectuale – usoare si moderate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. I, care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Se aproba Planul-cadru pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale – clasa pregatitoare, invatamant special – Dizabilitati intelectuale – severe, profunde si/sau asociate. Planul-cadru este prevazut in anexa nr. II, care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 3
Plan urile-cadru prevazute la art. 1 si 2 se aplica, incepand cu anul scolar 2012-2013, la clasele/grupele din unitatile de invatamant special care scolarizeaza elevi cu dizabilitati intelectuale usoare, moderate, respectiv severe, profunde si/sau asociate.

Art. 4
Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali, Directia generala management, resurse umane si retea scolara, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant preuniversitae duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


ANEXA Nr. I - PLAN-CADRU pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale – clasa pregatitoare – invatamant special


Dizabilitati intelectuale – usoare si moderate*
----------------------
* In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare
Aria curriculara/disciplina                                          Clasa pregatitoare

I. Limba si comunicare                                                      4-5
Formarea abilitatilor de comunicare                                         4-5
Optionale                                                                   0-1

II. Om si societate                                                         2-3
Educatie pentru societate                                                    1
Religie                                                                      1
Optionale                                                                   0-1

III. Matematica si stiinte ale naturii                                      4-5
Matematica si explorarea mediului                                           4-5
Optionale                                                                   0-1

IV. Arte si tehnologii                                                      3-4
Arte vizuale si lucru manual                                                2-3
Muzica si miscare                                                           1-2
Optionale                                                                   0-1

V. Sanatate si motricitate                                                  2-3
Educatie fizica si activitati sportive                                      2-3
Optionale                                                                   0-1

VI. Consiliere si orientare                                                 1-2
Dezvoltare personala - Consiliere                                            1
Optionale                                                                   0-1
Total ore trunchi comun                                                     16
Curriculum la decizia scolii                                                1-4
Numar minim ore pe saptamana                                                17
Numar maxim ore pe saptamana                                                20

VII. Terapii specifice si de compensare                                     10
Terapii si activitati specifice*                                            7-8
Kinetoterapie                                                               1-2
Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie                            1

VIII. Terapie educationala complexa si integrata                        O norma de invatator/
                                                                 institutor/profesor-educator 
                                                                        pentru fiecare clasa


Nota 1: Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.
Nota 2: Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.


ANEXA Nr II - PLAN-CADRU pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale – clasa pregatitoare – invatamant special



Dizabilitati intelectuale – severe, profunde si/sau asociate*
------------
* In unitatile de invatamant/sectiile cu predare in limba unei minoritati nationale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare

Aria curriculara/disciplina                                          Clasa pregatitoare

I. Limba si comunicare                                                      3-4
Formarea abilitatilor de comunicare                                         3-4
Optionale                                                                   0-1

II. Om si societate                                                         2-3
Educatie pentru societate                                                    1
Religie                                                                      1
Optionale                                                                   0-1

III. Matematica si stiinte ale naturii                                      3-4
Educatie senzoriala, motorie si psihomotorie                                2-3
Elemente de matematica aplicata si explorarea mediului                       1

IV. Arte si tehnologii                                                      3-4
Arte vizuale si lucru manual                                                2-3
Muzica si miscare                                                           1-2
Optionale                                                                   0-1

V. Sanatate si motricitate                                                  2-3
Educatie fizica si activitati sportive                                       2
Optionale                                                                   0-1

VI. Consiliere si orientare                                                 1-2
Dezvoltare personala - Consiliere                                            1
Optionale                                                                   0-1
Total ore trunchi comun                                                     14
Curriculum la decizia scolii                                                2-4
Numar minim ore pe saptamana                                                16
Numar maxim ore pe saptamana                                                18

VII. Terapii specifice si de compensare                                     10
Terapii si activitati specifice*                                            7-8
Kinetoterapie                                                               1-2
Psihodiagnoza, terapie si programe de interventie                            1

VIII. Terapie educationala complexa si integrata                  O norma de invatator/
                                                          institutor/profesor-educator
                                                                  pentru fiecare clasa



Nota 1: Disciplina Terapii si activitati specifice va cuprinde, in functie de tipul si gradul deficientei elevilor, una sau mai multe dintre activitatile urmatoare: terapia tulburarilor de limbaj, activitate de independenta sociala, stimulare-compensare integrare, orientare spatiala si mobilitate, educatia vazului, activitati de audiologie educationala, educatie psihomotrica. Aceste tipuri de terapii se realizeaza prin programe de interventie personalizata. Pentru elevii cu deficiente senzoriale se aplica curriculumul scolii de masa, adaptat in functie de specificul deficientei, iar pentru terapiile specifice se pastreaza numarul de ore prevazut in prezentul plan-cadru, la punctele VII si VIII.
Nota 2: Aria curriculara Terapie educationala complexa si integrata cuprinde urmatoarele activitati: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupationala, stimularea cognitiva, ludoterapia. Activitatile propuse sunt realizate de catre invatator/institutor/profesorul-educator, cu toti elevii din clasa, in completarea programului de predare-invatare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.