Hotararea 878/2013 pentru modificarea si completarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 589 din 18 septembrie 2013
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
Avand in vedere dispozitiile art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata,
cu modificarile ulterioare, si ale art. 139 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, ale art. 23 alin. (1) din Legea
nr. 317/2004, republicata, cu modificarile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:
Art. I Regulamentul de ordine interioara al instantelor
judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului
Superior al Magistraturii nr. 387/2005, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 958 din 28 octombrie 2005, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 12 alineatul (1), litera n) se abroga.
2. La articolul 21, dupa alineatul (11) se introduce un nou
alineat, alineatul (12), cu urmatorul cuprins:
"(12) Calitatea de membru al colegiului de conducere
inceteaza, dupa caz, la expirarea mandatului, prin demisie,
revocare din functie, promovare, delegare, detasare sau transfer
la alta instanta, parchet ori institutie, delegare sau numire in
functia de presedinte al acelei instante sau prin imposibilitatea
exercitarii atributiilor pe o perioada mai mare de 3 luni, precum
si prin deces."
3. La articolul 22 alineatul (2), litera g) se abroga.
4. La articolul 25, alineatele (3) si (9) vor avea urmatorul
cuprins:
"(3) Convocarea colegiului de conducere si comunicarea
ordinii de zi se fac prin secretariatul acestuia, cu cel putin o zi
inainte de data sedintei. Comunicarea ordinii de zi se face si
catre personalul instantei, prin afisare intr-un loc accesibil
acestora sau prin intranetul instantei. Secretariatul colegiului de
conducere este asigurat de primul-grefier sau, dupa caz, de
grefierul-sef al instantei ori de un alt grefier desemnat de
presedinte.
..................
(9) Punctele de vedere ale membrilor prezenti asupra
problemelor aflate pe ordinea de zi, dezbaterile si hotararile
colegiului de conducere se consemneaza intr-un proces-verbal,
incheiat de secretariatul colegiului si semnat de toti membrii sai.
Hotararile colegiului de conducere se aduc la cunostinta celor
interesati."
5. La articolul 83 alineatul (1), dupa punctul 25 se
introduce un nou punct, punctul 26, cu urmatorul cuprins:
"26. Registrul de evidenta a cauzelor suspendate
In acest registru se vor face urmatoarele mentiuni: numarul
curent, numarul de dosar, numele partilor, obiectul cauzei, data
suspendarii, cauza suspendarii si temeiul de drept, data
verificarii, constatarile la data verificarii, masurile luate,
semnatura grefierului arhivar."
|
|
6. Articolul 96^2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 96^2 Daca se constata ca pe rolul instantei exista sau
au existat cel putin doua cereri formulate de aceeasi parte,
avand acelasi obiect principal si aceeasi cauza, toate cererile
vor fi judecate de catre primul complet investit, daca cererile nu
au fost solutionate inca, precum si daca primul complet investit
a luat act de renuntarea la judecarea cererii sau a anulat cererea
ca netimbrata, ca nesemnata ori pentru neindeplinirea celorlalte
conditii prevazute de art. 194—197 din Cod de procedura civila,
adoptat prin Legea nr. 134/2010, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare."
7. La articolul 98, alineatul (5^1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"(5^1) Planificarea de permanenta se face pentru fiecare zi. In
cazul in care incidentele procedurale prevazute la alin. (4) nu
se solutioneaza in ziua in care au fost invocate, intregirea
completului se face cu judecatorul sau judecatorii din
planificarea de permanenta din ziua in care acestea au fost
invocate. Daca incidentul procedural se invoca inaintea primului
termen sau intre termenele de judecata, in alcatuirea
completului intra judecatorul ori judecatorii din lista de
permanenta aferenta zilei in care s-a stabilit termenul de
judecata."
8. Articolul 106 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 106 Pentru cauzele a caror judecata se suspenda,
instanta verifica periodic daca mai subzista cauza care a
determinat suspendarea, fixand in acest scop termene de
verificare. Aceste termene de verificare vor fi mentionate in
registrul de termene al arhivei."
9. La articolul 108, dupa alineatul (3) se introduce un nou
alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Dosarele a caror judecata a fost suspendata se vor
pastra separat in arhiva curenta, iar cauzele suspendate vor fi
verificate periodic de catre grefierul arhivar, care va face
mentiuni despre data verificarii si constatarii in Registrul de
evidenta a cauzelor suspendate sau, dupa caz, va inainta
dosarul judecatorului cauzei pentru a dispune."
10. La articolul 109, alineatul (1) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
"Art. 109 (1) A doua zi dupa pronuntarea hotararilor,
grefierii sunt obligati sa prezinte dosarele solutionate si cele in
care judecata a fost suspendata grefierului-sef, iar la curtile de
apel, tribunale si tribunalele specializate, si persoanei cu atributii
pe linie de statistica, spre a fi inregistrate in registrul de evidenta
a redactarii hotararilor sau, dupa caz, in registrul dosarelor
suspendate, in situatiile statistice, precum si in celelalte
evidente."
11. La articolul 115, alineatul (3) se abroga.
Art. II Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
|